Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:06

Biepp er is al contact opgenomen met Schiphol vanmorgen en die kunnen helaas niets doen...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:06

Ik heb haar pb's van gisteravond bewaard, dus mocht iemand ze nodig hebben, ik heb ze.
Ik heb haar zelfs aangeraden om haar vader gedwongen op te laten nemen.
Als iemand een gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving vormt, is gedwongen opname mogelijk, en die man lijkt mij gevaarlijk.
Ik vind dat haar huisarts ernstig in gebreke is gebleven, heb bijna het idee dat niemand haar serieus genomen heeft.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:08

wat een verhaal zeg...

*hier spreekt een reisadviseuse*
Even over de inentingen en paspoort: inentingen kan je ook idd op schiphalen halen (spoedinentingen, hoef dus niet perse 2 weken van te voren). Paspoort is ook geen probleem. je kan een laissez-passer (hoe schrijf je dat?) halen op schiphol. Dat is een last-minute paspoort achtig iets waarmee je kan reizen als je je paspoort bent vergeten/zoek is.

Ze kan idd heel goed via een andere luchthaven gegaan zijn. het hoeft dus geen rechtstreekse vlucht te zijn.

ik hoop dat alles goed komt

ikkemetwikke

is er ieman die de acties nu co-ordineert?
voordat iedereen alles gaat doen?
ik ben niet sterk in zulk soort dingen,ik zou wel als het nodig is,hier locaal(prov.Zeeland)er bekendheid aan kunnen geven!!!!!!

pearl_tje

Mijn oom heeft een vrij hoge functie bij de marechaussee die zal ik even vragen om dit topic door te spitten..
Laatst bijgewerkt door pearl_tje op 04-06-04 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:10

Nathalie"]
[quote="frostwood"][quote="gijsenkim"]
[quote="frostwood schreef:

Haar vader zei dat de school het goed vondt.
Smurf is gaan informeren bij de school en zij wisten er niets vanaf.
(als ik het goed begrepen heb)

Heeft ze dan nooit met iemand van school gesproken over deze hele situatie?
En ik hoorde dat wanneer er een ouder overlijdt, het kind 4 voogden krijgt buiten de overgebleven ouder. Tot nu toe heb ik alleen over de tante gehoord, maar er moeten dus nog 3 anderen zijn. Is er iemand in de gelegenheid dit uit te zoeken?

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:11

leentje"]
[quote="Idooltje schreef:
Wat erg allemaal zeg... Scheve mond
Maar ik heb het gevoel dat er iets niet aan het verhaal klopt. Waarom zou een vliegmaatschappij niets willen doen of willen vrij geven als je z'n verhaal op je bord krijgt? Als er iemand wordt vermist of wordt gezocht moeten ze tog informatie vrij geven???

En waarom is Lotte niet gelijk weg gegaan toen ze wist dat haar vader haar wilde meenemen???

Omdat het nog steeds haar vader is, ze van hem houdt en er op vertrouwde dat hij haar niet zou dwingen om mee te gaan, nadat ze het er met hem over gehad had en hem duidelijk gemaakt had dat ze niet meewilde.

En op zich kan je dat haar NIET verwijten, het is immers nog steeds haar vader en ze is erg aan hem gehecht.

Alleen heb ik het gevoel dat hij daar wel heel erg misbruik van maakt... Verdrietig
[/quote]

Ik zeg ook niet dat je dat haar moet verwijten... het is alleen zo raar. Ik kan me heel goed inbeelden hoe ik zou reageren. Al zou ik niet mee zijn gegaan.
Maar wie weet heeft haar vader haar zo om weten te praten...

Het is iig heel erg top dat iedereen er zo in mee werkt! Als ik iets kan die de PB-knop staat open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:11

Dat van die voogd is achterhaald. Mijn ex zijn vrouw is dus overleden en hij is nu alleen voogd.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:12

School weet wel van deze situatie af ja.

Anoniem

Juut"]
[quote="Nathalie"][quote="frostwood"]
[quote="gijsenkim"][quote="frostwood schreef:

Haar vader zei dat de school het goed vondt.
Smurf is gaan informeren bij de school en zij wisten er niets vanaf.
(als ik het goed begrepen heb)

Heeft ze dan nooit met iemand van school gesproken over deze hele situatie?
En ik hoorde dat wanneer er een ouder overlijdt, het kind 4 voogden krijgt buiten de overgebleven ouder. Tot nu toe heb ik alleen over de tante gehoord, maar er moeten dus nog 3 anderen zijn. Is er iemand in de gelegenheid dit uit te zoeken?
[/quote]

Je moet niet alles geloven wat je hoort. Dit is regelrechte onzin namelijk.

Amanda_T

Mensen, ik ben weer terug. Ik weet niet opf ik veel gemist hebt. Maar ik probeer het bij te lezen..lukt alleen niet zo goed..wat zijn de nieuwe plannen? als iemand zin heeft om het te vertellen?

Amanda_T

Als je ouders overlijden dan krijg je geen 4 andere voogden. Maximaal eentje geloof ik.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:13

Kan iemand me even een beetje bijpraten? Welke formele instanties zijn tot nu toe op de hoogte? Is er aangifte gedaan?

Nathalie (of iemand anders): wanneer zou Lotte terugkomen (volgens de belofte van dr pa?)??

Amanda_T

Ja, als dat mogelijk zou zijn. Want ik heb t even niet meer gevolgd..

Nathalie

Ze zouden 2,5 week daar blijven.
Haar broer gaat na 10 dagen weer terug.

Juut

MissJ schreef:
Ik heb haar pb's van gisteravond bewaard, dus mocht iemand ze nodig hebben, ik heb ze.
Als iemand een gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving vormt, is gedwongen opname mogelijk, en die man lijkt mij gevaarlijk.

Dit kan pas als er DIRECT LEVENSGEVAAR dreigt...dat is niet het geval, dus hadden ze niets kunnen doen. Ook de huisarts kan dan niets doen.

mikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:14

zijn we nog wat vedder gekomen ? (heb een paar paginas gemist Scheve mond

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:14

MissJ schreef:
Ik vind dat haar huisarts ernstig in gebreke is gebleven, heb bijna het idee dat niemand haar serieus genomen heeft.

Gedwongen opname kan alleen als er een psychiater aan te pas komt, niet zijnde zijn eigen. Die moet contact opnemen met burgemeester/wethouder en vragen om een IBS te tekenen. Anders kun je iemand niet gedwongen laten opnemen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:15

als er echt iets ergs zou gebeuren,dan zal die broer toch wel voor z'n zusje opkomen,als hij doorkrijgt,dat dit toch echt te ver gaat!!???

Cody

Nathalie er is weer een PB naar je onderweg.

PPPeet

waar zijn jacque,syph, nathalie en pervinco nu meer bezig eigenlijk? Ik hoor niks meer van hun namelijk...

Amanda_T

Ik denk niet dat je o iemand op kunt laten sluiten. Of iig niet alleen maar bij deze dingen. Dan moet het echt ernstig zij ndenk ik..Jammergnoefg

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:16

Ik moet gaan maar als ik iets kan doen; PB!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:17

Ik heb, toen mijn vader overleed, twee toeziende voogden gekregen, en die zijn uitgekozen door mijn moeder..

Afspraak was, dat als mijn moeder op de een of andere manier ontoerekeningsvatbaar zou zijn, zij mochten ingrijpen, zónder eerst toestemming te hebben van allerlei instanties..

mikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:17

volens mij heeft is vader wel een tijdje opgenomen geweest maar dat heb ik via via gehoord (dus ik weet niet of dat echt wast ...
Laatst bijgewerkt door mikkieee op 04-06-04 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt