Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:08

Sheran schreef:
Naar aanleiding van een gesprek met vrienden... Wat is een normale/gemiddelde hoeveelheid glazen alcohol op:
- een gewone doordeweekse dag
- een gezellig avondje uit met/bij vrienden?
Voor mij:
Doordeweeks: niks, of het moet echt een bijzondere gelegenheid zijn, dan hooguit 1.
Avondje uit/weekend: 2, heel soms 3 als het een lange avond is, maar alleen als ik met anderen ben, nooit in m'n eentje. Als ik nog moet rijden überhaupt niets en als ik er geen trek in heb ook niet. :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:18

Sheran schreef:
Naar aanleiding van een gesprek met vrienden... Wat is een normale/gemiddelde hoeveelheid glazen alcohol op:

Doordeweeks: niets
Met vrienden thuis en evt. daarna uit: ik tel het niet maar denk dat ik zeker wel 4 a 8 drankjes drink. De ene keer meer dan de andere keer. Ik doe dit hooguit eens per maand.
Ik denk dat dit voor mijn vrienden hetzelfde geldt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:19

Ik ben wellicht niet zo gemiddeld, mijn man ook niet want beide drinken wij niet. Je zou zeggen dat daar wel een goed onderzoekresultaat op internet te vinden zou zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:41

Doordeweeks niks. Keer bij vrienden 1 want ik moet nog naar huis rijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:25

Bedankt voor de antwoorden! Toch wel ongeveer wat ik dacht dus... Vrienden hebben vrienden :+ die dus in onze ogen behoorlijk wat drinken op een avond... Dus we hadden het over wat normaal was en of/hoe je het misschien moet aankaarten als het wel erg veel lijkt...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:41

Sheran schreef:
Bedankt voor de antwoorden! Toch wel ongeveer wat ik dacht dus... Vrienden hebben vrienden :+ die dus in onze ogen behoorlijk wat drinken op een avond... Dus we hadden het over wat normaal was en of/hoe je het misschien moet aankaarten als het wel erg veel lijkt...

Ik ben nu wel benieuwd naar hoeveel zij drinken. Wil je dat vertellen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:04

Mijn vriendin (die er vaak op bezoek is) drinkt dus niet. Maar die vrienden hebben dan bijvoorbeeld tijdens gewoon een avondje gezellig bijkletsen dan wel (in onze ogen) behoorlijk gedronken. Zij had blijkbaar een openstaande fles wijn opgedronken en begon toen aan een tweede die driekwart op raakte. En hij drinkt dan halve liters bier en shotjes. Het is ook gewoon dat het achter elkaar open gaat, niet 'de fles is leeg, dus stop', terwijl het bezoek dan dus niet drinkt.

Edit: ze nemen ook eigen drank mee als ze elders gaan eten.

hagelslag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:19

Mwa, ansich netjes dat ze hun eigen drank mee nemen.
Tenminste als je meer dan gemigddeld drinkt en waar je op visite gaat niet drinkt vind ik dat netjes.

Maar om nu ook shotjes te nemen mja mja nee....
En om ca 1.5 fles wijn te drinken is misschien iets veel.
Tenzij ze 8 uur lang hebben zitten kletsen dan is het ansich nog oke

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 21:27

Sheran schreef:

0 (soms als ik uit eten ga 1)
Avondje uit... dat kan best veel worden :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:44

Sheran schreef:

Alcohol is op bokt nogal een taboe. Ik zie toch vaak er een pak meer doorgaan bij veel mensen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:57

Doordeweeks hier vrijwel nooit. Mijn vriend neemt soms een biertje. Bij een avondje uit neem ik 1 of 2 drankjes.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:12

poes schreef:
Sheran schreef:

Alcohol is op bokt nogal een taboe. Ik zie toch vaak er een pak meer doorgaan bij veel mensen.

Dat geld gaat naar andere dingen dan drank :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:31

Doordeweeks: 0
Weekend: 0
Bijzondere gelegenheden: 0

Aan mij heb je niks, ik drink geen alcohol :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:39

Ik denk dat ik bovengemiddeld ben qua drinken in het weekend als ik het zo lees.

Doordeweeks normaal gesproken 0, tenzij theaterbezoek of speciale gelegenheid. Dat komt zelden voor.

In het weekend zou ik het niet weten. Ik tel niet.

Hoe je erover moet beginnen? Niet, bemoei je lekker met je eigen leven. Tenzij ze echt vervelend aanwezig zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:10

Met welk doel zou je daar met hun over willen praten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:12

rien10 schreef:
Met welk doel zou je daar met hun over willen praten?

Ik zelf niet, maar de vriendin en enkele andere vrienden maken zich een beetje zorgen. Maar ook: in hoeverre is het aan haar om er iets van te zeggen? En hoe dan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:14

Ja, is inderdaad lastig. Stappen ze in de auto na zo’n avondje?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:15

Nee dat niet. Ze wonen in de buurt. Maar wel vermoeden van dagelijks drinken (staat ook altijd alcohol open).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:16

Persoonlijk zou ik autorijden met zo’n hoeveelheid drank als ingang van een gesprek gebruiken. Maar anders zou ik er niet over beginnen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:46

Mijn moeder heeft een chalet op een camping.. haar partner drinkt denk ik ook iedere dag na zijn werk 1 of 2 flesjes bier.. in t weekend drinkt ie denk ik in zn eentje wel een krat op per dag.. als ik ooit daar ben heb ik 1 glas cola en voordat ik t op heb heeft hij al 2 flessen bier op.. en de andere daar op de camping exact hetzelfde overigens.. met een BBQ gaat er meer drank doorheen dan ik in een jaar op drink.. en die mannen zijn echt niet allemaal straalbezopen ofzo.. kunnen er inmiddels gewoon goed tegen denk ik.. nu drinkt hij vaker 0.0.. moest toen ivm operatie en dat is hij blijven doe maar qua hoeveelheid drankjes is dat nog altijd hetzelfde..

Mijn opa drinkt iedere avond een glaasje cognac.. een vriendin van mij drinkt ook regelmatig een glaasje Port of whiskey, ook op doordeweekse dagen..

Ik denk dat het dus ook wel afhankelijk is van sociaal milieu, cultuur enz.. zelf drink ik zelden.. hooguit met uiteten en stappen en dan max 3 drankjes.. voor mij hoeft het niet zo en ik vind ook niet zoveel lekker op dat vlak..

Maak je je ook zorgen om andere zaken? Zorgt het alcoholgebruik voor andere problemen bijvoorbeeld? Zo niet dan zou ik er niet over gaan praten maar iedereen daar vrij in laten..
Zoals mijn opa of vriendin drinkt vind ik zelf heel netjes en past ook prima binnen mijn normen.. zoals er op de camping bij mn onder gedronken wordt vind ik wel iets van.. dat past minder goed bij mijn eigen normen.. maar goed dat is verder hun eigen keuze.. en als ik rond kijk op de camping zijn er blijkbaar dus ook heel veel mensen waarbij dat wel binnen hun normen valt.. nou helemaal prima dan toch?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 03:57

Sheran schreef:
Nee dat niet. Ze wonen in de buurt. Maar wel vermoeden van dagelijks drinken (staat ook altijd alcohol open).

Oeh lastige. Ergens heb ik meteen het 'bemoei je niet met andermans zaken'-gevoel.
Maar dan zijn er twee momenten, als het veilig voelt om het gesprek aan te gaan(!), waarop ik wel zou inspringen:
- als het echt goede goede vrienden zijn en je vaker over lastigere/prive-onderwerpen praat.
- als er kwetsbare mensen in het spel zijn, zoals zorg voor kinderen, ouderen of gehandicapten.
Ik denk dan waarschijnlijk in een strekking zoals 'goh, het valt mij op dat je meer alcohol drinkt dan dat ik bij andere mensen in mijn omgeving zie. Ik maak me zorgen om je. Ik wou daarom even vragen of het met jou, of thuis, allemaal goed gaat'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:17

poes schreef:
Sheran schreef:
Bedankt voor de antwoorden! Toch :') wel ongeveer wat ik dacht dus... Vrienden hebben vrienden :+ die dus in onze ogen behoorlijk wat drinken op een avond... Dus we hadden het over wat normaal was en of/hoe je het misschien moet aankaarten als het wel erg veel lijkt...

Als je de gemiddelde bokker moet geloven, leven zij een perfect leven, waarin ze nooit drinken, nooit hun paard een tik geven, nooit te hard rijden, niet roken, niet vloeken, niet met hun voeten op tafel zitten, altijd keurig hun handen wassen voor het eten, netjes alle fases van het Skala doorlopen met goed passsend tuig, een lichte verbinding met de mond en een losse neusriem. Kijk je vervolgens op de gemiddelde stal… tja. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:22

De helft is check, de andere helft niet :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:29

Ik drink. Ik was altijd mijn handen voor het koken. :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:17

Kan ik ook een kwarktaart(zo'n pakje van Dr Oetker) maken met een "gefermenteerd amandel product".

Volgens mij is dat een vegan variatie op kwark namelijk maar geen idee of dat qua smaak en structuur een beetje goed gaat komen.