Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:58

Jetske schreef:
Eerste ritje beviel goed. :j
M'n vader heeft een Volvo XC90. Beetje patserbakkie dus. :')

haha :P
maar wel stoer om meteen in zo'n grote auto te rijden :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:40

Pfff, ik had gisterenavond les van 8 tot 10 uur. Ik was best wel moe, maarja...doorbikkelen! :P
En wat ging het slecht! ;( En omdat ik maandag al moet afrijden, zat ik echt flink in de put toen.
Gelukkig had ik net weer les (en straks weer) en het ging weer zo goed! Mijn instructeur zei nog dat hij ook lichtelijk gespannen werd, omdat hij me altijd zo goed vond rijden. Maar hij stelde me wel redelijk gerust door te zeggen dat iedereen wel eens een chrisisles heeft.

Na deze les weer wat zelfvertrouwen opgebouwd! :D

Annn

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:44

Les ging wel goed, lekker de snelweg opgegaan, stukje leiden door weer :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:54

Ik heb net rijles gehad. Ging echt goed! :D Rijden ging ineens best wel vanzelf?
Kijken lukte veel beter! En ik vond het zelfs leuk!? :D
Daarna nog geoefend met straatje keren en achteruit fileparkeren. Had ik nog nooit gedaan.
Dan slaat gelijk de stress toe. :? Volgende week ga ik voor een keer 2 uur rijden (wel verdeeld over 2 dagen).
Wat je precies moet doen met keren/fileparkeren heeft m'n instructeur uitgelegd, maar ben het nu al vergeten. :=
Komt omdat ik op dat moment te gestressd ben om het te kunnen onthouden. :\

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:56

Fijn dat het zo goed ging, en je er lol in krijgt :D
En dat fileparkeren etc komt wel goed, probeer vooral rustig te blijven, en na te blijven denken :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:58

Annn, dat klopt. Je kunt beter maar zelf de verstandigste zijn.. Maar tja, jongens. :roll:
Er rijden zoveel andere op de weg, die er niets mee te maken hebben, dus het is ook nog eens egoistisch om je zo op de weg te gedragen.

Ashley, gelukkig ging het vandaag beter!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:59

Annn schreef:
Fijn dat het zo goed ging, en je er lol in krijgt :D
En dat fileparkeren etc komt wel goed, probeer vooral rustig te blijven, en na te blijven denken :)

Dat leer je ook door veel te oefenen natuurlijk. :j
Maar ik wil altijd ook precies de theorie weten van hoe alles moet.
Ga straks wel even op internet kijken of er iets over te vinden is.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:02

In het topic is het ook een paar keer uitgelegd volgens mij, maar kan ook een van de vorige zijn. :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:38

pniekepnak schreef:
Chann schreef:
Of juist wél van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen, dat doe ik meestal. :') Succes iig!

Millenium, heerlijk dat dit zoveel beter ging joh! En zo maakt mijn instructeur ook vaak grapjes ja. Als we ergens stilstaan en ik ben m'n richtingaanwijzer vergeten aan te doen, gooit ie de deur open en roept ie vet hard naar buiten: "We gaan hier rechtsaf hoor!" _O-

*ligt huilend van het lachen op de grond te rollen* :')
:')
De eerste keer schrok ik me ook dood dat ie het deed maar vond 't al snel eigenlijk alleen maar heel grappig :').
Vooral als je je voorstelt hoe 't eruit moet zien als je daar fietst/loopt, ineens een lesauto waarbij de deur open gegooid wordt, om even duidelijk te maken dat we rechtsaf gaan _O-

Aranel schreef:
:') Dat zou ook echt iets voor mijn instructeur zijn _O-
Ik was een keer op een rotonde vergeten mijn richtingaanwijzer aan te zetten, draait hij zn raampje open en steekt 'ie z'n hand uit :+
Hahaha ja, dat ook, je zou het maar zien! :')

Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig voor m'n rijlessen geweest, voor m'n TTT ook niet en m'n examen maar een heel klein beetje. :)

En gave auto heeft je vader Jetske, wou dat wij zo'n ding hadden waar ik straks heerlijk in kon rijden. :D
We hebben zelf 'n busje (opel vivaro), zit wel lekker hoog, heeft dus wel heel veel overzicht volgens m'n ouders. Heb er zelf alleen een heel klein stukje op 't erf bij m'n oma in gereden, ik kan echt niet wachten tot ik zelf de weg op mag... :')

Over het parkeren: Ik heb inmiddels bijna 40 lessen gehad en vergeet nog steeds elke keer het moment van insturen, doe het elke keer gewoon op gevoel. :)) Zal 's vragen of m'n instructeur het opschrijft voor me want achteruit inparkeren tussen 2 auto's in lukt niet helemaal op gevoel geloof ik, niet in één keer iig...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:44

Wat ik heb geleerd is dat je begint met insturen op het moment dat je achterkant bij de achterkant van de andere auto is en dan meteen scherp doorsturen.. Dan lijkt het alsof je hem raakt maar dat is niet zo :P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:50

Wij hebben ook nog een Opel Vivaro. Heb er net meegereden, wat een hell echt een gezeik met inparkeren bah. :')

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:50

Gaat idd opzich best makkelijk he :P straks zwiep je de auto er zo tussen! :P

Even weer off-topic: Wat vinden jullie van mijn grote vriend, en vaak mijn bijrijden in de auto haha! :') [BB-ITP] Joep in de sneeuw!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:52

Jetske schreef:
Wij hebben ook nog een Opel Vivaro. Heb er net meegereden, wat een hell echt een gezeik met inparkeren bah. :')

Kan ik me voorstellen idd! :P
Mijn pa vroeg gister of ik in hun auto wou rijden, wel automaat, maar 'n apart ding (met flippers aan het stuur) een C4 picasso.
Maar die auto heeft nogal eens electronische storingen dus heb het maar niet gedaan haha, was die dag ook net naar de garage :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:53

Haha mijn vader heeft ook een C4 picasso, zo'n grote :P Heb er nog niet in gereden dus ben benieuwd haha, eerst nog ff mn rijbewijs halen :+

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:55

Mijn ouders die kleine, vind het alleen net vissekommen haha :') _O-
Heeft jou vader ook zo'n automaat met die flippers aan het stuur? :P

Voel me trouwens ook echt een guppie in een vissekom, zo groot is dat ding _O-

Maar die van mijn ouders is nu 1,5 jaar, en staat zowiezo 1x per kwartaal bij de dealer vanwege storingen in de bak, bij de motor etc. Ik rijd dus liever in mijn eigen autotje :')
Die heeft nog niet zoveel last van electronische storingen, en is wat kleiner :P (zie profiel)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:57

Haha nee mn vader heeft geen automaat maar een gas.. Haha vind dat vissekom wel meevallen, vind hem wel stoer! En je zit lekker hoog! Maar heb er nog niet echt lang in gezeten hoor, je kunt hem ook minder vissekom maken toch? Misschien dat het ding voor het dak wel naar beneden was :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:57

Oja maar hij heeft wel flippers aan het stuur :P Maar die ken ik al wel van de auto van mn vriend :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:59

MissPromiss schreef:
Haha nee mn vader heeft geen automaat maar een gas.. Haha vind dat vissekom wel meevallen, vind hem wel stoer! En je zit lekker hoog! Maar heb er nog niet echt lang in gezeten hoor, je kunt hem ook minder vissekom maken toch? Misschien dat het ding voor het dak wel naar beneden was :P

Ja klopt :P die zonneschermen kunnen naar beneden en omhoog geschoven wordenhaha :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:00

MissPromiss schreef:
Oja maar hij heeft wel flippers aan het stuur :P Maar die ken ik al wel van de auto van mn vriend :P

Haha okee :P ik niet, mijn vriend heeft nog een ''standaard automaat" (mercedes) en ik heb zelf een handgeschakelde (renault) :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:02

Lijkt me wel een fijne auto, alleen ben wel heel benieuwd hoe gas rijdt!
Mijn vriend heeft een Renault Clio (diesel) en een Peugeot 106 xsi (benzine) en dat wordt mijn scheurijzertje :P
maar geen automaten in de family dus!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:18

Jetske schreef:
Hahaha daar kijk ik ook al wel 'n beetje tegenop, maar misschien went 't wel snel genoeg... :')

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:22

gaaf hoor jetske! :D de vivaro is een lastpak dus :)) zeg maar tegen je ouders dat je hem vaak moet lenen , om goed te kunnen oefenen :P

misspromiss: mooi dat het goed ging, die slordige dingetjes mogen nog he, met zo weinig lessen :P :)

ashley: ik heb inderdaad ook wel eens een mindere les, maar gaat vast goed komen joh! maandag, spannend hoor!

ann: mooi dat het goed ging :)

mandy: als je het vaker hebt gedaan komt het valzelf wel, dan hoef je er niet eens meer bij na te denken :D

nicole: ik zal eens gaan kijken! :)

ik heb vanmorgen ook weer gelest en het ging lekker zei mijn instructeur, af en toe raak ik van sommige situaties nog wel een beetje in de stress en dat terwijl ik de 23e af moet rijden :') neeee komt wel goed! :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:30

Komt vast wel goed :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:16

pniekepnak schreef:
Chann schreef:
Of juist wél van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen, dat doe ik meestal. :') Succes iig!

Millenium, heerlijk dat dit zoveel beter ging joh! En zo maakt mijn instructeur ook vaak grapjes ja. Als we ergens stilstaan en ik ben m'n richtingaanwijzer vergeten aan te doen, gooit ie de deur open en roept ie vet hard naar buiten: "We gaan hier rechtsaf hoor!" _O-

*ligt huilend van het lachen op de grond te rollen* :')

hahahahha, geweldig _O-

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:17

rohotje; komt goed !!
Je kan het vast wel, anders laat je instructeur je niet afrijden!