Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:17

Koffie koop ik altijd van Simon Levelt. Vind ik gewoon echt de lekkerste. Verder valt het mij op, dat vlees in de supermarkt bijna even duur is als bij de slager. De slager en de kaasboer zijn niet meegegaan in de gekte. Nu koop ik nooit kaas en vlees bij de supermarkt, maar hoor weleens de prijzen van collegas

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:32

Benzz schreef:
Koffie koop ik altijd van Simon Levelt. Vind ik gewoon echt de lekkerste. Verder valt het mij op, dat vlees in de supermarkt bijna even duur is als bij de slager. De slager en de kaasboer zijn niet meegegaan in de gekte. Nu koop ik nooit kaas en vlees bij de supermarkt, maar hoor weleens de prijzen van collegas

Klopt hoor, ik keek net even op de websites van de Vomar en onze lokale slager. Scheelt 0.40 cent op bijv. een slavink.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:38

Ik drink Senseo cappuccino. 1 tot 2 kopjes per dag nu in de vakantie. Voor 16 pads betaal ik €6,79 geloof ik. Duur ja maar zolang ik het kan betalen dan koop ik die. En anders geen koffie. Ik kan zonder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:53

Ik bestel mijn vlees bij de online slager. Dat is onder de streep flink goedkoper dan bij de supermarkt :).

Mijn thee is niet in prijs gestegen, de koffie van mijn partner wel, maar hij drinkt het niet heel erg veel, dus dat is nog okay.

Chocolade is wel echt enorm duur geworden. Dat had volgens mij ook te maken met tegenvallende oogsten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:39

Benzz schreef:

Heerlijke kaas van de ambachtelijke kaasboer is hier 15€ de kilo, fabriekskaas uit de supermarkt dat nergens naar smaakt is nog duurder :=

Vlees idem dito idd. Slager hanteert een echte prijs en de supermarkt is flink de marges aan het vergroten naar mijn idee.

Chocola, praat me er niet van. Maar de prijs dwingt me onderhand wel om wat aan mijn verslaving te doen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:44

verootjoo schreef:
Benzz schreef:

Heerlijke kaas van de ambachtelijke kaasboer is hier 15€ de kilo, fabriekskaas uit de supermarkt dat nergens naar smaakt is nog duurder :=

Vlees idem dito idd. Slager hanteert een echte prijs en de supermarkt is flink de marges aan het vergroten naar mijn idee.

Chocola, praat me er niet van. Maar de prijs dwingt me onderhand wel om wat aan mijn verslaving te doen :')

Ja, dat is dan ook het enige voordeel :+.