Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:12

elkee schreef:
In het modellen leven niet, maar in het visagie leven maak ik al best veel vorderingen. Er staan al 2 betaalde opdrachten gepland en een 1 TFP. Super leuk! :D

Ik stem voor een keer samenwerken! (Mogelijk met een van de Bokkers? ;) )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:19

Mooie foto Mylittlelove :) .

Hieronder een foto van vorige week.

Afbeelding

Courses

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 09:20

Zonde dat 'ie zo grauw is Nessie, hij is me net een tik te donker gezien alles in het zwart wegtrekt. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:23

Eens, ik zie je amper :D Het enige dat ik volgens mij kan duiden is dat je een retegoed figuur hebt :))

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:40

De fotograaf vond deze versie het mooist, ik de lichtere maar die krijg ik nog bewerkt :j . Krijg ze van de week zal ze dan plaatsen. Zaten wel meer mooie shots tussen. Alleen jammer dat m'n pony Goldy niet wou meewerken haha!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:06

Doen we Courses, leuk :D

Ik zie op die foto ook amper iets (op mijn mobiel) dus ik kan helaas niet oordelen hoe hij is :j wel zie ik dat je inderdaad een strak buikje hebt! Dat doe ik je niet na, teveel moeite ;) Is dat je echte haar lengte?

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:14

Ik vind de foto wel iets hebben. De lichtinval maakt je optisch slanker (wat bij jou niet nodig is, wat een lijf!)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:53

Wauw Nessie wat een mooi figuur heb je!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:56

Ik heb 2 foto's terug..
Afbeelding

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:02

Je bent een mooie meid, maar de foto's vind ik er niet uitspringen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:32

Eens met m'n voorganger :)

Beetje vervelend dat ik zo krap qua tijd zit want wil opzich nog steeds wel een keer een shootdag organiseren .. Alleen zit ik praktisch helemaal vol :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:40

Beetje jammer Courses :+ :P had graag een keer met je samen gewerkt.

Foto's zeggen mij ook niet zoveel MyLittleLove. Jammer! Eerste foto is technisch door de fotograaf niet echt goed opgelost. Vind de foto van de vorige pagina een stuk mooier. Maar voor jou goede ervaring :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 09:45

Ik heb momenteel voor Tsjechie 6 shoots in de planning staan (en 1 draaidag + een shoot als model zijnde), verder heb ik vanuit een oproep waar meer dan 60 fotografen op gereageerd hebben een opdracht gekregen voor een shoot met een afstuderende MUA en met een model die samenwerkingen zocht samen met een MUA een afspraak gemaakt. En daarnaast staan er nog .. eh .. 4 meiden ook in de planning? :+

Snap ook geen bal meer van al m'n berichten, krijg aan de lopende band Facebook berichten binnen met data en ik heb echt geen idee meer waar 't over gaat :Y) Moet m'n boeken nog kopen, verhuizen volgende week en zit nog een week in Berlijn tussendoor :+

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:51

_O- _O- _O- Hilarisch. Ik noem dat goed bezig.
(verhuizen naar Utrecht en CMD studie toch?)

Nou mocht je ooit weer eens tijd hebben, samen werking zie ik wel zitten. Of een shoot dag organiseren :)
Ik heb vanavond die denim shoot en binnenkort in een zwembad.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:02

Ik verhuis binnen Utrecht, woon er momenteel al! :) Ga in een appartement wonen. Ik studeer CMD ja, tweede leerjaar komend jaar dus de stress is ietsjes minder momenteel :) Baal er gewoon van dat ik nu zo weinig kan schieten ^) Heb zoveel concepten nog liggen die uitgewerkt moeten worden en ben bang dat ik op deze manier m'n afspraken niet echt na kan komen ...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:04

Lekker bezig! :)

Ik heb vanaf morgen vrij en heb nog wel wat ruimte/tijd vrij om eens aan mijn modellenfotografie skills te werken. *-:) Dus mocht er iemand nog interesse hebben in een TFP sessie kun je mij gewoon via FB of PB een berichtje sturen. ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:11

Ohja, en ik werk natuurlijk 5 dagen in de week momenteel :')

Leuk dat je er zo mee bezig wilt gaan Richard! Zag al 't een en ander via Facebook voorbij komen volgens mij :) Wat vind je de grootste uitdaging m.b.t modellen?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:23

haha hoezo druk :') Leuk CMD, ik zit er ook aan te denken om die opleiding te gaan doen. Bevalt het?
Je werkt nu 5 dagen als fotograaf toch, hoe ga je dat straks combineren met je studie?

Leuk Richard! En in Okt/Nov kunnen we een mooie modellen dag doen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:35

CMD is een erg leuke studie, maar je moet het wel echt kiezen als je die richting op wilt en niet doen als je écht niks anders weet want dan wordt 't vrij pittig. Heel divers, je word in allerlei verschillende dingen opgeleid en daar 'moet' je je weg in vinden :) Verder raad ik iedereen aan die over CMD denkt zich in te schrijven in Utrecht, die is verre weg het beste aangeschreven en staat qua niveau erg hoog (hoger dan de randstad), dat werd hier ook opgemerkt onder de stagaires.

Ik werk 3 dagen (di-wo-do) als fotograaf en 2 dagen (za-zo) in de horeca, maar vanaf komende week ga ik minderen gezien ik de 14de jarig ben, de 16de ben ik sowieso vrij en dan ben ik ook aan het verhuizen. Die week erop is de laatste week voor m'n job hier dus dan word het al wat minder druk :) Ben wel toe aan wat rust ondertussen, ondanks dat ik het echt heel leuk vind om te doen :P Straks werk ik gewoon weer 2 dagen in de week, dat is genoeg denk ik voorlopig :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:36

@Thirsa: De grootste uitdaging vind ik het aansturen van het model en ook nog wel het opzetten van de studio. Er komt gewoon nog zoveel bij kijken en een modifier kan gewoon zoveel uitmaken qua licht/schaduw als hij groter/kleiner is of juist verder weg staat, etc. Gelukkig word ik er al steeds iets handiger mee. :) Oefening baart kunst. :)

@Jessie: Ja, mocht onze studiomeeting niet doorgaan zou ik het leuk vinden om keertje samen te werken en okt/nov is prima geschikt voor bijvoorbeeld een modellendag. Alleen ben ik niet geschikt als model. _O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:42

Hoi, mag ik me hier melden?

Ik ben Aaricia en 21, ik ben momenteel in training bij een agency om een certificaat als model te krijgen en normaal mogen we in september de winter collectie lopen. We krijgen een training voor klassiek defilé, modern, fotoshoots en kleren voorstellen. Ook hoe we zelf het best make up op doen hebben we een korte les over gehad.

Ik zou vooral klassiek mogen lopen, trouwjurken en dat soort dingen.
Ik ga het topic hier doorlezen want ik ben vooral op zoek naar ervaringen en wil mezelf ook wel beschermen om te voorkomen dat ik dingen moet doen die ik niet wil.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:44

Welkom Aaricia ;) In de beginpost staan veel tips en tricks voor hetgeen wat je niet wilt dat je overkomt. Verder kun je met Google ver komen :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:49

Oké bedankt, zal ik zeker ook doornemen.
Heb gelukkig ook nog een kennis die model is geweest, bij haar wou ik ook nog informeren. Maar hier leek het me ook enorm interessant!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:34

He wat leuk, welkom Aaricia! Heb je een fotootje van jezelf? :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:33

Mm niet meteen, ik zal eens kijken of ik iets kan vinden. Zeker geen modellen foto's, eind deze maand hebben we onze portfolio shoot. Laat ons zeggen dat ik de laatste jaren flink wat afgevallen ben en daarom wat gebrek aan mooie foto's heb :o