Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:36

Krips schreef:
D66 *\o/*

Groenlinks *\o/*
:D [/quote]
Heheh :Y) Ook goed :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:38

Nies_ schreef:
Ja, dan snap ik dat ook wel, maar toch, zeker in deze tijd zijn er zat mensen die niet zo denken.

Je ziet toch ook rondom je dat er zat mensen geen halal vlees eten en dat die allemaal niet doodvallen?
"nooit anders gekend" vind ik een apart uitvlucht. :) Trek je ogen dan open..

blue_kim

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:40

jah maar ja dat is met zoveel dingen. wie gelooft er nou dat er weet ik t hoeveel maagden op je wachten als je jezelf opblaast...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:43

Ik vind mensen die van hun geloof geen tv mogen kijken ook zo raar, dat staat toch niet in de bijbel? :=

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:43

Nies_ schreef:
Ik vind mensen die van hun geloof geen tv mogen kijken ook zo raar, dat staat toch niet in de bijbel? :=

Nee dat staat ook nergens :')

Mijn ouders zijn nu eigenlijk een beetje begonnen met tv kijken op zondagavond :') Werd tijd _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:44

De ouders van een vriendin van mij geloven dat ook, heb haar al een paar keer gevraagd waarom dat dat dan zo was, maar ze kon er geen antwoord op geven.

Eefske

Ik vind persoonlijk dat we het probleem niet moeten oplossen door moslims hun rechten te ontnemen en iedereen het land uit te schuppen. Pak die problemen aan, voorkom ze, kijk waar daadwerkelijk het probleem vandaan komt en werk aan een geschikte oplossing in plaats van de weg van de minste weerstand..

stefan3

Wij geloven ook 100.000 dingen waarvan achteraf altijd weer het ongelijk wordt bewezen. Dat was vroeger zo, dat is nu nog zo en dat zal altijd blijven, ongeacht de cultuur of godsdienst.
Door te denken dat je het zelf aan het rechte eind hebt en een bepaalde (andere) godsdienst/gebruiken niet, komt op mij over als grote zelfoverschatting.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:47

Dit begint meer een geloofstopic te worden dan een "op-wie-stem-jij-topic". Er wordt hier volop gesproken over "buitenlanders" die zo onbeschoft zijn en niks van een ander willen accepteren en dat Wilders dit wel eens zal oplossen. Maar als ik een boel reacties hier lees, variërend van oordelen over de islam tot Jehova's en alles wat daar tussen zit, zet ik vraagtekens bij jullie eigen tolerantie naar mensen die anders denken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:51

Ik zeg niet dat ik gelijk heb, ik zeg alleen dat ik niet kan begrijpen dat iemand zo (streng) gelooft. Van mij mag iedereen zelf weten waar hij/zij in gelooft, maar wetten en regels moeten zo neutraal mogelijk zijn vind ik.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:53

Gittekit schreef:
Ik denk niet dat het het land uitgooien van criminelen zin gaat hebben, zowel autochtonen als allochtonen.

Ik denk het wel, voor allochtonen dan. Als ze hier komen om een beter bestaan op te bouwen maar vervolgens de boel lopen te verzieken mogen ze weer terug naar hun eigen land. Het kost Nederland anders alleen maar erg veel geld om hun rotzooi op te ruimen en hun hier in de gevangenis te stoppen. Geld ook andersom als er een Nederlander daar de boel verziekt. Er moet bezuinigd worden en dan vind ik dat ze hier op mogen bezuinigen in plaats van aan onze AOW en studiefinanciering te gaan zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:54

chevax schreef:
Dit begint meer een geloofstopic te worden dan een "op-wie-stem-jij-topic". Er wordt hier volop gesproken over "buitenlanders" die zo onbeschoft zijn en niks van een ander willen accepteren en dat Wilders dit wel eens zal oplossen. Maar als ik een boel reacties hier lees, variërend van oordelen over de islam tot Jehova's en alles wat daar tussen zit, zet ik vraagtekens bij jullie eigen tolerantie naar mensen die anders denken.

Over welke reacties heb je het dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:55

Vraag ik me ook af.. Ik heb namelijk wel dingen gezegd over buitenlanders die ik niet vind kloppen maar ik zeg niet dat Wilders dat even op gaat lossen hoor. Ik vind dat het vrij netjes gaat in dit topic! Leuke discussies. :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:56

@ chevax; dat is de aard van de mens. voor jezelf opkomen. jezelf in bescherming nemen en alles wat anders is is maar raar. simpel gezegde wat de boer niet kent eet ie niet.
en zo is het lastig als je een bepaalde manier van leven gewend bent in het land, dat er in ene allerlei andere levenstijlen om je heen zijn. helemaal als daar dingen bijzitten waarvan je tenen krom gaan staan. zoals bv dat rituele slachten. en dat wil niet zeggen dat nederlanders nou zo geweldig zijn. maar er zijn gewoon een hoop dingen in de islam die voor ras echte nederlanders gewoon niet te bevatten zijn.en dat botst. want je wilt je eigen cultuur beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:57

Jildau schreef:
Gittekit schreef:
Ik denk niet dat het het land uitgooien van criminelen zin gaat hebben, zowel autochtonen als allochtonen.

Ik denk het wel, voor allochtonen dan. Als ze hier komen om een beter bestaan op te bouwen maar vervolgens de boel lopen te verzieken mogen ze weer terug naar hun eigen land. Het kost Nederland anders alleen maar erg veel geld om hun rotzooi op te ruimen en hun hier in de gevangenis te stoppen. Geld ook andersom als er een Nederlander daar de boel verziekt. Er moet bezuinigd worden en dan vind ik dat ze hier op mogen bezuinigen in plaats van aan onze AOW en studiefinanciering te gaan zitten.

Precies Jildau, ben ik het helemaal mee eens :j

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:59

Jildau schreef:
Gittekit schreef:

hier sluit ik me helemaal bij aan. +:)+

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:59

okey het rituele slachten....Ik kan me voorstellen dat je dat naar vind, maar dat is ook 1 van de punten met betrekking tot Halal vlees.

1 van de redenen waarom een moslim bijvoorbeeld Halal vlees eet.

De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeurde, kan ook een rol spelen bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid die God de mens toevertrouwde.

maw het hele halal heeft er grotendeels mee te maken dat een dier een goed leven heeft voordat hij geslacht wordt. Ik denk dat wij daar nog wat van kunnen leren met onze bioindustrie.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:00

Jildau schreef:
Gittekit schreef:

_/-\o_ Helemaal eens!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:00

Jildau schreef:
Gittekit schreef:

Ja maar hun eigen land is vaak Nederland, het gros van die criminele gasten is hier geboren. ;) Wil je die terug sturen naar het land van de ouders dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:03

Wel effe lezen :) "als ze hier komen om een beter bestaan op te bouwen"..
Waarom spreken we van allochtonen als het om getinte nederlanders gaat? Dat zijn toch geen allochtonen? Dan was ik ook een allochtoon. Ben ook bruiner dan de meeste Belgen maar ben toch echt 100% Belg :') (en ja mijn ouders en grootouders ook. :') )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:03

Ja dat is een heel moeilijk punt, we zijn hier eigenlijk al veel te laat mee en dat is een beetje jammer. :+ Maar dat kan sowieso vanaf nu wel ingevoerd worden dan..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:04

Pas in de derde generatie zijn ze autochtoon toch? Als hun opa & oma ook in NL geboren zijn..
Dus al zijn ze in NL geboren maar komen de ouders uit het buitenland, dan zijn de eerst generatie kinderen toch allochtoon.
Teminste, zo heb ik het geleerd bij economie.

Mensen met een kansarme toekomst zouden ze hier wel mogen weigeren, ze komen nogsteeds aankloppen en daardoor word
de situatie in NL niet veel beter..
Laatst bijgewerkt door Loiz op 08-06-10 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:05

stefan3 schreef:
okey het rituele slachten....Ik kan me voorstellen dat je dat naar vind, maar dat is ook 1 van de punten met betrekking tot Halal vlees.

1 van de redenen waarom een moslim bijvoorbeeld Halal vlees eet.

De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeurde, kan ook een rol spelen bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid die God de mens toevertrouwde.

maw het hele halal heeft er grotendeels mee te maken dat een dier een goed leven heeft voordat hij geslacht wordt. Ik denk dat wij daar nog wat van kunnen leren met onze bioindustrie.

ja maar als ze nou de manier van slachten nou ook nog een 'prettig' maken.
die bio-industrie moet zeker afgeschaft worden, maar denk dat het ook de goede kant op gaat, steeds meer mensen zijn zich er bewust van en kiezen voor biologisch (tenminste dat zie ik heir om mij heen) dus als die bio-industire nou goed hard aanpakken in de politiek, gaat dat al de goede kant op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:18

Gaan jullie dat laatste debat van vanavond nog kijken? Ik hoop dat ik het na die tijd kan kijken op uitzending gemist o.i.d. Denk dat dat doorslaggevend voor mij kan zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:21

Ik kies voor PvdA, omdat ik niet wil dat VVD aan de macht komt.
Ik ga strategisch stemmen, mijn officiele stem gaat naar SP, maar die heet geen mogelijkheid aan de macht te kunnen komen. VVD daarintegen is de tegenpartij van PvdA, en VVD wilt de studiefinanciering en uitkeringen afschaffen. Ofwel, de rijken worden rijker, de armen worden armer. PvdA wilt dit voorkomen, en iedereen gelijk houden.
Dus ik stem PvdA.