Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:03

Ja, of losse zegeltjes die ze op kan plakken terwijl ze de spaarkaart zelf moet verzorgen :))
In het kader van gierig zijn past dat wel :+

Maflinger_S

@M_D_H: in je volgende post heb je het over een paar jaar, dus je bent ook niet pas vorige week komen aanwaaien of zo. Diep triest, die schoonzus.

Sheran

Vanuit voedselverspillingsoogpunt is het wel een legitieme vraag. :p

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:07

O ik heb nog eentje…een paardenvriendin ze is vrijgezel, we gingen samen hooi halen, toen ik haar had helpen uitladen op een bloedhete dag zei ze ineens, nu ga ik mezelf eens een lekker koud glas limonade drinken en weg was ze…

Ik stond helemaal perplex, ze mocht thuis altijd mee-eten, kreeg altijd coupes ijs met vers fruit en slagroom wat ze graag heeft, speciaal biertjes, maar ik kan op een hand tellen wat ik van haar aangeboden kreeg.

Maar ze zal me wel niet zo'n toffe vinden zeker?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:09

Esirene schreef:
Gierige mensen? Ga een dagje naar de huishoudbeurs..

Ik stond er met mijn werk en in onze stand stonden een aantal producten (zakken dierenvoeding).
De stand was niet zo handig want er stond een paar zakken op een plek die we niet konden zien, de standhouders achter ons hadden we dan ook gevraagd om daar af en toe op te letten.
Die dag kwam een van die standhouders naar ons toe, vertellen dat iemand een zak had gestolen. Toen de standhouder naar diegene toe was gegaan om te zeggen dat dat niet de bedoeling was, werd er gezegd 'dat wij hadden verteld dat dat mocht'.... :') :')

Lekker zielig.

Die hele huishoudbeurs vind ik sowieso tien keer niks maar dat terzijde

Ik wil meer HHB smeuiige verhalen :))

Pleasseeeeee

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:11

Daphara schreef:
Relaxed schreef:
Haha hij bood tenminste nog 5 cent :') Maar wauw.. Ik had voor zijn neus de rest van de hagelslag op mijn bolletje gegooid..
En hoezo teveel op een bolletje, er kan nooit teveel hagelslag op :')

MDH, echt absurd :n

Ik had het gewoon gratis meegegeven, als je het zelf niet meer op eet, waarom dan niet? Misschien had die man geen zin om in de rij voor de kassa te gaan staan, misschien vond hij een heel pakje kopen onzin als het om het idee ging. Ik zou mij er in ieder geval niet aan ergeren en het gewoon geven, free of charge.

Hij heeft het wel bij meer dan 1 tafel geprobeerd. Dus tijd besparing was het niet.
Wij hebben het gewoon zelf op gegeten.
Had je kind gewoon voor 30 cent die hagelslag gegeven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:11

@Manadeluca: vriendin is zeker geen 20 meer en al heel lang vrijgezel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:12

Daphara schreef:
Relaxed schreef:
Haha hij bood tenminste nog 5 cent :') Maar wauw.. Ik had voor zijn neus de rest van de hagelslag op mijn bolletje gegooid..
En hoezo teveel op een bolletje, er kan nooit teveel hagelslag op :')

MDH, echt absurd :n

Ik had het gewoon gratis meegegeven, als je het zelf niet meer op eet, waarom dan niet? Misschien had die man geen zin om in de rij voor de kassa te gaan staan, misschien vond hij een heel pakje kopen onzin als het om het idee ging. Ik zou mij er in ieder geval niet aan ergeren en het gewoon geven, free of charge.

Nou, kindertjes die vragen... Ik zou echt perplex staan en idd denken, haal het lekker zelf.. Je moet je toch doodschamen als je iemand om een aangebroken pakje hagelslag a 30 cent gaat vragen? -O-

Maar zoals ik al zei, er kan nooit teveel hagelslag op een bolletje, dus bij mij zou er sowieso niets overblijven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:13

Maflinger_S schreef:

Ja en? :? Wat heeft dat er nou mee te maken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:14

Ik zou het ook gewoon geven, geen probleem toch? Waarom hij een nieuwe kopen en jij de rest weggooien?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:18

Maflinger_S schreef:
@M_D_H: in je volgende post heb je het over een paar jaar, dus je bent ook niet pas vorige week komen aanwaaien of zo. Diep triest, die schoonzus.

Oh nee, we zijn de 5 jaar al ruim voorbij, wonen al samen etc, dus ze zou al ruimschoots aan mij gewend moeten zijn :+ :')
Ik ben de noemer eendagsvlieg al lang voorbij

Maflinger_S

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:40

@Relaxed: dat heeft er mee te maken dat als je al lang vrijgezel bent en niet regelmatig gewend om aan iemand anders te vragen of hij/zij ook iets wil drinken, je dat gewoon vergeet. Zeker als je moe en warm bent. De ander staat het natuurlijk vrij om mee te lopen om ook wat te drinken ... Maar het zou mij ook gewoon kunnen gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:42

Maflinger_S schreef:
@Relaxed: dat heeft er mee te maken dat als je al lang vrijgezel bent en niet regelmatig gewend om aan iemand anders te vragen of hij/zij ook iets wil drinken, je dat gewoon vergeet. Zeker als je moe en warm bent. De ander staat het natuurlijk vrij om mee te lopen om ook wat te drinken ... Maar het zou mij ook gewoon kunnen gebeuren

Hele bijzondere redenering 8)7 Dat heeft toch gewoon met normaal en goed fatsoen te maken? Ik zie echt niet wat (lang) vrijgezel zijn ermee te maken heeft :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:42

Maflinger_S schreef:

Ik zou zelf ook verwachten dat diegene wel gewoon mee zou komen :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:43

Relaxed schreef:
Maflinger_S schreef:

Ik snap de vraag wel. Insinueert iets van, met zo iemand willen mensen toch geen relatie aangaan? Dus is ze waarschijnlijk al heel lang vrijgezel.

Of ik interpreteer het verkeerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:46

Aranel schreef:
Relaxed schreef:

Ik snap de vraag wel. Insinueert iets van, met zo iemand willen mensen toch geen relatie aangaan? Dus is ze waarschijnlijk al heel lang vrijgezel.

Of ik interpreteer het verkeerd :D

Ah, zo zou je m ook kunnen lezen ja :+ Maar dit bedoelde ze dus niet :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:47

@Relaxed: ik ben ook een bijzonder mens ... :D

Net als al die andere mensen ...

Maar je bent al jaren vriendinnen, dan verwacht ik dat je meeloopt om ook wat te drinken. Als ik je na al die jaren nog specifiek moet vragen of je ook wat wilt drinken, zet ik vraagtekens bij de vriendschap.

@Aranel: nee, hoor dat wilde ik niet insinueren. Wel dat als je minder gewend bent om mensen om je heen te hebben dat je dan eerder geneigd bent te denken dat als je een mens om je heen hebt, die wel voor zichzelf kan zorgen. Zeker als dat een volwassen vriendin is.

Maar ik wou het hier graag bij laten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:49

Wow, zelfs bij mensen die ik supergoed ken en waar ik vaak kom, vind ik het nog erg grof om in zo'n omstandigheid niet nog even dubbel te checken: 'he wil jij dan niets?'

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:52

Manadeluca schreef:
O ik heb nog eentje…een paardenvriendin ze is vrijgezel, we gingen samen hooi halen, toen ik haar had helpen uitladen op een bloedhete dag zei ze ineens, nu ga ik mezelf eens een lekker koud glas limonade drinken en weg was ze…

Ik stond helemaal perplex, ze mocht thuis altijd mee-eten, kreeg altijd coupes ijs met vers fruit en slagroom wat ze graag heeft, speciaal biertjes, maar ik kan op een hand tellen wat ik van haar aangeboden kreeg.

Maar ze zal me wel niet zo'n toffe vinden zeker?

Ik was lekker weggegaan.. dan laat ze zelf maar uit als je zo zelf wat gaat drinken en niks mee neemt voor de andere.. da's toch geen vriendin.. ik heb kennissen die nog vriendelijker vragen of ik ook wat drinken wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:56

Maflinger_S schreef:
@Relaxed: ik ben ook een bijzonder mens ... :D

Net als al die andere mensen ...

Maar je bent al jaren vriendinnen, dan verwacht ik dat je meeloopt om ook wat te drinken. Als ik je na al die jaren nog specifiek moet vragen of je ook wat wilt drinken, zet ik vraagtekens bij de vriendschap.

Om nou een hele vriendschap in twijfel te trekken omdat iemand niet volgt voor een glas drinken :')
Als je zelf iets wil/gaat drinken, bied je een ander ook iets aan, vage kennis of beste vriendin doet er imo echt niet toe :n

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:17

Het is niet bij dit enige moment gebleven, maar ik ga ervan uit dat ze gewoon zo in elkaar zit…maar ik vind het zeer ongewoon, ik ben anders opgevoed.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:20

Maflinger_S schreef:

_O-

5 jaar vrijgezel en ik zit altijd iedereen vol te proppen geloof ik :+ Heeft niks met je status te maken hoor. Hier ook genoeg vriendinnen die rustig naar de keuken lopen om wat te pakken. Is ook helemaal prima. Mi casa es su casa.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:51

Maflinger_S schreef:

Wat een bullshit, dat heeft niks met vrijgezel zijn te maken...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:05

Billy schreef:
Maflinger_S schreef:

Wat een bullshit, dat heeft niks met vrijgezel zijn te maken...

Nou, voor sommige is juist dat de reden dat ze vrijgezel zijn... :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:19

En nu hebben we een hele discussie over iets dat niet eens een gierige acties is maar gewoon onnadenkend of onfatsoenlijk als ik de reacties mag geloven...