Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:47

Ik zag een paar hele leuke advertenties, twee rijroeken op het zelfde adres. Heb een e-mail gestuurd dat ik ze wel wil hebben, en of ik ze mag passen (bij ophalen). Dit mag dus niet. Tja, jammer dan gaat het dus niet door. Baal er wel van, want het is in eigen woonplaats en de prijs staat me ook aan. En ze heeft nog andere dingen waar ik interesse in had. Er stond geen naam of telefoonnummer bij, ook altijd wat lastiger, ik heb het liefst telefonisch contact met koper of verkoper.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:59

Nou ja.. wat raar.. Staat er ook bij waarom je ze niet mag passen? Kleine moeite toch..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:07

ChristaMoor schreef:
Ik zag een paar hele leuke advertenties, twee rijroeken op het zelfde adres. Heb een e-mail gestuurd dat ik ze wel wil hebben, en of ik ze mag passen (bij ophalen). Dit mag dus niet. Tja, jammer dan gaat het dus niet door. Baal er wel van, want het is in eigen woonplaats en de prijs staat me ook aan. En ze heeft nog andere dingen waar ik interesse in had. Er stond geen naam of telefoonnummer bij, ook altijd wat lastiger, ik heb het liefst telefonisch contact met koper of verkoper.

Ik zou ook geen rijbroeken kopen die ik niet mag passen,hoor!
Misschien anders afspreken dat je ze betaalt, thuis past en dezelfde dag terug brengt als ze niet passen?
Boel rompslomp, maar misschien zegt verkoopster dan toch wel dat je daar mag passen; ze weet dan zeker dat je geïnteresseerd bent?

Ik heb liever geen telefonisch contact meer.
Dat kost me klauwen vol met geld!
Ventjelief zocht een salontafel, maar heeft 2 kasten gekocht... :roll:
Hij belt: dat betaal ik er wel voor, verkoper: da's goed, wanneer kommie ze halen? Hij weer na overleg met bedrijf terug gebeld: morgen.
Zo simpel kan het gaan...
Het was bieden, maar aangezien hij ze snel komt halen voor de vanaf-prijs, was het okay.
Daar gaat m'n kerstbonus en welkom kasten! :D (had een dressoir verkocht, maar tjeempie, wat mis ik de opbergruimte!)

Nog een akkefietje met iemand die zei iets opgestuurd te hebben (mochten t niet ophalen terwijl het 2 durpen verder was), geen verzendcode doorgekregen, was ze vervolgens kwijt, komt met verzendcode aan van 1 week eerder dan wij betaald hadden, dus die hebben we een pittig berichtje gestuurd. ~~}>
Uiteraard nog geen reactie, dus ik vrees helaas, pindakaas voor ons! Uh, voor haar ook... ;)

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:00

Hier weer een paar dingen via MP verkocht.

Zelf nog een rijbroek gekocht via bm. Moest stiekem wel lachen, kreeg ik een berichtje dat het op 21/12 op de post was gegaan maar dat de bus al geleegd was. Tja dat kan natuurlijk.
Alleen de post sticker (van het postkantoor) was geprint op 24/12, en het pakketje kwam vandaag binnen.
Maar blij met m'n spijkerrijbroek want past super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:10

ElizeVdS schreef:
Kan het zijn dat het een DHL code is? Heb ik ook wel eens gehad, dat ik een DHL code via Post.nl probeerde op te zoeken, werkt niet zo handig ;)

Ja had haar al een boze pb gestuurd dat ze een oplichter is, blijkt inderdaad dhl code te zijn dus gelukkig onterecht beschuldigd.
Nu alleen nog wachten tot het pakketje komt, heb uiteraard mijn excuses aan haar aangeboden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:16

Ik had laatst wat spullen gekocht, betaald, nooit gezien,.. Advertentie is verwijderd... Wilde nog mailen kan dat dus niet meer -O- De mail adressen zijn allemaal code's ik snap er niets van.. Ook kan ik via mijn telefoon door die manier dus niemand beantwoorden. Erg vervelend! -O-

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:34

Bedoel je via marktplaats?
Daar kun je gewoon op antwoorden hoor, ook als de adv al verwijderd is.
K had laatst ook een advertentie al verwijderd en toen kreeg ik 3 dagen later nog via mpmail (die codes dus) een reactie van iemand waar ik al eerder contact mee had..
Alleen als ze niet antwoorden kun je verdee niet zoveel. Al op bankreknr gegoogled?

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:36

Hoi!

Mag ik me ook melden?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen gehad met MP :)
Ik gister een dekentje te koop gezet, en er zijn al veel reacties op :D

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:01

roxiie schreef:
Bedoel je via marktplaats?
Daar kun je gewoon op antwoorden hoor, ook als de adv al verwijderd is.
K had laatst ook een advertentie al verwijderd en toen kreeg ik 3 dagen later nog via mpmail (die codes dus) een reactie van iemand waar ik al eerder contact mee had..
Alleen als ze niet antwoorden kun je verdee niet zoveel. Al op bankreknr gegoogled?

ik heb wel vaker gehad dat mensen mij mailen op zo'n advertentie mail adres als de advertentie al heel lang verwijderd is, soms omdat ze nog iets willen kopen of nog wat informatie willen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:03

Ik kom hier even binnen vallen, had toch zoiets raars!
Heb een galajurk te koop staan voor 60,-, kreeg ik een mailtje: ik wil de jurk wel van je kopen voor 70 euro aan 1 en 2 postzegels incl. verzendkosten want ik heb zoveel postzegels :+

Yeah right, alsof ik bij de supermarkt kan betalen met postzegels! hahahaha

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:09

xFioon schreef:
Heb een galajurk te koop staan voor 60,-, kreeg ik een mailtje: ik wil de jurk wel van je kopen voor 70 euro aan 1 en 2 postzegels incl. verzendkosten want ik heb zoveel postzegels :+

Dan maak je er een pakket van, 6,75

Ik heb het banknummer gegoogled maar niets op gevonden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:10

Volgens mij bedoelt xFioon dat de koper met postzegels wil betalen met totale waarde van 70 euro ;)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:11

xFioon schreef:

Wat zou iemand ook moeten met zoveel postzegels?? Of je moet heel veel brieven schrijven?? Heel raar bod, denk ook niet dat iemand dat zou doen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:19

Ja, ze wil betalen met postzegels. Want die kon ze alleen per rol kopen, dus nu had ze er veel over.
Ik heb teruggemaild dat ik in de supermarkt helaas ook niet met postzegels kon betalen, dus als ze de jurk wilde overnemen voor gewoon geld dat ik dan haar reactie graag tegemoet zag.
haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:43

He, da's een goed idee....... We hebben nog e.e.a. aan shell zegels en aangezien die morgen verlopen.... :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:02

Hoe komt een normaal mens aan rollen postzegels ?
Misschien wel gejat op 't werk :oo

Zou er ook nooit aan beginnen, gewoon betalen, klaar :o

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:31

Misschien beetje rot dat ik het hier neerzet...Tijdje terug had iemand hier geplaatst in de trant van

"ik krijg mijn rijbroeken niet verkocht zijn nieuwe en vraag er 12,50 per stuk voor"

Ik PBde direct

gZou graag 2 rijbroeken willen voor 25 euro exclusief verzenden! Dan maak ik direct het geld over adres blablabla"

Krijg ik terug nee wacht wel tot iemand hoger biedt..zeg dan ook niet dat je prijs 12,50 is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:33

xFioon schreef:
Ja, ze wil betalen met postzegels. Want die kon ze alleen per rol kopen, dus nu had ze er veel over.
Ik heb teruggemaild dat ik in de supermarkt helaas ook niet met postzegels kon betalen, dus als ze de jurk wilde overnemen voor gewoon geld dat ik dan haar reactie graag tegemoet zag.
haha

Vreemd verhaal van haar, postzegels kan je ook op kaartjes en los kopen, denk idd of gejat, of er zijn geen postzegels.. Een rol postzegels is echt duur om te kopen ook :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:08

kiki1983 schreef:
Misschien beetje rot dat ik het hier neerzet...Tijdje terug had iemand hier geplaatst in de trant van

"ik krijg mijn rijbroeken niet verkocht zijn nieuwe en vraag er 12,50 per stuk voor"

Ik PBde direct

gZou graag 2 rijbroeken willen voor 25 euro exclusief verzenden! Dan maak ik direct het geld over adres blablabla"

Krijg ik terug nee wacht wel tot iemand hoger biedt..zeg dan ook niet dat je prijs 12,50 is

Inderdaad niet gepast om dit hier neer te zetten. Dit kan je toch beter via een pb proberen op te lossen?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:33

Eigenlijk niet. Mensen zetten hier toch ook ervaringen neer van de boktmarkt? Niet elke bokker is heilig..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:25

Waarom zou het niet van boktmarkt neergezet mogen worden maar wel vanaf mp?
Komt naar mijn idee over als hetzelfde hoor.

Maar wel raar, dan moet je idd niet neerzetten €12,50 p/st
Ik zou dan ook de broeken gelijk niet meer willen hebben, ook niet als degene een paar dagen later een berichtje stuurt met akkoord.
Want dan moet je neerzetten bieden vanaf.

Maar ik maak dit ook mee op mp hoor. Nu is het wel verwarrend geworden met het nieuwe systeem vind ik. Want als je een bieden vanaf prijs neerzet staat dat ook direct als prijs in de advertentie. En dat zorgt soms ook wel eens voor verwarring.
Zelf zet ik dit ook altijd in m'n advertentie, maar helaas dan zie je wel gelijk weer dat sommige mensen niet goed lezen.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:46

Goed ik moet dus een metalen hondenrek versturen...mijn god hoe ga ik dat doen.

Verder had ik laatst boeken gekocht 2e hands via bol. 1 boek nog steeds niet ontvangen maar de factuur staat wel open. Meerdere malen contact gehad met bol gezien de verkoper niet reageert. Maar ze snappen bij bol me vraag niet pff misschien moet ik het in het Spaans proberen ofzo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:53

Valt het nog wel binnen de maten van TNT ?

Dan inpakken in kranten, een paar grote kartonnen dozen stuksnijden en eromheen vouwen en goed vasttapen *\o/*

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:55

O geen idee eigenlijk. Zal eens kijken wat de maten zijn bij TNT. Anders zou het via ups moeten denk ik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:55

Denise,
Even op de site van post.nl kijken of het nog binnen de maten valt.
Mocht dit niet zo wezen kan je het bij Fixet in M'meer verzenden met GLS. daar mogen de pakketten groter zijn. Helaas wel duurder dan post.nl