Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

ImkeTarek

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:30

Daarom is t m.i. fijn om die definitie even op een lijn (liefst door TS) te krijgen ;)
want HC wilt volgens mij niet mee in ons idee hiervan..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:14

Het gaat toch allang niet meer over de openingsvraag?
Het gaat nu over hoe mensen seksualiteit en relaties beleven.

Volgensmij willen ook weinig met hc's idee ervan, dat gaat altijd 2 kanten op ;)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:45

Ondanks dat het niet meer om de openingsvraag gaat (als t dat was geweest had ik de hele discussie en de verhalen waarschijnlijk al lang niet interessant genoeg meer gevonden om te volgen..), zie ik in de discussie gewoon een heel groot verschil in mening over wat nou de goede definitie van dat begrip relatie is.

Ik ken namelijk meer dan genoeg mensen om mij heen die sexrelaties hebben. Heb ik echt totaal geen probleem mee. Zolang deze mensen geen uitgesproken "verkering" hebben, verloofd of getrouwd zijn, moeten deze mensen idd niet "bekrompen" zijn en verwachten dat hun sexrelatie alleen met hen is.

Heb je echter wel ECHT voor elkaar gekozen (in de definities die ik eerder noemde) en een van de twee gaat van meerdere walletjes snoepen, dan vind ik het echt niet bekrompen, of wat dan ook, als de ander het hier niet mee eens is.

edit; naar mijn idee is het goed dit even op 1 lijn te krijgen, zodat de stekende woorden over bepaalde soorten relaties achterwegen gelaten kunnen worden..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:06

Maar relaties zijn ook voor iedereen verschillend, iedereen vult het in op zijn eigen manier.
Als iedereen hetzelfde beleeft zou een vraag zoals die van de ts niet echt prikkelend zijn.

En dan de definitie, mag je dan niet reageren als je niet aan de definitie voldoet? :)

Juist de diversiteit van iedereen en de verschillende meningen zorgen ervoor dat dit topic nog loopt. Af en toe ging het er superhard aan toe maar dat lostte later dan weer op.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:13

Ik snap dat het hier in het topic allang niet meer gaat over de poll,

echter het gesprek die ik had met HC ging over het feit dat hij wou dat de poll aangepast zou worden omdat hij de poll niet goed vond. Maar in deze poll gaat het duidelijk over een relatie als verkering/getrouwd. wanneer hij iets anders doet als dat er in de poll staat, is die pol dus niet voor hem bedoeld. Dat hij zich daardoor een hokje voelt geplaatst zal zo zijn, maar je kan gewoon niet alle polls die er zijn beantwoorden omdat sommige dingen niet van jou van toepassing zijn.

dat hij dat met een heel verhaal komt over in hokjes plaatsen en de definitie van verschillende soorten relaties en de westerse cultuur waar in wij leven kan, maar daar ging de poll niet over.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:26

Ach je weet toch dat hc posterchild is voor de SIRE?
Heb eerder in dit topic ook al aangegeven dat onze perceptie van relaties cultuur bepaald is.
Maar ben je dan vreemd als die perceptie niet voor jou een goede relatie geeft?

Of zoals mijn vriend en ik gisteren over skype.Als een onwetende zich niet bewust is van zijn onwetendheid. Kan die persoon dan onwetendheid verweten worden?
Iets met de grot van Plato ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:44

Ladybird schreef:
Jeetje, typ toch eens niet van die moeilijke woorden, misschien kan ik er dan eens fatsoenlijk reageren.

.....

je kan ook denken oh, dit geld niet voor mij dus onderzoeken ze niet mijn situatie.

En inhoudelijk: Dat is exact wat ik bedoél. Dat een dergelijk non-onderzoek een irrelevant antwoord geeft wat een schijnbare norm zelfbevestigt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:52

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:53

Alsof het een bewezen feit is dat de helft van de Nederlanders vreemd gaat. Dat onderzoek is bullshit en dat kunnen de meeste nadenkende mensen zich toch wel beseffen mag ik hopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:54

"zegt ooit bedrogen te zijn door een partner" (ofwel: die bedrieger kan dus bij de volgende ook bedrogen hebben, 1 bedrieger, minstens 2 mensen die er door bedrogen zijn... ) en "zegt bedrogen te zijn of vermoed dat"
Daar ben ik al gestopt met lezen. _O-

Ken een kerel die er een hobby van maakt, die komt met 10 a 20 vrouwen die "ooit bedrogen zijn door hun partner" niet toe. :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:11

Amandavd schreef:
Alsof het een bewezen feit is dat de helft van de Nederlanders vreemd gaat. Dat onderzoek is bullshit en dat kunnen de meeste nadenkende mensen zich toch wel beseffen mag ik hopen.

Vergelijkende onderzoeken worden regelmatig uitgevoerd en het plaatje is homogeen: Dat in Nederland meer dan de helft vreem gaat en het verschil tussen man en vrouw gering is.

Hoe hoog het is en hoe de verhoduing exact is, is echter mbt mijn kritiek op de poll niet relevant. Het is hoe dan ook helder dat de antwoorden op de poll geen informatie geven over wat ´normaal´ is en dát was nu net de vraag van de poster.

Jouw opmerking is helemaal terecht Ayasha. Het geeft echter alleen maar aan dat het werkelijke aantal/percentage HÓGER is! Nogmaals; mbt mijn kritiek p de poll niet relevant of het meer of minder is. Het is een groot percentage dus is de poll gebaseerd op een voor een groot deel verkeerde vraagstelling.

:)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:13

:? Dus als 1 man 10 vrouwen bedriegt, en er worden 50 vrouwen bedrogen, dan zijn er vast MEER mensen die bedriegen?
Dan zeggen ze iets van vrouwen logica...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:16

HC, geniet van je tunnelvisie kerel ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:03

Ayasha schreef:
:? Dus als 1 man 10 vrouwen bedriegt, en er worden 50 vrouwen bedrogen, dan zijn er vast MEER mensen die bedriegen?
Dan zeggen ze iets van vrouwen logica...

Interessante invulling van ´bedriegen´ _O-

Verder betreft het alleen het aantal wat ontdékt is.