Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wonkeydonkey

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Ik sta op het moment 10 jaar ingeschreven bij de woningstichting.
Na al die jaren zie ik een huis in de wijk die echt leuk vind, dicht bij het park en naast een bos.
Kom ik niet in aanmerking omdat die woning TWEE slaapkamers heeft. Wtf, moet ik dan maar in een hok gaan wonen?
Echt wat een gezeik allemaal weer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Andere kat had net toch een error en mepte mij vol in mn gezicht #)

Niet met nagels gelukkig en ik neem t hem ook niet kwalijk, hij en zijn zus waren nooit beste matties maar ze zijn toch 15+ jaar samen geweest. Vind het echt sneu en hoop dat ie het trekt om ook alleen-alleen thuis te zijn straks -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

Doorgefokte teckel heeft te korte poten om zijn botje goed te pakken. Dus drukt hij hem steeds tegen m’n kont/heup aan. :r

Wegduwen en verzitten heeft geen zin hij komt elke keer een cm dichterbij. _O-

Alsof dat gesmak niet ergerlijk genoeg is.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Gisteren, 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

pjer schreef:
Een beetje een lastig 'probleem' hier. De stalkatten hebben een kattenkamer in mijn toekomstige werkkamer. Op dit moment kom ik er nog niet vaak, maar zodra we het geisoleerd heben wil ik er vaker zijn.

We hebben nu een sureflap kattenluikje geinstalleerd voor nu nog met het klepje open (echt omhoog geplakt met ducttape)
We hebben 2 poezen waarvan 1 in die kamer woont en gewoon braaf door het luije gaat. De andere heeft na het dierenarts-incident besloten om elders op het terrein te wonen. Wij weten niet waar, maar zien wel dat ze 's nachts nog wel komt eten in de kattenkamer. Nouja dat was totdat we het luikje installeerden.
Ze weigert door het luikje te gaan. Vandaar dat die nog wijd open staat, want als ze dit al eng vind dan is door het dichte flapje duwen natuurlijk al helemaal lastig. (we hebben haar chip wel ingelezen op de dag dat we haar uit het asiel haalden, dus het zou technisch wel moeten werken).
Maar nu de ergernis, omdat het flapje openstaat zijn er 3 buurkatten die bij ons komen dineren. Terwijl onze eigen kat dus niet binnendurft en niet eet.

Hoe moeten we dat nou oplossen?
(we hebben haar deze week wel wat natvoer gegeven in het deel van de schuur waar ze niet door een luikje hoeft, maar eigenlijk willen we daar ook een luikje hebben maar dan zonder chiplezer - ivm hoge opening in de deur kan daar niet de chiplezer) Poes zit ook al klaar als ze ons rond middernacht de schuur hoort verlaten, dus ze is wel de eerste, maar ik wil van de buurkatten af.
Hebben jullie creatieve ideeen?

Niet alleen katteflap maar ook toegang eten alleen via chip

Volgens mij bestaan er voerbakken die alleen open gaan voor de juiste kat.

Dan is de hoofmotivatie voor die voer-piraten van de buren in ieder geval weg, en wordt het veel minder interessant om daar te komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Foaly schreef:
Andere kat had net toch een error en mepte mij vol in mn gezicht #)

Niet met nagels gelukkig en ik neem t hem ook niet kwalijk, hij en zijn zus waren nooit beste matties maar ze zijn toch 15+ jaar samen geweest. Vind het echt sneu en hoop dat ie het trekt om ook alleen-alleen thuis te zijn straks -O-

:(:)

Bleek weer buikpijn door gas. :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Marcella schreef:
Hilary schreef:
Ervanuitgaande dat je een coloscopie krijgt Marcella: als het goed is heb je een advies gekregen om een aantal dagen van te voren geen zaden en pitten meer te eten. Anders zit de scoop straks verstopt :+ (ik maak geen grapje, dat is echt een ding)

Endoscopie, maar inderdaad dat advies heb ik gehad.

Weet niet of er verschil in zit.

Endoscopie is de overkoepelende term voor alle maag- en darmonderzoeken met een camera.
Gastroscopie is slokdarm, maag en stukje dunne darm. Coloscopie is endeldarm en dikke darm. En dan heb je nog wat termen voor galwegen etc :)

Gezien het vermoeden van IBD bij jou zou ik denken aan een colo, niet per se een gastro.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Hondje van mijn ouders kwam op bezoek , ze wou perse eten hebben en nog geen 10 min later was het er alweer uit. En dat op mijn schone vloer :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

Dat m'n kat nu al 1.5 week bang is in z'n eigen huis als ik weg ben. Er is iets gebeurd en geen idee wat. Zodra ik weg ben kruipt hij angstig weg en blijft hij daar tot ik thuis ben. Maar als ik met hem wil spelen is hij nu ook opeens angstig als ik een speeltje weggooi, slaat hij om als een blad aan een boom en kruipt weg. Ik vind het super zielig en frusterend ook, en wil 'm niet alleen laten, maar ja ik moet ook naar stal en komende 2 weken veel uitjes. En daar baal ik stiekem wel van, voor hem. M'n arme ventje :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:46

Hele avond al flink wat vuurwerk :n
Word weer een nacht wakker zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Hilary schreef:
Endoscopie is de overkoepelende term voor alle maag- en darmonderzoeken met een camera.
Gastroscopie is slokdarm, maag en stukje dunne darm. Coloscopie is endeldarm en dikke darm. En dan heb je nog wat termen voor galwegen etc :)

Gezien het vermoeden van IBD bij jou zou ik denken aan een colo, niet per se een gastro.

Bedankt voor de uitleg.

Gaat zover ik weet om de dikke darm.

Trouwens geen de psyllium gekocht, omdat het goed kan zijn maar ook slecht. Afhankelijk van wat voor ontsteking.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:26

Kat van mijn ouders die een dikke vette rat had gevangen. En mee de paarden stal in liep en hem nog net niet in mijn zadelkast neer legde..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:02

Harde wind wat op balkon deur van slaapkamer staat en lekker door rooster heen giert.. ik wil slapennn

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:09

Blijkbaar hebben de collega's dinsdag ons "kerstpakket" gehad. Een etentje, in ons eigen café, met eten van de cateraar die elk weekend het diner voor de backstage levert. De gerechten waren zelfs dingen die wij echt zeer regelmatig voorgeschoteld krijgen. Nu was ik ziek en was er dus niet bij, maar er was ook niet van te voren verteld dat dit ook gelijk ons kerstpakket was. Vorig jaar gingen we ook met z'n allen eten, maar dat was bij een van de beste restaurants van de stad.

Is het heel gek dat ik stiekem echt teleurgesteld ben? Niet omdat ik het gemist heb, want ik heb denk ik thuis lekkerder gegeten. Maar meer omdat dít ons "kerstpakket" was.

Ik weet dat ze niks verplicht zijn, maar dit is wel heel karig. Doe dan gewoon niks.
Tis wel weer duidelijk in hoeverre ze de werknemers waarderen :\

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:03

Wakker

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:11

+1

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:00

+1 en flink hoofdpijn. Net maar naproxen ingenomen, maar moet eigenlijk diclofenac hebben

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:29

Hier ook wakker.
Had eigenlijk gehoopt wel wat langer nog te kunnen slapen..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:45

Hoi allen, even een vraagje voor jullie: werken jullie tandartsen ook met zo’n raar mond-open-houd-ding?

Ik overweeg om verschillende redenen naar een andere tandarts te gaan, waarvan dit een grote reden voor mij is. Maar ik ben even benieuwd of het heel normaal is tegenwoordig om dat ding te gebruiken en dat ik het ergens anders ook kan verwachten?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:51

Niobe schreef:
Hoi allen, even een vraagje voor jullie: werken jullie tandartsen ook met zo’n raar mond-open-houd-ding?

Ik overweeg om verschillende redenen naar een andere tandarts te gaan, waarvan dit een grote reden voor mij is. Maar ik ben even benieuwd of het heel normaal is tegenwoordig om dat ding te gebruiken en dat ik het ergens anders ook kan verwachten?

Bij mijn tandarts gelukkig niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:13

Bij die van mij ook niet.

Langzaam busje voor mij vanmorgen, ging afremmen voor een hobbel wat geen hobbel is.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:19

Mijn tandarts niet.

De wekker om 6 was echt geen pretje. Om 3 was ik stuk wakkerder en meer uitgeslapen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:39

Nog nooit een tandarts meegemaakt die met zo'n ding werkt. Ik heb sinds dit jaar een nieuwe, jonge tandarts en die doet dat ook niet gelukkig.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:43

Die van mij werkt er wel mee bij bepaalde behandelingen. Heb er geen last van gelukkig.

Ik moet opstaan, maar mijn lijf zegt zo hard nee, heb er alleen geen tijd voor :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:48

Als het heel gebruikelijk zou zijn of een nieuwe standaard ofzo, dan zou ik er maar aan moeten wennen, maar nu vind ik het niet zo spannend om er even naar te vragen bij een andere. Dank jullie!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Dat het raar is om mijn schoonzus een stuk geitenkaas voor de kerst te geven.