[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:58

hmm ja.. want ik dacht als ik de trein van 7 uur neem, dan ben ik er om 09.40... als ie goed rijdt iig. dan ben ik meer dan 5 uur te vroeg. := maar stel we hebben 2 uur vertraging dan ben ik er wel mooi om 11.40. met die van 8 wordt het wat krapper. maar ik wiiiil niet zo vroeg uit beeed. :') mwuaha nou ik moet nog ff denken.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:00

Het is maar voor 1 keer, en je slaat jezelf voor je kop als je wel lang vertraging hebt en daardoor je vlucht mist :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:04

Vandaag zijn veel vluchten geannuleerd op Schiphol, einde van de avond hadden ze 1 landingsbaan en 1 vertrekbaan. Er werd geadviseerd om eerst te bellen of je vlucht überhaupt wel doorgaat voordat je je naar Schiphol begeeft.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:07

Citaat:
Schiphol
Op Schiphol lijkt rond half acht 's avonds de ergste sneeuwval voorbij. Inmiddels heeft de luchthaven weer twee banen ter beschikking.
Een wordt ingezet voor landende vliegtuigen, de ander voor vertrekkend verkeer. ''Het verkeer komt weer op gang'', aldus een woordvoerster van de luchtverkeersleiding op de luchthaven.
Geannuleerd
''Veel vluchten zijn al eerder op de dag geannuleerd. Veel vliegmaatschappijen besloten al eerder op basis van de weersverwachtingen om helemaal niet naar Amsterdam te komen. Ze hebben goed geanticipeerd op het slechte weer'', aldus de woordvoerster.
Schiphol adviseert passagiers voor vertrek van huis eerst hun eigen luchtvaartmaatschappij te bellen.

aldus nu.nl

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:13

Ben net van Groningen naar Goes gereisd, lekker lang ritje :')
En dan ben je er bijna, maar staat je trein ineens een half uur in plaats van 5 minuten stil op station Roosendaal.. En waarom? Dat mag Joost weten, want na een half uur reden we weer vrolijk verder :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:13

oddio... nouja hopelijk gaat ie dan uberhaupt nog door. := nouja in rome ligt iig geen sneeuw dus dat maakt de kans dat ie gaat groter. :))
heb besloten toch maar de trein van 7 uur te nemen. :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:14

Szan schreef:
Ben net van Groningen naar Goes gereisd, lekker lang ritje :')
En dan ben je er bijna, maar staat je trein ineens een half uur in plaats van 5 minuten stil op station Roosendaal.. En waarom? Dat mag Joost weten, want na een half uur reden we weer vrolijk verder :+

hoe lang duurde die nu en hoe lang duurde het normaal?

nou met de auto wordt hem ook niet, hoorde dat ook de strooiwagens nu in de file stonden en er dus ook niet gestrooid kon worden. lekker chaos zal dat ook morgen zijn. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:17

Normaal duurt dat ongeveer 4,5 uur, heb er nu ruim 5 over gedaan... Dus relatief valt het nog mee met die vertraging :j

Ben ik blij dat ik morgen thuis kan blijven, succes iedereen die de weg op/de trein in moet :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:21

haha dankje. :P
pfff nou ik wil die vlucht echt niet missen. ik wil teruugggg en weg uit deze kououou. :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:44

Voor iedereen morgen en overmorgen buiten de spits 40% korting als je met de trein reist. Vind ik wel netjes :j

Succes Loose morgen :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:48

Abonnementhouders hebben nooit wat aan die voordeeltjes :P

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:00

Loose, er waren ook treinproblemen bij Schiphol gisteren, weet niet hoe het nu is.

Weet iemand iets over de trein van Leiden naar Utrecht morgen? Hier heeft het net zo'n 3 uur gesneeuwd en weet niet hoe de wissels dat overleefd hebben haha :') Anders wordt het noodgedwongen een dagje vrij, is ook niet echt erg!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:03

Treinproblemen bij Schiphol..niks van gemerkt! Ik kom er toch echt langs.
Hoelaat ga je morgen Marlies? Ik ga morgen met de trein van 06.24 vanaf Voorhout, als die rijdt natuurlijk....en dan 06.50 van Leiden naar Duivendrecht

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:03

Ik zou in elk geval rekening houden met 15 tot 30 min vertraging.

Er rijden minder treinen tussen Den Haag en Utrecht en de trein die normaal van Den Haag naar Utrecht rijdt, gaat normaal dan als nieuwe intercity naar Leiden. Maar ik vermoed dat juist die trein niet gaat rijden (omdat de andere lijn door gaat verder naar het noorden).

Kan zijn dat ze dan een andere trein hebben voor Utrecht Leiden, maarja je weet maar nooit..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:08

Bah, nog drukker in de trein :(. Hoop maar dat idd veel mensen buiten de spits gaan reizen.

Nou ja, ze proberen iig iets. Alleen jammer dat het eerst tot een complete chaos moet komen voor ze bedenken dat er misschien iets moet gebeuren.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:18

Roos, ik ben Tessa maar geeft niet :D
Ik moet pas 's middags hoor, dat scheelt misschien. Ik wil de trein van 11.24 in Voorhout hebben en dan die van 11.52 in Leiden, zodat ik rond 12.35 in Utrecht ben.

Muisbal, ik weet het ook niet! Ik zie het morgen wel.. En anders mis ik maar 1 werkcollege dus zo'n ramp is het ook niet.

Misser, dat is inderdaad een beetje jammer! Ik dacht eigenlijk dat de NS nu wel een beetje voorbereid zou zijn, maarja wat kun je er tegen doen, al die sneeuw en kou...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:19

@Tessa; zit in 2 topics tegelijk niet handig!
Succes morgen...!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:30

Pffft wat een gezeik allemaal. Ik hoop dat het zaterdag weer wat beter is, moet namelijk een vriendin ophalen uit Eindhoven. Ik kan dan kiezen om terug naar huis te gaan voor 2 dagen of gelijk door naar Brussel (duur).

En hoop dat in Brussel alle vluchten dan ook gewoon doen....

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:18

Ben vandaag op en neer gegaan naar Leiden voor een tentamen, nergens iets van problemen gemerkt. Was wel een beetje druk though, gebrek aan treinen o.i.d.
Morgen naar Schiphol, moet ook vliegen. Hoop dat het dan net zo goed gaat!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:21

En ik moet vanmiddag naar Almelo, hopelijk wil dat ook een beetje..
Maar tot nu toe rijden de intercity's richting het oosten wel gewoon, het zijn de korte lijntjes die niet rijden.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:59

ik moet zondag 17 januarie om 8 uur in utrecht zijn maar nu zien ik net dat er helemaal geen trein vertrekt voor half 8 in eindhoven :S. Ik vind de treinen nu overrigens wel beter rijden als de vorig sneeuw periode ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:01

Ojee, zondagen zijn een ramp..

Kan je niet de avond van te voren al naar Utrecht gaan (bij een vriendin o.i.d slapen?)

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:09

ik heb niet echt bekenden in utrecht geloof ik :P ik zal me ouders nog even navragen maar ben bang. ik heb er ook helemaal niet bij stil gestaan dat er op zondag een anderen dienstregeling was (A)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:20

Kun je niet een (half) uurtje later komen?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:27

dat zou opzich wel kunnen mijn vriend komt daar met de ski trein aan vanuit oosterijk. maar die weet niet zeker hoelaat die er is meestal zijn ze er om 8 uur maar misschien later maar dat zou ik dan nog moeten vragen als die onderweg is denk ik. hopelijk komen ze dan iets later:P