Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:Ja maar hoe moeten wij nu iemand serieus nemen die zegt volwassen genoeg te zijn voor zo'n relatie maar niet volwassen en serieus genoeg om zich aan de wet te houden, wat ook voor de 26 jarige geld trouwens en feitelijk dus niet begrijpt waarom er zo'n wet is en deze daarom maar aan zn laars lapt ?
Ik zeg al dit bevestigt alles juist en doet mij nog een keer dubbel en dwars beseffen waarom die wet er is. Juist om jonge meisjes en jongens die denken te weten waar ze mee bezig zijn te beschermen tegen zichzelf en de smeerlappen of eventuele pedofielen op afstand te houden.
Snap niet dat er ouders zijn die dit goedkeuren hoor echt niet, in en in triest zo'n geval. En dan later mekkeren dat dochterlief helemaal verknald is op ieder gebied. Wat bezielt jullie toch, zijn jullie nu echt allemaal zo onwetend of wat is er ?
En zelfs iemand die 18 is mag dan wel meerderjarig zijn maar ik geloof dat sommigen het dan nog niet helemaal begrijpen. Dood en dood zonde van jullie......
Stelen is ook strafbaar maar is daar ook een excuus voor ?
Picassox schreef:Van de WET mag het niet. Maar wie ben JIJ om te zeggen dat een 14-jarige niet stiekem naar bed mag met d'r vriendje? Het gebeurd genoeg hoor.
KellyZ schreef:Ja, als mijn dochter 15 was en ze kwam met een gozer van 22 thuis dan zou ik het accepteren, anders doet ze het achter me rug om en heb je het vaak niet meer in de hand.
faye schreef:KellyZ schreef:Ja, als mijn dochter 15 was en ze kwam met een gozer van 22 thuis dan zou ik het accepteren, anders doet ze het achter me rug om en heb je het vaak niet meer in de hand.
Als je daadwerkelijk kinderen hebt spreek je hopelijk wel anders. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat je als moeder akkoord gaat met een relatie tussen je 14/15/16 jarige en een volwassen vent.
Dan is er in mijn ogen toch iets niet helemaal oke.
Alet74 schreef:Op zich geldt dat wel of niet 'goedkeuren' natuurlijk ook voor jongens in de 'goede' leeftijdscategorie. Maar daar is bij wet niets voor geregeld![]()
Luisterde jij trouwens naar je ouders KvE? (w.b. die jongen waar je ouders niets in zagen?)
Ik denk dat qua opvoeding de ene ouder de andere ouder gewoon niet is. Je kunt best vinden dat iemand het in jouw ogen niet goed doet, daar kun je dan weer leuk met elkaar over discussieren en steek je wellicht van beide kanten nog iets op. Maar ik denk dat de perfecte ouder (gelukkig) niet bestaat!
Wel zouden ouders betrokken moeten zijn bij hun kind! Niet alleen wat dit betreft, maar ook op andere gebieden. Je kunt best iets verbieden, want de ouder is nu eenmaal de volwassene en de opvoeder. Door alles maar met de mantel der liefde te bedekken lost op de lange termijn ook niets op. En ik denk (en zie) dat veel ouders hun kinderen helemaal loslaten en vaak geen idee hebben waarmee hun kind bezig is. Zo zou het toch echt niet moeten zijn!!