Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:46

Tarico schreef:
'Gelukkig' hebben we een jurist in de kennissenkring dus we laten er zeker naar kijken als we meer weten. Het is gewoon vervelend dat je alles al hebt betaald en niet eens fatsoenlijk te woord wordt gestaan.
De hele situatie is al verdrietig genoeg, niemand kan hier iets aan doen.

Volgens mij kan dit wettelijk niet eens.
Goed dat je een jurist hebt. ben je verzekerd voor rechtsbijstand? Die kunnen je ook enorm goed helpen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:53

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:55

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:09

Nadir schreef:
Zijn er meer mensen die een verblijf in Center Parcs hadden geboekt? Wij zouden 2 juni gaan. Nu gaan de parken 29/05 weer open, dus in principe kan het. Maar, je mag maar een uur per dag in het zwembad en de wildwaterbaan is dicht. Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar wij komen niet bij Center Parcs voor de mooie huisjes. :+

Je mag je boeking verschuiven, max een jaar vooruit. Als het dan duurder is moet je bijbetalen. Nu vind ik het prima om wat bij te betalen. Maar ik zag nu huisjes in oktober voor €900, dat is meer het dubbele van wat we nu betalen. Voor dat geld zouden we nooit geboekt hebben. Ik twijfel nu dus wat we moeten doen, ik vind het eigenlijk allebei niks. Iemand al een keuze gemaakt?

Wij zouden eerst met paasweekend gaan, eind maart omgeboekt naar pinksterweekend. Nu omgeboekt naar 1e weekend van de herfstvakantie.
Qua prijzen zijn wij nu juist voordeliger.
Voor pasen haden we een Viphuisje. Met Pinksteren waren die niet meer beschikbaar, dus naar Premium omgezet. Verschil van €100 werd in bonuscheques uitgekeerd. Nu met herfstvakantie wel weer een viphuisje en kreeg nu nog iets van €28 extra tegoed in bonuscheques. Die kun je dan op t park uitgeven.

Hoop wel dat tzt in ieder geval zwembad langer kan en wildwaterbaan etc open.
Daar gaan we tenslotte voor, idd niet wat jij zegt voor de mooie huisjes. :D

Nadir

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:22

Ah, dat klinkt wel goed. Misschien toch maar omboeken dan naar volgend jaar.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:00

Wij hebben onze vakantie naar Frankrijk geannuleerd. We zouden naar Normandië gaan. Het lokale toeristen bestuur daar had al aangegeven geen toeristen uit het buitenland te willen ontvangen en de berichtgeving vandaag vanuit Frankrijk lijkt dit ook te bevestigen. Baal er wel van

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:25

Vandaag ben ik bezig geweest met wat klm vluchten waarvan ik nog geen voucher had ontvangen af te handelen en ben verbaasd hoe goed de service was via facebook.
Ging om 'gratis' vluchten (betaald met miles) en die kan je niet zelf online omzetten naar een voucher.
Was echt heel vlot geregeld, netjes alle miles terug binnen een uur en de belastingen worden terug gestort op m'n CC.

Verder hard gewerkt aan een planning voor volgend jaar en het lijkt erop dat alles gaat passen :D
2 trips voor dit jaar zijn nog niet verschoven naar volgend jaar, dat beslissen we last minute en hangt af van of we de landen in kunnen komen.
En mocht dat niet kunnen dat is daar ook ruimte voor volgend jaar.
Gelukkig heb ik alleen te maken met bedrijven die echt super mee denken en alles zonder bijkomende kosten omzetten.
Nu de tijd zien te overbruggen, ben niet meer gewend om zolang achter elkaar in NL te zijn...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:41

Mijn vakantie per 9 juni naar Karpathos is nu ook geannuleerd.
Dit is de 2e vakantie die niet door gaat. Hier hadden wij een aanbetaling van € 1000 voor gedaan. Daar krijgen we een voucher voor, restant hoeft niet betaald te worden.
Helaas zullen wij dit jaar niet meer weg kunnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:09

Ik zat zomaar eens een virtuele boeking te doen. Als ik zou willen vlieg ik nu met 2 personen voor €50 heen en weet naar budapest.... (voorheen was het goedkoopste €45 pp)
:wow:

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:18

LadyMadonna schreef:
Ik zat zomaar eens een virtuele boeking te doen. Als ik zou willen vlieg ik nu met 2 personen voor €50 heen en weet naar budapest.... (voorheen was het goedkoopste €45 pp)
:wow:

Fijn dat mensen met Hongaarse nationaliteit/verblijfsdocumenten geen kapitalen hoeven neer te leggen om momenteel hun land binnen te komen, denk ik dan.

Je moet er ter plekke nog steeds twee weken in thuisquarantaine, dus ik denk niet dat een leuk stedentripje erin zit. Al kan ik me wel voorstellen dat je prima twee weken bij familie kunt verblijven als je daar verder met niemand in contact komt en het terrein niet af komt.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -hongarije

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:28

Nadir schreef:
Zijn er meer mensen die een verblijf in Center Parcs hadden geboekt? Wij zouden 2 juni gaan. Nu gaan de parken 29/05 weer open, dus in principe kan het. Maar, je mag maar een uur per dag in het zwembad en de wildwaterbaan is dicht. Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar wij komen niet bij Center Parcs voor de mooie huisjes. :+

Je mag je boeking verschuiven, max een jaar vooruit. Als het dan duurder is moet je bijbetalen. Nu vind ik het prima om wat bij te betalen. Maar ik zag nu huisjes in oktober voor €900, dat is meer het dubbele van wat we nu betalen. Voor dat geld zouden we nooit geboekt hebben. Ik twijfel nu dus wat we moeten doen, ik vind het eigenlijk allebei niks. Iemand al een keuze gemaakt?

Ik zou camping centerparcs port Zélande gaan, half juni, omgeboekt naar september. Hoefde niks bij te betalen. Hopen mogen we dan wel hele dagen zwemmen, voor als het slecht weer is. Anders gaat hondje mee, fietsen mee en lekker erop uit. Anders is het veel op het park.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:44

Weet ik Karin, ik ben ook niet van plan om nu te gaan, ik was alleen benieuwd wat er met de prijzen gebeurt. Deze virtuele boeking was voor juli trouwens.
Ik zou me prima vermaken op de boerderij van mijn vriendin :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:58

De grens met Oostenrijk gaat mogelijk 15 juni weer open. Als dan ook weer mensen zonder Hongaarse papieren het land in mogen biedt dat idd positieve vooruitzichten voor juli. Fijn dat de prijzen dan zo laag zijn gebleven!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:01

Ik blijf het wel spannend vinden. Stel je gaat ergens heen, er komt weer een uitbraak, en het land waar je zit gaar weer op slot.... Zit je daar.....

Nee, ben er nog niet uit wat ik ga doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:08

LadyMadonna schreef:
Ik blijf het wel spannend vinden. Stel je gaat ergens heen, er komt weer een uitbraak, en het land waar je zit gaar weer op slot.... Zit je daar.....

Nee, ben er nog niet uit wat ik ga doen

Ja, daar zou ik ook bang voor zijn! Ik blijf nog even lekker in Nederland.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:08

Ik vind dat ook een lastige kwestie. Het kan alle kanten nog op, ook over een paar maanden nog.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:09

Ik zie gewoon ons hotel voorbij komen als reclame, best banketstaaf :wave:
Hoop dat we volgend jaar weer kunnen _/-\o_

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:09

Ik ben daar ook bang voor, maar heb dus al geboekt :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:16

Ik wacht eerst af wat al die vrijheden misschien veroorzaken maar dit jaar zou ik niet naar Spanje durven gaan, ik weet dat het nu op slot zit maar ook al zou het weer open gaan.
Ben best wel voorzichtig daarin.
Voor vrienden van ons is het best banketstaaf, die staan het hele jaar bijna in Spanje op de camping maar waren toevallig in Nederland toen Spanje op slot ging.
Die zie ik voorlopig nog niet terug gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:21

Als de grenzen met Duitsland weer open gaan voor bezoekers ga ik daar wel kamperen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:25

Duitsland of België met de auto zou ik ook wel aandurven als de grenzen weer open gaan. Met de auto ben ik dan zo thuis en dan ben ik niet afhankelijk van een luchtvaartmaatschappij.

Ik wist in januari al waar ik naartoe wilde, daarom was ik dit jaar ook een vroegboeker :)) maar ik zou voorlopig geen nieuwe vlucht boeken waar dan ook naartoe. Sowieso weet ik nog niet wat Malta in juni doet. De huidige travel ban geldt iig tot en met 31 mei 23:59 uur. Ik ben maar Maltese media gaan volgen, dan zit ik er iig bovenop. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:31

Wij hebben idd ook in januari al geboekt voor kreta....

Voordeel van hongarije: ik bel bij wijze van spreken vandaag: is het logeer huis vrij? Ja? Stappen we nu in de auto, tot over 14 uur :wave: :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:35

We hebben toch besloten Center Pars in juni om te boeken naar ergens volgend jaar.

Ik heb ook alle hotels die ik voor onze rondreis door Thailand (juli) had geboekt geannuleerd. Nu nog wachten op wat de luchtvaartmaatschappij gaat aanbieden. Ik hoop dat we volgend jaar alsnog de rondreis kunnen maken en dat ik niet al het uitzoekwerk voor niets heb gedaan. Mochten er nog grenzen in Europa open gaan dan willen wij nog wel even op vakantie van de zomer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:36

Ik zou het liefst naar Noorwegen gaan wat nog wel wat verder van Nederland is, maar dan ben ik nog steeds niet afhankelijk van een vliegtuig. Maar ik vraag me wel een beetje af hoe het gaat als je ergens anders corona krijgt, moet je daar dan blijven of moet je juist naar je thuisland?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:39

Ik denk dat we half juni wel iets meer weten over bvb vakantie naar Griekenland en Italië , die gaan open en dan de cijfers maar volgen .