Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:39

Natuurlijk na oversterfte komt er altijd ondersterfte omdat de zwakkere mensen "op" op zijn.

Maar ik vind zo'n krantenartikel gewoon niet juist.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:41

Maar als het wel de griep is moet je in de meeste gevallen toch ook gewoon thuis uitzieken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:42

Schemerdier schreef:
Maar als het wel de griep is moet je in de meeste gevallen toch ook gewoon thuis uitzieken?

Moest ik op alle werk plekken waar ik ooit gewerkt heb toch niet proberen...
Gewoon komen met je snotkop. Of je moet koorts hebben dat het echt niet kan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:43

purny schreef:
Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.

Ik begin me nu al vaker af te vragen of alles niet onder corona word weggeschreven. En dan ben ik echt geen wappie

Er wordt zo vaak iets griep genoemd wat dat helemaal niet is. Van 'n echte griep ben je ook 'n paar weken doodziek.

En logisch dat dat nu minder vaak voorkomt, want we lopen met mondkapjes, ontsmetten onze handen en het is not done om hoestend en snotterend in de kantoortuin te komen zitten. Ook zullen mensen met een verkouden kleuter wel beter nadenken dan daarmee naar opa en oma te gaan. Mag hopen dat men na corona ook wat meer rekening blijft houden met kwetsbaren als men verkouden/grieperig is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:45

Maar toch vind ik het echt een raar bericht? Normaal hebben we 1 of 2 griepgolven per jaar met duizend doden of zoiets. En nu 0? 0 besmettingen en geen doden aan griep?
Ik ben geen wappie maar dit voelt heel ongeloofwaardig.

Marcella

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:50

Bestaat corona dan misschien ook niet al langer en is griep gewoon een 'verzinsel'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:51

elnienjo schreef:
purny schreef:
Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.

Ik begin me nu al vaker af te vragen of alles niet onder corona word weggeschreven. En dan ben ik echt geen wappie

Er wordt zo vaak iets griep genoemd wat dat helemaal niet is. Van 'n echte griep ben je ook 'n paar weken doodziek.

En logisch dat dat nu minder vaak voorkomt, want we lopen met mondkapjes, ontsmetten onze handen en het is not done om hoestend en snotterend in de kantoortuin te komen zitten. Ook zullen mensen met een verkouden kleuter wel beter nadenken dan daarmee naar opa en oma te gaan. Mag hopen dat men na corona ook wat meer rekening blijft houden met kwetsbaren als men verkouden/grieperig is.

Maar kom op... helemaal geen griepgevallen? Dat kan gewoon niet.
Mensen die ik sprak die corona hebben gehad gaven zelf ook aan dat het als een zware griep voelt.
Rutte werd niet voor niks een lockdown verslaafde genoemd

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:54

Purny zou je dit soort onzin in het viruswaanzin topic willen zetten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:56

Ik ken best een aantal mensen die enorm grieperig zijn geweest maar op corona negatief zijn getest. Maar verder niet op griep zijn getest, want gewoon uitzieken thuis. En toch soort van quarantaine gehouden voor zekerheid.

Dus ze zijn er wel. Sterker nog, ik ken in m'n persoonlijke bubbel meer mensen die goed ziek waren zonder positieve corona test dan met positieve corona test. En werden afgedaan als gewone griep.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:58

purny schreef:

Jouw huisarts adviseert jou in zo'n geval niet om je te laten testen op corona, maar in plaats daarvan noteert hij jou als positief voor corona :?

Of hoe werkt zoiets bij jouw huisarts?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:00

Een snotkop is vaak gewoon een verkoudheid. Mensen zeggen al snel ,,een griepje,, te hebben.Echte griep ben je echt goed ziek van, koorts spugen, diarree en niet meer op je benen kunnen staan. en dat houd wel een paar weken aan.

Ik denk wel dat door de hygiene maatregels een griep tegen gehouden word.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:03

Karl66 schreef:
purny schreef:

Jouw huisarts adviseert jou in zo'n geval niet om je te laten testen op corona, maar in plaats daarvan noteert hij jou als positief voor corona :?

Of hoe werkt zoiets bij jouw huisarts?

Nee in het verleden. Ik ben toen wel een keer geweest maar dat was omdat ik het echt benauwd had.
Laatste keer dat ik echt ziek was was vorig jaar volgens mij in februari ofzo.
Wel 1 keer laten testen omdat mijn puffer niet hielp. Maar dat was negatief

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:04

Echwel schreef:

Ik zou niet weten wat er onzin aan is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Het schijnt iets biologisch te zijn. Ik heb er wel iets over gelezen, komt er in het kort op neer dat corona het griepvirus heeft verdrongen. Het is dat, of de maatregelen zorgen ervoor dat de verspreiding van griep wordt tegen gegaan.

DuoPenotti

Ook een snotkop kan griep zijn, niet iedereen word even ziek natuurlijk.
Ook met corona zijn er mensen die niet meer hebben dan een snotkop.
Maar ik geef toe, ik noem een snotkop ook geen griep hoor, maar grieperig of verkouden.
1 keer ben ik echt ziek geweest en was op en neer naar het toilet al een hele beproeving. En dan ben je echt een week echt ziek en dan daarna inderdaad nog slap.

Maar dit artikel slaat wat mij betreft de plank helemaal mis.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:05

Ik heb de Mexicaanse griep gehad, dat was een jaar of 10 geleden? Echt niet grappig. Ik was twee weken vreselijk ziek. Hoge koorts, 40+. Echt een lam vogeltje was ik.

Verkouden zijn, of griep hebben is echt wel wat anders.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:06

purny schreef:
Echwel schreef:

Ik zou niet weten wat er onzin aan is.

Je sneer wederom naar Rutte, wat dus niet waar is..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:07

Popstra schreef:
Een snotkop is vaak gewoon een verkoudheid. Mensen zeggen al snel ,,een griepje,, te hebben.Echte griep ben je echt goed ziek van, koorts spugen, diarree en niet meer op je benen kunnen staan. en dat houd wel een paar weken aan.

Dit inderdaad. Gewoon wat verhoging is zielig voelen of snotkop is niet meteen een officiële griep. Gewoon verkoudheid kan je je ook ziek door voelen, echte griep is nog wel erger. Er staat in het bericht toch ook uitgelegd dat er geen officiële gevallen uit de testen zijn gekomen, maar dat niet alles getest wordt? En dat er in meerdere landen dezelfde trend is?

Corona wordt wel getest, dus hoeze wordt het weggeschreven onder corona. Volgens mij hoor je nog steeds getest te worden om onder corona geschreven te worden of in sommige gevallen misschien verdenking van corona.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:09

Volgens mij zijn verkoudheid, corona en griep allemaal virussen waarbij hoe ziek je je voelt kan varieren, bv afhankelijk van je conditie, immuunsysteem, blootstelling en nog een aantal dingen. Wil je weten welk virus er precies verantwoordelijk is, dan moet je testen. Dat wordt meestal niet gedaan behalve via steekproeven, omdat het vervolg verder niet verandert. Maar een griep is niet automatisch ernstige klachten (en ik denk zelfs dat een verkoudheid niet automatisch niet-ernstig is.)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:11

Dat is zo Shadow, maar.... een "Snotkop" kan ook een reactie zijn op pollen. (Om het maar even gemakkelijk te maken ha ha)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:13

Wat betreft zelftests, Aldi Duitsland verkocht ze voor 25 euro, kon je vijf keer mee testen, binnen een mum van tijd uitverkocht. Lijkt me ideaal, alle broers en zussen in de ochtend testen en smiddags eindelijk weer eens (met afstand en hygieneregels ) bij elkaar in de tuin.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-03-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:13

Dat willen ze in april ook in Nederland bigone. Was gisteren op het journaal.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:19

Popstra schreef:

Het kan goed zijn dat iemand die slechts snotterig is, toch griep heeft. Er wordt immers niet getest en dat werd in het verleden ook niet gedaa, dus je wéét niet waar die snotterigheid vandaan komt. Een griepvirus kan daar wel degelijk aan ten grondslag liggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:25

Maar er staat nergens dat er geen griep is. Er staat alleen dat er geen officiële gevallen can de griep zijn vastgesteld.
Dat is compleet wat anders dan dat er helemaal geen griep zou zijn.
Alleen is de kop wat minder spectaculair als de media die zou nuanceren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:27

secricible schreef:
Maar er staat nergens dat er geen griep is. Er staat alleen dat er geen officiële gevallen can de griep zijn vastgesteld.
Dat is compleet wat anders dan dat er helemaal geen griep zou zijn.
Alleen is de kop wat minder spectaculair als de media die zou nuanceren.

Als je op mij antwoord: ik reageerde op Popstra, die stelde dat enkel een snotneus per definitie geen griep is. Die stelling klopt niet.