afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:52

ik heb vandaag mijn TTT gehad en vond het echt heel leerzaam want heb dingen gehoord waarvan ik weet dat ik het wel kan verbeteren enzow en dingen wat ik nog moet leren. daarna heeft mijn rij instructeur mij naar huis gereden en liet hij zien hoe hij rijdt en hoe ik rijdt. nou dan snap ik wel dat ik nog wat te leren heb Tong uitsteken trouwens mijn instructeur drinkt en eet ook tijdens de les en hij belt ook maar ik vind hem verder wel helemaal super les geven!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:53

Heb je wel je TTT gehaalt?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:01

nou ik heb mijn bijzondere verrichtingen wel gehaald maar als dit mijn examen was dan was ik gezakt Tong uitsteken haha ik heb 4 aandachtspunten dus dat is toch nog wel wat....

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:08

Mijn instucteur drinkt wel tijdens de les,
En smst tijdens de les.
Verder kunnen we heerlijk samen roddelen, hij is de buurman van mijn tante sinds een paar weken.
Heb het erg naar mijn zin.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:12

o0marije0o dat van het roken zou ik mij niet over stil houden, en dat van het onnodig stil staan ook niet daarvoor betaal je toch geen 44 euro

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:14

Danielle_ schreef:
mooizo!

Hee even een vraagje. Wat moet je bandenspanning eigenlijk zijn?

Of het staat in het boekje of je gaat naar de garage waar ze het zeker wel weten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:15

MSQuincyTE schreef:
Danielle_ schreef:
mooizo!

Hee even een vraagje. Wat moet je bandenspanning eigenlijk zijn?

Of het staat in het boekje of je gaat naar de garage waar ze het zeker wel weten

Of zoals ik op de vorige bladzijde ookal zei; bij sommige/veel auto's staat het ook in het 'brandstofklepje'...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:16

Daar heb ik het niet zien staan, en dat is een erg rare plek

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:19

MSQuincyTE schreef:
Daar heb ik het niet zien staan, en dat is een erg rare plek

En het is bij sommige auto's toch echt zo... Mijn lesauto had het, mijn eigen auto heeft het, onze andere auto heeft het. Natuurlijk zijn er genoeg die het niet hebben, maar denk er even aan dat er dus ook zijn waar het wel daar staat. Vindt het juist wel een handige plek, veel makkelijker dan zitten zoeken in dat boekje, of naar je garage te moeten rijden om alleen een band op te pompen...

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:46

Maar bij een bp staat bij het bandenpomp ding vaak ook per soort auto hoeveel de banden spanning moet zijn.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:49

Zo zie je maar weer, er zijn heel veel originele oplossingen voor het probleem Haha! Haha!

Ik heb trouwens vanmorgen mijn rijbewijs aangevraagd, ole ole Haha! Als het goed is, is ie morgen binnen. Heerlijk!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:50

Somebody_ schreef:
Je hoeft niet precies te weten wat de bandenspanning is, dat is namelijk bij elke auto anders. Ik moest 4 dingen over de banden te weten:
* Profieldiepte minimaal 1.6mm
* Band moet onbeschadigd zijn
* Ventieldop moet goed aangesloten zitten, etc.
* Bandenspanning moet voldoende zijn, en waar kun je dit bekijken: Of in het instructieboekje van de auto, of in het klepje van de brandstoftank.

thnx. Dat moest ik even weten Haha!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:51

weet niet of het al gezegt is, maar het staat ook meestal aan de binnenkant van je deur hoeveel het moet zijn (werk zelf ook bij een tankstation)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:53

zijn hier trouwens al mensen geweest die voor de 4e keer gezakt zijn in Utrecht, want daarna moet je ergens anders afrijden en hoor daat hele verschillende berichten over dat het nog erger is... enz..
Moet over 2 weken alweer helaas voor de 4x, maar weet nu al zoals alle vorige keren dat ik wel een ... van examinator heb net zoals de vorige en eerste keer of dat ik weer een domme fout maak door de zenuwen. Heb last van examenvrees vandaar.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:55

_Cynthia_ schreef:
zijn hier trouwens al mensen geweest die voor de 4e keer gezakt zijn in Utrecht, want daarna moet je ergens anders afrijden en hoor daat hele verschillende berichten over dat het nog erger is... enz..
Moet over 2 weken alweer helaas voor de 4x, maar weet nu al zoals alle vorige keren dat ik wel een ... van examinator heb net zoals de vorige en eerste keer of dat ik weer een domme fout maak door de zenuwen. Heb last van examenvrees vandaar.

Ja ik.. heb in Nieuwegein moeten afrijden. Ik vond het weinig verschillend met het normale examen, had bovendien een ontzettend onvriendelijke examinator. Enige verschil was dat ik er langer over mocht doen, vraag me alleen af of dat nou in je voordeel werkt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:55

Ik heb zelf afgereden in Utrecht, maar ben in 1 keer geslaagd, dus ik durf het je niet te zeggen... Kun je voor de spanning niet even wat regelen bij de Huisarts, dat heeft bij mij heel erg goed geholpen. Ik vind overigens de routes in Utrecht wel echt heel simpel!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:57

dank jullie, ga ik eens opletten. Vraag anders wel aan mijn rijinstructeur nog ff.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:58

Danielle_ schreef:
dank jullie, ga ik eens opletten. Vraag anders wel aan mijn rijinstructeur nog ff.

Als het goed is, neemt je instructeur dit de les voor je ttt of examen met je door, of anders dezelfde dag nog. Het zijn namelijk gewoon echt een aantal standaard dingetjes die je even in je kop moet stampen..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:59

Oke. Ja heb al iets van de huisarts gekregen. Dit hielp wel, maar echt heb elke keer een examinator waar ik van denk..... heb er totaal geen vetrouwen meer in de 2 keer dat ik moest afrijden heb ik het gewoon zelf verknalt...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:02

Somebody_ schreef:
Zo zie je maar weer, er zijn heel veel originele oplossingen voor het probleem Haha! Haha!

Ik heb trouwens vanmorgen mijn rijbewijs aangevraagd, ole ole Haha! Als het goed is, is ie morgen binnen. Heerlijk!

Heb je m met spoed aangevraagd dan? Mag ik heeeeel nieuwsgierig zijn en je vragen wat dat kost, ik ga morgen aanvragen en denk erover om t ook te doen Lachen

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:43

Even over die TTT, snap dat het voor sommige mensen wel fijn is om te weten hoe het gaat, maar aan die vrijstelling heb je niet zo heel veel. Althans.. op mijn examen gingen mijn bijzondere verrichtingen echt flut en ben toch geslaagd!

Edit: natuurlijk ging het rijden verder wel goed Clown

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:50

Mijn instructeur dacht dat het voor mij goed was om te wennen aan een ander persoon naast me te hebben, en zodat ik weet hoe het gaat omdat ik licht faalangst heb en daardoor heel onzeker ben.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:56

Ja, dat had ik zelf ook heel erg. Was/ben super onzeker over mijn rijden, maar van de andere kant ben ik ook zooo snel zenuwachtig dat het 'wennen' niet echt uit zou maken. Dan zou ik alleen maar 2x héél zenuwachtig zijn geweest..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:57

Soof89 schreef:
Ja, dat had ik zelf ook heel erg. Was/ben super onzeker over mijn rijden, maar van de andere kant ben ik ook zooo snel zenuwachtig dat het 'wennen' niet echt uit zou maken. Dan zou ik alleen maar 2x héél zenuwachtig zijn geweest..

Bij mij werkte het heel erg goed!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:01

Ik heb binnekort ook ttt ben benieuwd! Moet nog wel even wat oefenen, want ben vooral erg laks in het kijken! Dus daar moet echt verandering in komen! Morgen weer lessen, dus dat word zeker mijn verbeter punt!