Urbanus schreef:Een kind van 4 kan zulke heftige genderdysforie hebben dat je als ouders nog zo je best kunt doen voor een neutrale opvoeding maar dat het kind daar niet blij van wordt.
Mijn dochter krijgt alles roze, heeft een miljoen poppen, draagt alleen maar jurkjes, gaat straks op ballet en dat is allemaal maatschappelijk geaccepteerd.
Ik weiger te geloven dat er ouders zijn die hun kleuter dwingen, omdat het een heftig traject is en je wenst je kinderen altijd de makkelijke weg.
Helaas gebeurt dit wel degelijk, zeker in meer conservatieve landen bij jonge jongetjes die erg vrouwelijk zijn. Liever transgender dan homoseksueel zegmaar. In sommige landen, zoals in Iran, worden homoseksuele mannen zelfs gedwongen als vrouw door het leven te gaan. Dus je kan het weigeren te geloven, maar dat is je ogen sluiten voor iets wat helaas wel gebeurd. Ik wil ook weigeren te geloven dat er ouders zijn die hun kinderen ziek maken omdat ze munchausen bij proxy hebben, of ouders zijn die hun kinderen op andere manieren mishandelen, of seksueel misbruiken, maar dat gebeurt ook. Er zijn genoeg ouders die hun kinderen niet de makkelijkste weg wensen, of gunnen.
In short: er zijn heel veel gekke mensen op deze wereld, bewust of onbewust.