Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:54

Onze kok zei tegen mij: Ja jullie doen ook maar dom werk, je zult zeker geen hartchirurg meer kunnen worden. Nu heb ik net eindexamen gedaan en is het puur m'n bijbaantje. Heb hem dus verteld dat als ik dat wil, ik nog hartchirurg kan worden maar dat het bij hem vast wel een aflopende carrière is.
Zo dom ben je in de bediening nou ook weer niet denk ik? Zelfde met kassa.

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:05

Ach ja, die opmerkingen heb ik ook wel eens gehoord. Je hoeft niet slim te zijn om achter een kassa te zitten, maar dat betekend iid niet dat je dom bent. Ik doe het (zoals vele collega's) ook als bijbaan naast mijn studie.

Had laatst een klant die bleef maar zeggen hoe ik lief ik wel niet was. Hoe vaker hij dat zei, hoe chagarijniger ik keek. Vreselijk irritant dat soort mensen.. :\

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:09

Ik sta ook achter de kassa maar dan op het station.
Iemand moest afrekenen en vroeg of ik er iets bij wou. Voor ik kon antwoorden zegt ie: Ja 1 euro, is makkelijk, maar verwacht niet dat jij dat weet want de jeugd van tegenwoordig kan toch niet rekenen.
Vond het toen erg leuk dat ik zijn euro gewoon terug kon geven omdat dat dus geen zin had :+
Wou erbij zeggen: U dus ook niet maar heb wijselijk m'n mond dicht gehouden... zijn gezicht was wel echt prijsloos :D

En een keer gehad toen wij nog schepsnoep hadden:
Een man, zak helemaal volgeschept, was het niet eens met de prijs. Is al chagerijnig.
Gooit 3 snoepjes terug en komt weer terug. Nog veel te duur volgens hem.
Gooit ie de zak leeg, pakt ie een schep vol met die lonka caramel blokken.
Nu wegen die nogal wat dus zijn die ook duur.
Wordt ie nog pissiger... Roept ie ineens: HOE DUUR IS DAT SNOEP HIER WEL NIET!!! NIET NORMAAL!!
Ik heb heel rustig gereageerd met: dat ligt aan het snoepje meneer :+

Of mensen die gaan proberen af te dingen :') Ook altijd leuk :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:13

Ik moest vandaag achter de kassa zitten op school. (voor een toneelstuk).
Ik zat wisselgeld te pakken en even te rekenen zegt die man zo:tafel van 5 hè, onee 6. :+

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:17

Dodnerdag was ik aan het werk en ik was even alleen op de afdeling, collega en beveiliger waren even achter.
Krijg ik een oude man aan mijn kassa, ook een beetje een vieze, onverzorgde, man. Hij koopt meestal goedkope shag en goedkoop bier.
Vraag hij aan mij of ik iets ruik.
Waarop ik, een beetje verbaasd, reageer dat ik niets ruik.. (ging er vanuit dat iemand misschien gezegd had dat ie zich wel eens mocht douchen ofzo :o )
Meneer kijkt een beetje bedenkelijk 'ruik je echt niets?'
'nee, echt niet'
'ooh dan zal je wel niet goed ruiken'
Daar heb ik maar niet op gereageerd..
'ruik je m'n aftershave echt niet?' (met verbaast gezicht)
'Nee'

Even nadat hij afgerekend had, en nog steeds een beetje verbaasd was en mompelde dat hij die dure aftershave dan niet meer zou kopen vroeg hij of ik niet dichterbij wilde ruiken. Waarop ik gereageerd had dat ik echt niets rook.
Zijn reactie was daarop of ik toch niet wilde ruiken, hij zou echt niets doen..
Daar dacht ik maar het mijne van, en toen droop hij af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:44

een klant die jummi schoenen zocht. ik snapte echt niet wat hij bedoelde. na vanalles voor gesteld te hebben werd meneer boos. boos dat ik niet wist wat jummi schoenen waren. daarna vroeg hij voor zijn maat op te meten. dus ik ging dat ding halen om de schoenmaat op te meten. meneer werd kwaad waarom ik weggliep. ik uitgelegd dat ik iets moest gaan halen voor zijn schoenmaat te meten. nou toen werd meneer toch kwaad. hij hoefde zijn schoenmaat niet opgemeten te hebben maar zijn broekmaat (terwijl ik in een schoenenwinkel werk en we een aantal goedkope broeken verkopen). dus ik zeg dat ik mijn collega er dan bij moest halen. daarna kwam die aan de kassa. ik stond toevallig aan de kassa en moest met tegenzin meneer helpen. zegt die tegen mij, jij werkt hier nog niet lang he meisje. waarop ik zei, toch al zeker anderhalf jaar meneer. toen was meneer stil. de andere klanten die ik aan de kassa hadden zeiden ook al tegen mij van trek het je niet aan.

daarna kreeg ik van mijn collega te horen dat hij mij dom mokkel achter de kassa had genoemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:52

Haha geniaal topic. Ik heb mijn eigen kapsalon en kom ook wat mensen tegen hoor.
Had woensdag de zaak versierd met oranje vlaggetjes voor het EK moest ik een man knippen.
Hij: ik moet je volgens mij feliciteren hé?
Ik: huh waarmee dan?
Hij: je bestaat tog een half jaar?
Ik: uhm ja nu je het zegt bijna ja hoe komt u daar nou bij dan?
Hij: je hebt de zaak zo mooi versierd...
Ik: ja maar meneer heeft u ook de kleur gezien van de vlaggetjes?
Hij: Owww oeps voor het EK zeker?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:17

Vandaag deelden ze bij de jumbo waar k werk, bij de broodafdeling Gratis appelkruimel-taarten uit xD (omdat ze nog maar tot morgen goed waren en dus weg moesten)
Later kwam er een man bij de kassa, die had ook zo'n taart gekregen, en die had ook een sixpack spa-rood ofzo gekocht, en toen zei hij dat hij dus die taart gratis had gekregen, en dat hij de sixpack had gekocht, als bedankje voor de jongen die de taart aan hem had gegeven :D Of ik die spa-rood aan hem wilde geven :+
Whahah vond ik zo lief! :D
Dus later kwam die jongen bij de kassa, ik zo uitleggen wat er was, en hij stond er helemaal versteld van en vond het echt bizar :') Hij zei echt zo van: Oh, ik ga vaker gratis taarten weggeven! :D Hij had zoiets nog nooit gehad.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:26

1234 schreef:
Dat laatste herken ik ook :+ klanten die na het afrekenen heel snel en zonder iets te zeggen weglopen. Soms wil ik nog zeggen 'een fijne dag nog' maar voordat ik t kan zeggen zijn ze al weg :+
of sta k daar met mn kassabon 'ohw hij is al weg :')'

moet je echt mee opassen, vaak staan zulke mensen achter ouderen lekker de pincode afte kijken om vervolgens buiten het pasje te jatten.

ik heb welleens gehad, was een oude man, daarna een beetje een rare wat dikkere die ik nog nooit gezien had.
die tweede wist niet hoe snel die de winkel uit moest, 5 minuten later komt die oude man terug dat die zijn portomonee kwijt was.

tegenwoordig let ik altijd op, als mensen pinnen of er iemand staat mee te kijken. anders trek ik gewoon mijn bek open: deze mevrouw wilt even pinnen, het zou fijn zijn als u er niet bovenop staat.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:39

Neehoor, zijn gewoon normale klanten die dat doen :) Staan niet af te kijken :P daar let ik altijd wel op :j
Alleen zodra ze afgerekend hebben (pin of contant) willen ze gewoon snel weg ofzow :+ Soms willen ze nieteens hun wisselgeld als het tussen de 5 en 30 cent is. Gebeurt heel vaak :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:15

Ik zit achter de kassa, bij de plus, in een winkelstraat waar veel jongeren rondhangen. (Voornamelijk gasten die denken dat ze van die hunks zijn xD) dus had zaterdag 3 gasten aan mn kassa die ik wel vaker ghad zien lopen, waren echt van die enge jongens, van die viezerikken die op 1 ding uit zijn bij een meisje, en t ene scheldwoord na t andere vloog eruit, en dat terwijl ze in de rij bij mn kassa stonden. Probeerde een van die gasten me toch te versieren toen! Hij had echt een joekel van een puist en noemde me schatje ?! K gaf hem zijn wisselgeld terug waarop de volgende reactie volgde: "dankje schat, ik ping je dalijk!" Ik keek hem verbaasd aan en zei: heb jij mijn ping dan? (Had eigenlijk moeten zeggen dat ik geen bb heb..) Waarop hij antwoordde: "tuurlijk schoonheid!" En met een dikke knipoog liep hij weg. De klanten erachter stonden maar wat gekke bekken te trekken en kreeg een reactie: "waar gaat die jeugd toch naartoe he..?" (Werd me wel duidelijk gemaakt dat dit niet op mij sloeg maar de jongeren die zoals hun, asociaal enz zijn..)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:30

Ik werkte destijds in een juwelierszaak. Een stuk of 5 jongens van een jaar of 16 in de winkel met een hoop flauwekul en herrie. Ik stond op het punt er wat van te zeggen, toen de bel van de deur ging. De jongens waren opeens heel rustig en keken naar beneden, dus ik kijk om. Staat er een hele grote zwarte militair in zo'n camouflagepak in de winkel. Haha, die maakte wel indruk!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:42

@Nynke55 Haha het scheelde jou waarscheinlijk een paar grote monden naar je hoofd...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:54

Inderdaad! Ik had ook moeite om niet te gaan grijnzen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:58

Hahaha, wat een dingen komen hier voorbij, geniaal!
Ik maak ook genoeg mee, sjonge wat een mensen zijn er toch, niet te geloven!
Laatst, komt er iemand met een retourtje, kostte 3,40 ofzo.. Dus ik geef d'r dat geld, krijg ik: "Ja, maar ik heb toch vanmiddag met een tientje betaald toen ik het kocht?!"
Heb het haar 4x proberen uit te leggen dat ze toen toen allang wisselgeld had kregen, maar ze begreep het volgens mij echt niet :=

Ook een keer een man die een opmerking maakte over m'n nagellak. "Wat een mooie kleur zeg! Ja echt leuk, ik heb onderbroeken in die kleur!" Erhmm.. dat hoef ik echt niet te weten :')

Oh en zo kan ik nog wel een heel boek vol schrijven _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:06

Zoals veel van jullie opmerkingen krijgen over dommigheid en weet ik veel wat, heb ik ze op mijn werk nog nooit gehoord. Wij zitten naast een C1000 en dan komen er klanten met de opmerking: wij komen liever hier, hjiernaast kijken ze allemaal zo boos!
K werd ook eens vergeleken met t meisje van de reclame, en tegenwoordig zijn er ook klanten (lees jongens) die regelmatig bij ons komen, en je dan schatje, schoonheid, qutie en lekkerding noemen.... Nou dan weet ik me geen houding te geven hoor. Of van die onwijs knappe jongens die je dan heel lang doordringend aankijken en stukje bij beetje met je proberen te praten. Ik heb op mn werk 2 mannelijke medecollega's =P de een werkt op zaterdagavond altijd van 5 tot 8.. Komen er op zaterdag avend ALTIJD 2 meisjes langs (jaar of 13 / 14 en hij is 18) en die staan altijd bij hem aan de kassa. Haha dan weeet je natuurlijk al genoeg, en dan zit ie me aan te kijken van, daar ZIJN ze weer... Vorige x was ik aan t schoonmaken zegt ie toen ie die meiden binnen zag komen, melis, neem jij me kassa even over! Ik maak wel ff schoon xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:18

ik had laatst een oudere vrouw aan de kassa, een product scande niet, en we wisten de prijs niet,
en toen ging ze alle collega's die langsliepen, en de collega's achter de kassa, vragen of zij de prijs wisten :')
Die wisten ze niet (logisch), zegt ze: nou, die weet het óók al niet? Weet zij het misschien?
:') Dus ik zei maar van: Nee mevrouw, wij zijn van de kassa-afdeling, en het zou wel erg knap zijn als we alle prijzen van de producten in de winkel zouden kennen. De kassa doet het rekenwerk voor ons.
En toen ging ze wéér mensen vragen :')
Nja uiteindelijk kwam leidinggevende en die zei van, geef maar mee xD (omdat er geen prijs bij stond)

En ik krijg soms mensen die dan zeggen: zo, dat heb je ook snel uitgerekend!
(de prijs van alle boodschappen bij elkaar, wat uiteraard de kassa uitrekent :+ )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:23

1234, als er een product niet scant of niet in de kassa staat, loop je dan niet even door de winkel om te kijken hoe duur het product is voor de klant?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:30

Ik had een keer dat het product verkeerd was gevuld. Er stond dus €0.79 en het was €1.60. Dus vrouwtje scannen, €1.60. Dus ik goh, er stond €0.80
Dus toen werd er een vakkenvuller omgeroepen om te kijken. Het was dus een vulfout maar kreeg hem wel voor €0.79 mee.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:32

Eskimo schreef:
1234, als er een product niet scant of niet in de kassa staat, loop je dan niet even door de winkel om te kijken hoe duur het product is voor de klant?

Ikzelf niet, omdat ik niet zomaar van mijn kassa af mag (is vrij grote supermarkt),
maar bij dit product stond bij het schap ook geen prijskaartje (gebeurt wel eens vaker) :)
Vaak als een product niet scant ofzo, loopt de klant zelf eventjes als het dichtbij de kassa is, of we bellen naar een van de afdelingen :D

@Douce: Bij de jumbo krijgt de klant als de verkeerde prijs erbij staat, het product gratis :) (moet wel bij de servicebalie geregeld worden xD)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:40

ik werk in een restaurant boven een winkel, we hebben een mooi dakterras waar altijd de tafels en stoelen buiten staan, dus ook in de winter.
bij slecht weer krijg ik minimaal 20 keer per dag te horen dat de ene gast tegen de ander zegt; zullen we buiten gaan zitten? (en dan het raar vinden dat ik niet meelach 8)7 )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:42

Oke vandaar :D. Wij lopen altijd even achter de kassa vandaan en kijken zelf voor de klant. Zelfde geld als de klant vergeten is te wegen, dan doen wij dat even voor ze. Bij onze C1000 draait alles om klant vriendelijkheid, moest er zelf ook erg aan wennen, maar het is echt het kindje van de eigenaar van de winkel zoals hij het altijd zegt :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:45

Bij ons zijn ook enorm veel klanten die vergeten te wegen, maar ook daar mogen wij niet voor van onze kassa af xD Meestal laat ik het de klanten doen als ze erin in staat zijn (dus geen oude mensen of vrouwen met kleine kinderen bijv. of invaliden) , of ik roep een medewerker van de groente-afdeling :P Maar die komen vaak niet xD
Als én de klant het niet kan wegen én er niemand komt, weegt vaak wel iemand van de kassa-afdeling het, die even niets te doen heeft.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:21

Douce schreef:
Onze kok zei tegen mij: Ja jullie doen ook maar dom werk, je zult zeker geen hartchirurg meer kunnen worden. Nu heb ik net eindexamen gedaan en is het puur m'n bijbaantje. Heb hem dus verteld dat als ik dat wil, ik nog hartchirurg kan worden maar dat het bij hem vast wel een aflopende carrière is.
Zo dom ben je in de bediening nou ook weer niet denk ik? Zelfde met kassa.

Wat een super banketstaaf reactie zeg van die kok... :(
Jouw reactie was trouwens wel sterk haha!!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:14

@ 1234; ook ik werk bij een jumbo, wel grappig hoe verschillend dat onderlling is.
Wij mogen ook niet van onze kassa af om te wegen of te kijken hoe duur iets is.
Voor het afwegen moeten wij iemand roepen, dat mogen wij niet aan de klant vragen. Als ze het zelf vragen, dan vind ik het wel prima (maar ook daarvoor heb ik wel eens 'op mijn kop' gekregen, dat dat absoluut niet mocht)
Wanneer iets verkeerd geprijsd is, of iets over/aan datum is, moet dat ook gewoon bij de kassa afgehandeld worden. Wij mogen mensen niet naar de servicebalie doorsturen. (misschien ook omdat de servicebalie vaak door een iemand bemand wordt, en die twee kassa's moet doen) Kromme is dan, dat de leidinggevende van de servicebalie wél regelmatig achter d'r kassa afmoet, om een andere cassiere te helpen :')