Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:12

ik kan wel schakelen met mijn automaat, zowel opschakelen als terugschakelen. Is erg handig als je met een sleurhut erachter een berg op moet en het (zoals mijn man) niet eens bent met wat de automaat kiest

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:15

Morrie schreef:
ik kan wel schakelen met mijn automaat, zowel opschakelen als terugschakelen. Is erg handig als je met een sleurhut erachter een berg op moet en het (zoals mijn man) niet eens bent met wat de automaat kiest

Ik kan wel inschakelen dat die minder snel opschakelt geloof ik. Dus hogere toeren blijft maken. Maar niet echt zelf schakelen. En natuurlijk gewoon 1 en 2 waar ik automaat in kan zetten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:15

Onze automaat kan je ook op handmatig schakelen zetten.
Doe ik nooit,heb niet voor niks een automaat.

MvdEnde, afstand houden is goed. Maar bij een gat ter grootte van een vrachtwagen heb je al snel dat mensen erin duiken. Een iets kleiner gat vermindert die kans.

De Daewoo Matiz diemijn vriendin had was ook nogal traag.
Duurdelang voordat ze 100 km per uur kon rijden. Had ze gaspedaal echt diep ingedrukt.

Mensen die bochten ruim nemen en daarmee tegenliggers dwarsbomen vind ik vervelend.
Ze rijden zelf over destreep heen op de verkeerde weghelft en dan boos doen.
Hebben vast nooit geleerd om binnen de lijntjes te kleuren/rijden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:38

Ik was gister echt een mega gevaar! Voor degenen die het kennen: ik wil dus absoluut over over er Keizer Karelplein in Nijmegen rijden, krijg daar gewoon een hartverzakking van. Gister moest ik dus wat ophalen vlak daarnaast, dus ik had mijn route uitgestippeld via een andere weg. Helaas miste ik een afslag, waardoor ik dus bij dat Keizer Karelplein uitkwam.. tja, die moest ik toen wel over want moest dezelfde weg terug om de juiste straat in te gaan (was echt 1 straatje vóór dat plein).

Ik wist dat op de rotonde stoplichten waren én dat er fietser reden die voorrang hadden. Omdat ik dus de hele rotonde rond moest ga ik meteen naar het midden (links) en rij zo rond om weer rechts te gaan. Zie ik een auto van rechts komen met een noodgang, terwijl ik dus net naar rechts wilde gaan: wilde hij me nu rechts inhalen? Gelukkig reageerde hij meteen, remde acuut en ik kreeg een boze toeter: toen besefte ik me pas dat dit helemaal geen rotonde is en dat rechts daar gewoon voorgaat! Jemig, ik was dus echt het gevaar op de weg, zo blij dat mijn medeweggebruiker wél goed oplet!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:40

Het Keizer Karelplein vind ik ook echt een drama. Dat plein ontwijk ik ook als het even kan :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:45

Het Keizer Karelplein vind ik soms heerlijk, vooral als ik met een bus of vrachtwagen ben :D
Heeerlijk! Heb je over het algemeen goed zicht, je zit hoger etc, wel meer dode hoeken. Maar meestal wijkt toch klein voor groot :+
En ja zodra de mensen beginnen te rijden die erop willen moet jij stoppen op de rotonde!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:47

Dat was Idd precies wat gebeurde: diegene reed met een noodgang de rotonde op. Geen probleem als ik de regels had gevolgd, had echt ruim de kans om te remmen. Helaas besefte ik me pas veel te laat dat het dus geen rotonde is maar eigelijk gewoon een kruising..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:49

Geen idee hoe dramatisch dat plein is :') maar zo te horen een drama... hier in Den Haag is het voor veel mensen ook wennen dat er trams enzo zijn waar je rekening mee moet houden, heb het vaak genoeg bijna fout zien gaan :o?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:52

Dat plein is echt overhypet haha. Toen ik er met rijles voor het eerst over moest was ik doodsbang door alle verhalen. Maar je moet gewoon weten welke afslag je moet hebben en dan soepel en actief schuiven en opletten op de zijstraten idd. Maar dat doe je maar één keer fout :')

En troost je. Ze hebben dat plein niet voor niks weleens gebruikt bij de slechtste chauffeur van Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:00

Vanochtend bij 1 van m'n laatste adressen is er iemand volgas tegen m'n spiegel gereden. Mooi poedersuiker dus tijdens het lossen schadeformulier alles gedaan. Zijn spiegel aan gort mijne amper gelukkig. Maar meneer die veel te hard reed schoof het op mij af. Dik uur uit gelopen. Gelukkig netjes opgelost, en was aan et bellen, dus heb een getuige

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:35

Rennie89 schreef:
Geen idee hoe dramatisch dat plein is :') maar zo te horen een drama... hier in Den Haag is het voor veel mensen ook wennen dat er trams enzo zijn waar je rekening mee moet houden, heb het vaak genoeg bijna fout zien gaan :o?

In den haag zit ook ergens een rotonde die geen rotonde is :Y)
Maar daar is het gelukkig lang niet zo druk als bij het keizerkarelplein :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:40

Rennie89 schreef:

Het is helemaal niet dramatisch :') gewoon uit je doppen kijken en de regels volgen.

Maar volgens mij denken mensen dat het een rotonde is, maar het lijkt niet echt op een rotonde vind ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:41

Oh geen idee :+ ik vind mijn weg altijd wel door Den Haag, heerlijk zo door het centrum rijden of langs holland spoor of weet ik waar :D bij het schenkviaduct ook altijd drama richting waldorpstraat en hoefkade enzo, hoefkade rijden is helemaal fantastisch, als je daar zonder deuken vandaan komt met die hardrijders vanaf rechts (rijden bewust schade) ben je officieel ingeburgerd =:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:44

Pabie schreef:
Rennie89 schreef:

Soestdijkseplein vlak bij het Zuiderpark? Die is dit jaar nog aangepast.

Bovendien komt half Den haag met pollen te staan. Zijn al veel auto's op kapot gegaan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:46

Hmmm ik rijd daar vaak, woon in de buurt, zo schokkend is dat niet :+ dan blijft hoefkade toch echt wel de grootste terror straat :')

Voor beeldvorming, soestdijkseplein

Afbeelding

Is wel altijd chaos overigens hoor haha, veel mensen die niet meer weten waar ze heen willen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:51

Rennie89 schreef:
Hmmm ik rijd daar vaak, woon in de buurt, zo schokkend is dat niet :+ dan blijft hoefkade toch echt wel de grootste terror straat :')

Voor beeldvorming

[ [url=m/RxqygK.png]Afbeelding[/url] ]

Oh jaa, hoefkade. Of kruising schedeldoekshaven met spui. Sta je als fietser ongeveer 11 trams te wachten voordat je groen hebt als je geluk hebt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:51

En dan vind ik het grote verkeersplein (rotonde) bij Zwolle Zuid al drama.... :') Zo te horen niks vergeleken met Den Haag/ Nijmegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:14

Ik ben met mijn rijlessen in den Haag, Rotterdam, leiden en Amsterdam geweest. Naast nog alle andere steden daar tussen en alle drukke snelwegen en n wegen. Dat was echt geweldig om te leren _O-

Ik keek na rijbewijs halen niet zo snel meer op van lastige plekken, want had al op zoveel plekken gereden Dat het alleen nog maar meer ervaring opdoen was. Geen zenuwen meer.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:16

JPitty schreef:
En dan vind ik het grote verkeersplein (rotonde) bij Zwolle Zuid al drama.... :') Zo te horen niks vergeleken met Den Haag/ Nijmegen.

Ik vermijd liever die rotonde. Deed hem met rijles veel maar elke keer vanaf Voorst de A28 richting Meppel op. Dat je moet schuiven van baan. Super irritant want ik had altijd iemand naast mij :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:18

verootjoo schreef:
Rennie89 schreef:

Het is helemaal niet dramatisch :') gewoon uit je doppen kijken en de regels volgen.

Maar volgens mij denken mensen dat het een rotonde is, maar het lijkt niet echt op een rotonde vind ik.

Nou ja, het is rond en er komen verschillende zijstraten op uit, alleen is 'ie mega oversized en was er de laatste keer dat ik er was 0,0 wegmarkering, dat maakt 'm vrij irritant. Bebording e.d. voor een rotonde ontbreekt, maar ik kan me indenken dat mensen er de fout in gaan. Vind het zelf nogal een vaag plein qua opzet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:19

Ik rijd moeiteloos in Lissabon, Florence, Parijs of Sydney in de spits, maar Den Haag vind ik hel en echt een no go. Ik weiger in Den Haag te rijden :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:22

Goof schreef:
Ik rijd moeiteloos in Lissabon, Florence, Parijs of Sydney in de spits, maar Den Haag vind ik hel en echt een no go. Ik weiger in Den Haag te rijden :')

Dacht dat jij in Den Haag woonde? :') Want dan is het best lastig hahaha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:40

Rennie89 schreef:
Goof schreef:

Dacht dat jij in Den Haag woonde? :') Want dan is het best lastig hahaha

Hell no. Daar krijg je me met geen stokslagen heen. Niet om te rijden en al helemaal niet om te wonen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:53

Oooh haha dan heb ik het fout :Y) leuke stad hoor haha

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:01

purny schreef:
Pabie schreef:

Soestdijkseplein vlak bij het Zuiderpark? Die is dit jaar nog aangepast.

Bovendien komt half Den haag met pollen te staan. Zijn al veel auto's op kapot gegaan

HEb eigenlijk geen idee kan ook nog net rijswijk zijn
Lijkt ook alleen vanuit bepaalde oprit op rotonde, vanuit andere plekken minder. Maar nadat ik daar een flinke rem ingreep heb gehad weet ik wel dat het geen rotonde is :') . Instructeur zei wel dat meer mensen het voor een rotonde aanzagen, maar ja