Ennnnnn naar het volgende onderwerp!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Fly_high schreef:Misschien wel handige toelichting, wat ik persoonlijk ook als uitbuiting zie in context van dergelijke exotische blanke jongens feestjes is ook dat stukje toe-eigenen van andermans cultuur, misbruiken van "traditie" voor je eigen lol en lokale werkkrachten buiten de spotlight houden zodat prestaties van "echte deelnemers" groter ogen dan wat ze zijn.
het enige wat ik tot nu toe kan vinden is dat de Equestrianists en de eraan gelieerde Adventurists ook aan charity doen en teruggeven aan de locals.
Meer weet ik er niet van
NB: Tourisme is niet perse slecht trouwens.. en toe-eigenen van andermans cultuur vind ik zelf altijd een beetje vage lijnen, wat wel en wat niet mag..
Veronica2 schreef:Die Mongol Derby is helemaal geen traditie, het is gewoon een verzonnen ding. Sommige dingen hoor je gewoon overheen te groeien als beschaving.
Ongeveer alsof we weer met postkoetsen gaan racen van oost naar west in de US, want ooit ging dat ook zo.
ikke schreef:Veronica2 schreef:Die Mongol Derby is helemaal geen traditie, het is gewoon een verzonnen ding. Sommige dingen hoor je gewoon overheen te groeien als beschaving.
Ongeveer alsof we weer met postkoetsen gaan racen van oost naar west in de US, want ooit ging dat ook zo.
Breng ze niet op een idee.....
Mars schreef:Mongol Derby vind ik ook onnodig dierenleed. Snap al helemaal niet waarom er op bokt zoveel enthousiasme voor is.
ikke schreef:Mars schreef:Mongol Derby vind ik ook onnodig dierenleed. Snap al helemaal niet waarom er op bokt zoveel enthousiasme voor is.
Maar, wacht even....
1000km in 10 dagen en paardenwissel elke 35-40km. Dat is 100km per dag op drie verschillende paarden.
Wat is daar meer mishandeling aan dan een klasse 4 endurance a 160km in één dag met één paard!?!
Cer schreef:Omdat iets ergens op een bepaalde manier gaat, wil dat niet zeggen dat dat overal zo gaat. Dat is wel heel erg generaliserend.. (en dat willen we niet)
En dat iets 'algemeen bekend is' is een aanname.. en wil niet zeggen dat het ook echt zo is![]()
En als ik iets vraag vind ik 'je kunt het op zich ook zelf bedenken' meer een antwoord wat aan lijkt te geven dat de vraagsteller niet serieus genomen wordtmaar dat is mijn filter.
NB: ik heb het ook net in een betreffend topic gevraagdIk vind dat daar heldere dingen in staan, ook op de website van de organisatie..
#doejeeigenonderzoek
_San87_ schreef:ikke schreef:Maar, wacht even....
1000km in 10 dagen en paardenwissel elke 35-40km. Dat is 100km per dag op drie verschillende paarden.
Wat is daar meer mishandeling aan dan een klasse 4 endurance a 160km in één dag met één paard!?!
Het zijn pony's formaat IJslander, met Westerse mannen en vrouwen erop.
ikke schreef:Mars schreef:Mongol Derby vind ik ook onnodig dierenleed. Snap al helemaal niet waarom er op bokt zoveel enthousiasme voor is.
Maar, wacht even....
Cer schreef:“Doe je eigen onderzoek” staat los van de rest van de post, dat was een opmerking in het algemeen over dat mensen hun eigen onderzoek moeten doen, of zelf iets moeten lezen, als ze iets vragen (aan mensen waarvan het lijkt alsof ze heel veel van het onderwerp weten). Dat was niet specifiek richting jou
Edit: vraag verwijderd
Cer schreef:“Doe je eigen onderzoek” staat los van de rest van de post, dat was een opmerking in het algemeen over dat mensen hun eigen onderzoek moeten doen, of zelf iets moeten lezen, als ze iets vragen (aan mensen waarvan het lijkt alsof ze heel veel van het onderwerp weten). Dat was niet specifiek richting jou
Edit: vraag verwijderd
Fly_high schreef:ikke schreef:Maar, wacht even....
...and you're lynching negroes!
Wat een non-argument, endurance is sowieso controversieel zat in de paardenwereld. Zeker praktijken uit VAE wordt allesbehalve positief over gesproken.
Maar zelfs als we dat even buiten beschouwing laten, hoezo is het bestaan van 1 vorm van mishandeling aanleiding om andere vorm van mishandeling goed te praten? Het kan namelijk bijna altijd erger. Ze hadden die pony's bijvoorbeeld levend kunnen vilten, dan is het eigenlijk hartstikke lief dat ze alleen met hun veel te zware reet erop gaan zitten racensarcasme uiteraard