OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:06

Ik neem aan dat je de info die CCCCorine net gaf hier kan vertrouwen, Corine is conductrice :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:08

Ilse_C schreef:
SpikkelFire schreef:
Om dat ding te activeren kan dat alleen op centraal? Want ik keek op de site maar kreeg allemaal vage ophaalpunten al de Primera in Alexandrium enzo. :\
Maar Centraal is beter gezien ik daar gewoon langskom..

Bij mij op het plein (Lage land) zit inderdaad een Primera met als het goed is een ophaalpaal Michelle. Heb dat ding al vaker gezien daar :j

Oooh das handig, daar kom ik maandag gewoon langs.. nou dan ga ik het maandag proberen of vrijdag bij de Terp en anders vermijd ik gewoon ff een tijdje de metro. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:09

@ Unwritten: Ja dat ook. Dat zei ik nog, dat dat dezelfde informatie is die ik ook al een stuk of 5 keer gekopieerd heb. Ben bang dat Corine 't ook nog wel een paar keer komt te kopieëren. Maar goed :P
Had trouwens van Inoterry gehoord dat de conducteurs niet goed zijn voorgelicht hierover. Vandaar dat ik zelf gewoon alles wat ik wil weten op die site zoek en niet aan iemand ga vragen.

@ Spikkel: De metro hoef je niet te mijden. Er staat nu een tijdelijk product op je kaart waar je gewoon mee kan reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:11

Klopt, maandag had ik ook gesprek met de conducteur van mijn trein, en die zei ook dat ze eerst de vervoerbedrijven wel eens beter mogen informeren voor ze ons informatie geven :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:12

@Tara; nee niet bij mij, vorige pagina heb ik gepost dat de mensen uit Rotterdam die ook nog moeten activeren. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:13

@ Unwritten: Vind 't daarom ook een beetje banketstaaf als mensen gaan zeuren over buschauffeurs/conducteurs die er niks van weten. Zij kunnen daar niks aan doen. Degene die hun informatie moet geven, daar moeten we over zeuren.

@ Spikkel: Dan begrijp ik alleen niet waarom je de metro gaat mijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:14

Tara, Spikkelfire mijdt de metro omdat ze haar product nog niet heeft .Studenten die al een paar jaar die kaart hebben, moeten per 1 januari ook een nieuw tijdelijk product halen.

Vandaar dat ik ook 4 producten heb op moeten halen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:14

Omdat ik nog niet weet wanneer ik tijd heb om dat ding te activeren, en aangezien ik ook altijd met de trein naar school kan doe ik dat gewoon.
Gister ging ik namelijk met de metro en is er namelijk geld afgeschreven dus daar word ik niet zo blij van. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:16

Dat vind ik wel maf. Ik heb m'n kaart ook al een hele tijd maar bij mij is 't wel allemaal ok. Dan moet je dus per 1 januari een nieuw tijdelijk product ophalen en dan voor 31 januari nog je echte product. Ik vind 't raar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:17

Volgense mij zijn het ook alleen Rotterdamse studenten.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:18

Uhuh, en morgen moet ik tot half 6 naar school en ook vroeg beginnen dus ik heb dan ook geen tijd om een eeuwigheid in de rij te staan.. vandaar dat ik dan de metro ga mijden, gezien die geld afschrijft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:19

Moet wel zeggen dat op Rotterdam CS de rij meevalt, volgens mij hebben weinig mensen door dat daar in het hoekje onder de trap een AH2Go zit :))

En er staat zo'n ding in het hokje van de RET, bij de Trams.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:48

Ojaah das waar, misschien dat ik vrijdag dan gelijk alles in orde ga maken :j tnx!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:25

Vriendje heeft die van mij vanmorgen op zijn school kunnen ophalen bij zo'n paal, dus ik ben mooi van al dat gezeik af :D !

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:26

Bij ons deden ze het niet.... Agh, ik heb nog steeds geen OV-chip, dus kan hem toch nog niet ophalen :P

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:33

Ik heb nu een OV-vergoeding, een OV-chipkaart die niet werkt dus en een OV-chipkaart met 40% korting (kreeg je bij OV-vergoeding)

Nu wil ik weer een OV kaart. Kunnen ze de mijne gewoon weer activeren ofzo? Ik krijg ze niet te pakken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:06

Gister ging het in en uit checken weer normaal. Alleen is er wel nog steeds 1.10 negatief saldo op mijn chip-kaart. Probeer ik de mensen te pakken te krijgen bij Veolia, wordt ik van een 0800 nummer naar een betaald nummer door geschakeld...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:09

Uiteindelijk wel iemand gesproken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:14

Jawel... ik was de zoveelste die belde met het probleem. Hij ging het naar mijn idee uitzoeken en ik moest mijn papieren ovtje laten zien in de Veolia bussen.. heb wel gezegd dat ik de 1.10 zelf ga terugboeken, voor dat bedragje ga ik geen stampei maken. Maar ik werd wel bedankt voor het belletje

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:15

als je een ov chipkaart hebt gekregen gewoon aanmelden op ovchipkaart.nl geloof ik anders even googlen naar de site.. maar als je je registreert en je kaartnummer vermeld is je kaart geactiveerd. die van mij doet het iig :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:43

Die van mij ook, ik maak me er geen zorgen over. Het bizarre is gewoon dat in de ene bus hij het nog niet doet en in de andere bussen wel...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:47

@ Sha_r0n: Ook zonder jezelf te registreren op die site is je kaart geactiveerd. Tenminste, geactiveerd als in dat 'ie werkt. Niet dat je vaste product erop staat.

@ Purny: Ligt dat niet meer aan de chippalen in de bus?

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:07

Kan niks met die ov chipkaart! dacht vanmidag reizen met die bus ff proberen,nou die buschaffeurs snappen er niks van! ik zei ik heb een ov chipkaart maar hoe die werkt geen idee.. nou ik heb ook geen idee ga maar zitten zei hij.. ik zei moet ik hem niet ergens in drukken hier ofzo ? nee we hebben niks in de bus ga maar zitten.. dacht echt uh oke jaa duidelijk :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:20

Dan heeft die buschauffeur het goed gedaan. Als hij geen ovchippalen heeft kun je gewoon op vertoon van je chipkaart de bus in.