gijsenkim schreef:DIE wilde ik even lezen![]()
![]()
Fijn zo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Dat vrees jij, maar vrees is een slechte raadgever
Vraag het ze maar eens, de meeste mensen die het hebben over die Moslims of over die kaalgeschoren koppen hebben het toch echt over de extremisten.
Het is alleen zo vermoeiend om het elke keer politiek correct te brengen omdat mensen graag willen lezen/horen dat je het over hele bevolkingsgroepen hebt.
lies schreef:Ik zag op het nieuws een discussie (bij de moordplek) tussen een aantal autochtonen en een surinamer. Ik hoor ze toch echt roepen; 'rot op naar je eigen land'.. Dat is de sfeer die nu hangt in Nederland en ik vrees dat dit alleen maar erger wordt.
Justy schreef:Misschien is het ook wel mijn eigen vreemde brein dat de kriebels krijgt van mensen die roepen "Alle (al dan niet K*t) Marokkanen terug naar Marokko", ook al bedoelen ze daar alleen de 'slechte' mee.... Ik denk namelijk dat woordkeus een wereld van verschil maakt, voor beide partijen.
ThePast03 schreef:Dat zijn dan weer een paar mensen en jij maakt er een hele groep van.
Dit soort uitroepen is over en weer gegaan die ook van de "andere kant kwamen". Je hebt de hele discussie niet gevolgd en weet helemaal niet wat voor een emoties daar bij vrij gekomen zijn.
Als iemand tegen mij vreselijk gaat zitten klagen bijvoorbeeld dat het in zijn geboorteland allemaal veel beter geregeld is etc. etc. zou ik zo'n opmerking ook kunnen maken.
Ik heb nergens gemerkt dat deze sfeer nu in Nederland hangt en vind dat je vreselijk overdrijft en zelfs generaliseerd.
gijsenkim schreef:maar zoals ik al eerder aangaf Justie......... moet ik dan elke keer zeggen als ik het over die groep marrokanen heb.......
Marrokanen met uizondering van alle wel goed geintegreerde, weldenkende.......
wordt steeds zo een lange zin.
Iedereen weet dat als we het in deze context over marokanen hebben dat we dan niet de marrokanen bedoelen die hier gewoon het beste van proberen te maken......... of dat nou lukt of niet
ThePast03 schreef:Ik lees ook kranten en heb ook internet en volg ook de Marokkaanse sites en kom ook nog op straat.
En ik heb niet het idee dat alle Nederlanders nu tegen alle Moslims zijn.
Uitzonderingen waren er allang, van beide kanten.
lies schreef:Nee, ik heb ook niet het idee dat alle Nederlanders tegen alle moslims zijn. Maar wel een hoop, ik krijg de indruk dat het groeit en groeit. En dat vind ik eng. Net zoals ik die moslim-extremisten eng vind.
*volcano* schreef:Eigenlijk wil ik dit hele verhaal niet eens horen.![]()
Ik erger me er dood aan! Of misschien is dat niet helemaal juist... Het is gewoon zó triest..! Ik kan er bijna geen woorden voor vinden..Het lijkt wel alsof het nooit meer ophoudt de laatste tijd!
Het is al gezegd toen Pim is vermoord, met hem is het recht van meningsuiting ook vermoord. Nu iedereen daar net een beetje van was bekomen krijg je dit weer!
Waar gaat het toch heen met deze wereld?
Tel alle aanslagen, bedreigingen, moorden etc van de laatste paar jaar eens op! Dat is niet normaal meer! En niet alleen in Nederland!
Waarom is nog steeds een vraag die velen bezighoudt...
Kunnen mensen tegenwoordig de dingen niet meer met hun woorden af? En moeten de mensen die dat wel kunnen de mond worden gesnoerd op deze manier?
Waar het ook mee te maken heeft, of het nou nederlanders zijn of buitenlanders het is beide keren in en in triest.
En wat buitenlanders in NL betreft, Ik ben nooit iemand geweest die een hekel had aan buitenlanders, in tegenstelling zelfs! Ik ken ook genoeg buitenlanders waar ik het prima mee kan vinden![]()
En ik heb nog steeds geen hekel aan buitenlanders en ik wil vooral niet alles over 1 kam scheren!
Alleen dat kleine groepje buitenlanders dat er in NL rondloopt dat zonodig de boel moet verzieken, die zouden ze eens harder moeten aanpakken. Buitenlanders die hier iets uithalen, wat het dan ook mag zijn, die kunnen wat mij betreft gelijk t land weer worden uitgezet! Ze moeten blij zijn dat wij ze onderdak bieden, dan haal je t toch niet in je hoofd zulke dingen te doen?!
Ik hoop alleen dat dit hele verhaal geen nadelige gevolgen heeft voor de buitenlanders die hier niks mee te maken hebben, die er niks aan kunnen doen. Al weet ik zelf ook wel dat, dat onmogelijk is...
Ik pleit voor strenger toelatingsbeleid wat buitenlanders aangaat en vooral strenger uitzettingsbeleid wat criminele buitenlanders betreft!
Om mij part leveren ze die hap uit aan de politie in hun land van afkomst! Of passen ze straffen toe die ze normaal in eigen land ook zouden krijgen!![]()
Maargoed de Nederlandse regering kennende gebeurt er de komende tig jaar in ieder geval niks noemenswaardigs.