Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:56

PeerAppel schreef:
Op mijn VintedGo punt roken ze echt diehard in huis. Het is dat het dichtbij is (en er niet echt een alternatief is) en de mensen heel vriendelijk zijn, maar altijd als ik er heen moet zeg ik tegen mijn vriend dat ik "een pakketje moet halen bij die vieze mensen".
Na mijn zoveelste doorrookte pakketje heb ik eens aan de verkoper gevraagd of ze rookte. Dat was niet zo, zei ze. Ik probeer het dus zo snel mogelijk op te halen en in de was te gooien, dan is de geur zo weg. Dat gaat alleen met schoenen wat lastiger helaas...

Ik had dit laatst ook met DHL en een pakketje van ter stal. Mijn pakket geurde naar de doorgerookte hel doordat de bezorger van DHL in de bus rookt :=

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 21:01

Nou ik heb toevallig vandaag een jurk opgehaald die nogal naar zweet stinkt. Hoop dat de geur eruit gaat :r ik wacht in elk geval nog wel even met op alles is oké klikken.

Maar eerlijk is eerlijk, ik had andersom vorige week een trui verkocht die eerder verkocht en niet opgehaald was, pakje was van de buitenkant nog helemaal netjes dus ik heb het niet uitgepakt en uiteindelijk maanden later weer erop gezet en verkocht. Die trui bleek heel muf te ruiken, ze heeft er niks van gezegd en de betaling vrijgegeven maar wel in de review gezet. Terecht natuurlijk, dus heb haar gelijk gegeven en er netjes op gereageerd met bovenstaande uitleg. Als ze me eerder benaderd had dan had ik haar wel gedeeltelijk terugbetaald. Nadat we wat berichten uitgewisseld hebben heeft ze de review verwijderd. Ik heb er totaal niet bij stil gestaan voor verzenden, kan ook gebeuren natuurlijk. Als iets niet fris ruikt maar het gaat er in de was gewoon uit dan doe ik er eigenlijk nooit wat mee zelf.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 22:48

Tallie1979 schreef:
Ineens sprongen de 2 pakjes op verzonden gisteravond. Kennelijk in het distributiecentrum verwerkt en gescand. Ik had het er echt benauwd van.

Dus nu staan ze wel op verzonden. :)

Wat fijn dat het is goedgekomen!

foxy80

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 10:15

Het is duidelijk top druk, ik heb nu al 2 keer medling van kopers over beschadigde boeken terwijl deze in mijn 'normale' verpakking verstuurd zijn, volgende gaat eenmaal verpakt nog eens in een extra doos.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 10:18

Ik heb de laatste tijd ook wel wat beschadigde of geopende verpakkingen binnen gekregen…

Poeh ik heb geluk, Mondial Relay heeft de ophaaltermijn van 8 naar 5 dagen veranderd. Mijn pakketje lag er sinds woensdag maar ik was niet in de gelegenheid het op te halen.

Vandaag is de laatste dag en ik belde het pakketpunt zojuist even, om te vragen of het er nog wel lag. Zeiden ze dat ik geluk had want hij had het net uitgescand en in de zak gestopt.
Nu legt hij het voor me klaar gelukkig. Het is een geschenkje voor iemand voor Kerst dus wilde het erg graag hebben.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:43

Bootsiebob, fijn dat het punt wil meewerken om het apart te laten liggen.

Ik heb tot nu toch nog geen paardrijkleding geprobeerd te verkopen.
Maar heb nu een nieuwe te grote verwarmde bodywarmer die ik op vinted wil zetten.
Zouden jullie die gewoon onder bodywarmers zetten of onder buitenkleding bij de categorie sportkleding?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:45

Beide joh, gewoon even dubbele set foto' s maken zodat vinted er niet over valt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:47

Jeetje wat maken ze de afhaal tijd kort :(
Gelijk maar wat berichtjes gestuurd die al 5 dagen liggen op het pakketpunt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:49

Ik heb het met Homerr ook, die hebben ook x dagen en die houden dus geen rekening daarin met de dagen dat het pakketpunt dicht is. Ik zou mijn pakketje uiterlijk morgen moeten halen, maar dan zit ik de hele dag aan de andere kant van NL. Vandaag is het pakketpunt dicht :+

Gelukkig iemand kunnen regelen die hem gaat halen voor me.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:42

Hier hebben de pakketpunten ook vaak korte openingstijden! Ons mondial punt is op maandag ook gesloten en is ook vaak vroeg dicht, net als het Vintedgo punt.

Ondertussen is 1 van mijn mondial pakketjes al 7 dagen "aangekomen bij sorteercentrum". Beetje balen want het zijn een boel alcohol markers, de rest heb ik al klaar liggen.. dus ik kan nog niks kleuren _O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 15:15

Zo bizar dat dit bij jullie zo vlug wordt teruggestuurd?
Hier blijven pakjes echt tot een maand of 2 liggen. Omdat ik heel veel verstuur en ontvang vragen ze daar soms of ik niet eens tussen de lang-blijven-liggen-pakjes moet zien of er toevallig eentje voor mij tss zit die bv een verkeerd label kreeg ofzo.

Dus hier nooit stress daardoor.

Hier nu al het 2de pakje op een week thuis die terugbetaald wordt omdat het verloren is…. Had beiden liever het pakje gehad, maar bon.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 15:32

Hier hebben we inpost lockers, na 48 uur wordt dat terug gestuurd. Ik heb t uitgeschakeld, meer dan de helft kwam gewoon terug.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 11:35

Ik had een smerig en kapot product ontvangen en heb dat na het melden van een probleem mogen retourneren. De verkoopster haalt het nu niet op en reageert ook niet op mijn berichtjes, ze leest ze wel.
Ben ik nu het geld en het product kwijt?
Ik word niet echt wijzer van de faq.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 11:59

Je krijgt en het geld en het product komt weer terug

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:25

De blokkeerknop is weer terug bij mij! *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:03

Alja schreef:
Je krijgt en het geld en het product komt weer terug

Oh toch wel geld terug? Dat zou top zijn!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:50

Ghostattack schreef:
Hier zit de lucht echt in de binnenkant van de schoenen. Het pakket zelf (de zak tenminste) stonk niet. Ik merkte het met openmaken. Het zijn laarzen dus wassen wordt inderdaad moeilijk :+ Ik heb ze nu dus met de rits open in de schuur gelegd

Mocht iemand verder nog tips hebben om rooklucht ergens uit te krijgen, let me know!

Katfresh litterbox filter. :+ Werkt ook heel goed tegen zweetvoeten die in schoenen hebben gezeten, maar ook goed tegen rooklucht.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 15:49

CastaMickey schreef:
De blokkeerknop is weer terug bij mij! *\o/*

Oh thank God bij mij ook want ik heb nu een hoop gezeik met de verkoper van de ranzige zweetjurk en kan niet wachten om die te blokkeren *\o/* (klein beetje mijn eigen schuld want heb het gewassen zonder overleg, maar verder toch vooral de schuld van iemand die een stinkproduct verkoopt)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Weten jullie hoe dit zit? Ik heb een pakket verstuurd en het was 1cm te dik dus nu moet ik bijbetalen. Kan ik dit gewoon negeren of ga ik dit wel moeten doen omdat ik als afzender bekend ben? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

?? Raar, waar kreeg je die melding van?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Via de mail, wel met het juiste adres erbij dus geen spam.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Staat die melding ook in de app? Want ik denk spam hoor, nog nooit gehad en dat zou dan ook in de app moeten staan....

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest van mijn aankopen via Vinted.
Maar mijn laatste aankoop valt eigenlijk wat tegen. Het hoofstel werd aangeboden als nieuw met prijskaartje. Wat het uiteraard niet was, maar het het zou slechts 3 maanden oud zijn en amper gebruikt.
Nu ik het heb ontvangen, is het leer helemaal uitgedroogd en vuil. Bovendien zijn er roestplekken en werd het dus niet goed bewaard.
Ik heb van dat merk eentje nieuw gekocht dat nu enkele maanden oud is en dat is nog prachtig. Ik heb de verkoop nog niet aanvaard.

Ik weet niet goed wat ik moet doen hiermee. Ik heb het intussen al gepoetst en ga nog leercreme proberen.
Of zouden jullie dit melden aan de verkoper? Ik wil enerzijds niet moeilijk doen, maar het hoofdstel is zo verschrikkelijk stijf en echt niet in nieuwstaat zoals beloofd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:56

Je had direct een klacht in moeten dienen ipv aan het poetsen te gaan, daar betaal je ook de kopersbescherming voor. Dus nu alsnog doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Een pakket van mij is 24 dagen geleden verstuurd met DPD. De koper kon het 9 dagen geleden ophalen en nu staat er weer een nieuwe melding dat het opgehaald kan worden. Zou dat nog steeds bij heet ophaalpunt van de koper zijn? Ik weet eigenlijk niet meer hoe je ziet dat het pakket retour is gekomen.