[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:33

Die van de orka is helemaal niet heel eng....
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-02-19 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte over verwijderde post verwijderd

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:33

Ik vind dat t in spoilers zetten niet per definitie is omdat het niet jeugd journaal proof zou zijn. Het is een keuze voor de lezer om het wel of niet te willen lezen.

Ik klik niet alle spoilers aan als ik al weet dat ik er niet goed tegen kan.
Een keuze.

Maar luguber is gewoon breed. In t jeugd journaal keek ik vroeger ook echt wel niet lekkere dingen. T is het leven in de wereld.

Maar goed. Ik ga ontstippen denk..

blokje

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:35

Zie dat het honden filmpje ook weg is.
Het neemt het hoofddoel van dit topic wel echt weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:37

Inderdaad. Ik wilde ook iets terug zoeken, maar dat is inmiddels ook al verwijderd. Hier schiet naar mijn mening de betutteling echt zijn doel voorbij :n

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:38

Ik had geen filpmje geplaatst. Alleen wat tekst. Wat in mijn optiek echt niet erg was. Geen heftige dingen. Voor sommige misschien heftig gezien het dier betreft. Maar het was in de jaren 40 ofzo. Vroeger iig.
Maar ik vond t rete interessant omdat t aantoont wat je kan. Medisch gezien.
Geen idee waar ik t gezien heb dus kan niet eens filmpje laten zien :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:39

Dit gaat echt nergens meer over met die opmerkingen...

Jeugdjournaalproof..
Zal ik eens wat filmpjes uit het jeugdjournaal hier neerzetten??

Ailill

blokje schreef:
Die van de orka is helemaal niet heel eng....

En van het auto ongeluk staat het meest erge filmpje al met extra waarschuwing en in eerste instantie met plaatjes er voor in de link.
D'r is ook inderdaad niets engs aan, iedereen kan zien dat het goed afloopt met de trainer en natuurlijk maakt ie dat hij wegkomt zodra hij de kans krijgt. Ik vind het juist fascinerend, hij blijft echt extreem rustig terwijl ieder weldenkend mens weet dat dit heel anders af had kunnen lopen.

Wat betreft jeugdjournaal proof, als dit echt de reden is dan heb ik daar respect voor. Echter, ik kijk tijdens het oppassen op neefjes/nichtjes best vaak naar dat journaal en dat gaat er soms veel heftiger aan toe. Persoonlijk denk ik dat dit meer te maken heeft met de inkomsten van/voor Bokt, iets met advertenties en marketing ;)

I'm out.

blokje

wendy1987 schreef:
Ik had geen filpmje geplaatst. Alleen wat tekst. Wat in mijn optiek echt niet erg was. Geen heftige dingen. Voor sommige misschien heftig gezien het dier betreft. Maar het was in de jaren 40 ofzo. Vroeger iig.
Maar ik vond t rete interessant omdat t aantoont wat je kan. Medisch gezien.
Geen idee waar ik t gezien heb dus kan niet eens filmpje laten zien :Y)

Serieus is zelfs jou stukje van die hond die machinaal in leven gehouden werd. Verwijderd. Tjonge.

Jeugdjournaal zou dat zelfs uitzenden hoor.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:40

Jolliegirl schreef:
Dit gaat echt nergens meer over met die opmerkingen...

Jeugdjournaalproof..
Zal ik eens wat filmpjes uit het jeugdjournaal hier neerzetten??

Nou idd laten we dat doen. Denk dat je aardig wat lugubers kan vinden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:42

Ja dat dacht ik ook wel... Maar dacht spoiler want er zijn genoeg mensen die dieren niets van willen weten. Kan. Ik wil niets van auto ongelukken weten. Dan klik je dat niet aan.
Simpel lijkt me.

Ik heb zoveel geleerd in dit topic. Dingen die juist goed zijn om te weten. Dingen die NOOIT! vergeten mogen worden. Die worden ook genoemd.
Jeugdjournaal doet niets anders rond 4 en 5 mei

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:43

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:45

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:49

Ugh ik vind dit zo irritant. Ik lees hier mee maar je als je even net 2 seconden te laat bent hebben de modjes alles weer verwijderd.. :=

Ik snap het punt ervan ook totaal niet.. Als kinderen lugubere filmpjes willen kijken kunnen ze toch gewoon alles op de zoekbalk intikken en het op een andere website vinden? Krijgt bokt boetes voor het plaatsen van enge filmpjes? Waarom mag het niet?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:49

Ze zijn bang voor boze ouders :Y)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:51

Maar het zijn niet eens altijd filmpjes. Het zijn ook stukjes tekst van 5 regels. Die echt wel minder heftig zijn dan een hoofd zoals jeugdjournaal hierboven.

Ik heb dat van die haai vanmorgen uur lang zitten googlen. Waarom wad dat park verlaten. Wat was t daarvoor. Super interessant mijns inziens. Had ik normaal nooit geweten.. en zo kom ik via hier heel veel dingen te weten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:51

Sjonge... die groene hulken steeds doen wel afbreuk aan dit topic :(

Geen dan een duidelijke definitie van ‘jeugdjournaalproof’ want daar staan luguberdere dingen op dan nu verwijderd zijn uit dit topic....

Kijken de mods het jeugdjournaal eigenlijk wel :?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:52

Haha wat erg dat op zo’n forum dit niet mag. Beetje kinderachtig :+

khirshanta

Niet alles wordt (of werd) verboden- het blijft hetzelfde als eerst. Het lugubere / macabere mag zeker besproken worden. Echter wel binnen bepaalde grenzen, omdat er (heel) jonge mensen meelezen.

Plaatjes, links, filmpjes mogen allemaal- binnen de grens 'jeugdjournaal proof'.

Sommige dingen in spoilers zetten is alleen maar goed, maar ook daar geldt- als het te luguber is, dan ook niet in spoiler tags.

Catacomben, dia de los muertos, het trieste lot van veroordeelde dieren- allemaal niet zo'n probleem.

Plaatjes of links naar gruwelijke ongelukken, mensen die een doodsstrijd leveren of wetenschappelijke onderzoeken over het kunstmatig in leven houden op macabere wijze niet.

Ik begrijp de interesse heel goed, maar er zijn andere sites die een geschikter medium zijn voor zulke dingen. Op Bokt moeten we ons beperken tot 'Luguber-light'

Heeft niets te maken met boze ouders, maar met de 'jeugdjournaal' regel die er toch al een tijdje is

Edit: dit bericht heb ik, als mod, niet in het bekende groene balkje geplaatst- omdat het een uitleg is op de eerder geplaatste moderator opmerking

Avalanche

Ailill schreef:
Dat oog en geluid wat diegene produceerde, heftig.

Hier is er ook zo'n drukke weg waar veel mensen veel te hard rijden. Als er weer zo'n debiel voorbij komt racen 'hoop' ik altijd dat diegene zich dood rijdt, je brengt niet alleen jezelf maar veel anderen ook in gevaar.

Als ik dit dan zie, moet ik er denk ik toch op terug komen :o

Mijn vriend is ambulance verpleegkundige. En die heeft een paar keer zo'n ongeluk gezien....... hij is echt behoorlijk getraumatiseerd, heeft daarna ook een burnout gehad.
Ik hoop echt dat mensen voorzichtiger gaan rijden, want ik wens dit niemand toe en zeker de hulpverleners niet.

Edit: ik snap de modjes in dit geval heel goed.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 24-02-19 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:53

Ik begin er ook sterk aan te denken dat de reden de advertenties zijn, en dus de inkomsten van bokt.
Maar zeg dit dan gewoon eerlijk...

Want mods, zoals jullie zien.. Jeugdjournaal.. Afgehakt hoofd incl foto...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:55

Maar waarom moet het jeugdjournaal-proof zijn.

De hele jonge kinderen hebben begeleiding van hun ouders nodig. Niet van bokt.nl.

Kinderen zijn niet achterlijk. Die zoeken dit soort dingen ook op Google op.

Mij lijkt een spoiler voldoende. Eventueel met kleine inleiding zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze er op klikken.

Vind dit zo kinderachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:55

khirshanta schreef:
het trieste lot van veroordeelde dieren- allemaal niet zo'n probleem.

Je verwijdert net een interessant verhaal over het in leven houden van een hondenkop..
Niet muggenzifterig bedoeld hoor, ik begrijp dat jullie er één lijn in moeten trekken. Maar ik vind dat er nu wel heel erg streng wordt geoordeeld.

En verder helemaal eens met quera. Als er hier op bokt 18+ topics worden geopend over vaginale jeuk of weet ik het wat, dan wordt daar ook niets mee gedaan. Kan ook iedereen gewoon lezen. Leuk dat er 18+ bij staat, maar als een jong meiske dat wil lezen, vindt ze het toch wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-19 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:57

Dat filmpje van de ‘levende’ hondenkop had ik al eens gezien op National Geographic of Discovery ofzoiets. Heel bijzonder. Zou dat bij mensen ook kunnen? En zou er dan nog bewustzijn zijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:00

khirshanta schreef:
Niet alles wordt (of werd) verboden- het blijft hetzelfde als eerst. Het lugubere / macabere mag zeker besproken worden. Echter wel binnen bepaalde grenzen, omdat er (heel) jonge mensen meelezen.

Plaatjes, links, filmpjes mogen allemaal- binnen de grens 'jeugdjournaal proof'.

Sommige dingen in spoilers zetten is alleen maar goed, maar ook daar geldt- als het te luguber is, dan ook niet in spoiler tags.

Catacomben, dia de los muertos, het trieste lot van veroordeelde dieren- allemaal niet zo'n probleem.

Plaatjes of links naar gruwelijke ongelukken, mensen die een doodsstrijd leveren of wetenschappelijke onderzoeken over het kunstmatig in leven houden op macabere wijze niet.

Ik begrijp de interesse heel goed, maar er zijn andere sites die een geschikter medium zijn voor zulke dingen. Op Bokt moeten we ons beperken tot 'Luguber-light'

Heeft niets te maken met boze ouders, maar met de 'jeugdjournaal' regel die er toch al een tijdje is ;)

Op het jeugdjournaal wat ik regelmatig bekijk komen veel ergere dingen langs dan wat hier staat en wat verwijderd wordt :?

Er komen oa niet al te gezellige filmpjes van IS voorbij, afgehakte hoofden en de ophanging van Hoessein destijds zoals eerder besproken wat ook al niet mocht...

Volgens mij zijn jullie echt te streng of moeten er regels komen wat jeugdjournaalproof precies betekent :+