Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pjer schreef:Een beetje een lastig 'probleem' hier. De stalkatten hebben een kattenkamer in mijn toekomstige werkkamer. Op dit moment kom ik er nog niet vaak, maar zodra we het geisoleerd heben wil ik er vaker zijn.
We hebben nu een sureflap kattenluikje geinstalleerd voor nu nog met het klepje open (echt omhoog geplakt met ducttape)
We hebben 2 poezen waarvan 1 in die kamer woont en gewoon braaf door het luije gaat. De andere heeft na het dierenarts-incident besloten om elders op het terrein te wonen. Wij weten niet waar, maar zien wel dat ze 's nachts nog wel komt eten in de kattenkamer. Nouja dat was totdat we het luikje installeerden.
Ze weigert door het luikje te gaan. Vandaar dat die nog wijd open staat, want als ze dit al eng vind dan is door het dichte flapje duwen natuurlijk al helemaal lastig. (we hebben haar chip wel ingelezen op de dag dat we haar uit het asiel haalden, dus het zou technisch wel moeten werken).
Maar nu de ergernis, omdat het flapje openstaat zijn er 3 buurkatten die bij ons komen dineren. Terwijl onze eigen kat dus niet binnendurft en niet eet.
Hoe moeten we dat nou oplossen?
(we hebben haar deze week wel wat natvoer gegeven in het deel van de schuur waar ze niet door een luikje hoeft, maar eigenlijk willen we daar ook een luikje hebben maar dan zonder chiplezer - ivm hoge opening in de deur kan daar niet de chiplezer) Poes zit ook al klaar als ze ons rond middernacht de schuur hoort verlaten, dus ze is wel de eerste, maar ik wil van de buurkatten af.
Hebben jullie creatieve ideeen?
Foaly schreef:Andere kat had net toch een error en mepte mij vol in mn gezicht![]()
Niet met nagels gelukkig en ik neem t hem ook niet kwalijk, hij en zijn zus waren nooit beste matties maar ze zijn toch 15+ jaar samen geweest. Vind het echt sneu en hoop dat ie het trekt om ook alleen-alleen thuis te zijn straks

Marcella schreef:Hilary schreef:Ervanuitgaande dat je een coloscopie krijgt Marcella: als het goed is heb je een advies gekregen om een aantal dagen van te voren geen zaden en pitten meer te eten. Anders zit de scoop straks verstopt(ik maak geen grapje, dat is echt een ding)
Endoscopie, maar inderdaad dat advies heb ik gehad.
Weet niet of er verschil in zit.

Hilary schreef:Endoscopie is de overkoepelende term voor alle maag- en darmonderzoeken met een camera.
Gastroscopie is slokdarm, maag en stukje dunne darm. Coloscopie is endeldarm en dikke darm. En dan heb je nog wat termen voor galwegen etc
Gezien het vermoeden van IBD bij jou zou ik denken aan een colo, niet per se een gastro.
Niobe schreef:Hoi allen, even een vraagje voor jullie: werken jullie tandartsen ook met zo’n raar mond-open-houd-ding?
Ik overweeg om verschillende redenen naar een andere tandarts te gaan, waarvan dit een grote reden voor mij is. Maar ik ben even benieuwd of het heel normaal is tegenwoordig om dat ding te gebruiken en dat ik het ergens anders ook kan verwachten?