Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Een lockdown van 4-6 weken met daarna afschalen en goed monitoren. Intussen de testcapaciteit verhogen en isoleren van degenen die ziek zijn. Onderzoek doen naar het virus zelf onder een flinke groep mensen. Er is ook een kans dat oude vaccins die er al zijn en makkelijk geproduceerd kunnen worden voldoende effect hebben om mensen minder ziek te laten worden. Ik begreep (van de viroloog van Op1 gisterenavond dat wij hier ook zelf testen kunnen produceren.
Nu uitgaan van het opbouwen van immuniteit is de grootste gok.
Babootje schreef:Electra63 schreef:
Ik vind van niet. Rutte laat zich adviseren door deskundigen.
Dat lijkt me de juiste weg !
En daarom wil hij geen inzage geven in wat die deskundigen hem dan voorleggen.
Er wordt gesproken over IC plaatsen terwijl je ervan kunt uitgaan dat mensen die op IC terecht komen of doodgaan of zwaar gehandicapt blijven (COPD).
Dus wat moet er gebeuren imo. Ervoor zorgen dat mensen niet ziek worden.
Rutte heeft het steeds over "dan moet NL een jaar op slot" maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Je koop tijd. In die tijd kan er goed onderzoek worden gedaan. Niet om een vaccin te maken, maar om te kijken hoe het virus zich nu werkelijk gedraagt. Zodat je maatregelen kunt nemen die echt effectief zijn.
Dat is wat Baudet probeert uit te leggen. En ik vind dat hij gelijk heeft.
LadyMadonna schreef:Wat ik nog steeds niet begrijp, en dan moeten we even terug naar de basis....
Die natte markten in China zijn er al járen. Waarom ontstaat dit nu ineens
Cer schreef:LadyMadonna schreef:Wat ik nog steeds niet begrijp, en dan moeten we even terug naar de basis....
Alleen al omdat het een viezig woord is, zou t er niet meer moeten zijn
maar ik heb vandeweek gelezen dat het een disaster waiting to happen was.. ook gezien Sars toentertijd. En men gaat ervan uit dat er meer dierenvirussen (dierenvira?) zijn die over kunnen gaan springen als mensen niet stoppen met human-animal..-dingen (k kan het woord zo snel niet vinden)...
LadyMadonna schreef:Wat ik nog steeds niet begrijp, en dan moeten we even terug naar de basis....
Kana schreef:https://www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54
Heel leuk (kort) filmpje over het hoe en waarom hierover!
VOX is sws een dikkkkke aanrader als YT kanaal.
Destination schreef:Babootje schreef:Een lockdown van 4-6 weken met daarna afschalen en goed monitoren. Intussen de testcapaciteit verhogen en isoleren van degenen die ziek zijn. Onderzoek doen naar het virus zelf onder een flinke groep mensen. Er is ook een kans dat oude vaccins die er al zijn en makkelijk geproduceerd kunnen worden voldoende effect hebben om mensen minder ziek te laten worden. Ik begreep (van de viroloog van Op1 gisterenavond dat wij hier ook zelf testen kunnen produceren.
Maar het opbouwen van immuniteit is ook niet het doel, dat is een neveneffect. Testcapaciteit verhogen is niet zo simpel, Rutte zei zojuist tijdens het debat dat er gewoonweg niet genoeg tests op de wereld zijnIsoleren klinkt ook heel simpel, maar als er 1 iemand in huis ziek is, bestaat de kans dat de rest in huis het ook krijgt. Als dan een besmet persoon boodschappen gaat doen of naar de bank gaat, kan hij daar ook weer anderen besmetten.
Toevoeging:
Italië en Spanje zijn beide in lockdown. Gisteren had Italië er 3526 nieuwe gevallen bij, Spanje 1884. Het is niet zo dat een lockdown de enige oplossing is.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Babootje schreef:Een lockdown van 4-6 weken met daarna afschalen en goed monitoren. Intussen de testcapaciteit verhogen en isoleren van degenen die ziek zijn. Onderzoek doen naar het virus zelf onder een flinke groep mensen. Er is ook een kans dat oude vaccins die er al zijn en makkelijk geproduceerd kunnen worden voldoende effect hebben om mensen minder ziek te laten worden. Ik begreep (van de viroloog van Op1 gisterenavond dat wij hier ook zelf testen kunnen produceren.
Destination schreef:Maar het opbouwen van immuniteit is ook niet het doel, dat is een neveneffect. Testcapaciteit verhogen is niet zo simpel, Rutte zei zojuist tijdens het debat dat er gewoonweg niet genoeg tests op de wereld zijnIsoleren klinkt ook heel simpel, maar als er 1 iemand in huis ziek is, bestaat de kans dat de rest in huis het ook krijgt. Als dan een besmet persoon boodschappen gaat doen of naar de bank gaat, kan hij daar ook weer anderen besmetten.
Toevoeging:
Italië en Spanje zijn beide in lockdown. Gisteren had Italië er 3526 nieuwe gevallen bij, Spanje 1884. Het is niet zo dat een lockdown de enige oplossing is.
Babootje schreef:Destination schreef:Maar het opbouwen van immuniteit is ook niet het doel, dat is een neveneffect. Testcapaciteit verhogen is niet zo simpel, Rutte zei zojuist tijdens het debat dat er gewoonweg niet genoeg tests op de wereld zijnIsoleren klinkt ook heel simpel, maar als er 1 iemand in huis ziek is, bestaat de kans dat de rest in huis het ook krijgt. Als dan een besmet persoon boodschappen gaat doen of naar de bank gaat, kan hij daar ook weer anderen besmetten.
Toevoeging:
Het virus ijlt na Destination. Nu ingrijpen betekent nog minimaal 4-6 weken voordat je dat in nieuwe gevallen gaat merken. Maar China heeft laten zien dat dat wel gebeurt. WHO adviseert nog14 dagen quarantaine NADAT iemand klachtenvrij is. Dat is niet voor niets.
Na lockdown zal het aantal nieuwe gevallen dus nog sterk kunnen oplopen.
blensink schreef:Ik ben het met je eens dat opbouwen van immuniteit een grote gok is.
Wij zitten nu 5 dagen in lockdown en verwachtte niets anders dat de cijfers gaan stijgen en blijven stijgen.
Maar geloof wel dat er minder gevaar is nu iedereen in zijn huis zit worden alle straten en alles gedesinfecteerd en ik ben er heilig van overtuigt dat dit gaat werken.
Medisch personeel kan zich nu volledig inzetten voor de corona patiënten terwijl iedereen thuis zit en dus minder ongelukken gebeuren dan dat iedereen zich op straat bevind en er dus meer ongelukken gebeuren.
Babootje schreef:PSvanLot schreef:Je begrijpt dat er dan niemand meer over straat mag, alle processen stilgelegd worden?
4-6 weken is dan helaas niet voldoende.
Nee dat denk ik zelf dus ook niet. Maar dat zal obv de cijfers moeten worden vastgesteld.
Mustafa Marghadi (@mousmar) heeft getweet schreef:. https://t.co/BkEOpDZNji https://twitter.com/mousmar/status/1240 ... 03073?s=20Nou, dat goede nieuws van gisteren kan de deur uit. 475 mensen overleden vandaag. Ruim 4200 nieuwe besmettingen. Can’t sugarcoat it. Dit is ijzingwekkend
Marie_Anne schreef:Vandaag 475 doden in Italië
Mustafa Marghadi (@mousmar) heeft getweet schreef:. https://t.co/BkEOpDZNji https://twitter.com/mousmar/status/1240 ... 03073?s=20Nou, dat goede nieuws van gisteren kan de deur uit. 475 mensen overleden vandaag. Ruim 4200 nieuwe besmettingen. Can’t sugarcoat it. Dit is ijzingwekkend
Babootje schreef:Het virus ijlt na Destination. Nu ingrijpen betekent nog minimaal 4-6 weken voordat je dat in nieuwe gevallen gaat merken. Maar China heeft laten zien dat dat wel gebeurt. WHO adviseert nog14 dagen quarantaine NADAT iemand klachtenvrij is. Dat is niet voor niets.
Na lockdown zal het aantal nieuwe gevallen dus nog sterk kunnen oplopen.
Destination schreef:Wat is dan het punt van een lockdown als je zelf al zegt dat de nieuwe gevallen nog steeds werk kunnen oplopen? Waarom dan nu de complete economie op het spel zetten?
MightyMike schreef:Niet altijd zo snel roepen LadyMadonna. Hier wonen wij bijvoorbeeld buitenaf en de naaste buren werken allemaal nog door overdag. Opa en oma wil je op dit moment niet vragen, dus ook hier zou ik me echt achter de oren moeten krabben. Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat deze dame dan echt geen oppas heeft. Niet dat ik alle kids mee wil slepen, maar ik bedoel maar, mensen wijzen erg snel nu, maar het is soms niet altijd makkelijk.