Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:54

Mijn eerste les zag er zo uit
ik ging ook als eerste alleen sturen.
Was wel erg grappig, want ik kreeg de eerste les op mijn verjaardag van mijn opa en oma. Mijn vader stond te filmen toen ik in de auto stapte en 'weg reed'. Hoor je mijn oma zo op de film zeggen: He? ze rijdt zo weg! haha echt komisch want de instructeur reed gewoon, ik stuurde alleen..dat vond ik al spannend op het begin, had echt het idee dat ik in een computerspel zat.. (maar dan wel met levende mensen op de weg :P)..maar goed ik heb ook alles in die 1e les wel gedaan..eerst sturen, toen sturen en gas en toen sturen gas en schakelen en het laatste half uur (van de 2 uur) gingen we echt de openbare weg al op!..had echt zoiets van, jeempie is dat niet heel snel :P...maar ging allemaal goed

EvelijnS

Re: Rijles & Afrijstress deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:55

Oh ik ben echt heel benieuwd als ik jullie verhalen zo allemaal hoor! Ik heb er echt zin in!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:58

Heb net trouwens voor het eerst alleen (nou ja met moeders ernaast) in de auto van pa en ma gereden...valt me echt niet tegen hoor benzineauto, daar hoef ik helemaal niet aan te wennen. Kan bij 50 km al in zijn 4 rijden, kon in de lesauto echt niet...moet wel ff wennen aan de hoogte van het stuur en het schakelen, want die zit veel lager van mijn idee :P en bij deze auto moet je hem voor zijn 3 ook ietsie naar rechts duwen...
Maar al met al is het me niet tegen gevallen. Alleen het inparkeren is iets lastiger want het is een veel grotere en langere auto..maar was wel heel grappig, mijn ma vond me keurig rijden..nu vanavond naar de MC...ben benieuwd hoe mijn pa reageerd, die gaat vast wel een beetje zeuren :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:58

@ Marinke: GEFELICITEERD met je verjaardag! en heel veel succes alvast met je rijlessen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:35

zo mijn rijles zit er ook op :j
We hebben het kijgedrag uitvoerig gedaan, want ik keek nooit in mijn buitenspiegels _O-
Nu heb ik dat dus geleerd en ik pik het wel snel op zei hij! :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:43

Klinkt goed Aranel, mooi dat je het zo snel op pikt. :)

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:55

Phylos schreef:
Als je er een paar weken uit bent geweest hoeft dat geen nadeel te zijn! nadat ik voor de 2e keer was gezakt hadden we 4 weken vakantie ofzo ertussen zitten, daarna had ik nog 3 lessen en dan examen..die laatste 3 lessen ging het 10x beter als daarvoor...opeens had ik de rust en ging het heel ontspannen en vanzelf..en toen slaagde ik ook :P..

hoop dat het bij mij ook meteen zo gaat dan haha! Meteen in 1x slagen hoppa! theorie had ik wel in 1x 4foutjes!
achja, ik neem wel wat valeriaan in 2weken van te voren tot aan het examen..

zenuwen, heb ik namelijk heel snel en heftig! Ik zou het nog erger vinden als ik door de zenuwen zou zakken! Als in plaats van door mijn eigen domme fout. blijft zonde offcours!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:49

Hahaha zelfde hier Judith_M :')

Als we nu ff dezelfde datum doen zitten we gezellig samen in die zaal :)) Ik moet ook in Zwolle examen doen, zowel theorie als praktijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:16

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:15

Ik moet dinsdag op theorie, volgensmij word het een ramp. :))
Gelukkig mag ik wel eerder weg van school haha.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:32

Las wat over de 1e les, ik heb toen gewoon een rondje gereden, paar dorpjes hier in de buurt door en beetje kennismaken met de auto, en natuurlijk je instructeur/trice :D

Schakelen is opzich niet zo moeilijk te leren, ik zag er zelf ook erg tegen op, maar het viel me echt 100% mee.
heb daar wel stiekem paar keer mee geoefend, dat ik een beetje het gevoel had hoe het moest, scheelt toch weer wat tijd met 1e (paar) lessen :D.
nu gaat het eigenlijk al als vanzelf.
Ze vroeg ook toen of ik al geoeffend had, zodat ze natuurlijk een beetje kon inschatten 'hoever' ik was.
Verder moest ik de 1e les gelijk alles zelf doen, tuurlijk legde ze wel uit hoe wat werkte, en wanneer ik moest schakelen, maar was niet zo dat ik eerst alleen moest sturen en gas geven ofzo.

Net als terugschakelen voor rotonde enz, dat vond ik eerst ook moeilijk om dat allemaal te doen voor de rotonde, waardoor ik dus vrijwel elke keer stopte :+ maar gaat steeds beter, als je maar optijd begint dan kan je vaak ook zo doorrijden (mits er natuurlijk niks aan komt..) :D

Nou dat was het wel een beetje in grote lijnen wat ik gelezen heb geloof ik :+
Jammer voor de mensen die gezakt zijn :(:) en succes voor de mensen die nog moeten!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:47

Hm, interessant om te lezen Magic_lover, ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat. :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:49

komt vast wel goed! :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:58

Ik denk het ook ja. :D Wordt met mijn motorrijbewijs nog een makkie, dan ken ik én alle verkeersregels, én ik heb ervaring met op snelweg e.d. rijden, én ik voel me gewoon zeker op zo'n ding. :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:01

Morgenochtend om 9 uur weer les!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:03

Judith_M schreef:
Haha lijkt me gezellig! Ik moet het wel snel doen anders mag ik niet afrijden :')

Edit: Ik zie dat je pedagogiek gaat doen in Zwolle, ben je naar de GRASweek geweest? Ken je Sander? (nu 4e jaars)

Edit 2: Waar les je? :)

Nee ben niet naar die week geweest :n

Ik les bij Hooisma :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:55

Annn schreef:
Morgenochtend om 9 uur weer les!

Pff vroeg he haha! Ik moet om 8 uur :(:)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:36

wendyelst schreef:
Phylos schreef:
Als je er een paar weken uit bent geweest hoeft dat geen nadeel te zijn! nadat ik voor de 2e keer was gezakt hadden we 4 weken vakantie ofzo ertussen zitten, daarna had ik nog 3 lessen en dan examen..die laatste 3 lessen ging het 10x beter als daarvoor...opeens had ik de rust en ging het heel ontspannen en vanzelf..en toen slaagde ik ook :P..

hoop dat het bij mij ook meteen zo gaat dan haha! Meteen in 1x slagen hoppa! theorie had ik wel in 1x 4foutjes!
achja, ik neem wel wat valeriaan in 2weken van te voren tot aan het examen..

zenuwen, heb ik namelijk heel snel en heftig! Ik zou het nog erger vinden als ik door de zenuwen zou zakken! Als in plaats van door mijn eigen domme fout. blijft zonde offcours!

niet teveel aan denken dat het 'zonde' zou zijn...of het geld wat het je kost enzovoort...het is echt geen schande om te zakken (zo voelde ik me wel hoor, maar 2 dagen later voel je je al weer heeeel anders) het is meer regel dan uitzondering om bij je eerste keer te zakken. Het is lang zo makkelijk niet meer als vroeger ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:37

Judith_M schreef:
Haha lijkt me gezellig! Ik moet het wel snel doen anders mag ik niet afrijden :')

Edit: Ik zie dat je pedagogiek gaat doen in Zwolle, ben je naar de GRASweek geweest? Ken je Sander? (nu 4e jaars)

Edit 2: Waar les je? :)

he ik lees hier pedagogiek...beetje of topic..maar ben benieuwd hoe je het gaat vinden!...moet namelijk zelf naast diergeneeskunde nog een 2e keus zoeken...en pedagogiek staat ook op het lijstje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:52

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:47

Citaat:
niet teveel aan denken dat het 'zonde' zou zijn...of het geld wat het je kost enzovoort...het is echt geen schande om te zakken (zo voelde ik me wel hoor, maar 2 dagen later voel je je al weer heeeel anders) het is meer regel dan uitzondering om bij je eerste keer te zakken. Het is lang zo makkelijk niet meer als vroeger ;)

Ja, ik weet het.. Denk er toch wel heel snel over na! Dat het geen schande is dat weet ik er zijn zoveel mensen die paar keer zakken!:P Alleen zonde! Achja, we zullen wel zien! Ik doe me best en meer dan dat kan ik niet doen! :7

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:46

Pfff, dat was me weer wat. Mijn instructeur heeft door mijn schuld zijn warme drankje over zich heen gekregen, we hadden 1 fikse noodstop, ik vloog bijna uit de bocht, etc. etc. }:0

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:09

Dat is niet zo best Pluutje..

Wat bijzonder allemaal te lezen over jullie eerste lessen, ik moest gelijk alles al doen, behalve het kijken dan. Maar ik moest gelijk zelf sturen, schakelen en gassen.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:17

RolingRoos schreef:
Wat bijzonder allemaal te lezen over jullie eerste lessen, ik moest gelijk alles al doen, behalve het kijken dan. Maar ik moest gelijk zelf sturen, schakelen en gassen.

Dat had ik ook! :)