Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.
Ik begin me nu al vaker af te vragen of alles niet onder corona word weggeschreven. En dan ben ik echt geen wappie
elnienjo schreef:purny schreef:Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.
Ik begin me nu al vaker af te vragen of alles niet onder corona word weggeschreven. En dan ben ik echt geen wappie
Er wordt zo vaak iets griep genoemd wat dat helemaal niet is. Van 'n echte griep ben je ook 'n paar weken doodziek.
En logisch dat dat nu minder vaak voorkomt, want we lopen met mondkapjes, ontsmetten onze handen en het is not done om hoestend en snotterend in de kantoortuin te komen zitten. Ook zullen mensen met een verkouden kleuter wel beter nadenken dan daarmee naar opa en oma te gaan. Mag hopen dat men na corona ook wat meer rekening blijft houden met kwetsbaren als men verkouden/grieperig is.
purny schreef:Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.
Karl66 schreef:purny schreef:Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.
Jouw huisarts adviseert jou in zo'n geval niet om je te laten testen op corona, maar in plaats daarvan noteert hij jou als positief voor corona![]()
Of hoe werkt zoiets bij jouw huisarts?
Popstra schreef:Een snotkop is vaak gewoon een verkoudheid. Mensen zeggen al snel ,,een griepje,, te hebben.Echte griep ben je echt goed ziek van, koorts spugen, diarree en niet meer op je benen kunnen staan. en dat houd wel een paar weken aan.
Ik denk wel dat door de hygiene maatregels een griep tegen gehouden word.
Popstra schreef:Een snotkop is vaak gewoon een verkoudheid. Mensen zeggen al snel ,,een griepje,, te hebben.Echte griep ben je echt goed ziek van, koorts spugen, diarree en niet meer op je benen kunnen staan. en dat houd wel een paar weken aan.
Ik denk wel dat door de hygiene maatregels een griep tegen gehouden word.
secricible schreef:Maar er staat nergens dat er geen griep is. Er staat alleen dat er geen officiële gevallen can de griep zijn vastgesteld.
Dat is compleet wat anders dan dat er helemaal geen griep zou zijn.
Alleen is de kop wat minder spectaculair als de media die zou nuanceren.