trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:19

1600 bij ons, maar wij betalen pas nadat wij wat foto's hebben gezien :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:55

Moschino schreef:
Sammie schreef:
Je bedankt mensen dat ze op je bruiloft zijn geweest.. Wat is daar raar aan? Of verwachten jullie dan ook dat mensen die voor je verjaardag komen zelf hun taart meenemen?

Geef jij ook je gasten bedankjes op elk verjaardagsfeestje wat je organiseert? :')

Ja, maar dan in de vorm van koek, taart, drinken en ander lekkers :+

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:02

wat een prijzen weer..
wij betalen 2400 of zo totaal
incl. jurk, locatie, fotograaf
maar goed wij hebben echt klein gehouden.. overdag 25 gasten en s avonds 36 erbij ong.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:35

Wij hebben heen auto, doen alles te voet.
Fotograferen doet mijn broer.

Maar het avondfeest/diner is dan wel weer 60 euro pp, all inclusive, 5 gangen en drank.
Maar dat doen we dus met nog geen 40 man totaal, dus dan blijft het te overzien.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:28

Sammie schreef:

Ah dat is idd anders op een bruiloft, daar krijgen gasten niets. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:44

Ligt er aan wat voor soort bruiloft :+ Is vrij normaal toch dat je dat voor je gasten doet? Die laat je niet op een houtje bijten. Ik snap het probleem niet zo over een bedankje :+ Je krijgt meestal een duur kado of een dikke envelop en dan te krenterig zijn voor een simpel bedankje. Nodig ze dan gewoon niet uit als je dat te veel moeite vindt. Het hoeft niet eens duur te wezen. Ik ken mensen die een omhulsel voor kauwgom gaven, een schoenlepel of iets voor theehoudertjes. Een foto vind ik zelf ook wel wat ouderwets, maar anderszijds komen die vaak wel in een album terecht.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:06

Dat is jouw beeld erbij, mijn mening is dat ik liever mijn gasten goed verzorg op de dag zelf met lekker eten en drinken en een goede sfeer. Vind ik meer toevoegen dan een -in mijn ogen- prulletje als een omhulsel voor kauwgom (srsly?!). Het is ook een foutieve aanname dat het gaat om kosten of dat ik het teveel moeite vind van het bedankje. Dus ik ben een krent omdat ik geen schoenlepel mee geef. :')
Ik vind het overbodig en bovendien erg onpersoonlijk. Mensen komen omdat ze graag willen lijkt me, bedankje komt over alsof je heel wat van mensen vraagt om te komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:11

Moschino schreef:
Sammie schreef:

Ah dat is idd anders op een bruiloft, daar krijgen gasten niets. :)

Say what? :')
Noem het maar niets, mijn daggasten krijgen een borrel met een hapje na de ceremonie terwijl wij foto's gaan maken, aansluitend diner met warm/koud buffet, vervolgens bruidstaart/dessert, cake pops bij de koffie voor de avondgasten en dan het feest met onbeperkt 'gratis' drank, hapjes tussendoor en eind van de avond een bittergarnituur. Noem het maar niks zeg, waar betaal ik dan die jetser van een rekening voor? :=

Verder zie ik een bedankje niet als een tegemoetkoming voor de enorme moeite van het bijwonen voor mijn bruiloft :+ Meer als een herinnering aan een (hopelijk) erg mooie dag en een blijk van dat we het tof vonden dat ze erbij waren.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:15

Wij vonden het gewoon leuk. Een zakje met oudhollandse roomboterwafeltjes, lekker!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:17

Die opmerking was sarcastisch bedoeld, Mars. :=

Ik snap trouwens niet hoe je een dergelijk bedankje onpersoonlijk kunt noemen. Raar, apart of overbodig oke.. Maar onpersoonlijk... Ik weet niet wat voor bedankjes/herinneringen jij hebt gehad, maar meestal krijg je iets met een naam en/of trouwdatum erbij. Vroeger was een trouwfoto heel normaal met een tekst als bedankt voor uw aanwezigheid ..onvergetelijke dag enz. enz... Hoe persoonlijk wil je het hebben?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:27

Van mij ook min of meer :')

Ach ieder doet wat ie wil toch. Wij vinden het wel leuk om een bedankje mee te geven aan onze gasten, dus doen we dat wel, wat een ander doet op zn bruiloft moeten ze zelf weten. Wij hebben bvb weer niks met die Amerikaanse toestanden van toespraken voor elkaar schrijven en die dan soppend voor het altaar aan elkaar voorlezen. Maar wie daar wel behoefte aan heeft, doe je ding.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:29

En dat maakt dat iedere bruiloft weer anders, persoonlijk, is... Heerlijk! Anders wordt t zo saai, steeds hetzelfde feessie :')

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:47

Sammie schreef:
Die opmerking was sarcastisch bedoeld, Mars. :=

Ik snap trouwens niet hoe je een dergelijk bedankje onpersoonlijk kunt noemen. Raar, apart of overbodig oke.. Maar onpersoonlijk... Ik weet niet wat voor bedankjes/herinneringen jij hebt gehad, maar meestal krijg je iets met een naam en/of trouwdatum erbij. Vroeger was een trouwfoto heel normaal met een tekst als bedankt voor uw aanwezigheid ..onvergetelijke dag enz. enz... Hoe persoonlijk wil je het hebben?

Omdat je aan alle gasten hetzelfde geeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:54

Wat is daar dan onpersoonlijk aan? Ik denk eerder dat je scheve ogen krijgt als je iedereen wat anders geeft.. Overigs kun je ook een aantal verschillende, maar gelijkwaardige dingen neerleggen en mensen zelf iets laten kiezen mee naar huis laten gaan.

Overigens snap ik de context verder nog steeds niet. Het gaat om jullie dag, je wil een herinnering/bedankje geven aan die dag (van jullie). Dus wat is dan het probleem als iedereen hetzelfde krijgt? Je geeft iedereen iets persoonlijks van 'jou/jullie'.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:59

_SC_ schreef:
En dat maakt dat iedere bruiloft weer anders, persoonlijk, is... Heerlijk! Anders wordt t zo saai, steeds hetzelfde feessie :')

Zeker! Iedereen moet het helemaal doen zoals hij of zij dat zelf wilt en goed bij voelt! Het is je eigen feestje, en vaak ook niet goedkoop, dus dan moet het wel echt naar je zin zijn. En niet omdat bepaalde keuzes verwacht worden. Daarom vind ik het ook zo irritant als mensen beginnen van "je doet toch zeker wel dit" en "waarom doe je dat niet, dat hoort toch zo". Laat me met rust, het is onze bruiloft.

En nee, ik wil geen bedankje geven aan de gasten in de vorm van iets materieels, ik bedank ze liever persoonlijk. Ik snap niet wat daar niet aan te begrijpen is. Typisch zo'n bruiloft cliché wat blijkbaar moeilijk is om van af te stappen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:04

Joh daar gaat het helemaal niet om. Ik vraag iets en jij geeft aan dat je dat onpersoonlijk vindt. Daar ging ik verder gewoon op in. Als je daar geen zin in hebt dan niet...

Persoonlijk boeit het mij vrij weinig hoe iemand anders z'n bruiloft viert. Voor mij part iedereen naakt rond een kampvuur.. :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:09

Dat is wel fiks kostenbesparend, geen trouwpak, geen trouwjurk..... :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:10

Lekker goedkoop idd :j

Kip aan het spit en dan als toetje marshmallows roosteren op een stokkie ofzo :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:14

Dat laatste is iig heerlijk :9

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 06:40

Neonlight schreef:
Dat is wel fiks kostenbesparend, geen trouwpak, geen trouwjurk..... :')

whaha... Kan ook gezellig zijn!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:15

Damn mijn niet-grafische skills :')

De bruidsjurken-vrouw heeft me gevraagd om voor mijn eerste pasafspraak (zaterdag) alvast wat jurken op internet te verzamelen die ik mooi vindt, zodat we samen in dezelfde stijl kunnen zoeken in de winkel. Nu had ik het geniale idee om de hele handel maar in paint te zetten, ik ben hier echt al 4 dagen mee bezig :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:20

Mars, probeer Pinterest eens !
Ik heb daar een heel mood board voor onze bruiloft, blijft erg leuk :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:31

Ben je zelf een jurk aan het ontwerken in Paint?

Die plaatjes van internet zou ik gewoon in word dumpen en dan uitprinten :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:32

Nee ik zet ze onder elkaar. Waarom ik dat achteraf idd niet in Word heb gedaan is mij ook een raadsel :')

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:32

Sammie schreef:
Joh daar gaat het helemaal niet om. Ik vraag iets en jij geeft aan dat je dat onpersoonlijk vindt. Daar ging ik verder gewoon op in. Als je daar geen zin in hebt dan niet...

Persoonlijk boeit het mij vrij weinig hoe iemand anders z'n bruiloft viert. Voor mij part iedereen naakt rond een kampvuur.. :Y)

Ik vond je eerste reactie, nog voor dat 'onpersoonlijk' verhaal anders erg vervelend overkomen. Nogal ongenuanceerd, moralistisch en vol aannames. Totaal niet overkomen als iemand die het niet boeit hoe iemand anders invulling geeft aan een huwelijksdag.