Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:26

Kleren prima. Die gooi ik in de was en draag ze met plezier.
Maar schoenen/laarzen waar een ander met zijn zweet voeten in heeft gezeten :n

Misschien ben ik er extreem in. Maar misschien ook niet de enige?

En als mijn budget 150 is.
Daar kan ik nieuwe laarzen voor kopen.
Zeker weten minder kwaliteit. Maar wel nieuw.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:57

Ik heb "moeilijke" voeten dus loop ik nooit op voorgedragen schoenen. Ik had op een partij kleding gereageerd, ik vroeg vanmorgen kan het om half 2. Ik moet best een eindje rijden, ze reageerde gelijk terug dat het goed was.
Dacht ik er opeens aan dat ik haar adres nog niet had. Ik heb dat gelijk gevraagd maar nog niks gehoord, ik had nu al onderweg moeten zijn. Als ik later ga zit in dik in de spits drukte.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:19

DuoPenotti schreef:
Kleren prima. Die gooi ik in de was en draag ze met plezier.
Maar schoenen/laarzen waar een ander met zijn zweet voeten in heeft gezeten :n

Misschien ben ik er extreem in. Maar misschien ook niet de enige?

En als mijn budget 150 is.
Daar kan ik nieuwe laarzen voor kopen.
Zeker weten minder kwaliteit. Maar wel nieuw.

Nee hoor, ik heb een beetje een voetenfobie en zou ook nooit 2de hands schoenen/laarzen kopen :')

dierenfan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:26

Ik sta zelf gigantisch beroert op mijn voeten. Zelfs met steunzolen geef ik schoen geen half jaar. Zou dus met dit idee nooit 2de hands kopen. Amper gebruikt kan alsnog onbruikbaar zijn omdat ze al scheef gelopen zijn.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:42

FennyPower schreef:
Had een Fotografie flitslamp gekocht op marktplaats heb er niet heel veel verstand van (heb altijd met continue licht gewerkt) en mevrouw gaf aan dat hij het doet
Liet wat dingetjes zien . Prima.
Continue licht deed het. En flits ook.(met een knop)

Vandaag naar een foto winkel gegaan die aangeeft dat de lamp kapot is en er dingen missen dus niet met camera kan flitsen en ik andere dingen moet aanschaffen zodat de lamp het weer doet , want de helft van de spullen zijn niet mee geleverd ..

Ik had mevrouw een bericht gestuurd over de andere spullen en verbaast over dat ze zei dat alles compleet was en dat dat dus niet zo is..
En ik dus nieuwe spullen erbij moet aanschaffen.
Zegt ze 'ik heb er geen verstand van, gekocht is gekocht.'

Waarop ik zei, maar u heeft de helft niet mee gegeven aan kabels etc.

Waarop ze niet echt heel vriendelijk reageerde, en dat ze het ook maar gekregen heeft van iemand.
Ik zei daarop of ze me voor een klein deel tegemoet wou komen.

Toen werd ze boos.

Tja waarom kan je niet vriendelijk naar elkaar blijven en elkaar met respect behandelen? Was er klaar mee en heb gezegd.
'dan heb ik bij deze nu een slechte review achter gelaten,en een melding gemaakt mij marktplaats over defecte spullen verkoop.

Zegt ze. Ja dat is de jeugd van tegenwoordig he. Ligt altijd aan een ander.

Jammer.. maar heb er van geleerd.
Jammer dat er geen gesprek aan te gaan is met verkoper.
Ze heeft er wel dikke winst aan over gehouden.

Spullen bij Geschaft zodat de lamp het weer doet...
Vliegt de lamp in de fik vandaag na 5 min ... :(
Blij dat ik er bij mij thuis achter gekomen ben ipv bij klanten thuis...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:40

BopjeBo schreef:
Ik heb 2 paar nog gloednieuwe laarzen te koop staan op marktplaats, na afvallen passen ze niet meer en eigenlijk zijn beide paren mij net te laag dus vermaken is de moeite niet, heb inmiddels al andere. Paar Petries die rond de € 1000 nieuwwaarde hebben, en Derby's rond de € 800 nieuwwaarde.
Waren voor wedstrijden en beide enkele keer gedragen dus echt nog onberispelijk, eigenlijk zijn ze nog als nieuw. Vraag er €150 en €250 voor, niet te verkopen -O- . Voor nog minder wil ik ze echt niet kwijt, maar schijnbaar ziet niemand dat het eigenlijk al koopjes zijn...
Ga ze binnenkort maar naar een 2e hands ruitershop brengen, in de hoop dat daar wel de kwaliteit gezien wordt en meteen kunnen passen. Zonde dat ze staan te verstoffen.

Ik ben al een tijd uit de wedstrijden en dus ook uit de rijlaarzen. Maar serieus €1000 en € 800 voor een paar laarzen? Noooooway

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:41

Ik had een item op marktplaats staan. 2 augustus kreeg een reactie wat is je minimale prijs? Die stond reeds in de advertentie dus ik ook die prijs doorgegeven.

Krijg ik serieus vandaag pas weer reactie met nog meer vragen ( waarvan de antwoorden in de advertentie staan ). Het item is al lang en breed verkocht en van marktplaats af overigens. Dus heb maar terug gestuurd dat het al verkocht is aan iemand anders…

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:50

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:13

pillow schreef:
Ik ben al een tijd uit de wedstrijden en dus ook uit de rijlaarzen. Maar serieus €1000 en € 800 voor een paar laarzen? Noooooway

Mensen betalen dit ook (en nog veeeeel meer) voor een cap he.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:17

Ja een cap van 1500 die na 1 keer vallen ook de prullenbak in kan.
Dan is laarzen wat dat betreft niet eens een slechte investering.

Zelf zal ik het nooit betalen,maar als mensen daar wel blij van worden, lekker doen :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:58

Pfff nou, ik heb daar ook helemaal niets mee. € 150 vind ik meer dan genoeg voor een cap.

En zelf rijd ik met chaps en schoenen.

Idd, ieder het zijne. Ik geef mijn geld liever uit aan vakanties.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:48

Ik heb houten maskers er op staan voor een vaste prijs. Krijg ik een bericht, ik wil 3 maskers hebben en dan die licht gekleurde. Ik gaf door dat ik er 2 thuis had en 1 stond in de winkel en ik zou de andere dag kijken of die verkocht was of niet. Ze bood ook echt het 3 dubbele van wat ik er voor vroeg.

Ze gaf aan alleen Engels te kunnen typen dus stuurde ik steeds in het Engels terug. Terwijl haar Nederlands snel en foutloos was. Toen ik in het Engels stuurde kreeg ik terug, nou hehe eindelijk type je fatsoenlijk in het Engels naar me. Stuurde ze vandaag terug, ik wil nu wel antwoord hebben want ik wil ze echt heel graag hebben, ik heb ze ergens voor nodig. Dus toen ik van de winkel kwam stuurde ik dat die in de winkel stond verkocht is en dat ik die 2 die thuis staan kan versturen.

Krijg ik terug, ja dat is toch geen communiceren, ik vertrouw je echt niet meer en ik wil ze ook echt niet meer hebben. Ik dacht alleen maar ach stik er maar in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:14

Een vroegere collega van me zei altijd 'er lopen meer gekkies vrij rond dan dat er opgesloten zitten'...en dat blijkt maar weer eens meer dan waar te zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:29

Mensen communiceren soms zo raar. Ik heb midibalen hooi te koop voor 28 euro, bieden staat uit. Krijg ik een bericht " Voor 50 euro kom ik 2 halen". Verder ook niks van kan dat? Of vind je dat goed? Terug gestuurd. "Je weet de vraagprijs en voor minder doe ik het niet. Niks weer gehoord.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:40

pillow schreef:
Mensen communiceren soms zo raar. Ik heb midibalen hooi te koop voor 28 euro, bieden staat uit. Krijg ik een bericht " Voor 50 euro kom ik 2 halen". Verder ook niks van kan dat? Of vind je dat goed? Terug gestuurd. "Je weet de vraagprijs en voor minder doe ik het niet. Niks weer gehoord.

Het is ook niet zo dat je die aan de straatstenen niet kwijt raakt :')

Marleen: Bij het bieden van veel meer dan de vraagprijs dacht ik al dat is te mooi om waar te zijn. Die heeft zichzelf gewoon vermaakt. Waarom geen idee, vinden sommige mensen blijkbaar heel grappig.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:25

pillow schreef:

Ik zou daar niet eens op reageren. :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 17:29

Iemand bied iets aan op MP, dat ik gelijkwaardig voor €79-€99 nieuw kan kopen kopen.
Het hoogst staande bod is €20 van ongeveer 2 weken terug, dus ik bood gister avond €25

Krijg ik vrij snel bericht van de verkoper:
Bedankt voor uw interesse, maar het hoogste bod staat op €60

Dus ik keek nog weer terug naar de biedingen, maar daar staat het niet bij, misschien een bod via een berichtje, maar daar ga ik sowieso niet tegenop bieden. Dus ik haal mijn bod gewoon weg, wetende dat de verkoper daar bericht van krijgt.

Krijg ik aan het begin van de middag weer bericht van de verkoper:
Heb het even gevraagd aan de eigenaar. Je hoeft niet overheen te gaan en is €60 akkoord. Je mag vandaag komen, zijn hele dag thuis. Laat maar weten!

Ik ben helemaal nul komma nul intentie om het item voor €60 op te halen, ik was misschien tot €30 gegaan in een eerlijke onderhandeling, maar ik snap niet hoe de verkoper er bij komt dat ik van €25 naar €60 zou willen stijgen.
Is het heel onbeleefd dat ik gewoon niet meer reageer?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:31

Zou uit goed fatsoen wel even reageren dat je geen interesse hebt voor dat bedrag.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:53

Ik bied ook niet tegen bieders die niet onder de advertentie bieden, als ze er überhaupt al zijn :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:00

Die zijn er zeker wel. Tenminste, ik heb dat wel vaak met spullen die ik te koop zet. Vaak wordt er niet eens geboden onder de advertentie maar gaat het allemaal onderling.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:17

Ik zou wel reageren maar dan gewoon dat ze het beter aan die van 60 kunnen verkopen. Maar dat je bod voor 25 blijft staan.

Heb wel eens gehad dat ze er op terug kwamen. Of omdat het bod nooit bestond. Of de bieder nooit meer iets laat weten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 18:51

Ik heb gereageerd dat het gat tussen mijn bod van €25 en hun vp van €60 te groot is en ik denk dat wij niet nader tot elkaar gaan komen, maar dat ik hem veel succes wens met de verkoop.

Krijg ik een boze reactie dat ik dan niet zo laag moet bieden.
Dus dit gestuurd:

Met alle respect, maar in de advertentie staat nergens een vraagprijs, richtprijs of laagste bod ingesteld. Het hoogste bod stond op €20, ik ging daar netjes overheen. U meld dan dat u een veel hoger bod heeft, daarna trek ik mijn bod in, ik ga niet opbieden tegen een onzichtbare bieder.

Als u werkelijk een bod van €60 heeft, waarom zou u het voor hetzelfde bedrag aan een ander willen verkopen, dat is toch niet eerlijk tegen de eerste bieder van €60?

Ik heb helemaal geen interesse in dit item voor die prijs en u zult het er op deze manier echt niet voor gaan krijgen, want het riekt naar het opdrijven van de prijs.

Ik trek me terug en wens u nogmaals veel succes met de verkoop.

Geen reactie terug… die zal wel balen dat ik erdoorheen geprikt heb. De persoon had ook normaal kunnen onderhandelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:05

haha wat een sukkel

Netjes beantwoord :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:01

Ik zag een caravan te koop. Die verkoper heeft erbij staan dat je alleen kunt bellen en dat er op berichten niet gereageerd wordt. Ligt het aan mij dat ik dat een beetje vreemd vind?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:17

Tink89 schreef:
Ik zag een caravan te koop. Die verkoper heeft erbij staan dat je alleen kunt bellen en dat er op berichten niet gereageerd wordt. Ligt het aan mij dat ik dat een beetje vreemd vind?

Nee hoor. Zal mogelijk een ouder iemand zijn die niet zo handig is met de computer.