AvHdG schreef:Ik was als kind wel snel bang, karbonkel dus. En ik heb wel eens stiekem baantjer gekeken achter de bank terwijl me ouders het niet door hadden. Ik was doodsbang dat er overal lijken verstopt lagen in de bosjes haha.
Nu een grote horror freak. Enige waar ik laatst nog nachtmerries van kreeg was Hannibal de serie. Vond het niet eng hoor maar mijn brein ging er wat mee aan de haal. Droomde over mensen die als engelen werden opgehangen en dat ik mensen vlees ging eten. Het heeft me niet weer houden om hem af te zien. Heb alleen hem wat minder snel afgekeken. 1 aflevering per dag zeg maar
Ohh Hannibal, die Mads

Ik heb het kookboek van die serie, daar staan alle gerechten in die in de serie voorkomen, maar dan vervangen door 'gewoon' vlees of vegetarische varianten. Ook ouderwetse 'verboden' recepten staan erin zoals Ortolaan* (maar dan met kwartels en niet verdronken). En die afbeeldingen van dat voedsel, hebben ze echt heel mooi gedaan

*"De Fransen konden helemaal niet meer tegen het gekwetter van ortolanen iedere ochtend en bedachten er daarom maar een oplossing voor: namelijk het arme beest in een soort cognac verdrinken en het vervolgens op een hoge temperatuur roosteren in de oven. De vogel dient daarna in zijn geheel naar binnen gewerkt te worden. Het verhandelen van ortolanen is tegenwoordig verboden in Europa, desondanks keren veel vogels na hun zomerse uitstapje naar Zuidwest Frankrijk, niet terug naar de Sahara."