Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:53

Ik ook!
Onzin 40 cent voor Mp
Koop je 10 keer in de week wat, gooi je 4 euri weg.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:04

Daar gaat het me nog niet perse om.
Ik had schijbaar het limiet overschreden en moest hiervoor een kopie van mijn id opsturen om nog gebruik te mogen maken van de service.

Ja doei. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:40

Gelijk oversteken en betaalverzoeken doe ik niet aan.
Allereerst zit er dat bedrag van 40 cent aan vast en het is en blijft een gok.
Dus eerst betalen en daarna pas verzenden.
Het ligt er ook een beetje aan welk segment je zit.
Maar over oplichting gesproken.
Lees dit epistel maar eens.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=600467

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:36

Alja schreef:
Idd 10 jaar is het normaal om wat over te boeken en doet iedereen het!
Marktplaats bedenkt wat nieuws waar ze zelf aan Kunnen verdienen en ineens is overboeken niet goed meer?

De dag dat een online commercieel platformpje meer vertrouwen krijgt dan een bankinstelling. *insert dramatische muziek*

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:47

Daphara schreef:
Vandaag een deal af moeten zeggen, omdat de verkoper geen gebruik wil maken van MP betaalverzoek, alleen via gewone bankoverboeking. Zo jammer. Het was een mooie prijs, misschien wel te mooi dan.

Vind ik ook altijd zo jammer. Mensen die alleen van betaalverzoek gebruik willen maken.. Doe het veel liever direct van mijn rekening, net zo snel en zonder extra kosten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:32

SweetVanille schreef:
Daphara schreef:
Vandaag een deal af moeten zeggen, omdat de verkoper geen gebruik wil maken van MP betaalverzoek, alleen via gewone bankoverboeking. Zo jammer. Het was een mooie prijs, misschien wel te mooi dan.

Vind ik ook altijd zo jammer. Mensen die alleen van betaalverzoek gebruik willen maken.. Doe het veel liever direct van mijn rekening, net zo snel en zonder extra kosten.

Maar de extra kosten zijn voor mij en niet voor de verkoper.
Overigens staat het via MP betaalverzoek ook meteen op de rekening.

Zoveel mensen, zoveel meningen en alles is een keuze. Ik zeg dus inderdaad een deal af als ik niet mag betalen via het middel dat ik graag gebruik. Net als dat de verkoper ervoor kiest om iets liever niet te verkopen omdat ze een betaalwijze niet willen gebruiken, ondanks dat er geen extra kosten voor verkoper aan vast zit.

Ik zie regelmatig bij advertenties staan dat men alleen gebruik maakt van gewone overboeking, daar bied ik dus al niet op, tenzij het dicht genoeg bij is om op te halen. Maar iets ophalen in deze Corona tijd is niet iets wat ik noodzakelijk genoeg vind om de deur voor uit te gaan.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:48

Ik heb ondertussen ook 3 reacties gekregen op 3 verschillende advertenties, met de vraag of het beschikbaar is. Stuur ik terug dat dat het geval is, geen antwoord meer {:)-:(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:10

Een betaalverzoek via marktplaats zorgt ervoor dat je je geld pas een dag later hebt, dus dat klopt niet Daphara.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:38

Wat is er eigelijk mis bij gewone overboeking? Ik doe dat eigelijk altijd?

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:27

Dit heeft niet zozeer met MP te maken maar met een FB verkoop.
Maandag reageer ik op een pad van een dame die bij mij al eens een hoofdstel heeft gekocht, en we komen een prijs overeen (vraagprijs en gedeelde verzendkosten), ze vraagt me of ik nog meer spullen zoek. ik antwoord dat ze best wat foto's mag sturen, maar er zat verder niets voor me bij… inmiddels is het dinsdag ochtend en ik vraag om haar gegevens voor de pad. in de avond nog een herinnering, maar geen gegevens…
Woensdag nog eens nagevraagd want ze had mijn bericht wel gelezen. nu heeft ze een bod van een paar (!) euro meer. ik geef aan dat ze met mij al de afspraak heeft, maar dat ik die paar euro wel bijleg.
Even later zegt ze dat die andere weer meer geboden heeft, of ik er nog ff overheen wil, want hij gaat naar de hoogste bieder... _-:(

Ik heb haar wel gematst met het hoofdstel, en geprobeerd nadat die koop al gesloten was, nog een paar riempjes te regelen voor haar, en nu flikt ze me dit :n

ik zag haar advertentie ook op MP, en ben nu haar daar aan het bezighouden }>

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:26

Pffffffffffff. Ik ga verhuizen op maandag 6 april, en op vrijdag 10 april lever ik de sleutels van mijn huis in. Omdat ik mijn huis helemaal leeg op moet leveren moet de laminaatvloer eruit (ruim 25m2 laminaat in een neutrale kleur, incl ondervloer) dus die heb ik op gratis af te halen op marktplaats gezet. Voorwaarde: zelf eruit halen op 7, 8 of 9 april. Staat ook duidelijk in de advertentie.

Dus ik krijg een reactie:
Hij: "ik wil het graag hebben, wil je het voor me reserveren"
Ik: "ja hoor, dat is goed. Voor de zekerheid: je wil de hele vloer en de hele ondervloer, toch?"
Hij: "Ja. Wat voor ondervloer heb je?"
Ik: "Linkje gestuurd"
Hij: "prima"
Ik: "wanneer wil je het ophalen? Ik heb een voorkeur voorde 8ste, maar het zou ook de 7de of de 9de kunnen"
Hij: "kan het ook in het weekend?"
Ik: "Nee. Ik verhuis de 6de en ik moet de 10de mijn sleutels inleveren"
Hij: "Dan houdt het op"

Zucht... LEZEN mensen LEZEN

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:37

Poekkie schreef:
Wat is er eigelijk mis bij gewone overboeking? Ik doe dat eigelijk altijd?

Niks. Ik doe het nooit anders

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:40

Ik heb de tekst in de advertentie nu aangepast:
Zelf eruit halen (dus het ligt nog gelegd op de vloer als je aankomt). Graag alleen reageren als je alles wil: al het laminaat en de hele ondervloer. Niet de halve oppervlakte. Niet alleen het laminaat. Het is een alles of niets deal :). Kan opgehaald op afspraak, en dat kan alleen op 7, 8 of 9 april.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:32

Vjestagirl schreef:
Ik heb de tekst in de advertentie nu aangepast:
Zelf eruit halen (dus het ligt nog gelegd op de vloer als je aankomt). Graag alleen reageren als je alles wil: al het laminaat en de hele ondervloer. Niet de halve oppervlakte. Niet alleen het laminaat. Het is een alles of niets deal :). Kan opgehaald op afspraak, en dat kan alleen op 7, 8 of 9 april.

Mijn ervaring is dat je alsnog zelf de vloer er (gedeeltelijk) uit kan gaan staan halen. Dus wij hebben het gewoon bij de kraak gedaan.

Als het goed is wordt morgen onze oude tv opgehaald, ik ben benieuwd.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:58

Even een vraag van mij.
Normaal brengt mp toch 0,40 ct in rekening bij de koper voor een ideal betaling via mp?

Ik vroeg nml het rekening nr van diegene en kreeg ik een betaalverzoek via mp maar dat is het bedrag wat ik moet betalen en niet met die 0,40 van mp erbij dus ik ging ineens twijfelen :')
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:03

Het bedrag veranderd zodra je gaat betalen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:03

cinniz123 schreef:
Even een vraag van mij.
Normaal brengt mp toch 0,40 ct in rekening bij de koper voor een ideal betaling via mp?

Ik vroeg nml het rekening nr van diegene en kreeg ik een betaalverzoek via mp maar dat is het bedrag wat ik moet betalen en niet met die 0,40 van mp erbij dus ik ging ineens twijfelen :')
[ [url=m/8bcZtl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk even naar wat er afgeschreven is, daar zitten de kosten wel bij.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:10

Ik heb nog niets overgemaakt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:31

Wil iemand wat ophalen. Helemaal goed, prijs dag en tijd afgesproken. En maar wachten en maar wachten. Komt ie niet opdagen. Ik nog een berichtje gestuurd... "Vanwege corona wordt sociaal contact afgeraden"... Say whut? Dat wist je niet toen je gisteren het bod plaatste en we in gesprek waren? -O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:04

Iemand zou donderdag bij een aquarium komen kijken.
Afgesproken dat hij in de tuin zou staan i.v.m. Corona.
Donderdag kreeg ik netjes een bericht dat het helaas niet door kon gaan, met de vraag of het vrijdag kon.

Gisteren om 18:00 afgesproken maar er kwam niemand opdagen.
S'avonds rond 22:30 stopt er een auto voor de tuin die even stil staat en weer wegrijdt.
Had ergens het gevoel dat het de mensen van marktplaats waren en misschien kwamen kijken of hij nog in de tuin stond.
Maarja, kan het mis hebben natuurlijk :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:45

Ik vind het fijne aan betaalverzoek, dat je gelijk een tracecode krijgt. Hoef je ook niet meer er op te wachten. :)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:20

Super, ik dacht snel wat verkocht te hebben, na zijn berichtje door Google gegooid te hebben blijkt het een oplichter

Kijk uit voor Marcel Willemsen uit Vlissingen

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:58

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:16

Onze tv is opgehaald door een erg vriendelijke man. Hij had zijn bedenkingen bij ons, want schijnbaar vond hij onze reden om onze tv weg te doen een veel gehoorde nep reden (we zijn van 65” naar 75” gegaan), maar toen hij bij ons binnen liep geloofde hij het allemaal wel. Hij hoefde hem niet eens werkend te zien, maar dat heb ik wel even gedaan want het is natuurlijk garantie tot de deur. Goede ervaring dus weer, faith in humanity restored haha

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:21

Soms denken mensen echt dat je bij marktplaats als iets niet past het retour kan... bij een zadel kan ik me voorstellen dat je hier iets over kan afspreken. Maar bij een dekje, singel of deken vind ik dat een beetje raar als mensen daar om vragen.