Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:16

Ja of de 11, maar als de 12 of 12s druk is, is de 11 dat meestal ook wel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:24

Ik heb Amsterdam CS niet gehaald vandaag Haha! . Mijn trein uit Utrecht had 25 minuten vertraging, en ik had maar 19 minuten in Amsterdam om mijn trein naar huis te halen. Toen heb ik maar gebeld om te vragen of ze het een goed idee vonden dat ik in Duivendrecht, waar we extra zouden stoppen, af zou stappen. De trein naar Schiphol te nemen en daar mijn eigen trein op te pikken. Aangezien de trein vanuit Utrecht korter was dan gepland, kon dat gelukkig ook.
We hebben met de intercity Amsterdam Vlissingen keurig op tijd gereden, tot we bijna bij Delft waren. Toen kwamen we achter een vertraagde stopper. Ik was een kwartier te laat binnen in Roosendaal.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:38

Voor vandaag is dat nog best netjes! En extra stoppen op duivendrecht, daar was ik vast te vroeg voor, vind dat altijd wel erg makkelijk, Utrecht - Duivendrecht - Schiphol/Nieuw-Vennep.
Moest bij Delft de stoptrein dan niet eens wachten? Ik heb dat altijd bij Hoofddorp, als de intercity naar Vlissingen 5-10 min te laat is en de stoptrein optijd, dan moet die er eerst langs bij Hoofddorp en dan mag de stoptrein pas naar leiden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:44

Nee, we hebben echt tot Rotterdam achter de stopper gezeten. Volgens mij zijn ze bij de treindienstlijding met zulk weer het overzicht ook wel een beetje kwijt hoor.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 23:55

Wow, de nieuwe dienstregeling is echt supergunstig voor mij! Normaal hebben we 2 stoptreinen in het uur naar Amsterdam CS, en 1 stoptrein richting Hoofddorp. In de spits komen er dan 2 intercity's naar Sloterdijk en Amsterdam CS bij. Met de nieuwe dienstregeling hebben we 4!!!! treinen per uur waarvan 2 intercity's naar Sloterdijk en Amsterdam CS en 2 stoptreinen richting Hoofddorp die nu ook op Sloterdijk stopt (langs het nieuwe perron). En dus hebben we dan in de spits 6!!! treinen die ik allemaal kan nemen omdat ze allemaal langs Sloterdijk komen. Haha! Echt toppie OK dan!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:05

Mijn krappe aansluiting van 2 minuten wordt 3 minuten met de nieuwe dienstregeling Haha!.
Hij vertrekt dan alleen wel vanaf spoor 19, dat is poedersuiker Boos!.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:05

Oh, ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe dienstregeling, ik ga meteen kijken.

lifaya schreef:
Sjonge jonge wat een kl*te dag, heb niks beters te zeggen er over Clown

Daar heb ik niets aan toe te voegen.
- 11.40 op Leiden Centraal voor de trein van 12.04
- 12.04 valt uit
- 12.18 valt uit
- 13.04 rijdt eindelijk Go jij! Go jij!

Anderhalf uur wachten voordat ik eindelijk van 't station weg kon Slapen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:06

Mooie chaos vandaag op het spoor Nagelbijten / Gniffelen
Moest van Eindhoven naar Steenwijk...totaal 5,5 uur over gedaan Huilen van het lachen Echt niet best

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:09

1 minuut verschil op de heenreis, terugreis blijft hetzelfde. Wat is precies het nut hiervan? Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:37

Er zat trouwens vandaag een mevrouw in de trein, die vond dat ze best met haar enkele reis Roosendaal-Amsterdam Amstel, van Amsterdam naar Roosendaal mocht reizen. Ze had het kaartje tenslotte verder nog niet gebruikt Clown Koe . Ze was niet zo blij met me, ze moest bij mij een nieuwe kopen Whoosh! Duivel .

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:42

Wat gemeen van jou! Ach gut

De briljante opmerking van de dag:
Grieten op weg naar Rotterdam: De intercity naar Vliss rijdt niet. Hoe komen we nu in Rotterdam?
Informatieman: De intercity naar Dordrecht nemen
Grieten: En als we in Dordrecht zijn?

Man moest ook heel hard z'n hoofd schudden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:53

Ikke Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel .

Tsja, bij sommige mensen is de topografische kennis niet echt groot.
-Welk gedeelte gaat er naar Rotterdam?
-De hele trein.
-Ja maar, hij splitst toch in Roosendaal?
Dit is dagelijks kost.
Het ergste geval van gebrek aan topografische kennis vond ik nog wel deze:
-Gaat deze trein naar Nederland?
-Meneer, waar in Nederland wilt u precies zijn?
-Ik moet gewoon de trein naar Nederland hebben!
-Meneer, u bent al in Nederland. Welke plaats in Nederland wilt u naar toe?
-Ik kan hier niet mee lachen Boos! . Ik vraag gewoon naar de trein naar Nederland, en jij staat me voor de gek te houden.
Later kwam ik de beste man tijdens de controle tegen, hij had een kaartje naar Schiphol, en is daar ook uitgestapt. En hij was nog steeds heel erg boos op me Tong uitsteken .
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 22-11-08 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:53

Inoterry schreef:
Er zat trouwens vandaag een mevrouw in de trein, die vond dat ze best met haar enkele reis Roosendaal-Amsterdam Amstel, van Amsterdam naar Roosendaal mocht reizen. Ze had het kaartje tenslotte verder nog niet gebruikt Clown Koe . Ze was niet zo blij met me, ze moest bij mij een nieuwe kopen Whoosh! Duivel .

Vraagje (bedenk het me opeens nav dit verhaal):
Ik kocht een keer een retour Utrecht - Amsterdam Zuid, heenreis ging prima, maar vervolgens kwam ik door een foutje (verkeerde bus Clown ) op de terugweg uit op A'dam Centraal. Toen heb ik een kaartje gekocht van Centraal naar Zuid, als aanvulling op het retourtje zegmaar.
Maar mag dat eigenlijk? Want A'dam Centraal naar Utrecht rijdt niet via Zuid.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:55

Narya schreef:
Wat gemeen van jou! Ach gut

De briljante opmerking van de dag:
Grieten op weg naar Rotterdam: De intercity naar Vliss rijdt niet. Hoe komen we nu in Rotterdam?
Informatieman: De intercity naar Dordrecht nemen
Grieten: En als we in Dordrecht zijn?

Man moest ook heel hard z'n hoofd schudden.

hahaha
mooi Tong uitsteken

waar zien we die nieuwe dienstregeling?
ben benieuwd of er voor mij iets veranderd...

inoterry.. hoelaat was die korte trein vanuit utrecht?
mijn trein kwam ook vanuit utrecht en was idd maar de helft van wat ie normaal was (alleen stopt die van mij dan weer niet op duivendrecht).
t mooiste vandaag was nog dat er in de trein omgeroepen werd op AC, dat de trein wel erg vol was, maar dat aan de overkant van t perron de trein naar schagen zou vertrekken over 5 minuten (dat dat ding ook 10 minuten vertraging had werd even verzwegen) en dat we ZELF mochten kiezen met welke trein we meegingen..
nou nou, wat fijn zeg, mochten we dat vandaag helemaal zelf kiezen! jeetje, wat fijn toch dat dat in nederland mag, dat je zelf mag kiezen met welke trein je gaat, dat zouden ze in andere landen ook moeten doorvoeren Cool
(echt , dat toontje waarop t gezegd werd... alsof we nu bij hoogste uitzondering zelf mochten kiezen, en dat dat heel aardig van t personeel was dat wij dat mochten Tong uitsteken).
niemand overstappen natuurlijk, want dan moest je NOG een kwartier in de kou wachten, en iedereen stond al minstens een kwartier te wachten, want deze intercity was ook vertraagd.. ja dat doe je natuurlijk niet, dat hadden ze zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:58

Jeetje wat een vragen aan mij, nu moet ik nog onder mijn lekker warme deken uitkomen om mijn railpocket en mijn dienstkaartje te pakken Clown .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 01:07

haha doe niet zo gek!! liggen blijven jij Tong uitsteken

ik duik er ook lekker in, net lekker paard gereden...
was wel koud zeg op t eind!! veel gestapt (om nieuwe figuren uit te leggen en uit te proberen, rij carrousel) dit keer dus dan koel je zo snel af..
we zaten met de hele groep na de les aan de thee en warme chocolade melk Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 01:15

"Heeft meteen een chocotoff uit de kast gepakt".

Misser, technisch gezien mag het niet. Maar je moet wel een superhork van een collega hebben die nog moelijk doet als je dat stukje hebt bijbetaalt.

Mijn te korte trein had om 17.40 moeten vertrekken, het was de intercity naar Den Helder, en we gingen pas na 6 uur rijden.
Ik ben om 17.22 met de intercity naar Alkmaar in Utrecht aangekomen, deze was ook te kort. Deze vertrekt normaal om 17.55 uit Amsterdam Centraal (de spoorafkorting van Amsterdam Centraal is trouwens ASD).

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:47

Wat een ramp gisteren. Nagelbijten / Gniffelen
Heb uiteindelijk 2 uur vertraging gehad. Scheve mond

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:31

Ik moest gister nog aan Inoterry denken toen ik voor de intercity naar Den Helder stond waar een conductrice bij heen en weer liep. Huilen van het lachen Ik had zoiets van, zal ik het vragen? Neeeeh. Kans is heel klein dat het d'r is. *LOL*

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:35

Inoterry schreef:
"Heeft meteen een chocotoff uit de kast gepakt".

Misser, technisch gezien mag het niet. Maar je moet wel een superhork van een collega hebben die nog moelijk doet als je dat stukje hebt bijbetaalt.

Mijn te korte trein had om 17.40 moeten vertrekken, het was de intercity naar Den Helder, en we gingen pas na 6 uur rijden.
Ik ben om 17.22 met de intercity naar Alkmaar in Utrecht aangekomen, deze was ook te kort. Deze vertrekt normaal om 17.55 uit Amsterdam Centraal (de spoorafkorting van Amsterdam Centraal is trouwens ASD).

aah die intercity naar denhelder zat ik in volgens mij!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:41

Hij was wel een ietsiepietsie druk hè Bloos .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:46

ja hij was wel een tikje druk ja ^^
maar misschien had ik ook wel eentje later, ik weet t niet meer precies, iig had die van mij ook een verkort treinstel en vertraging..
ik had iig wel een plekje kunnen veroveren.. t 'beste' plekje ook nog Tong uitsteken
(met de richting mee, rechts aan t raam)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:47

Ik zat achter in de cabine, de beste plek Vork .

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:10

Zit op dit moment in de trein naar utrect centraal Lachen. Is een stoptrein geloof ik. Vertrok iig om 17.50 volgens de regeling vanuit naarden-bussum. Ik zit in de treinstel 839, 2e klas met 24 zitplaatsen Tong uitsteken. Dat is wta ik zie boven de deur. Morgenochtend vroeg weer maar dan terug!

(ps, heb een achternichtje! Lachen nicht van me is vanmorgen bevallen van een meisje)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:18

Dan zit je nu in een 2tje MAT 64 Haha! .
Gefeliciteerd met je achternicht Go jij! Go jij! .