Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:41

Van de WET mag het niet. Maar wie ben JIJ om te zeggen dat een 14-jarige niet stiekem naar bed mag met d'r vriendje? Het gebeurd genoeg hoor.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:42

Ik vind dat wel een heel erg groot verschil.
Maar het ligt natuurlijk ook aan de leeftijd van de personen in kwestie.
Ik vind 42 en 49 opzich best kunnen, maar 12 en 19 dus echt niet.

dus hoe ouder je word, hoe minder het verchil gaat uitmaken denk ik (al zijn er ook over the top dingen).

Maar bij 25 en 13 zit er zo'n groot verschil tussen!
De één is volwassen, heeft zn diploma's al, heeft waarschijnlijk verschillende vriendinnen gehad, heeft al heel veel ervaring, is het huis al uit en heeft al veel meer meegemaakt.
De ander gaat net naar de middelbare school, heeft misschien nog niet gezoend, weet nog niet wat er allemaal speelt in de wereld, is nog harstikke kinderlijk.
nee, dat vind ik echt niet kunnen.

Ik zou er dan ook zeker wat van zeggen. :o

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:08

Ja klopt. In mijn geval is dat anders. Mijn vriendje heeft dan wel een rijbewijs, maar ik was ook z'n echte eerste, en hij zit ook nog op school, noem maar op. Het verschil wordt daardoor veel kleiner. ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:08

Perrokai schreef:
Ja maar hoe moeten wij nu iemand serieus nemen die zegt volwassen genoeg te zijn voor zo'n relatie maar niet volwassen en serieus genoeg om zich aan de wet te houden, wat ook voor de 26 jarige geld trouwens en feitelijk dus niet begrijpt waarom er zo'n wet is en deze daarom maar aan zn laars lapt ?

Ik zeg al dit bevestigt alles juist en doet mij nog een keer dubbel en dwars beseffen waarom die wet er is. Juist om jonge meisjes en jongens die denken te weten waar ze mee bezig zijn te beschermen tegen zichzelf en de smeerlappen of eventuele pedofielen op afstand te houden.

Snap niet dat er ouders zijn die dit goedkeuren hoor echt niet, in en in triest zo'n geval. En dan later mekkeren dat dochterlief helemaal verknald is op ieder gebied. Wat bezielt jullie toch, zijn jullie nu echt allemaal zo onwetend of wat is er ?

En zelfs iemand die 18 is mag dan wel meerderjarig zijn maar ik geloof dat sommigen het dan nog niet helemaal begrijpen. Dood en dood zonde van jullie......

Stelen is ook strafbaar maar is daar ook een excuus voor ?

Ik snap wel dat er een wet bestaat om mensen te beschermen en etc. Maar als je echt van mekaar houdt en hij respect voor je heeft en pas wacht totdat jij verder wilt, vind ik het kunnen. Ja, als mijn dochter 15 was en ze kwam met een gozer van 22 thuis dan zou ik het accepteren, anders doet ze het achter me rug om en heb je het vaak niet meer in de hand. Dit heb ik zelf meegemaakt want ik verberg super veel voor mijn ouders omdat ze sommige dingen niet accepteren en thuis niet bespreekbaar is.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:09

Ik denk dat het aan de persoon zelf ligt. Veel mensen denken dat ik 18 ben, terwijl ik nog maar 15 ben.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:14

Picassox schreef:
Van de WET mag het niet. Maar wie ben JIJ om te zeggen dat een 14-jarige niet stiekem naar bed mag met d'r vriendje? Het gebeurd genoeg hoor.

Wie ik ben ? een volwassene die zn gezonde verstand wel kan gebruiken en dat dus mag zeggen of het ze aanstaat of niet.
Verder ben ik klaar met jullie.......aangezien jullie blijkbaar niet eens verstandig mee kunnen praten valt er ook niets meer over te zeggen omdat je het gewoonweg niet wil snappen en het ook nog eens op jezelf betrekt. Jij mag wel 15 mag niet voor de laatste keer. Je bent pas pedofiel als je er 1 van onder de 16 pakt niet als een 14 jarige een 14 jarige pakt snap je het nu of nog niet ? Een pedofiel die niet alleen fantaseert maar het ook werkelijk doet is strafbaar. Of ga je nu een pedofiel ook nog goed praten want tja.....het gaat zo goed met ze, ze weten precies wat ze doen....
Bel Peter R de Vries even dat hij zn missie kan staken...... +:)+

Ongelovelijk dit.....dit is geen dommigheid jullie zitten de boel met opzet op te jutten lijkt wel. Kan me nml. niet voorstellen dat er meiden van jullie leeftijd zo zijn. En zo zonde he, kijk eens in het profiel van KvE, is dat geen bloedmooie meid ? maar ja jammer...... |(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:23

Perokkai, het probleem is dat je denkt dat je heel wat weet als je 15 bent. 20 jaar later kan ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal niets wist.

Natuurlijk is er ware liefde. Mumtaz Mahal (van de Taj Mahal) was ook 13 toen ze uitgehuwelijkt werd aan de Sjah (van 18) en zij hielden 'teveel' van elkaar en het is haar dood geworden met bijna 20 kinderen.

Wat ik moeilijk vind, is dat er oude mannen blijkbaar echt 'op zoek zijn naar' en andersom ook, blijkbaar.
En ik vind iemand van mijn leeftijd (35) best al een 'oude man' :=

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:57

Ik snap jou Perrokai. Maar je moet ook snappen dat er ook dingetjes zijn die buiten de wet kunnen vallen. En of je nou 15 of 16 bent, het enige verschil is dat je officieel seks mag hebben, maar niet officieel een relatie hebben met een meerjarig iemand. Ik vind je reacties een beetje overdreven. Probeer het gewoon rustig uit te leggen maar geef ook toe als je op een bepaald punt fout zit. Ik geef toe dat je gelijk hebt qua wet, maar ik weet dat het in de praktijk anders werkt. Dat is nou eenmaal zo.

Wat Nicolletje zegt is wél een moeilijk kwestie, 35-jarige die OP ZOEK is naar een 14-jarige. Dat is wel fout. Sterker nog, ik reed pas bij ons door het bos met m'n paard. En ik zag een auto staan, ik zag twee mensen zoenen, een hele oude vent met een meisje die nog lang niet mijn leeftijd had.

Het is ieder zijn ding, dat kan je niet tegenhouden. Die wetten zijn er om mensen te beschermen, maar als jij je er goed bij voelt als jij met een ouder iemand gaat, tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:33

KellyZ schreef:
Ja, als mijn dochter 15 was en ze kwam met een gozer van 22 thuis dan zou ik het accepteren, anders doet ze het achter me rug om en heb je het vaak niet meer in de hand.

Als je daadwerkelijk kinderen hebt spreek je hopelijk wel anders. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat je als moeder akkoord gaat met een relatie tussen je 14/15/16 jarige en een volwassen vent. :n
Dan is er in mijn ogen toch iets niet helemaal oke.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:39

faye schreef:
KellyZ schreef:
Ja, als mijn dochter 15 was en ze kwam met een gozer van 22 thuis dan zou ik het accepteren, anders doet ze het achter me rug om en heb je het vaak niet meer in de hand.

Als je daadwerkelijk kinderen hebt spreek je hopelijk wel anders. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat je als moeder akkoord gaat met een relatie tussen je 14/15/16 jarige en een volwassen vent. :n
Dan is er in mijn ogen toch iets niet helemaal oke.

Amen ! ben ik het helemaal mee eens, volgens dan kijk je als ouders dan ook door een verkeerde bril en wil je alleen het goede zien..
heb nu een vriendje die jonger 1 jaar maar ik ben 19 hijs 18... toen ik 17 was had ik met iemand van 24 daar waren me ouders achteraf al niet blij mee en nu bedenk ik me achteraf dat verschil eigenlijk al te groot was na mijn idee..

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:17

ik was zelf 14 toen ik een vriend van 18 kreeg daarna was ik 14 en kreeg ik en vriend van 18 en nu ben ik 21 jaar en heb een man van 23 jaar en 2 kids .

maar 14 jaar en 27 ofzo dat vind ik ook weer niet kunnen maar bv

21 en 28 kan nog wel vind ik dan

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:19

geloof dat ik stieflief ook liever met een knul van 15 thuis zie komen (zij is 14) dan een jongen van 20 of ouder...
Gelukkig is ze er nog niet zo erg mee bezig.. dat scheelt.
Laat ze lekker puberen en hopelijk wacht ze nog even met serieuze toestanden.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:24

ik hoop dat mijn dochter later ook met een vriend thuis komt van een jaar of 1 a 2 ouder maar je hebt het tegenwoordig ook niet altijd voor het zeggen maar ik zal het dan zeker goed in de gaten houden

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:48

Mijn ouders zouden een hartverzakking hebben gekregen als ik als 14-jarige was thuisgekomen met een jongen van 18.
Vind het gewoon niet 'fris', niet gelijkwaardig. Nu zijn mannen natuurlijk wel later volwassen, maar als meisje van 14 ben je toch echt nog maar 14.
Sprak van de week nog een moeder van een meisje van 17. Meisje doet examen en gaat dan op kamers ergens aan de andere kant van Nederland. Moeder kon haar natuurlijk niet tegenhouden etc., ze vertelde wel dat dochterlief zichzelf al erg volwassen vond, maar als je dan soms/vaak hoorde wat ze zei, merkte je toch wel echt dat ze nog een kind was (naief, dom op veel terreinen). Iemand noemde het hier ook al, je denkt dat je al zoveel weet, maar eigenlijk weet je nog niks. (uitzonderingen daargelaten) Zo'n oudere jongen zou het fatsoen moeten hebben dat te weten en hier rekening mee te houden.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:56

Toen ik 15 was had ik een relatie met een jongen van 20, mijn ouders vonden dat in het begin ook niks maar ze kende de jongen al en kwam al geregeld bij ons over de vloer dus dat scheelde.
Een andere jongen van 20 vonden ze helemaal niets en mocht ik ook niet mee afspreken en dergelijke, hangt dus ook zeker wel af van het soort jongen.

Maar om dat te zeggen dat ouders je niet goed opvoeden blablabla omdat Jij het anders zou doen vind ik niet kunnen :n

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:13

Juist ja, aan die jongen mnakeert ook wat als hij niet inziet dat hij fout bezig is en ik zeg al, als het dan toch zo goed zit tussen die twee dan wacht hij wel een jaar of twee of drie. Als het dan toch juist niet om de sex gaat hoeven ze die ook niet te hebben. En ookal bied de 15 zich jarige zich aan dan zou de 26 jarige zo wij moeten zijn om zelf te zeggen nee schat, we doe leuke dingen samen maar dat nog niet. Dan vind ik het al heel wat anders, zou er nog niet super gelukkig mee zijn maar okee dan kun je het die kans geven.

Ik weet zelf ook dat ik op mn 15 ongeveer wel alles wist van het leven, ik was er vol van overtuigd. En gelukkig wist ook iid op dat gebied wat goed of fout was, heb het zelfs meegemaakt. Die jongen van 25 zei tegen mij luister eens het kan niet, was er helemaal kapot van maar hij legde het me uit en ik snapte het. Als je tegen zo iemand aanloopt mag je je in je handjes knijpen en als mijn dochter van zo iemand vertelde dan zou ik die persoon echt vreselijk hoog hebben staan. Zo hoort het en zo hoor je te denken. Als je dan vind dat onzin is dan weet je dus niet genoeg al denk je zelf van wel.

En dan moet ik toegeven dat ik fout zit, nou sorry hoor maar ik geef genoeg om de jeugd en meiden als jullie om jullie tot in de treuren toe op andere gedachten te brengen. Jammer dat je ouders dat niet doen, of weten ze het niet misschien ?

Kijk nog maar eens naar KvE, dat zou me door merg en been gaan als zij op haar 15e thuis was gekomen met een 26 jarige die haar niet eens respecteert, normen en waarden overboord smijt en de wet maar even opzij zet. Juist voor dat soort personen is er een wet gemaakt. Tenzij hij de uitzondering is die ik hierboven beschrijf maar als ik dat zo hoor geloof ik daar niet zo in en als het wel zo is dan is het gewoon een heel ander verhaal.

KvE. je laatste zin raakt kant nog wal, het gaat niet om anders het gaat om normen en waarden, dat is wat deze maatschappij een beetje in het gareel houdt. Als je die gaat verdraaien en verleggen dan loopt het spaak. Daarom zijn er zoveel campagnes momenteel, omdat veel ouders geneigd zijn het te laten versloffen. Nu kun je op je 18e alle maatschappelijke bewezen problemen gaan ontkennen maar ze komen echt niet uit de lucht hoor helaas.
Ik sanp ook niet waarom jij je er zo druk over maakt, je bent tenslotte 18 en mag werkelijk alles. Maar probeer ook eens een beetje het goede voorbeeld te geven dan en ga geen vrijbrieven geven aan meelezende kinderen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:18

Op zich geldt dat wel of niet 'goedkeuren' natuurlijk ook voor jongens in de 'goede' leeftijdscategorie. Maar daar is bij wet niets voor geregeld ;)
Luisterde jij trouwens naar je ouders KvE? (w.b. die jongen waar je ouders niets in zagen?)

Ik denk dat qua opvoeding de ene ouder de andere ouder gewoon niet is. Je kunt best vinden dat iemand het in jouw ogen niet goed doet, daar kun je dan weer leuk met elkaar over discussieren en steek je wellicht van beide kanten nog iets op. Maar ik denk dat de perfecte ouder (gelukkig) niet bestaat!
Wel zouden ouders betrokken moeten zijn bij hun kind! Niet alleen wat dit betreft, maar ook op andere gebieden. Je kunt best iets verbieden, want de ouder is nu eenmaal de volwassene en de opvoeder. Door alles maar met de mantel der liefde te bedekken lost op de lange termijn ook niets op. En ik denk (en zie) dat veel ouders hun kinderen helemaal loslaten en vaak geen idee hebben waarmee hun kind bezig is. Zo zou het toch echt niet moeten zijn!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:28

Alet74 schreef:
Op zich geldt dat wel of niet 'goedkeuren' natuurlijk ook voor jongens in de 'goede' leeftijdscategorie. Maar daar is bij wet niets voor geregeld ;)
Luisterde jij trouwens naar je ouders KvE? (w.b. die jongen waar je ouders niets in zagen?)

Ik denk dat qua opvoeding de ene ouder de andere ouder gewoon niet is. Je kunt best vinden dat iemand het in jouw ogen niet goed doet, daar kun je dan weer leuk met elkaar over discussieren en steek je wellicht van beide kanten nog iets op. Maar ik denk dat de perfecte ouder (gelukkig) niet bestaat!
Wel zouden ouders betrokken moeten zijn bij hun kind! Niet alleen wat dit betreft, maar ook op andere gebieden. Je kunt best iets verbieden, want de ouder is nu eenmaal de volwassene en de opvoeder. Door alles maar met de mantel der liefde te bedekken lost op de lange termijn ook niets op. En ik denk (en zie) dat veel ouders hun kinderen helemaal loslaten en vaak geen idee hebben waarmee hun kind bezig is. Zo zou het toch echt niet moeten zijn!!

Amen _/-\o_

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:34

Mijn ouders hebben mij en mijn zusjes werkelijk waar nooit verboden om met wat voor jongen dan ook om te gaan c.q. verkering te hebben. Ook niet toen ik op mijn 15e thuiskwam met een jongen van 18. Mijn vriendin van 16 had tegelijkertijd een vriendje van 19 en zij had daar thuis zeer veel problemen mee, met name 'omdat hij al met een meisje naar bed was geweest'. Tja, dat was mijn vriendje ook, maar daar maakte mijn moeder echt geen probleem van (mijn vader bemoeide zich niet met dat soort 'vrouwenpraat'). Maar met mij wilde hij dat niet, daar vond dat vriendje me te jong voor. We hadden het zo ook gezellig, beetje zoenen en verder leuke dingen doen.

Overigens denk ik niet dat ik een 'slappe' opvoeding heb gehad. Mijn ouders hebben ons wél veel onze eigen keuzes laten maken. Ze lieten ons niet volledig los, maar hielden wel in de gaten of er dingen gebeurden die niet in de haak waren en stuurden bij als ze het vermoeden hadden dat er iets niet klopte. Ze hebben ons iig werkelijk waar nooit verboden om met wie dan ook om te gaan (maar misschien was dat ook niet nodig, misschien zochten wij gewoon geen 'foute' mensen op). En ik kan zeggen dat we alledrie zijn opgegroeid tot volwassenen met kennis van normen en waarden - die we ook naleven.

Maar goed, dat zegt iedereen natuurlijk van zichzelf. :7

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:47

Precies, wel de vinger aan de pols houden en ingrijpen als je denkt dat het nodig is. Op zich moet je ook wel fouten mogen maken om ervan te leren (tot een zekere grens en die mag de ouder dan bepalen). Toch hoor je tegenwoordig veel ouders die niet weten wat hun kind doet als het niet thuis is, dat ze zelf maar mogen weten hoe laat ze thuis zijn, totaal geen toezicht en structuur, terwijl dat voor een puber vaak toch erg prettig kan zijn.
Bij mij zou het vooral mijn vader zijn geweest die had ingegrepen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:52

Mijn vader heeft wél diverse goede gesprekken met vriendjes gehad als hij van mening was dat die jongen niet helemaal begreep hoe zijn dochter behandeld moest/wilde worden. ;)

Maar dat ging geheel met wederzijds respect, het ging niet zo van 'die jongen is niet goed voor je dus je maakt het nu uit en je hebt geen contact meer met hem'.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:08

Ik heb hier al eens gereageerd in het topic, maar dit is vooral voor jou bedoeld Perrokai.

Ik was 16 toen ik iets kreeg met mijn vriend van 24.
Nu twee jaar later nog steeds samen, eigen (huur)huisje en trouwplannen.
Het hoeft dus niet altijd verkeerd te gaan toch? :)
En ja, het is vroeg dat we trouwen maar NU voelt het goed!
En hopelijk mag het ook nog lang zo zijn hoor :j

Ik zou zelf wel op tijd inzien als het voor de "verkeerde redenen" was, en ja, dan had ik hem ook wel buiten geskupt :D
Niet iedere relatie met veel leeftijdsverschil (op jonge leeftijd) hoeft slecht te zijn.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:16

Perrokai, ík ben niet thuis gekomen met een 26 jarige, ik vertel hier mijn mening net zogoed als dat jij dier hier mag plaatsen daar wordt ook om gevraagt, anders stond er wel via de wet .. ect.
en die wet zou ongetwijfelt erg goed zijn voor mensen, maar mensen leven niet alleen maar volgens de wet...

daarbij ben ik nog geen 18 maar maak me alsnog nergens druk om, en jij bent de gene die hier zich nogal druk maakt over mijn mening.
Zie bij jou nergens anders dan over sex, net of daar een relatie opgebaseerd is, nou bij mij en velen anderen toch echt niet.

Alex74, ja ik heb geluisterd naar mijn ouders.
Tijd die jongen niet eens meer gesproken nu af en toe nog via msn

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:51

Whisperramse, je was 16, de wet stelt 16 dat doen ze niet voor niets, op je 16e is het okee dus zul je mij daar niet over horen.

KvE ik zeg niet dat JIJ met een 26 jarige thuis kwam dus je moet beter leren lezen. Jij verdedigt een 26 jarige met een 15 jarige. Je was bijna 18 zei je zelf.....

Een 26 jarige die sex heeft met en 15 jarige is een pedofiel, dat mag niet in nederland de norm is dat een pedofiel die het ten uitvoer brengen strafbaar is. Daar is een reden voor en zijn geen uitzonderingen op ook niet omdat het jouw mening is. Mijn mening is het ook niet het is gewoon heel simpel zo.
Dan moet die 26 jarige maar tonen dat hij ook dezelfde normen en waarden heeft dan hoor je mij ook niet, gelezen nu ?

Als jouw mening is dat pedofilie wel mag omdat jij vind dat er uitzonderingen zijn vind ik dat een heel kwalijke zaak zeker omdat het op een openbaar forum staat waar kinderen meelezen. Daarom zijn er grenzen en daarom staat er sex want als er geen sex staat is het geen pedofiel. Je kan dat verdraaien dat ik het over sex heb en dat een relatie volgens mij op sex gebaseerd is maar daar wet je helemaal niets van en daar gaat het niet over. Hebben ze dus wel sex of niet ondanks dat het er niet op gebaseerd is ? Ik zei al eerder hebben ze het niet dan is er niets aan de hand. Dus lees eens een keer wat er staat ik heb geen idee hoe ik het verder nog aan je verstand kan peuteren en ga daar ook geen moeite voor doen je bent tenslotte bijna 18 en dus nu 17 dus doe wat je wilt.

Ik hoop dat andere kinderen tot 16 jaar wel begrijpen wat ik bedoel en zo dus even nadenken voordat ze zich ergens in storten.

Karin, ik ben ook heel vrij gelaten tot op zekere hoogte en tot op de hoogte waarvan mijn ouders zeker wisten dat ik me ook realiseerde wat goed of fout was. Zo hebben ze me ook opgevoed met iig genoeg normen en waarden dat ze me ook die vrijheid konden geven. Dan bouw je ook vertrouwen op, vertrouwen genoeg zodat ik dus altijd vertelde waar ik heen ging en wat ik aan het doen was en ook luisterde als ze me eens waarschuwden ergens voor of voor iemand en er zo vaak achter kwamen dat ze gelijk hadden dat ik ze nog meer vertrouw en respecteer daarna. En ze lieten me ook foutjes maken maar niet de grote fouten maar daar kwam ik dan ook niet aan toe wegens genoeg normbesef denk ik denk ik dankzij hun. en evengoed waren ze gelukkig ook niet perfect en ik niet het perfecte kind en daarom hebben we zo'n goede band met elkaar. Zo hoort het ook vind ik, je moet ze niet op gaan sluiten in gouden kooitjes want als je ze dan laat vliegen krijgen ze het helemaal moeilijk. Maar er zijn gewoon grenzen aan het toelaatbare en zelfs wettelijk vastegelegd en dat is niet voor niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:57

Tja. Als ik hier lees dat 15 en 18 ook als niet gezond c.q. strafbaar wordt beschouwd... Hij is tenslotte meerderjarig. :7

Ik zat destijds in 4 vwo en mijn toenmalig vriendje in 5 vwo (kwam van de havo). Echt, ik zou niet weten wat daar niet gezond aan was.