Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:58

purny schreef:
Ook dat zou verboden moeten worden. Mensen die hun geloof opdringen

Bij zulke mensen moet ik altijd denken aan:
Religion is like a penis.
It is fine to have one, and it is fine be proud of it. But please don't whip it out in public and start waving it around,
And PLEASE don't try to shove it down my children's throats :')

Ben altijd vrij snel klaar met die mensen... ben ze nog niet in t ov tegengekomen, gelukkig :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:00

saddledancer schreef:
purny schreef:
Ook dat zou verboden moeten worden. Mensen die hun geloof opdringen

Bij zulke mensen moet ik altijd denken aan:
Religion is like a penis.
It is fine to have one, and it is fine be proud of it. But please don't whip it out in public and start waving it around,
And PLEASE don't try to shove it down my children's throats :')

Ben altijd vrij snel klaar met die mensen... ben ze nog niet in t ov tegengekomen, gelukkig :')

:') _/-\o_ :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:01

Is er ook een variant voor vrouwelijke gelovigen? :D

xTammyy

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:18

Haha _O-
Op een dag als vandaag heb ik t een keer gehad dat de bus me helemaal nat spetterde terwijl ik bij de halte stond te wachten. Wat heb ik toen gevloekt haha.

Wel een leuk dingetje vandaag: schijnbaar had ik m'n ov laten vallen op t station, komt de conducteur opeens de trein in gerend of het mijn ov was. Wat was ik dankbaar :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:56

als ik zo'n kaartje zou krijgen begin ik automatisch te schelden. nee oke dat is niet waar.. heb wel gespect voor t geloof van een ander maar dat opdringerige gedoe.. bah

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:59

Wat is er opdringerig aan een kaartje :? Als je hem niet wilt gooi je hem toch gewoon weg. Je krijgt op stations zoveel flyers die niet met het geloof te maken hebben. Soms zijn ze handig en dan doe je er wat mee, en sommige heb je niks aan en die pleur je gewoon weg. Misschien zit e onder de treinreizigers wel iemand die precies dat kaartje nodig had, dat is dan mooi meegenomen voor diegene :)
Jehova's getuigen komen aan je deur, kan me voorstellen dat dat opdringeriger is, maar flyers uitdelen... Who cares.c

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:04

verootjoo schreef:
Wat is er opdringerig aan een kaartje :?

Ik vind het eigenlijk knap opdringerig hoor. In de trein nota bene... dat ze op een paar punten op straat staan is al erg genoeg. (Nee, heeft niks met geloof te maken, want de enqueteurs en bonnetjesuitdelers zijn ook vervelend. Het is gewoon lastig vallen, en zonder dat er enige aanleiding toe is.)

Wat mij betreft worden dit soort acties uit de treinen geweerd. Niet flyeren, geen reclame, en de enige persoon die wat mag verkopen is de railcateringpersoon. Voor de rest gewoon niets.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:07

Op het station kan ik het nog begrijpen. Weliswaar is mijn thuisstation een station waar bijna letterlijk elke dag wel mensen staan die je wat willen verkopen (goede doelen, een abonnement op iets, dat soort dingen) en het is vervelend dat die mensen je ook aanklampen als je met je rooie kop en met duizend tassen in je handen komt aangerend om je trein nog te halen. Een inlevingsvermogen van heb ik jou daar.

Maar in de trein. Nee, dat gaat me te ver. Stel dat iedereen zomaar alles aan de man zou brengen in de trein. Als ik iets wil hebben ga ik het wel halen of zoeken. Juist als iemand z'n waar zo opdringt hoef ik het om die reden al niet :')`

Ik was juist zo blij dat er geen mensen meer iedereen die er een wil en ook iedereen die er geen wil een Spits in z'n handen duwen. What's next? Politieke campagnes in de trein? Ik hoef geen flyers van wat voor partij, geloof, bedrijf of wat dan ook in de trein.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-04-16 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:10

Vind ik ook. Zo vind ik ook dat het werven van goede doelen op straat verboden moet worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:12

Ja, dat is inderdaad ook irritant maar op straat kun je er nog enigszins omheen lopen. Je hebt dan in elk geval de illusie dat je keus hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:22

purny schreef:
Vind ik ook. Zo vind ik ook dat het werven van goede doelen op straat verboden moet worden.

Hoezo? Je kan toch gewoon zeggen dat je geen interesse hebt?
Ik vind ze ook irritant hoor, daar niet van. Maar ik snap dat goede doelen ook op een manier aan geld moeten komen en elke donateur die er wel aan mee wil doen is er weer een. Op de man af vragen is altijd nog het meest effectief.

Maar die flyeraar in de trein zei toch niks? Die deelde alleen kaartjes uit. Interesseert mij echt niks eerlijk gezegd. Lees het kaartje, pleur hem weg en ga verder met je leven zou ik zeggen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:25

Ik wil juist helemaal niet dat mijn uitermate boeiende leven wordt verstoord door iemand met een kaartje :+

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:45

Rebecca schreef:
Vind het met regen ook ergerlijk dat de bus niet voor je voordeur stopt ^)

Dit vind ik ook een enorme ergernis. Hallo, ik ben vaste klant hoor.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:50

Ann1992 schreef:
[naam] schreef:
Vind het met regen ook ergerlijk dat de bus niet voor je voordeur stopt ^)

Dit vind ik ook een enorme ergernis. Hallo, ik ben vaste klant hoor.

Precies , hij rijd nota bene langs mijn straat . Beetje omrijden en hij stopt gewoon ervoor :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:51

Bij de bus bij m'n ouders heb je niet eens zo'n huisje. Sta je daar weg te waaien

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:53

Ik moet een slootje overspringen, of anders 10 minuten omlopen. Dan kan de bus best even sociaal binnendoor rijden toch? :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:03

Ann1992 schreef:
Ik moet een slootje overspringen, of anders 10 minuten omlopen. Dan kan de bus best even sociaal binnendoor rijden toch? :D

Het lijkt me voor de inzittenden van de bus veel leuker als jij voortaan over dat slootje fierljept :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:05

Koper schreef:
Ann1992 schreef:

Het lijkt me voor de inzittenden van de bus veel leuker als jij voortaan over dat slootje fierljept :))

_O- Wel filmen dan *-:)

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:03

Hahaha ik doe het wel eens als het niet regent en er geen water in dat slootje staat. Dat is één keer echt enorm misgegaan, mijn pump ging niet mee, gelukkig is dat niet gefilmd :') en sorry, ik was niet van plan om dat te herhalen :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:20

Wat ik dan weer vervelend is is dat ik, als ik beltegoed over heb, via 4333 soms een donatie doe aan de Dierenbescherming. Maar vervolgens krijg ik dan een telefoontje of ik nóg meer wil doneren. Ja hallo, wees blij dát ik je al wat geef..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:27

verootjoo schreef:
Hoezo? Je kan toch gewoon zeggen dat je geen interesse hebt?

Dat is toch nog steeds invasief? Dat 'gewoon' zeggen dat je geen interesse hebt is helemaal niet zo gewoon voor veel mensen.

Fish_n_Chips schreef:
Wat ik dan weer vervelend is is dat ik, als ik beltegoed over heb, via 4333 soms een donatie doe aan de Dierenbescherming. Maar vervolgens krijg ik dan een telefoontje of ik nóg meer wil doneren. Ja hallo, wees blij dát ik je al wat geef..

Jup. Ik ben om die reden weer gestopt met donaties via die weg. Ik had elke maand een euro of 4 over, maar ik werd ook elke keer weer gebeld. Dat kost meer dan ik kan doneren en het is ontzettend irritant. Dan maar niet...

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:52

Hier ook mensen die heel agressief aan het doen zijn, ik voel me heel onveilig en ik kan wel janken dus ik ga er de volgende stop uit.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:04

Ergens anders gaan zitten en/of de conducteur waarschuwen is geen optie?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:11

Ik vind het druk in de trein vandaag.. Ik dacht: ik ga op zondag, dan kan ik lekker rustig zitten maar er zijn veel mensen.

Net bij Castricum leek er iets aan de hand te zijn maar toch weer niet ofzo. Het zal wel, nu gelukkig bij Zaandam en straks er weer uit.

Ik was vandaag voor het eerst sinds jaren weer op Alkmaar centraal, wat is dat veranderd zeg!!! :oo

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:26

Karla schreef:
Ugh, asociale mensen in de trein :roll: . We waren gister in Vleuten, we gingen van Vleuten naar Utrecht en vervolgens van Utrecht weer richting Groningen. Mijn vriendin was ziek, dus we wilden heel graag een zitplaats. Toen de trein vanaf Utrecht stopte, zijn we direct de eerste 2e klas coupé ingestormd die we zagen (we hebben geen mensen in de weg gelopen hoor, trein was zo goed als leeg). Toevallig waren we in een stiltecoupé beland, nou ja, alleen maar mooi, even rust na een drukke dag :j .
We vonden het dus helemaal niet erg dat we hier waren beland en waren maar gewoon gaan zitten, we zaten op de achterste stoelen, die tegen het raam van de volgende coupé aan stond. Toen alle mensen de trein in waren, bleek het toch best wel heel erg druk te zijn, dus er stonden veel mensen in het gangpad. Naast onze stoelen stonden 2 meiden (ik schat een jaar of 16-17) die van hetzelfde evenement kwamen. Ze waren een beetje aan het praten, niks mis mee natuurlijk. Maar dat gepraat werd steeds harder en harder.
Ik ben niet zo'n held in dat opzicht, maar ik wilde ze toch even vertellen dat het een stiltecoupé is en dat mensen hier niet zonder rede zitten. Ik heb ongeveer 10 minuten lang zelfvertrouwen verzameld, maar ik heb ze uiteindelijk toch onderbroken en heb gewoon netjes gezegd: "Ik wil niet vervelend zijn, maar houden jullie er wel rekening mee dat dit een stiltecoupé is en dat mensen hier dus ook proberen te werken." Ik sprak ook eigenlijk niet vanuit mijzelf, maar ik zag dat andere mensen zich best wel stoorden aan die meiden, mensen die probeerden te lezen, werken, enz.
Maar ze was het er overduidelijk niet mee eens en reageerde zo vreselijk arrogant: "Nou dat maakt mij niet uit, het is overvol hier, dan kun je niet verwachten dat iedereen stil is". Nou dat was dus al grote onzin, aangezien zij de enige waren die aan het praten waren (aka schreeuwen). Dus ik zeg weer "Dat het vol is, betekend niet dat dit geen stiltecoupé is en je hoort hier dus gewoon stil te zijn. Mensen gaan hier zitten voor de stilte, zodat ze kunnen werken bijvoorbeeld". Ik merkte wel aan mijzelf dat ik hier al een stuk minder net was, ik was geloof ik gewoon een soort van verbaast hoe zij zo durfde te antwoorden op een net verzoek :n . Maar nee hoor, daar had ze ook geen boodschap aan: "Ik heb het ook zo vaak gehad, dan moet je maar gewoon oortjes ofzo in doen...". En toen heeft mijn vriendin ingegrepen, zij zei iets van: "In een stiltecoupé moet je gewoon stil zijn, punt, of het nou druk is of niet, of jij dat nou ook zo vaak hebt gehad, maakt niet uit, wees gewoon stil". En ja, dat was al helemaal niet netjes meer, maar dat was zij ook niet. Maar mevrouw wilde nog niet toegeven dat ze fout zat en antwoordde tegen mijn vriendin: "Nou dan moet jij ook maar stil zijn he, dus houd je mond maar". Mijn vriendin kan helemaal niet tegen dit soort mensen, maar heeft zich gelukkig redelijk kunnen inhouden en heeft het gesprek geëindigd met: "Dan moet jij ook maar eens je mond houden". Met een arrogante blik keek ze van ons weg en zette het gesprek met haar vriendin gewoon vrolijk door. De man voor ons (die probeerde te lezen) was er geloof ik ook een beetje klaar mee en zei tegen haar: "Als je nou een meter naar achter stapt, sta je in een coupé waar je niet stil hoeft te zijn", maar daar had mevrouw ook weer een mooi tegenwoord op hoor: "Dat is eerste klas, daar heb ik geen kaartje voor dus daar mag ik niet staan". Ah, oke, dus je weet wel dat je met een 2e klas kaartje niet in de eerste klas mag reizen, maar stil zijn in een stiltecoupé heb je geen boodschap aan?!

Maaaar, uiteindelijk was ze wel stil. Ze heeft mijn zelfvertrouwen nog een paar meter verder de grond in geboord dan dat het al zat, maar he, ze was stil en de mensen die probeerden te werken en lezen konden in alle rust verder :) . Na enkele minuten werd de druk die zich inmiddels op haar had verzameld van alle geïrriteerde mensen haar te groot geloof ik en is ook de coupé uit gegaan. Maar wat heb ik een hekel aan dit soort mensen zeg, dat je het niet weet, oke, maar er gewoon schijt aan hebben omdat "het jou ook zo vaak is gebeurd"? Denk eens aan een ander zeg :roll:

+:)+

Als 'buur' kun je zo iemand er ook nog een beetje subtiel op aanspreken. Iemand aan de andere kant van de coupé kan zich ook wel aan het gepraat storen, maar dan is subtiel aanspreken lastiger als je al met laptop enz. op schoot zit.

Er waren vast nog wel medepassagiers die je ook dankbaar waren.