Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:48

Ik heb topic verder niet gelezen en weet niet of dit erin staat. Maar sprak een vriendin die al heel lang herstellende is en maar moe blijft. Zij heeft de tip gekregen om hooikoorts tabletten te slikken en sinds ze deze gebruikt gaat het stukken beter. Ik weet ff niet meer waar maar in één bepaald deel van Europa schrijven ze dit ook voor bij moeheid na covid met goede resultaten. Dacht deel hem toch even, wie weet heeft iemand er iets aan!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:49

purny schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5245882/moeder-monique-dementerend-verpleeghuis-corona
De moeder van Monique (53) had alzheimer. Toen ze positief werd getest op corona, werd ze geïsoleerd. Ze zat meer dan een maand alleen op haar kamer, ondanks bezwaar van de familie. Kort daarna overleed ze. De Wet zorg en dwang (Wzd) probeert juist dit soort situaties tegen te gaan. "Maar het gebeurt vaker dat de wet niet goed wordt toegepast", zegt Alzheimer Nederland.

Sneu dat dit voorkomt.

Dit had de oma van van mijn vriend zonder Corona… bezoek mocht niet maar de bewoners mochten elkaar ook niet ontmoeten. Inclusief het eten in de zaal wat niet meer mocht :roll:
Uiteindelijk mocht dat weer maar op 1,5 meter afstand. Al die mensen zijn doof dus communiceren is dan nog onmogelijk. Echt belachelijk

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:15

In Wuhan , 7 besmettingen en 11 miljoen inwoners aan de test :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:22

besita schreef:

De hele wijk in quarantaine; écht. Met hekken, soldaten en drones.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:42

Popstra schreef:
Een longontsteking veroorzaakt door een virus is moeilijker te genezen dan een longontsteking veroorzaakt door een bacterie die je doorgaans met een kuurtje AB er onder krijgt.
Denk dat daarom een longontsteking door Covid lastiger is

Weet ik gelijk dat ik niet normaal ben. :') ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:56

besita schreef:

Wuhan... dat zegt mij wel iets :')
Ik hoop maar dat het geen nieuwe variant is :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:01

Nee de delta binnengehaald na reiniging van een ( russisch ? ) vliegtuig door luchthavenpersoneel

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:06

Gelukkig maar. Ik zag het al gebeuren... :x
Bijzonder wel dat de delta daar nog niet eerder om de hoek kwam kijken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:44

vleermuisje laten ontsnappen uit een laboratorium en hoppa, daar gaan weer O:) :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:14

:')

Gewoon een mens die buitenwandelt is ook goed, hoeft geen vleermuisje te zijn :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:40

Pandora2 schreef:
:')

Gewoon een mens die buitenwandelt is ook goed, hoeft geen vleermuisje te zijn :P

Gekke koeienziekte iemand?
In UK ontstaan uit gekke schapenziekte. Via koebeesten naar de britse mens en Britten mogen in de meeste EU landen nog steeds geen bloed doneren.

Zoönoses zijn van altijd en voor altijd. Nu toevallig China. We hadden al eerder ebola uit west-afrika, hanta uit Korea en verschillende via knaagdieren in Midden/Noord Amerika. Brucelosis via schapen/geiten steekt ook nog regelmatig de kop op in Europa.

Is verwijtbaar tendentieus vingerwijzen over Covid19 naar China met ongefundeerde verdachtmakingen en een kwestie van tijd voor een volgende uit NieuwGuinea, Namibië of waar dan ook vandaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:41

besita schreef:
Nee de delta binnengehaald na reiniging van een ( russisch ? ) vliegtuig door luchthavenpersoneel

Made in India en via UK met groeten uit Mokba naar China.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:12

Ik heb net vandaag gehoord dat een cliënt van ons die afgelopen herfst ternauwernood corona overleefd heeft is overleden door een verkeersongeval tijdens mijn vakantie. Een andere cliënt die ook op de IC heeft gelegen door corona heeft nu uitgezaaide longkanker, en heeft niet lang meer te leven. Voor mij des te meer besef weer even om alles eruit te halen wat erin zit. Je weet nooit hoe het leven loopt en wat er voor je in het vat zit.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:17

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:24

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2392369 Vaccinaties werken voor diegene die daar nog aan twijfelt.

voor gezonde gevaccineerden........

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:32

Morrie schreef:
bigone schreef:
https://nos.nl/l/2392369 Vaccinaties werken voor diegene die daar nog aan twijfelt.

Voor alle mensen behalve mensen met overgewicht, suikerziekte en hartziektes.
Dus wel bijna iedereen.

Ik hoor volgende week of ik genoeg antistoffen heb.

Vandaag geprikt voor Pheunokokken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:36

Bo_Y schreef:
Morrie schreef:

Dus wel bijna iedereen.

_O- en als het ánders uitkomt is iets wat nog veel effectiever is en minder potentieel problematisch niet goed want niet 100% afdoende.

De begripschaos van Covid19 is echt totáál. Imo gaan we daar meer schade van ondervinden dan van de oversterfte erdoor.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:40

Morrie schreef:
bigone schreef:

De groep die ook zonder vaccinatie een hele kleine kans heeft om in het ziekenhuis te belanden door Corona…

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:47

bigone schreef:

Ik heb er nooit aan getwijfeld of ze werke, evenmin aan of het nodig was.
Ik heb wel problemen met de informatie erover voor de meerderheid gevaccineerd was en nu.
Dat de gevaccineerden nog steeds besmet kunnen worden en besmettelijk zijn, is wel vanaf het begin vermeld doch als kleine lettertjes. Het was op ook deze draad schokkend helder hoe weinig het meekregen.
Iedereen _/-\o_ voor de bevrijder
en nu blijkt het hen nog steeds geen vrijheid te gegen want ze zijn nog steeds een potentieel risico en de paaltjes van ´risico´ zijn niet verzet ook al is het risico gedecimeerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:50

996981 schreef:
Morrie schreef:

De groep die ook zonder vaccinatie een hele kleine kans heeft om in het ziekenhuis te belanden door Corona…

Ja, het algemene belang bij vaccineren van de massa is in het geheel niet hetzelfde als het belang van het individu.
Helaas ´beslist´ de massa voor dat individu. Uiteraard met beslissen tussen aanhalingtekens ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:10

Bo_Y schreef:
Dus wel bijna iedereen.

Maar dat is zonder vaccinate ook.
Wat je noemt was de grootste groep betreft opnames.

Dan vraag ik me wel bijna af hoe goed het werkt.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:11

DuoPenotti schreef:
Bo_Y schreef:
Dus wel bijna iedereen.

Maar dat is zonder vaccinate ook.
Wat je noemt was de grootste groep betreft opnames.

Dan vraag ik me wel bijna af hoe goed het werkt.

Dat is waar….

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:35

Morrie schreef:
bigone schreef:

Van de 90 mensen op de ic waren er 7 die volledig gevaccineerd waren en waarvan 2 onder de 60 en ogenschijnlijk gezond en 2 boven de 60 en ogenschijnlijk gezond. De andere 3 hadden al ernstige onderliggende ziektes. Dus 7 van de 90 betekend 83 op de ic niet of niet volledig gevaccineerd. Daar kun je van alles van vinden maar voor mij een bewijs dat vaccineren zeer goed werkt, was iedereen gevaccineerd dan hadden er 14 ipv 90 gelegen. En dit is ic en nog niet de verpleegafdeling.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:37

Ik denk dat gezonde jonge mensen inderdaad niet snel in het ziekenhuis komen maar dat de vaccins vooral verschil maken bij die groep in de mate van hevigheid waarin ze covid doormaken en dus lang schade hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:41

ingedebruijn schreef:
Ik denk dat gezonde jonge mensen inderdaad niet snel in het ziekenhuis komen maar dat de vaccins vooral verschil maken bij die groep in de mate van hevigheid waarin ze covid doormaken en dus lang schade hebben.

Blijft dus de vraag die sommigen al máánden stellen; waarom dan nog steeds die massieve druk op en beperkingen van normaal gezonde mensen?
Nu weer de hysterie over ´de jongeren´ die overal maar beperkt last van hebben maar wel defacto verplicht* gevaccineerd moeten worden.

* geen vaccinbewijs = geen uitgaansleven, geen uni toegang