[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:30

Ook een leukje, Sheran :D.

Ik ben vandaag lekker bezig geweest met een aantal planten verpotten en het opbinden van een giga Epipremnum. Nu heeft ie nog meer ruimte om flink te groeien :D.

@Dammie, wij zijn gisteren ook wat wezen drinken en hebben inderdaad hetzelfde ervaren, prima ruimte, iedereen hield zich netjes aan de regels, fijne sfeer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:50

Oh @Dammie, wat een gedoe. Ik snap echt niet waarom mensen daar zo moeilijk over moeten doen (en het anderen moeilijk maken.) Ga gewoon lekker in de zon zitten en geniet!
(Maar gelukkig is dat dus wat er op veel plekken ook gewoon wel gebeurt.)

Ik kom net van de manege af, waar de paarden inmiddels een geweldige loopstal+uitloop hebben. Alle ruimte, schaduw, de stallen waren niet heet... maar het paard dat ik op moest vissen stond in de zon last te hebben van de warmte. Toen ik haar meenam had ik het idee dat ze het in de schaduw echt veel fijner vond - maar ze had blijkbaar nog niet zelf bedacht dat ze ook in de schaduw kan gaan staan.

(Hmm, maar nu ik daar zo over nadenk is dit misschien wel de eerste dag waarop ze dat meemaakt. Ze zijn in de winter verhuisd, en tot vandaag was het eigenlijk niet zo warm in de zon dat de paarden daar veel last van hadden, en toch zelf de keuze hebben. Dus misschien weet ze het echt nog niet!)

Anyway, rustig aan bij het rijden maar het was verder goed te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:52

Wat fijn dat je weer lekker kon rijden, Shadow :D. Bij welke manege rijd je?

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:00

Sommige mensen "geloven er niet in" of vinden dat de maatregelen toch niet (voldoende) werken.

Ik werk ook in de horeca en eigenlijk is het niet te doen, met handschoenen werken maakt nl. geen verschil en ik kan écht geen afstand houden van mijn collega's (en soms ook niet voldoende van gasten). Dat resulteert in een ontzettende tweestrijd, want enerzijds denk ik: de gasten die bij ons komen, weten welk risico ze lopen; anderzijds denk ik: maar degenen met wie zij in onbedoeld in aanraking komen (inclusief ikzelf) hebben niet om dat risico gevraagd!

Nou ja. Het zij zo.

Ik ben nu wel ontzettend verkouden. %)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:03

Eerlijk gezegd geloof ik niet in de 1,5 meter maatschappij. Dat is gewoon niet werkbaar. Ik denk ook gewoon dat mensen die maatregelen zat zijn (ik wel, namelijk :o).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:09

Ik denk dat we na moeten gaan denken over waar het wel kan en waar niet (en wat de alternatieven kunnen zijn.) Maar het terras is hoe dan ook geen plek om daar een punt van te maken, en juist op het terras beperkt het eigenlijk niet zo erg (vind ik tenminste.)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:13

Shadow0 schreef:
Ik denk dat we na moeten gaan denken over waar het wel kan en waar niet (en wat de alternatieven kunnen zijn.) Maar het terras is hoe dan ook geen plek om daar een punt van te maken, en juist op het terras beperkt het eigenlijk niet zo erg (vind ik tenminste.)

Helemaal mee eens.
Het personeel probeert er het beste van te maken, dus voer de discussie niet daar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:16

Shadow0 schreef:

Oh nee, een terras is zeker niet de plek om er een punt van te maken. En inderdaad, wat meer ruimte is wel fijn. Maar toch... Ik denk dat het 1. heel lastig handhaven is, 2. voor veel bedrijven een te grote investering is en 3. in een aantal sectoren (OV, scholen) gewoon niet haalbaar in een drukke maatschappij als de onze.

Maar goed, lekker weer buiten *\o/*, druk aan het tekenen, ik zag dat de clematis aan een groeispurt begonnen is en dat de vlinderstruik leeft en druk aan het groeien is :D.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:27

Dat is de verhuisde vlinderstruik toch?
Joepie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:28

Dammie schreef:
Dat is de verhuisde vlinderstruik toch?
Joepie!

Ja _O-. Die leek eerst helemaal dood, maar, it's alive!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:10

Vlinderstruiken zijn een geheime liefde van me!

Afbeelding

Dit is Olivier. Toen ik in Frankrijk op een kasteel werkte hielden de pauwen me 's avonds altijd gezelschap. Mooie herinneringen!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:05

Mooie tekening, Sheran.

Ik hou ook van vlinderstruiken. In mijn tuin staat een paarse, die nu net gaat bloeien. Altijd als ik erlangs loop, moet ik even snuiven..

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:29

Ik ben nog steeds niet behoorlijk aan mijn dissertatie bezig, maar een klein succesje had ik wel. Ik heb weer een aria af van een opera die ik al jaren wil schrijven! Des te mooier is dat omdat de muziek al een jaar of zes, zeven in mijn hoofd zat en ik ook allang wist waar de tekst over moest gaan. Maar afgelopen week kwam ik er dan eindelijk toe de (overigens zeer pathetische) tekst te maken. Daarna kon ik de muziek uitschrijven. Ik kan je vertellen: dat lucht op!

In het kader van recreatieve bezigheden heeft mijn broertje in opdracht van mij de Dordtse kringloopwinkel geplunderd of Suske en Wiske-albums. Hij heeft er 33 gescoord, één euro per stuk, vaak nog in geweldige staat! Maar wat moet een vent van 36 dan met een stapel strips? Tja, strips zijn een nerddingetje. In mijn kringen is het helemaal niet zo abnormaal om die als volwassene nog te verzamelen. :o Ik heb trouwens wel uit voorzorg de stapel uit het zicht gelegd, zodat er nog íéts van werk en studie terechtkomt...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:30

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:32

Dammie schreef:
Mooi, een klein succesje :)
En Suskes en Wiskes blijven leuk.
Ken je de spin off j.rom? Ook leuk.
https://www.bol.com/nl/p/j-rom-1-force- ... 031387704/

Nee, die ken ik niet. (Dat wil zeggen: ik weet ervan maar heb er nog niets van gelezen.) Wel Amoras, een andere spin-off met een nogal duister karakter. J-ROM is eigenlijkeen spin-off van een spin-off: hij is gebaseerd op de serie Jerom, nog door Vandersteen zelf geschapen, waarin hij een superheld in de Amerikaanse stijl wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:35

Een merel bouwt haar nest in de struik récht tegenover ons woonkamerraam <3. Ik zag haar net aan komen vliegen met takjes en stro'tjes :D.

Zo leuk!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:32

Nog mensen hier?
Ik ben corona proof gaan zwaardzeilen: in mijn eentje in een klein bootje terwijl de instructie op een motorboot eromheen vaart.
Verder een wandeling met excursie over eetbare planten gedaan deze week.
Beide erg leuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:42

Dammie schreef:
Nog mensen hier?
Ik ben corona proof gaan zwaardzeilen: in mijn eentje in een klein bootje terwijl de instructie op een motorboot eromheen vaart.
Beide erg leuk.

Oh wat leuk joh! Waar doe je dat? Het zwaard zeilen, bedoel ik.

Ik denk trouwens dat er tegen september/oktober weer een 'lockdown' komt. Ik kan t niet verklaren waarom, maar ik denk t.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:51

https://www.zmn.nl/zeilles/zwaardboot
Ik denk erover nog een keer een weekend te boeken, ik vond het erg ontspannend.

Ik denk het ook, als alle vakantiegangers terug zijn en we weer veel binnen moeten zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:58

Dammie schreef:
https://www.zmn.nl/zeilles/zwaardboot
Ik denk erover nog een keer een weekend te boeken, ik vond het erg ontspannend.

Ik denk het ook, als alle vakantiegangers terug zijn en we weer veel binnen moeten zijn.

Wat tof, zeg! Ik ga ook leren zeilen, maar dan op een platbodem :D. Die heeft ook zwaarden, maar dan ietsje anders :P.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:00

Platbodems, gaaf.
Ga je een cursus doen?
Anderhalve meter afstand houden is geen probleem dan :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:01

Dammie schreef:
Platbodems, gaaf.
Ga je een cursus doen?
Anderhalve meter afstand houden is geen probleem dan :)

Nee, mijn vriend gaat t me leren. We hebben een platbodem gekocht, of eigenlijk, we zijn bezig een platbodem te kopen, dus het moet wel :)).

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:03

Helemaal gaaf, je eigen platbodem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:18

Ja, heel gaaf. Ik ben helemaal enthousiast :D.

Ligplaats is geregeld, verzekering horen we maandag over en dan is ook de eigenaar die week terug van vakantie en kan alles getekend/overgedragen worden :D. Spannend hoor.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:21

Dammie schreef:
Nog mensen hier?
Beide erg leuk.

Leuk! In een splash/laser?
Ik heb het ook gedaan, maar het is echt wel moeilijk! Kielboten zijn een stukje relaxter...