model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:01

ankehoix schreef:
Ik ben Anke en ik ben 16 jaar, als kind liep ik altijd al met een camera om mn nek. Deze week ga ik mijn eerste spiegelreflex aanschaffen (Nikon D3100), ik ben nog een ontzettende beginner maar wil het heel graag leren. Ik wilde altijd model worden, het werd me ook wel eens aangeraden. maar dit zie ik toch niet zitten, ik hou veelste veel van eten en ben ook nog eens veelste lui voor fitness ed. :+ Het fotograferen van modellen spreekt me daarentegen wel heel erg aan.
En inderdaad wat maakt Mark van Velsen prachtige foto's!

Mark is een topper, dat sowieso :j Zag je post al voorbij komen over je DSLR inderdaad, wel weer jammer van die Nikon ... :P
Welkom Anke! :) Ik ken 't hoor, sport zelf ook amper, had een heel mooi schema maar mooi niet dat ik me eraan houd haha :')

SimoneDV schreef:
Bedankt UMayDream :) courses heb je gelijk in ja, heb meer foto's gekregen, had deze keer veel fotos waarvan ik dacht hmm ik had anders moeten kijken. Vond het wel lastig met de wind en kou. Maar daar leer je weer van. Was nu de 3e keer dat ik voor de camera stond en andere twee keer zijn al bijna een jaar geleden. Verder was t leuk, waren met 3 modellen en 3 fotografen dus lekker klein clubje.

Anke leuk :) Welkom. Jammer dat je ver weg woont anders hadden we misschien samen een keertje kunnen oefenen :P

Ah vandaar! :) Goed dat je voor jezelf al wel een selectie hebt gemaakt :) Klopt, dit weer is niet echt ideaal voor buiten schieten, ben zo klaar met dit pokke weer, bah.
Klein clubje is wel beter met dat soort dingen, zo massaal kan voor veel mensen ook heel erg negatief werken :)

SimoneDV

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:09

Zal vanavond even kijken of ik er nog 1 of meerdere wel oke vind, dat ik die ook nog even hier plaats voor tips ofzo. Kijk er liever eerst even een paar keer naar :P soms denk je eerst van ah ja! En dan erna zie je weer allemaal dingen dat je denkt meh. :P

Was opzich er wel een beetje trots op dat dit een loopfoto is, ik loop dus ech nooit op hakken normaal en ik vond het dus ook super moeilijk er fatsoenlijk op te lopen :P dus dan vond ik die foto nog best goed gelukt :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:14

Haha, ja dat is sowieso wel beter inderdaad :) Ben zelf ook erg blij dat Mark een total shot van mij heeft, zodat ik die naar eventuele opdrachten enzo kan sturen zodat ze m'n proportie's goed zien :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:17

Ja inderdaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:56

Anke ik heb een OV jaarkaart dus als je een keer wilt oefenen met een model (en ik spreek je aan natuurlijk) dan wil ik best een keertje naar je toe komen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:58

Dat geldt trouwens voor iedereen die fotografeert in dit topic, doordeweeks kan ik heel Nederland door reizen (vind het ook niet erg) dus geef maar een gil met een concept

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:23

Ik heb ook een studenten week OV :D

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:00

SimoneDV schreef:
Anke leuk :) Welkom. Jammer dat je ver weg woont anders hadden we misschien samen een keertje kunnen oefenen :P

Dat is inderdaad jammer, was leuk geweest :D

Emmaa_ schreef:
Anke ik heb een OV jaarkaart dus als je een keer wilt oefenen met een model (en ik spreek je aan natuurlijk) dan wil ik best een keertje naar je toe komen hoor :j

Leuk!
Ik zal heel hard oefenen, zou super leuk zijn een keer zeg :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:08

Ik kreeg laatst trouwens een testfoto'tje terug van een fotograaf, maar ben er zelf eigenlijk niet zo weg van.
Té ge-edit wat betreft glans etc. Nee, glamourportretten is niets voor mij... :n
Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:10

Jemig, wat een huid softer zit daar over zeg. Sorry, maar dat vind ik altijd zo slecht :+ 'Oh, laten we er maar een glow overgooien dan is de huid tenminste egaal'. Qua edit was er veel meer uit te halen, zonde.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:18

Dat is ook wel heel slecht gedaan, zie haar en lippen :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:19

Courses schreef:
[ Afbeelding ]

And we have another one! :D
Wederom door Mark van Velsen, visagie + hair door Chantal van Velsen :)

Prachtige foto weer!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:21

Nou voor de egale huid hoefden ze het niet te doen, want ik heb nog nooit van mn leven een bultje of puistje gehad, maar dat super softe vind ik dus ook echt heel lelijk. :r

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:23

Je handen zien er ook wel creepy uit zo zonder rimpeltjes. :')

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:42

Fiffill schreef:
Je handen zien er ook wel creepy uit zo zonder rimpeltjes. :')

Ja waren ze maar zo glad, dan hoefde ik niet altijd op die velletjes te bijten. :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:44

Grinnik :') Hoi babyhuidje.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:02

Saar jammer dat ie zo ge-edit is, zeker bij je hand ziet het er raar uit zeg. Opzich vind ik jou er wel mooi op staan.

Nog een paar van m'n buiten shoot in Rotterdam van zondag.

Die met capuchon vind ik wel tof. Alleen m'n blik vind ik niet helemaal mooi, en bij de tweede is t misschien iets té ofzo, had misschien tussen die 2 in moeten zitten :') :+ Neem volgende keer ook lippen balsem mee...

http://imageshack.us/a/img195/2543/img33371.jpg
http://imageshack.us/a/img10/3323/img3302s.jpg

en deze weet ik niet zo goed wat ik ervan vind :')
http://img194.imageshack.us/img194/7609 ... rmaker.jpg

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:05

xSaarSaar schreef:
Ik kreeg laatst trouwens een testfoto'tje terug van een fotograaf, maar ben er zelf eigenlijk niet zo weg van.
Té ge-edit wat betreft glans etc. Nee, glamourportretten is niets voor mij... :n
[ Afbeelding ]

jeetje, hij heeft letterlijk elk lijntje weg gehaalt :oo ook de natuurlijke onder je ogen :')

he, wat nou zonde van de nikon ~~}>

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:05

Zo ben ook weer even terug van weggeweest :D

Ik vind je foto wel gaaf hoor xSaarSaar. Ik ga inderdaad met de rest mee dat er te weinig detail in het gezicht is overgelaten en op de hand duidelijk teveel gesoft, maar verder vind ik het wel een fijne plaat wat betreft jouw uitdrukking :)

Zo te zien hebben jullie ook gezellig dagje gehad Simone. Vind de 2e foto het best gelukt. Had zelf je mond liever iets neutraler gezien, ogen stralen wel kracht uit.

Zal ook eens gaan kijken naar het werk van Mark, ben nu wel benieuwd wat hij nog meer maakt :D
Zelf afgelopen maandag ook weer een shoot gehad, erg leuke dag en wel weer een paar leuke fotootjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:07

SimoneDV schreef:
Saar jammer dat ie zo ge-edit is, zeker bij je hand ziet het er raar uit zeg. Opzich vind ik jou er wel mooi op staan.

Nog een paar van m'n buiten shoot in Rotterdam van zondag.

Die met capuchon vind ik wel tof. Alleen m'n blik vind ik niet helemaal mooi, en bij de tweede is t misschien iets té ofzo, had misschien tussen die 2 in moeten zitten :') :+ Neem volgende keer ook lippen balsem mee...

http://imageshack.us/a/img195/2543/img33371.jpg
http://imageshack.us/a/img10/3323/img3302s.jpg

en deze weet ik niet zo goed wat ik ervan vind :')
http://img194.imageshack.us/img194/7609 ... rmaker.jpg

Wat me opvalt is dat je een vrij boze blik hebt en vols mij komt dat door de lijn van je wenkbrauwen. En het is altijd de lastige truc om meet met je ogen te doen dan met je gezicht, anders komt het snel geforceerd over.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:39

Bedankt voor de tips Jasmijn en Joolien :)

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:57

Ik kom ook eens even binnen vallen.
Ik las al een tijdje stiekem mee maar omdat ik een paar weken geleden een fotoshoot heb gedaan wil ik me toch wat meer verdiepen in de modellen/fotogafie wereld. Ik weet zelf dat ik nooit model zal kunnen worden maar gewoon voor de lol af en toe een shoot vind ik best nog wel leuk :D Ik zal er even een foto bij doen want ik ben toch wel benieuwd wat jullie vinden :) Dit was trouwens mijn eerste 'fotoshoot'!
Barst los :)
Afbeelding

Het was trouwens -2 buiten, vandaar de wat rodere handjes :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:06

Ben niet heel erg weg van de foto, scheve horizon, jou pose spreekt me niet heel erg aan en snap sowieso de omgeving niet helemaal :) Je lijkt er ook niet heel erg op je gemak (en even een tip; pak voor uploaden tinypic.com gezien mijnalbum.nl onderaan je foto nogal slordig staat). :)

Ik heb zojuist besloten wat ik ga doen voor mijn eindproject voor m'n opleiding .. denk ik :+ Ik vind 't dood eng, en 't gaat keihard werken worden. Maar als 't lukt, ben ik zeeeeeeeeeeeeer blij :) 't Is allemaal nog in een 'kijken of 't kan' fase en ik moet nog heel veel gaan uitwerken, maar 't begin is er in ieder geval. Pfoeh, vind 't maar dood eng. 't Is wel een toffe uitdaging voor mezelf, en ik wil m'n school graag even laten zien wat ik allemaal geleerd heb dus wat dat betreft is 't, als 't lukt allemaal, super tof. Maarja :) We shall see.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:18

Klopt helemaal, ik heb de meeste foto's gekregen voordat ze bewerkt werden dus vandaar dat sommige factoren niet geweldig zijn. Na het bewerken kwamen er ook nog logo's op van de webshop waar deze shoot voor was en van de fotografe zelf.
En ik was inderdaad niet helemaal op mijn gemak, ik voelde me eigenlijk flink beroerd :P Het was ijskoud en ik had alleen dit jurkje aan plus panty. En ik moest maar zo mooi mogelijk op de foto komen, ik vond het redelijk lastig dus :o En ik zal voortaan Tinypic.com gebruiken. Wil het niet al te slordig maken :)

Mag ik vragen wat je van plan bent of eindproject? Of is dat not done :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:24

De panty vind ik not done :o die mag je echt weglaten de volgende keer ;) Maar als t zo koud is buiten snap ik t wel, maar probeer dan iets anders te bedenken zodat je benen niet op de foto hoeven of doe lekker een bontje om je heen ofzo :)