Ja, was niet zo gezellig. Ik blijf wel netjes vriendelijk omdat ik anders niet wil weten wat er gaat gebeuren (hij is namelijk 2x zo groot als mij en 3x zo breed ongeveer)
Het mooiste is nog dat hij zijn Rancho (jaja, van hemzelf) had laten liggen .
Heb een lieve mannelijke collega gesproken en ik moet hem vooral de volgende keer omroepen en zou hij die meneer wel even helpen (evenals een zeer gebekte cassiere )
MarJon
Geplaatst: 28-09-09 12:22
Dat je zo vriendelijk kan blijven! Ik had al lang gezegt van; Ja bekijk het lekker! En wat anders gaan doen.
Een klant heeft een hoop rechten, maar ook plichten. Een van die plichten vind ik ook vriendelijk blijven tegen het winkelpersoneel en spreken zonder dreigende taal/scheldwoorden. Wanneer dit het geval is beroep ik mijzelf ook op mijn rechten en roep ik mijn chef of vertel ik de klant dat ik het niet eens ben met de wijze waarop ik behandeld wordt!
juleke
Geplaatst: 28-09-09 15:10
Ik werk dan wel niet in een winkel ofzo, maar ik heb wel een leuke.
Onlangs moest ik een soort verband hebben omdat mijn paard een wonde op zijn been had en dat moest afgeschermd blijven. Veearts had wat verband hier gelaten, maar niet voldoende. Ik kon het gewoon bijhalen bij de apotheek. Dus ik naar de apotheek. Wist alleen niet goed hoe ik dat verband moest omschrijven. Toevallig had ik thuis nog gelijkaardig verband liggen dat we ooit voor de hond hadden gehad. Het verband voor de hond was echter nogal decoratief.. het was fluogroen en er stonden van die pootafdrukken op.
Maar goed, ik nam dus dat verband als voorbeeld mee naar de apotheek. Ter plaatse laat ik het verband zien en vraag of ik zo enkele rollen zou kunnen krijgen. Apotheker antwoordt 'Nou, dat heb ik wel, maar dan wel zonder pootjes.' Ik 'Dat is ook goed hoor, als het maar een gelijkaardig verband is.' Apotheker loopt weg, even later komt ze terug en vraagt 'Had je ook nog een bepaalde kleur gewild?' Ik 'Ach, als ik het dan toch al zonder de pootjes moet doen, maakt de kleur mij ook niets meer uit.'
Apotheker wist niet meer waar ze had en schoot luidop in de lach. En dat in een drukke apothekerszaak waar zo'n 5 apothekers gelijktijdig aan het werk zijn. Andere klanten en apothekers keken toch wel vreemd op.
Yellowcab
Geplaatst: 28-09-09 16:32
Wij hebben al wat klanten gehad die zwaar geïrriteerd waren dat we nog geen 5 dec papier hebben. Uh het is september! Doe normaal!
Ik hoor veel mensen klagen dat we nu al pepernoten e.d. hebben. En toch met de hele stelling met enig regelmaat gevuld worden omdat het wel leeg wordt gekocht.
Charaz, apart nouja, de volgende dag werd een van de assistentes uitgemaakt voor een stuk chagerijn.. is ze niet alleen iets stiller dan de andere twee
Ik was gister de gebakskoeling aan het schoonmaken. Komt er een man naast me staan en die vroeg zich af waarom 1 gebakje een 35% korting sticker had. Hij sprak niet zo goed nederlands, maar na 3 keer uitleggen snapte hij dat het gebak morgen niet meer goed was en daarom nu goedkoper verkocht werd. Dus hij zei iets van: 'oh dat is handig' en daarna begon hij een zin met 'mijn vrouw'. Ik was alweer bezig met het schoonmaken, dus lette niet meer zo heel erg op, maar ipv dat hij iets zei van 'dat ga ik aan mijn vrouw vertellen.'(wat ik dacht dat ie ging zeggen), zei hij 'daar ga ik mijn vrouw mee in smeren..'
Ik werk in een Super de Boer en er komt altijd een Pool in de winkel van een jaar of 35. Hij weet m'n naam en hij werkt bij een bedrijf waar ik altijd langsfietste als ik naar school moest. Dan begon ie op zn beste Nederlands: 'dag iris, alles goed? iek zag je nog langs.. op de fiets jaaaja' Hij kijkt dan zo slijmerig. Hij probeert ook altijd mn hand te pakken als ik de producten langs de scanner haal of zn geld teruggeef.. IEL. 1 keer stond ik bij de broodafdeling en hij stond achter me, maar dat had ik niet gezien. Hoor ik ineens in me oor heel slijmerig 'boe!' Gadver, ik ben snel achter de toonbank gevlucht!
Ik sta ook bij de vleeswarenafdeling en we hebben dan een kleine kaasafdeling, maar we snijden zelf geen kazen. Er liggen wel nepkazen voor de sier op de planken. Dan komen er wel eens van die klanten: mevrouw: 'hallo, kunt u een stuk wapenaer afsnijden?' ik: 'nee sorry mevrouw, dat zijn geen echte kazen!' mevrouw: 'o hahaha, wat dom! dat had ik echt niet gezien:O'
En een collega van mij heeft altijd van die rare dingen met klanten. Zo komen er op zaterdagochtend altijd twee oudere mannen en die beginnen dan tegen haar: 'Goedemorgen! Lekker geslapen? Je maakt mn dag weer helemaal goed, nu ik je heb gezien!' Dan komen we niet meer bij. Maar laatst was het erg!
man: 'goedemorgen, lekker geslapen?' collega: 'ja hoor prima, en u?' man: 'ja zeker, ik heb over je gedroomd!' collega: 'pardon, wat zei u?' (ze verstond het dus echt niet:P) man weer: 'ik heb over je gedroomd!' Me collega is maar snel weggelopen haha!
's Avonds komt er altijd een man, die komt echt om kwart voor 8, en dan komt ie bij de kassa en dan zingt ie altijd deuntjes en doet rare dansjes en met pinnen doet ie altijd 'bloep, bloep, bliep, bloep, OKEEEEE!' wanneer ie op de knopjes drukt. Wel lachen:P
En ook nog een man die komt altijd een kratje bavaria halen en dan zegt ie als ie klaar is: 'zo en nu mag je van mij naar huis! ja zeg maar tegen je baas dat je naar huis mag;)' Dan zeg ik maar gewoon: 'ja hoor is goed, als jij mn werk dan even overneemt ga ik wel naar huis!' Dan gaat ie toch maar snel weg:P
En soms ook wel klanten die hele verhalen lopen te mompelen, maar dat versta ik dan echt niet en dan lach ik maar een beetje naar ze:P
Soms snappen klanten ook niks van de bonnetjes, ik had een keer per ongeluk een product twee keer aangeslagen, maar er ook weer afgehaald. Dan staat er dus bijvoobeeld: chocola 1,25 chocola 1,25 chocola -1,25 Maar die vrouw snapte er niks van, ze dacht dat ze nog steeds twee keer dat product betaalde, terwijl er toch echt een minnetje voor die ene stond. Ik heb het echt wel 100x uitgelegd, maar ze snapte het nog steeds niet toen ze wegliep pff..
Er kwam ook een keer een buitenlander, volgens mij was hij Duits en hij begon over een kaartje voor een mobiel, maar ik dacht dat hij een opwaardeerbonnetje bedoelde. Ja, die hebben we wel, maar ik verstond er niks van. Het ging ongeveer zo: hij: 'do you have a.. card for mobile phone?' ik: 'ehm.. eh i don't know' hij: 'yes ehh.. card you know, for mobile phone' ik: 'ehm what do you mean, what kind of card?' hij: 'yes a card, do you have it?' ik: 'yes' hij: 'okay' ik: 'for how many?' hij: 'o no, okay thanks bye!' Echt heel raar, en ik werd knalrood, want er stond een megarij aan me kassa, echt genant
Haha ik heb dr nog wel meer, maar weet ze ff niet meer:P
Iepoetjuh, jaa die bonnetjes he . OMG, sommige mensen snappen het echt niet. Vervolgens zeggen ze dat ze het snappen en dan komt het welbekende zinnetje máár ik heb hem dus wel dubbel betaad...aarrghhh..nee!
Wij doen het altijd heel kinderlijk uitleggen en strepen ze tegen elkaar weg, zodat er toch echt maar 1 overblijft . Of dan zeggen we + en + en dit is -, dus dan blijft er nog 1 over of 1 +1 -1 = 1 .
Vandaag had ik toch wel echt iets heel mafs!
Er staat een turkse mevrouw bij mij aan de kassa en die mevrouw heeft afgerekend. De volgende klant is een oude mevrouw die boodschappen komt doen met haar zoon.
Klant: Wat een akelige mevrouw hiervoor zeg Ik: (verstond het echt niet) sorry, mevrouw wat zei u? Klant: Wat een akelige mevrouw die hiervoor was zeg. Ik: Waarom dan? Klant: Gewoon, omdat ze voor ons loopt. Echt akelig
Haar zoon hoorde dat en toen kreeg ze er toch wel even van langs en dat ze niet zo raar moest doen (die mevrouw bedoelde het echt rascistisch )
miek140
Geplaatst: 10-10-09 13:44
Vanochtend:
ik: "goedemorgen meneer, wilt u er een zakje bij?" klant: "ik wil pinnen alsublieft" ik: "prima, dat is dan ... " klant: "ja en mn sigaretten dan?" ik: "die kunt u bij de klantenservice halen meneer" klant: "..." (staart mij aan met een glazige blik) ik: "dat wordt ... " (herhaal bedrag) klant: "oke dan, maar ik houd eigenlijk niet van koekjes" ik: "... en uw bonnetje meneer!" klant: "en mijn tas dan?"
Heb hem maar een tasje meegegeven, meneer is gegaan zonder sigaretten te kopen Toen meneer de winkel uit was heeft de volgende klant mij van de grond moeten rapen om me weer terug te zetten op mn stoel
Klant komt binnen bestelt een broodje. (van buitenlandse afkomst, wellicht was zijn Nederlands niet zo goed..) Ik: "Sorry meneer, ik heb momenteel alleen nog wit brood.'" Hij: "Maar ik wil bruin brood." Ik: "Sorry, heb ik even niet meer." Hij:"Doe dan maar wit. Zit er chloor in het brood?" Ik, met een verbijsterde blik naar collega: "Nee, meneer.."
Toen hij weg was vroeg collega waarom ik zo vreemd keek en hebben we samen met de klanten even smakelijk gelachen.
toen ik nog bij de bakker werkte hadden we een erg leuke, lieve en zeer gezellige man van antiliaanse afkomst.
klant; mag ik een zak bolletjes ik; natuurlijk, wilt u ze meenemen of hier doorslikken klant helemaal in een deuk, en een heel verhaal over zijn antiliaanse afkomst vs bolletjes slikkers. we hebben nog nooit zo in een deuk gelegen. helaas was het op een drukke zaterdag en kreeg ik daarna een hele boze vrouw die vond dat ik dat niet kon maken en disciminerend was. wist zij veel dat die man altijd donkerbruin brood kocht omdat hij bang was dat zn kleurtje minder zou worden...
Ik vind het gedeelte met het 'donkerbruin brood om zn kleurtje te behouden' ook erg goed gevonden van de klant zelf
Aradis
Geplaatst: 10-10-09 16:13
Laatst wilde iemand bij ons per se pepsi cola.. we hebben hebben helaas alleen maar coca-cola (Restaurant, geen winkel) vond die man absoluut niet kunnen.
Ook een keer een discussie gehad met een meneer die ons een "veredelde friettent" vond omdat we alleen (verse, huisgesneden) friet serveren en geen gebakken aardappeltjes. Hij vond het ook belachelijk dat we maar keuze hadden uit 2 warme groentes, en dit allemaal voordat hij nog maar besteld had..
Wat ik echt heel raar vind is wanneer je naar een tafeltje gaat om bestelling op te nemen en zo'n gesprek krijgt: Ik: Goedemiddag, Wat kan ik voor u doen? gast: 2 koffie!!
En dan je dom aankijken dan begin ik gewoon weer opnieuw met goedemiddag totdat ik ook vriendelijk begroet word
Laatst een klein meisje met een fotocamera hele tijd foto's van ons maken en dan zeggen: "Ik hebt lekker foto van jouw gemaakt he? hihi" zo schattig.. Moeder had haar handen vol
Laatst was het heel druk en omdat het bijna dierendag was hadden we een speciaal fooienpotje voor ezels dus daar het fooi steeds ingedaan. Kwam er op een duur een vrouw afrekenen: Ik: Is alles naar wens geweest? Gast: Ja, prima in orde! We hebben zelf ook gezien dat het erg druk voor jullie was, maar we hebben nergens op hoeven wachten! Eten was ook prima enzovoortss Ik: Dank u mevrouw Gast: Hebben jullie ook een fooienpot? Ik: Uitleggen over speciale fooitenpot voor de ezeltjes.. Gast: Ja, ik vind die ezeltjes ook heel zielig en prima dat jullie dat doen! Maar deze fooi is echt voor jullie! en niet voor de ezels, kan ik erop rekenen dat de fooi goed terecht komt? Ik: Ja mevrouw vond ik zo lief
Marjon_
Geplaatst: 10-10-09 20:06
Klant duwd bijna een collega van mij in zen winkelwagentje Ik: Meneer wilt u zo graag mijn collega mee nemen?? Meneer: Ja eigenlijk wel Ik: Tja dat wordt hem niet zit geen streepjescode op Collega: Ach die plakken we er wel op Ik: Beetje zielig voor andere collega hij heeft last van zen rug en moet dan jou ook nog over de band heen slepen Meneer: weet je wat ik haal je wel een andere keer op
och wat heb ik gelachen zeg Meneer loopt verder met zen vrouw kom ik bij de collega die last van zen rug heeft en achter de kassa zit .. zo hebben die oudjes aan de speed gezeten of zo die mensen waren zo druk