Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:13

Kentaro schreef:
Als mensen gaan vragen waarom ze 'zo' duur zijn, zijn dat ook helemaal geen mensen waar je zo'n diertje heen wilt doen! :P

Dat vind ik wel meevallen... die vraag mag toch gesteld worden? Als je ziet hoeveel dieren er op MP gratis aangeboden worden...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:15

Paris, vind toch al dat je het dan lang volgehouden hebt :D

daisyree, snap werkelijk niet dat mensen op zó'n manier ergens aan willen komen.... en zeker met een levend iets, vraag je je dan alleen maar af of er wel geld is voor een goede verzorging van het beestje :P

Af en toe verkoop ik een shetlandpony voor de eigenaar. Dan krijg je reacties als 'Daar en daar kan ik ze zo gratis ophalen'........ :( dan ga je ze toch lekker daar halen......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:21

GC, dat snap ik dus niet (dat dieren gratis aangeboden worden) Als je voor je dier een goed adres zoekt en daar niets voor wilt vragen, zou ik dat dus nooit in de advertentie plaatsen!! Als je serieus met iemand bent, vind ik dat vroeg genoeg om te zeggen voor een goed adres is hij/zij gratis. Kan er echt slecht tegen als iemand er automatisch van uit gaat dat het maar gratis is :P
Toen wij voor onze hond gingen, hebben we het niet eens over een prijs gehad :P (toen we die na ons bezoek hoorden, schrokken we ons een beroerte, maar hij is iedere cent waard :D )

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:27

Kentaro schreef:
Persoonlijk zou ik kittens niet gauw via MP aanbieden :P Volgens mij als je een advertentie plaatst in een lokaal blad, bij de supermarkt, bij de dierenwinkel, ben je ze zo kwijt!!
(heb helaas diverse vervelende berichten gehoord van katjes/konijnen via MP...)

Wij hebben een paar jaar geleden onze jonge konijntjes via MP aangeboden. Dat is prima gegaan. Iemand wilde perse een rammetje omdat zijn dek ram was gehemeld. Dus alle jonkies goed bekeken (wel een kwartier mee bezig geweest) en zijn keuze gemaakt.
Een ander wilde perse een voedstertje, maar zag een jonkie met wat langer haar en was meteen verkocht.
Verder gingen er twee naar een broer en zus, die ze voorzichtig op de brommer mee namen. Ze kwamen voor eentje, de op een na laatste, en vonden het zo zielig voor de laatste als die achter bleef

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:28

GamblersCup schreef:
Kentaro schreef:
Als mensen gaan vragen waarom ze 'zo' duur zijn, zijn dat ook helemaal geen mensen waar je zo'n diertje heen wilt doen! :P

Dat vind ik wel meevallen... die vraag mag toch gesteld worden? Als je ziet hoeveel dieren er op MP gratis aangeboden worden...

Ja hoor, de vraag mag je zeker stellen. En ik geef ook altijd keurig antwoord. Alleen tot nu toe krijg ik dan altijd het antwoord dat ze ze ook gratis bij de boer weg kunnen halen. Sja dan moeten ze dat doen, maar als je dat al weet stel de vraag dan ook niet.

Daar komt trouwens bij dat het netjes in de advertentie vermeld staat. Dus als men even leest weten ze het antwoord ook.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:29

Ben ik met je eens hoor, als ze er daadwerkelijk een probleem mee hebben "omdat het ergens anders gratis kan", dan laat ze ze daar halen... alleen de vraag op zich vind ik niet vreemd, ik zou ook willen weten waarvoor ik betaal.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:40

Ik heb mijn Blackberry Bold 9900 (2 weken oud met 2 jaar garantie, nieuwprijs ove de 450 euro) op marktplaats staan, kreeg ik een mailtje dat hij hem vanavond wel op wilde halen voor 125 euro. Ja daag!

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:51

Mensen willen alles het liefst gratis hebben of juist flink onder de prijs.
Zelfs worden we via de webwinkel gemaild met een bod ergens op. Tja het zou bij mij niets opkomen om zoiets te doen!

En ja ook worden we wel eens gemaild met "daar en daar is het goedkoper". Ja dat kan best, maar wij hanteren gewoon de advies verkoopprijzen van de leverancier muv de aanbiedingen natuurlijk. Vaak is het dan niet eens waar, maar willen het goedkoper...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:56

:') hij kón het proberen toch sharoontje?
(heb jij serieus 450€ betaald voor een telefoon? :wow: )

De afgelopen week alleen maar nette, meewerkende kopers gehad :j Fijn voor een keertje!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:58

heb pas ook wat op MP gezet, Nieuw, en nooit gebruikt zelfs nog in verpakking, krijg ik een bod van 5 euro :\ bod verwijderd, en er een reactie bij geplaatst.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:13

12 dekjes voor een x bedrag gekocht, vervolgens er maar 10 krijgen :')

verzendkosten zouden 12,30 zijn ( had 6,75 voor overgemaakt zijnde verzendkosten, maar moest nog even 6 euro extra overmaken ) er zat mooi een labeltje op van 6,75

..opgelicht of niet? ;)
Laatst bijgewerkt door Humphry op 31-10-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:13

Ik had maandag een advertentie gezet over gratis openhaard hout op te halen.
Kreeg veel reacties.. gister is het opgehaald. En ik heb meteen de advertentie verwijderd.
Krijg ik net een mail van iemand die maandag ook al had gemaild wanneer ze het op kon halen. Terug gestuurd dat in de advertentie stond zsm. Kreeg ik terug dat het niet eerlijk was want ik had me adres in de advertentie moeten zetten. Zodat ze meteen kon komen.....juist ik gooi mijn adres even zo op mp. En dan nog 2 dagen later reageren kan je op je vingers natellen dat het al weg is plus dat de advertentie gister verwijderd is. En maandag avond al op gereserveerd..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:14

8)7

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:16

LoveBaileys schreef:

verzendkosten zouden 12,30 zijn ( had 6,75 voor overgemaakt zijnde verzendkosten, maar moest nog even 6 euro extra overmaken ) er zat mooi een labeltje op van 6,75

..opgelicht of niet? ;)

Ik denk dat je die andere twee in een apart pakketje gaat krijgen :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:18

Werd er vanuit het buitenland verzonden??
10 i.p.v. 12 is belachelijk!!

Humphry

Shirley schreef:
LoveBaileys schreef:

..opgelicht of niet? ;)

Ik denk dat je die andere twee in een apart pakketje gaat krijgen :))

haha zou dom verpakt zijn van der..overigens al meer als een week geleden ontvangen ;)

Humphry

nee gewoon vanuit NL

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:21

Om dit soort vreemde praktijken te voorkomen, is het misschien slim om een volgende keer eerst in de mail aan te geven 'Ik maak .. inclusief 6,75 verzendkosten aan u over!' Als ze dan ineens met dat soort bedragen komen, kun je er altijd nog vanaf zien!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:28

nee daar was vooraf al over gesproken, het ging als volgt;

Ik legde haar uit aan welke voorwaardes een pakket moet voldoen als je niet boven de 6,75 uit wilt komen.
Dat kon volgens haar dus idd de verzendkosten werden 6,75.
Toen ging mevrouw naar het 'postkantoor' en mailde ze mij dat het 12,30 was...dus ze had het nog niet verzonden want ze wilde eerst zeker weten of ik het dan nog wilde hebben en als ik dan nog 6 euro zou overmaken ging ze het versturen...dus ik nog 6,- overgemaakt..

en dan sta je raar te kijken hoor als je je pakketje binnen krijgt met een label van 6,75 erop :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:36

Bah!
Zo jammer als mensen op zo'n manier aan hun geld moeten komen.....

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:37

ja dat was ook mijn gedachte...triest he!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:39

Ze heeft er wel moeite voor moeten doen..... Hélemaal voor niets naar het postkantoor.... :')
Maar ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt hoor!!!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:40

blijven zeuren.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:43

Ik heb het andersom gehad, pakket wat ik verstuurde van 10.100 gram, net te zwaar dus, toch verzonden voor 6 euro extra. Koper bij thuiskomt meteen gemaild, of ze die extra kosten dan wilde delen, maar daar kreeg ik uiteraard geen reactie meer op..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:45

Postkantoor? Bestaan die dingen nog dan?
Ik vind dat dus echt niet netjes van haar, het is misschien 6,- maar ik had daar zeker wel werk van gemaakt. Wie weet hoeveel extra euro's ze wel niet heeft bij "verdiend" op deze manier? Ik kan daar echt heel boos om worden.