Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:55

SusanH schreef:
Ik moet het even nuanceren, het ging vooral over terugkomen uit een vakantie gebied wat tijdens de vakantie oranje is geworden. Dan zou je 10 dagen in thuisisolatie moeten volgens de geldende richtlijnen. In de verpleeghuiszorg willen ze daar op een heel aantal locaties niet aan.

Ah, dat is iets anders dan positief getest aan het werk gaan ;)

Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen in de zorg naar een oranje gebied gaan. En als het geel was en je gelijk terugkomt als het oranje springt hoef je toch niet in quarantaine?

Bij ons is het zo dat als je naar een oranje gebied gaat de quarantaine voor je eigen vakantiedagen is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:00

Die quarantaine regel is er met reden lijkt me. Dan moeten werken lijkt me gewoon niet de bedoeling zorg of niet.

De bazaar in Beverwijk moet deels dicht vanwege overtreding van de regels in die hallen. Maar nee ze weigeren gehoor te geven aan de sluiting. Pff

Vandaag moest ik helaas weer mee met boodschappen. Ik ben er zo klaar mee. Overhoop gelopen door een vakkenvuller die zich langs me heen wrong. En zeg je er wat van mompel mompel. Daarna een afstands handhaver die jawel tot twee keer toe veel te dicht bij komt en na een opmerking erover en mijn achteruit stappen grappig gaat lopen doen. Zo kansloos

Is het rustig in de winkel krijg je dit

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:14

Gisteravond uit eten geweest met vrienden.
Wat was het goed geregeld!
Deuren open, mega tafels voor viertallen, zeer ruime afstand tussen de tafels met andere gasten.
Bediening hield zo goed mogelijk afstand.
Tafels en stoelen werden meteen na vertrek van gasten ontsmet.

Bij het reserveren gaven ze aan daar ook echt extra tijd voor in te plannen.

Gezellige avond gehad!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:16

Klinkt als een fijne ontspannen avond. Fijn daar snak ik best wel naar. Mensen en bedrijven die echt moeite doen om het met alle regels prettig te houden voor de klanten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:25

Ik weet ** restaurant, daar is het nog beter geregeld.
Zwarte en witte brigade met mondkapjes en handschoenen.
Toiletjuf die na ieder bezoek toilet desinfecteert.
Tafelschikking is daar sowieso al heel ruim opgezet, nu nog ruimer.

En waar we vanwege de corona zelfs helemaal apart mogen zitten.

Maar ik vond het wel heel aangenaam om gezellig met vrienden behoorlijk normaal in een restaurant te kunnen zitten.
Met zijn tweeën super lekker eten in een aparte ruimte is super dat het kan, maar ik mis toch wel beetje de aanwezigheid van andere gasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:28

Astorga schreef:
SusanH schreef:
Ik moet het even nuanceren, het ging vooral over terugkomen uit een vakantie gebied wat tijdens de vakantie oranje is geworden. Dan zou je 10 dagen in thuisisolatie moeten volgens de geldende richtlijnen. In de verpleeghuiszorg willen ze daar op een heel aantal locaties niet aan.

Dit is beleid in een groot deel van alle zorginstellingen, hier dan wel 10 dagen constant mondmasker op tijdens werk.
Er zijn simpelweg niet genoeg zorgmedewerkers om alle quarantaines op te vullen anders.

Gaan zoveel mensen die in de zorg werken naar oranje gebied dan? Of naar gebied dat oranje is geworden?

Van mijn collega's tot nu toe voor zover ik weet niemand, maar er gaan ook maar heel weinig collega's naar het buitenland op vakantie. Ik heb nog niet gehoord dat iemand bijvoorbeeld met het vliegtuig weg ging. Gelukkig :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:04

verootjoo schreef:
SusanH schreef:

Ah, dat is iets anders dan positief getest aan het werk gaan ;)

Persoonlijk snap ik ook niet dat mensen in de zorg naar een oranje gebied gaan. En als het geel was en je gelijk terugkomt als het oranje springt hoef je toch niet in quarantaine?

Bij ons is het zo dat als je naar een oranje gebied gaat de quarantaine voor je eigen vakantiedagen is.

Maar het hoeft niet oranje te zijn als je gaat. Collega van mij zat ook in Spanje, regio waar zij was werd tijdens haar vakantie oranje. Nog 1 week vakantie te gaan. Die andere week die ze dus nog in isolatie moest is idd van eigen uren gegaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:52

In Frankrijk zijn het aantal besmettingen alweer even hoog als tijdens de eerste piek. Nu zal het dus behoorlijk spannend worden of het kantelpunt van de opnames inderdaad ook komt volgende week of dat dit inderdaad veel meer een piek is van milde gevallen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:03

In Italië zitten ze ook weer aan 1000 besmettingen per dag las ik.

In Parijs hebben ze dan gisteravond ook nog lekker met een hele meute gebatst na het verlies van PSG :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:03

Sizzle schreef:
In Frankrijk zijn het aantal besmettingen alweer even hoog als tijdens de eerste piek. Nu zal het dus behoorlijk spannend worden of het kantelpunt van de opnames inderdaad ook komt volgende week of dat dit inderdaad veel meer een piek is van milde gevallen.

Ik hoop echt dat tweede! Maar meer dan hopen kunnen we niet doen.
België/Nederland lijken wel weer een dalend aantal besmettingen te hebben dat vind ik al fijn..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:11

Las hier iets over batsen. Hoop dat dat in België iets anders betekent als hier :=

Bij mij voor bij het werk gisteren jongelui die het aan de stok hadden met de politie. Begint in mijn woonplaats dus ook al. Ik vind dat wel verontrustend. Hopelijk keert de rust wat terug als de vakanties zijn afgelopen volgende week. Dat de besmettingen overal in de landen om ons heen weer oplopen is ook niet goed. Ik hoop dat er snel iets van een lichtpuntje komt, in de vorm van een vaccin of medicijn. Dat zou bij een hoop mensen rust geven denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:17

SusanH schreef:
Las hier iets over batsen. Hoop dat dat in België iets anders betekent als hier :=

Bij mij voor bij het werk gisteren jongelui die het aan de stok hadden met de politie. Begint in mijn woonplaats dus ook al. Ik vind dat wel verontrustend. Hopelijk keert de rust wat terug als de vakanties zijn afgelopen volgende week. Dat de besmettingen overal in de landen om ons heen weer oplopen is ook niet goed. Ik hoop dat er snel iets van een lichtpuntje komt, in de vorm van een vaccin of medicijn. Dat zou bij een hoop mensen rust geven denk ik.

:') :') :')
Hier zie je sinds afgelopen week wel minder gedoe (lees brandjes, overlast op straat etc)
Ik gok dat het al scheelt dat het weer minder wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:25

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:26

wat jullie poepen noemen, noemen wij batsen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:29

secricible schreef:

Baften, ontlastende verklaring of mediteren

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:33

Totaal off topic, maar ik dacht toch echt dat batsen iets heel anders betekende :') (toch nog wat geleerd op mijn 34e)

Spoiler:
Dirty mind is a joy forever

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:36

Batsdag nog nooit van gehoord dan? :')

Maar de cijfers lopen in nederland en belgie iets terug. Goed teken op zich tenzij dat met weekend heeft te maken. Risico loop je dan wel dat mensen denken ah zie je wel ik kan gewoon doorgaan met van alles doen zonder regels.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:37

Mijn ouders noemde vroeger tennissen ook een potje batsen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:38

Ook met ballen ja :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:41

Was daar niet ooit een topic over, over batsdag?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:46

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:14

Net getest hier! Vind het wel vreemd dat de ‘coördinatoren’ zonder mondkapje rondlopen en ze geen 1,5 meter afstand houden tot elkaar. Met z’n drieën dicht op elkaar bij twee computers. En privacy is ver te zoeken, je volledige naam en geboortedatum wordt geschreeuwd door de tent! :=

Gaat dit overal zo?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:19

Nee hier niet :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:20

Nee hier ook niet. De persoon waar je je bij aanmeld is wel onbeschermd (snap ik niet) de twee testers gaan discreet om en waren hier echt helemaal ingepakt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:24

secricible schreef:

Nou ik doelde eigenlijk op nog een andere betekenis. Nogal tegenovergesteld aan matten, knokken, vechten etc. Al kom je net als bij knokken ook wel dicht bij elkaar..maar dan zonder kleding aan :+