Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:25

gijsenkim schreef:
DIE wilde ik even lezen Haha! Haha! Haha!

Fijn zo Haha!:D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:27

Niet iedereen is zo handig in zijn of haar woordkeuze. Als je twijfelt moet je ze gewoon vragen of ze werkelijk de hele bevolkingsgroep bedoelen of alleen die extremisten. Dan zie je dat het grote merendeel alleen de extremisten bedoelt.
Mijn Marokkaanse buren zie ik helemaal niet als Marokkaan maar als mijn leuke Nederlandse buren. Dat zijn gewoon Nederlandsers en dat geldt voor mij voor alle Marokkanen die niet extremistisch zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:29

ThePast03 schreef:
Dat vrees jij, maar vrees is een slechte raadgever Knipoog
Vraag het ze maar eens, de meeste mensen die het hebben over die Moslims of over die kaalgeschoren koppen hebben het toch echt over de extremisten.
Het is alleen zo vermoeiend om het elke keer politiek correct te brengen omdat mensen graag willen lezen/horen dat je het over hele bevolkingsgroepen hebt.

Ik zag op het nieuws een discussie (bij de moordplek) tussen een aantal autochtonen en een surinamer. Ik hoor ze toch echt roepen; 'rot op naar je eigen land'.. Dat is de sfeer die nu hangt in Nederland en ik vrees dat dit alleen maar erger wordt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:31

lies schreef:
Ik zag op het nieuws een discussie (bij de moordplek) tussen een aantal autochtonen en een surinamer. Ik hoor ze toch echt roepen; 'rot op naar je eigen land'.. Dat is de sfeer die nu hangt in Nederland en ik vrees dat dit alleen maar erger wordt.

Dat zijn dan weer een paar mensen en jij maakt er een hele groep van.
Dit soort uitroepen is over en weer gegaan die ook van de "andere kant kwamen". Je hebt de hele discussie niet gevolgd en weet helemaal niet wat voor een emoties daar bij vrij gekomen zijn.
Als iemand tegen mij vreselijk gaat zitten klagen bijvoorbeeld dat het in zijn geboorteland allemaal veel beter geregeld is etc. etc. zou ik zo'n opmerking ook kunnen maken.
Ik heb nergens gemerkt dat deze sfeer nu in Nederland hangt en vind dat je vreselijk overdrijft en zelfs generaliseerd.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:32

Dat, Lies, is nou inderdaad precies waar ik bang voor ben...

ThePast03: Dat doe ik ook wel hoor Knipoog Maar zoals jij het vermoeiend vindt om steeds op je woorden te letten vind ik het vermoeiend om steeds te moeten vragen of iemand zich nu net racistisch uitliet of niet. Vooral omdat de meeste mensen hun eerdere uitspraken dan wel weer afzwakken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:35

Het is allemaal vermoeiend Knipoog Misschien moeten we gewoon uitgaan van het beste in de mens en dat niemand het over hele bevolkingsgroepen heeft?
Anders zijn we meer aan het discusseren over het feit dat niet alle Moslims extremisten zijn en niet alle kaalkoppen rechts extreem.
Dat schiet niet echt op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:37

Justy schreef:
Misschien is het ook wel mijn eigen vreemde brein dat de kriebels krijgt van mensen die roepen "Alle (al dan niet K*t) Marokkanen terug naar Marokko", ook al bedoelen ze daar alleen de 'slechte' mee.... Ik denk namelijk dat woordkeus een wereld van verschil maakt, voor beide partijen.

maar zoals ik al eerder aangaf Justie......... moet ik dan elke keer zeggen als ik het over die groep marrokanen heb.......

Marrokanen met uizondering van alle wel goed geintegreerde, weldenkende.......

wordt steeds zo een lange zin.

Iedereen weet dat als we het in deze context over marokanen hebben dat we dan niet de marrokanen bedoelen die hier gewoon het beste van proberen te maken......... of dat nou lukt of niet

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:37

Dat is de beste opmerking die ik in lange tijd gelezen heb in dit topic ThePast03 Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:39

Justy schreef:
Off topic: Wat een walgelijk Telegraaf-zinnetje Misselijk

Ik vind heel die Telegraaf een walgelijk zotje worden, het lijkt steeds meer op een veredelde Weekend. Misselijk

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:40

ThePast03 schreef:
Dat zijn dan weer een paar mensen en jij maakt er een hele groep van.
Dit soort uitroepen is over en weer gegaan die ook van de "andere kant kwamen". Je hebt de hele discussie niet gevolgd en weet helemaal niet wat voor een emoties daar bij vrij gekomen zijn.
Als iemand tegen mij vreselijk gaat zitten klagen bijvoorbeeld dat het in zijn geboorteland allemaal veel beter geregeld is etc. etc. zou ik zo'n opmerking ook kunnen maken.
Ik heb nergens gemerkt dat deze sfeer nu in Nederland hangt en vind dat je vreselijk overdrijft en zelfs generaliseerd.

Ik generaliseer? Waar precies?
Ik heb de discussie bij het spuug-gebeuren ook niet gevolgd. Wie weet wat daaraan vooraf is gegaan. En toch veroordeel ik het. Want zulke dingen kunnen niet. Punt.
Wat betreft overdrijven; mag ik aub voor mezelf uitmaken wat IK hoor in mijn omgeving en lees in kranten en internet?
Laatst bijgewerkt door lies op 04-11-04 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:40

gijsenkim schreef:
maar zoals ik al eerder aangaf Justie......... moet ik dan elke keer zeggen als ik het over die groep marrokanen heb.......

Marrokanen met uizondering van alle wel goed geintegreerde, weldenkende.......

wordt steeds zo een lange zin.

Iedereen weet dat als we het in deze context over marokanen hebben dat we dan niet de marrokanen bedoelen die hier gewoon het beste van proberen te maken......... of dat nou lukt of niet

Ik snap je wel hoor Knipoog

Het probleem is alleen dat sommige mensen wèl alle Marokkanen bedoelen en het wordt zo lastig onderscheid maken als je niet weet wie wat bedoelt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:42

lies schreef:
Wat betreft overdrijven; mag ik aub voor mezelf uitmaken wat IK hoor in mijn omgeving?

Natuurlijk mag je dat. Maar het zegt meer over jouw omgeving dan over heel Nederland.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:42

ThePast03 schreef:
Natuurlijk mag je dat. Maar het zegt meer over jouw omgeving dan over heel Nederland.

Ik heb het al aangepast omdat ik wist dat je daar over zou vallen Rolleyes
Ik lees ook kranten en heb internet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:45

Ik lees ook kranten en heb ook internet en volg ook de Marokkaanse sites en kom ook nog op straat.
En ik heb niet het idee dat alle Nederlanders nu tegen alle Moslims zijn.
Uitzonderingen waren er allang, van beide kanten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:46

Iemand die alle marrokanen bedoelt is een soort van kortzichtig....... zacht uitgedrukt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:48

ThePast03 schreef:
Ik lees ook kranten en heb ook internet en volg ook de Marokkaanse sites en kom ook nog op straat.
En ik heb niet het idee dat alle Nederlanders nu tegen alle Moslims zijn.
Uitzonderingen waren er allang, van beide kanten.

Nee, ik heb ook niet het idee dat alle Nederlanders tegen alle moslims zijn. Maar wel een hoop, ik krijg de indruk dat het groeit en groeit. En dat vind ik eng. Net zoals ik die moslim-extremisten eng vind.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:49

Dat idee heb ik gelukkig nog niet. Ik zou het wel eng vinden als ik dat idee zou krijgen, net zoals ik het eng zou vinden als ik het idee kreeg dat er meer Moslims extremistisch zouden worden.
Laten we hopen dat het meevalt en niet iedereen erbij nadenkt om te zeggen dat ze niet de totale bevolkingsgroep bedoelen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:50

gijsenkim schreef:
Iemand die alle marrokanen bedoelt is een soort van kortzichtig....... zacht uitgedrukt

Juist. En het gebeurt gewoon te vaak, vandaar dat ik zo fel reageer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:53

lies schreef:
Nee, ik heb ook niet het idee dat alle Nederlanders tegen alle moslims zijn. Maar wel een hoop, ik krijg de indruk dat het groeit en groeit. En dat vind ik eng. Net zoals ik die moslim-extremisten eng vind.

Klopt Lies, dat groeit, iedere keer weer als er een marrokaan bij een incident betrokken is. Of dat nou het stelen van een appel is of het doodschieten van een leeraar.

Iedere keer dat deze groep negatief in het nieuws komt is olie op het vuur. Helaas kunnen wij hier niets aan doen. De enige die DAAR wat aan kunnen doen is de gemeenschap zelf. Die moet er voor zorgen dat deze jongeren, in plaats van gevoed met haat jegens de Nederlandse cultuur en gebruiken, een goede algemene ontwikkeling krijgen...... goede scholing is ook voor hun voorhanden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:56

zorrie hoor jongens maar ...

er zijn mensen in ons leven waar wij , ik en mijn man , altijd voor klaar gestaan hebben , en eigenlijk nog .. , die hebben mij , door een misverstand door derden vierden en vijfden , voor alles uitgemaakt wat los en vast zou kunnen zitten , zwaar en dan bedoel ik ook echt zwaar beledingd en voor dingen uitgemaakt waar ik in mijn nachtmerries niet eens over durf te dromen en zeer zeer zwaar beledigd en in alle evt eer
aangetast ophet moment dat ik op sterven na dood was

maar ik weet zeker dat als ik dan een mes pistool of evt zelfs maar een veertje had beet gepakt om die persoon (nen) dood te schieten , steken of kietelen
dat absoluut NIET geaccepteerd zou zijn geworden en zeker niet
als zijnde ach ze heeft t nu moeilijk dus zijn er verzachtende omstandigheden of ja maar die personen zeiden dat en dat dus is het logisch dat ze ....
(niet dat ik mijzelf ooit zou toelaten zo diep te zinken)

dus waarom zouden we voor extremisten "die het zo moeilijk hebben , omdat ze tussen 2 culturen inzitten , wat echt hun eigen keuze is , want ze kunnen altijd terug naar het land van herkomst waar dit trouwens ook niet geaccepteerd word, dan een handje boven het hoofd houden

je bent altijd maar dan ook ALTIJD ZELF VERANTWOORDELIJK
voor je EIGEN DADEN !
en je legt zelf de grens , en je moet ZELF VERANTWOORDELIJK EN VOLWASSEN genoeg zijn om de grens te stellen tussen woorden en
dit soort daden of je wel of , ook een mogelijkheid , gewoon niet reageert op welke manier dan ook omdat dit namelijk een vrij land is en mensen wel mogen zeggen wat ze vinden of denken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:57

Was deze al geplaatst?:

Verdachten in onderzoek-Van Gogh vrijdag voorgeleid

Uitgegeven: 4 november 2004 17:22
AMSTERDAM - Mohamed B. en de andere acht verdachten die zijn opgepakt in het onderzoek rond de moord op Theo van Gogh worden vrijdag voorgeleid. Dat zei persofficier van justitie D. Kruimel donderdag. Een rechter-commissaris bepaalt of hun voorlopige hechtenis wordt verlengd.

De 26-jarige Mohamed B. wordt ervan verdacht Van Gogh afgelopen dinsdagochtend te hebben omgebracht op de Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost. De overige acht werden dinsdag en woensdag aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij misdrijven met een terroristische achtergrond.

Moskee weert bezoeker met begrip voor moord

Uitgegeven: 4 november 2004 16:57
AMSTERDAM - De moskee El-Tawheed in Amsterdam heeft een vaste bezoeker de toegang ontzegd omdat die woensdag in Twee Vandaag had gezegd dat Van Gogh de moord heeft "uitgelokt". Dat zei woordvoerder F. Zaari van de moskee, die enkele malen in opspraak is geraakt wegens de verkoop van radicale lectuur, donderdag.

De bezoeker heeft volgens Zaari "vreselijke dingen" gezegd. De man zei de dood van Van Gogh te betreuren, maar tekende daarbij aan dat de filmmaker en columnist die door zijn gescheld op de islam had uitgelokt. Van Gogh had volgens hem "klappen voor zijn bek" verdiend.

De bezoeker, die zich door Van Gogh "gekwetst" voelt, sprak niet van een moord maar van een "afrekening" onder criminelen. "Extremen rekenen met elkaar af." De Amsterdamse wethouder Aboutaleb sprak er in de uitzending zijn ongenoegen over uit dat Twee Vandaag de man voor de camera had gehaald. De bezoeker is volgens Aboutaleb een bekende verschijning in Amsterdam met wie "van alles mis" is.

Zaari ontkende dat de verdachte van de moord op Van Gogh, Mohamed B., een vaste bezoeker van El-Tawheed was. Op de lijst van mensen die in de moskee lessen volgden of lezingen bezochten, komt zijn naam niet voor. "We kennen hem niet, maar het zou best kunnen dat hij hier wel eens geweest is. Je kunt overal het gebed doen."

Inispiratie

Als het zo is dat B. geregeld in de moskee kwam, zegt dat volgens Zaari niets over het gebedshuis. Hij zou er zeker geen inspiratie voor zijn daad hebben kunnen opdoen, verzekerde de woordvoerder. "Als hij hier lessen had gevolgd, had hij juist inspiratie opgedaan om zoiets nooit te doen."

Minister Donner van Justitie kondigde in september stappen tegen El-Tawheed aan, maar zei niet waar die uit bestaan. De moskee kwam in april in het nieuws, toen was gebleken dat daar geschriften werden verkocht die onder meer geweld tegen homo's en vrouwenbesnijdenis goedkeuren.

bron: nu.nl

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:57

Nickyu, lees even terug alsjeblieft... Waar staat dat ik of wie dan ook het accepteert?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:59

ps zie onderschrift

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:04

*volcano* schreef:
Eigenlijk wil ik dit hele verhaal niet eens horen.
Ik erger me er dood aan! Of misschien is dat niet helemaal juist... Het is gewoon zó triest..! Ik kan er bijna geen woorden voor vinden.. Het lijkt wel alsof het nooit meer ophoudt de laatste tijd!
Het is al gezegd toen Pim is vermoord, met hem is het recht van meningsuiting ook vermoord. Nu iedereen daar net een beetje van was bekomen krijg je dit weer!
Waar gaat het toch heen met deze wereld?
Tel alle aanslagen, bedreigingen, moorden etc van de laatste paar jaar eens op! Dat is niet normaal meer! En niet alleen in Nederland!
Waarom is nog steeds een vraag die velen bezighoudt...
Kunnen mensen tegenwoordig de dingen niet meer met hun woorden af? En moeten de mensen die dat wel kunnen de mond worden gesnoerd op deze manier?
Waar het ook mee te maken heeft, of het nou nederlanders zijn of buitenlanders het is beide keren in en in triest.
En wat buitenlanders in NL betreft, Ik ben nooit iemand geweest die een hekel had aan buitenlanders, in tegenstelling zelfs! Ik ken ook genoeg buitenlanders waar ik het prima mee kan vinden
En ik heb nog steeds geen hekel aan buitenlanders en ik wil vooral niet alles over 1 kam scheren!
Alleen dat kleine groepje buitenlanders dat er in NL rondloopt dat zonodig de boel moet verzieken, die zouden ze eens harder moeten aanpakken. Buitenlanders die hier iets uithalen, wat het dan ook mag zijn, die kunnen wat mij betreft gelijk t land weer worden uitgezet! Ze moeten blij zijn dat wij ze onderdak bieden, dan haal je t toch niet in je hoofd zulke dingen te doen?!

Ik hoop alleen dat dit hele verhaal geen nadelige gevolgen heeft voor de buitenlanders die hier niks mee te maken hebben, die er niks aan kunnen doen. Al weet ik zelf ook wel dat, dat onmogelijk is...
Ik pleit voor strenger toelatingsbeleid wat buitenlanders aangaat en vooral strenger uitzettingsbeleid wat criminele buitenlanders betreft!
Om mij part leveren ze die hap uit aan de politie in hun land van afkomst! Of passen ze straffen toe die ze normaal in eigen land ook zouden krijgen! Boos!
Maargoed de Nederlandse regering kennende gebeurt er de komende tig jaar in ieder geval niks noemenswaardigs. Lips are sealed

Ik sluit me helemaal bij jouw mening aan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:07

blz 64 en 65 word soms net als in vorige 63 pagina's soms gesuggereerd
dat het begrijpelijk is dat iemand zo kwaad word dat hij tot deze daad komt , dat de wode word gerechtvaardigd , allee vaak de daad weer niet maar is dat uit zelfbescherming of idd omdat iemand dat echt vind..niks nada noppes niets en dan ook nooit iets kan zo'n daad rechtvaardigen ...
zeker geen woorden van iemand die generaliseerd en niemand in persoon aanvalt en zelfs als dat zo had geweest dan nog..