Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:56

chanicha schreef:
Net zoals er gestrooid wordt met Narcisme wordt er ook maar rondgestrooid met ADHD.
Kinderen mogen niet gewoon druk zijn en krijgen gelijk een stempel en medicijnen om ze rustig te houden, hoe krijg je gefrustreerde kinderen.

Nouja, ik heb soms toch liever mijn ritalin hoor. Het is niet alleen hyperactiviteit, maar ook 24/7 een giga zooi in je hoofd wat je nevernooit niet opgeruimd krijgt en daardoor mis ik enorm veel concentratie. Met ren ritalinnetje erin gaat dat toch wat beter :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:57

Pepperrr schreef:
chanicha schreef:
Net zoals er gestrooid wordt met Narcisme wordt er ook maar rondgestrooid met ADHD.
Kinderen mogen niet gewoon druk zijn en krijgen gelijk een stempel en medicijnen om ze rustig te houden, hoe krijg je gefrustreerde kinderen.

Nouja, ik heb soms toch liever mijn ritalin hoor. Het is niet alleen hyperactiviteit, maar ook 24/7 een giga zooi in je hoofd wat je nevernooit niet opgeruimd krijgt en daardoor mis ik enorm veel concentratie. Met ren ritalinnetje erin gaat dat toch wat beter :j

Het gaat niet om mensen die het echt hebben he :) meer dat er zo makkelijk over wordt gedaan, waardoor ADHD-ers niet meer serieus worden genomen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:57

Dezenaam, 3 kg aardappels kosten bij de Jumbo €4,50 en een zak friet van 2,5 kg kost €1,99.
Pot appelmoes van 700 gram kost €0,70 en een kilo Elstar €1,99.

Gezond eten lijkt dus duurder te zijn.

Het fokken van bepaalde rassen zou verboden moeten worden.
Honden met te korte neuzen, katten met kraakbeenafwijkingen.
Ga fokken op gezondheid en karakter ipv kleurtjes.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:02

Dank voor de toelichting, weer wat geleerd!

En voor de goede orde, ik heb met niemand problemen. Alleen met dat het soms zo opzichtig uitgedragen moet worden, zo van "kijk mij anders zijn". Ja, dan krijg je ook dat mensen een mening over je vormen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:07

beert schreef:

En voor de goede orde, ik heb met niemand problemen. Alleen met dat het soms zo opzichtig uitgedragen moet worden, zo van "kijk mij anders zijn". Ja, dan krijg je ook dat mensen een mening over je vormen.

Daar erger ik me ook weleens aan, anderzijds denk ik, dat als het meer geaccepteerd was, dat er dan ook niets is om opzichtig over te doen zeg maar :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:14

Luuntje, niet al het gezonde eten zal goedkoper zijn. Maar dat het zo enorm duur is dat mensen er toch voor blijven kiezen om ongezond te eten begrijp ik niet. Je eet toch ook geen kilo appelen op een week? Fruit is inderdaad sowieso wel een stuk duurder.
Sowieso eet je van frieten meer dan van aardappelen dus in verhouding is de prijs niet eens zoveel lager (dan bedoel ik dus; normaal eet je +- twee aardappelen. Als je daar frieten van maakt zitten er zeker al een stuk of vijf in. Die zak frieten is dus sneller leeg dan die zak aardappelen). Zelfde voor appelmoes.
Maar je kan evengoed goedkope yoghurt kopen, ingevroren groenten, ingevroren fruit,... (Misschien niet het beste, maar wel al beter)
Zowel mijn moeder als vader hebben tijden doormaakt dat ze het niet breed hadden maar wij aten echt niet iedere dag van dat ongezonde voedsel. Gelukkig maar. :n Ik vind het triest dat ze de kennis niet hebben om goedkoop en gezond te eten.

Ongezonde dierenrassen mogen van mij ook per direct verboden worden. Dat die fokkers zich niet kapot schamen.

Avalanche, ik denk dat er nog steeds ergens een verschil zit tussen 'anders zijn' en 'anders willen zijn om het te zijn'. Dat merk je bij sommige mensen gewoon. En ze trekken pubers/jongeren die net aan het ontdekken zijn met zich mee en bezorgen hun een onnodige identiteitscrisis. Als je enkel al even kijkt naar hoeveel jonge de-transitioners er zijn omdat ze in die toxic community zaten. Die mensen zijn voor de rest van hun leven getekend omdat ze er zo in opgingen en daardoor oprecht geloofden dat ze trans waren. Daarom vind ik het ook gevaarlijk om altijd maar 'accepterend' te zijn. Haten moet niet, heeft ook geen zin, maar altijd 'open minded' moeten zijn, nah... Ik ben zeker iemand die bereid is om te luisteren, maar een beetje kritisch zijn is oké.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:17

Avalanche81 schreef:
beert schreef:

Daar erger ik me ook weleens aan, anderzijds denk ik, dat als het meer geaccepteerd was, dat er dan ook niets is om opzichtig over te doen zeg maar :)

Soms is iemand gewoon zo. Daar hoef je niks van te vinden en als je dan toch iets vindt, houd het lekker voor je. Mijn impopulaire mening.

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:20

Bij mij is ie populair :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:30

MarcoBorsato schreef:
Kuggur schreef:
Geralateerd aan voorafgaande berichten, het absurde verschijnsel "emotional support animal"... :roll:

Neem jij nooit je ijslander mee tijdens de boskippen?

Niet om het een of ander, maar er zijn wel degelijk échte emotional support honden, die daar ook op getraind worden (bijv. bij mensen met veel paniekaanvallen; de hond kan zo’n aanval zien aankomen en dan de persoon weer eruit krijgen of zelfs voorkomen dat diegene zo’n aanval krijgt).

Maar dan heb ik het niet over Karin dr Chihuahua die per se mee het restaurant in moet natuurlijk. Dat soort types verpesten het voor de rest.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:02

IMANDRA schreef:
Maar dan heb ik het niet over Karin dr Chihuahua die per se mee het restaurant in moet natuurlijk.

:')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:06

Overal waar Imandra is, is haat voor chihuahua's. Why?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:07

MarcoBorsato schreef:
Avalanche81 schreef:

Soms is iemand gewoon zo. Daar hoef je niks van te vinden en als je dan toch iets vindt, houd het lekker voor je. Mijn impopulaire mening.

Maar dit topic zou lang niet zo lekker lopen als iedereen zijn mening voor zich hield :-)

Tussen haakjes. Fokken van rassen met huisdieren die gezondheidsproblemen hebben, is al sinds 2014 verboden. Alleen het verbod wordt niet gehandhaafd, waardoor fokkers er gewoon mee doorgaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:20

MarcoBorsato schreef:
Overal waar Imandra is, is haat voor chihuahua's. Why?

Jij snapt er ook geen reet van hè, het is Karin en niet Imandra!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:22

:') het is vooral de emotional support denk :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:22

Giolli, iemand moet jouw man vertellen dat hij je lijn te los laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:36

MarcoBorsato schreef:

Noem je haar nou een chihuahua? :oo

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:37

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:

Noem je haar nou een chihuahua? :oo

Dat is wel het liefste wat ze me genoemd heeft. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:40

Giolli schreef:
Dat is wel het liefste wat ze me genoemd heeft. :(:)

Ze heeft een "bijzondere" manier van liefde uiten. :+
Wil je Joopie lenen?

*kak, dat beest heet Jaapie
poedersuiker emotional support spin

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:49

Ik bid voor jullie.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:58

beert schreef:
MarcoBorsato schreef:

Maar dit topic zou lang niet zo lekker lopen als iedereen zijn mening voor zich hield :-)

Tussen haakjes. Fokken van rassen met huisdieren die gezondheidsproblemen hebben, is al sinds 2014 verboden. Alleen het verbod wordt niet gehandhaafd, waardoor fokkers er gewoon mee doorgaan.

Maak je niet (te veel) zorgen :D ik loop stage bij de NVWA, weet niet of je al bekend bent met het volgende rapport over het fokken met kortsnuitige honden? https://www.licg.nl/nieuws/nieuwe-crite ... ge-honden/ (klik op de downloadlink).

Momenteel zijn we aan het onderzoeken hoe mbv bovenstaande criteria deze wet gehandhaafd gaat worden komende tijd. Uiteraard gaat dit alleen nog over brachycephale honden, maar er moet ergens begonnen worden :j
Laatst bijgewerkt door Silenna op 07-09-19 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:01

Tica is een cepybrechale bokker.

Nee grapje, Lies wat goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:05

MarcoBorsato schreef:

Ik leg die spin in je bed vannacht en geef je man slaapmiddel. }:)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:07

MarcoBorsato schreef:

Dankje! Ook veel te trots dat ik hieraan mag meehelpen :D
ik heb een schaamteloze fout gemaakt in mijn eerste post dus nu moet je die van jou aanpassen anders kom ik echt dom over haha bedankt

Enigzins ontopic nog maar dan: mensen die anno 2019 nog zulke hondjes kopen, of devon rex katten of andere dieren van dat kaliber hebben hun hoofd in hun hol.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:46

DezeNaam schreef:
(Zo vind ik het wel 'oké' moest iemand die lesbisch en aseksueel is een LGBT-bar binnenstappen. Maar tegenwoordig zijn er blijkbaar ook aseksuele hetero's die zich toegewezen voelen tot de LGBT plaatsen, dat vind ik niet kunnen.)

Waarom vind jij dat niet kunnen? Als heterovrouw ben ik ook wel 'ns met homovrienden in een homobar geweest en vond dat juist een fijne sfeer hebben. Volgens mij komen daar meer hetero's die gewoon geen zin hebben in dat geflirt van mannen de hele tijd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:49

Elnienjo zo bedoel ik het ook niet. Ik heb ook leuke hetero mensen leren kennen in gay clubs. Het gaat er eerder om dat ze specifiek naar daar gaan om te praten over aseksualiteit, en soms ook eerder gaan 'eisen' dat er speciaal voor hun op die plaatsen voorlichting gedaan wordt. Dat is anders dan met je homoseksuele vrienden naar een homobar gaan.

Ik heb een van mijn heteroseksuele vrienden ook wel al een paar keer meegenomen naar een gaybar. (We hadden in onze dronken bui dan weer wel 'straight' op een papier geschreven en dat op zijn rug geplakt... :+ Heeft hij de hele nacht mee rondgelopen. :') )