door het stoten komt er lucht tussen de cellen en krijg je witte verkleuringen (en vooral als je dunne nagels hebt) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Paisano schreef:Wat grappig! Dan stoot ik mijn nagels dus onbewust heel veel... Heb altijd van die vlekjes, op bijna alle nagels. Ik vind het verder totaal niet vervelend, maar vraag me wel altijd af waar ze toch vandaan komen. Bedankt voor het antwoord!![]()
Ik heb trouwens best wel sterke nagels, dus dan zijn ze niet echt dun toch? Of kun je dunne sterke nagels hebben?
of gewoon te vaak stoot 
vuurneon schreef:Paisano schreef:Wat grappig! Dan stoot ik mijn nagels dus onbewust heel veel... Heb altijd van die vlekjes, op bijna alle nagels. Ik vind het verder totaal niet vervelend, maar vraag me wel altijd af waar ze toch vandaan komen. Bedankt voor het antwoord!![]()
Ik heb trouwens best wel sterke nagels, dus dan zijn ze niet echt dun toch? Of kun je dunne sterke nagels hebben?
Het komt vaker voor bij dunnere nagels, kan prima dat je dunne, maar sterkte nagels hebtof gewoon te vaak stoot
Gelukkig is het voor jou een teken van onhandigheid en niet van je baarvermogen
Ach ik ben ook best wel een kluns af en toe
Believe schreef:Hoe komt het dat je soms de hik hebt? Had zolang de hik vandaag
Citaat:Onderzoekers van de Universiteit van Calgary stellen voor dat de hik een evolutionair overblijfsel is van onze vroegere amfibie-ademhaling; amfibieën als kikkers slikken lucht en water via een simpele motorreflex vergelijkbaar met onze hik. Bovendien blijken de zenuwbanen die de hik mogelijk maken al in de vroeg-embriotische fase aanwezig te zijn, al voor de zenuwbanen die de normale ademhaling reguleren. De hik is dan een antecedent van de ingewikkelde longademhaling. Bij foetussen is de hik een normaal verschijnsel, en komt voor vanaf de 8e week van de zwangerschap. Naarmate de longen van de baby rijpen, neemt het hikken af. Te vroeg geboren baby's hikken relatief meer, tot zo'n 2,5% van de tijd, doordat hun longen bij de geboorte minder ontwikkeld zijn dan die van een voldragen pasgeborene. Twee belangrijke zenuwen die bij de hik zijn betrokken, zijn de nervus vagus en nervus phrenicus. Een aantal behandelmethodes is erop gericht de irritatie van deze zenuwen te onderbreken.
De hik kan ook worden beschouwd als een myoclonus van het middenrif en de tussenribspieren, gevolgd door sluiting van de glottis (stemapparaat).
Kortdurende hik
Duurt meestal maar een paar minuten. Uitlokkende factoren:
Sterke vulling van de maag (koolzuurhoudende drank of te snel eten)
Plotselinge temperatuursverandering
Roken
Onrust
Alcohol
Lachstuipen
DewiRox schreef:Een vriend van ons heeft de inburgeringscursus gedaan en kreeg de vraag hoe de bordjes heten die de boodschappen scheiden. Dus die je tussen de boodschappen van je voorganger en je eigen boodschappen doet. Wij hadden allemaal geen idee. Ik noem het in ieder geval altijd dat ding
vuurneon schreef:DewiRox schreef:Een vriend van ons heeft de inburgeringscursus gedaan en kreeg de vraag hoe de bordjes heten die de boodschappen scheiden. Dus die je tussen de boodschappen van je voorganger en je eigen boodschappen doet. Wij hadden allemaal geen idee. Ik noem het in ieder geval altijd dat ding
Het beurtbalkje!
Anne_GTI schreef:maak ik ook even misbruik van de gelegenheid om Madeira wat te vragen; Hoe weet jij waar je bent in de bak als je aan het rijden bent? Moet er dan altijd iemand bij zijn om je niet te laten botsen of hoe los je dat op?
Madeira_ schreef:Anne_GTI schreef:maak ik ook even misbruik van de gelegenheid om Madeira wat te vragen; Hoe weet jij waar je bent in de bak als je aan het rijden bent? Moet er dan altijd iemand bij zijn om je niet te laten botsen of hoe los je dat op?
Vertrouwen in je paard hebben (paard botst echt niet zomaar tegen iets aan) + duidelijke regels maken in de bak en gebruik maken van mijn oren. Ik heb bijvoorbeeld bij ons op stal altijd voorrang, maakt niet uit welke hand ik rij. Als het wat drukker is in de bak heb ik soms hulp nodig, want ik raak dan soms mijn oriëntatie een beetje kwijt (ik hoor dan niet zo goed waar ik ben ook) maar dan word ik wel gestuurd door bijvoorbeeld mijn instructrice.
Ik zou het al eng vinden om met mijn ogen dicht buiten een rondje te moeten lopen.
TeckTonie schreef:Een voogd van een kind noemt een voogd. Hoe noemt dat kind dan? Gewoon kind of is er een speciale term voor?

Citaat:Waarom zijn wij de enige dieren die zo ver ontwikkeld zijn? Heeft dit enkel met taal te maken, of zijn er speciale factoren voor?