_Cathalijne schreef:@pmarena: ik denk dat jouw kinderen gezegend met jou als moeder. Maar niet elk kind heeft die luxe. Voor kinderen die niet meer meekomen met schoolwerk omdat je met ik weet niet hoeveel een computer moet delen, omdat er geen rust is in huis om je huiswerk te maken. Omdat je zaken niet begrijpt, en je ouders het niet kunnen/willen uitleggen? Of kinderen die echt leiden onder het gebrek aan sociaal contact en structuur?
Ik ben het absoluut met je eens dat zeker voor de jongste klassen er beter gekeken kan worden naar school op vrijwillige basis. Als het systeem van online nu goed loopt, waarom dan niet zo behouden voor diegenen waarvoor het werkt. Idem voor de kleuters, als zij zich goed settelen in de thuissituatie, waarom dan niet zo laten? Want wie zegt dat de scholen definitief open blijven, en om nou eerst de kinderen naar school te sturen en na 2 weken weer thuis te moeten houden omdat er toch weer een piek komt is ook niet wat.
Oh maar ik pleit ook al enkele weken voor binnenkort een versoepeling van de opvang door scholen hoor!
Zodat de kinderen / ouders die graag weer naar school willen, er ook naartoe mogen

Begin daar dan eerst eens mee: diegene die graag willen / het nodig hebben.
Dat is toch een mooie, voorzichtige eerste stap zou ik denken.
Die mensen kunnen dan bewust er voor kiezen dat voor hen de voordelen daadwerkelijk opwegen tegen de mogelijke nadelen

Doe dat eerst eens een week of 4, kijk hoe dat uitpakt, en besluit dan of het inderdaad verstandig is om ook de rest van de kinderen terug naar school te laten komen

Ik denk dat ze sowieso blij moeten zijn met elke ouder die zijn kind nog thuis wil houden. Zodat niet alles in 1 keer weer op school zit straks in deze toch nog (te) onzekere tijden