Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:42

Tallie1979 schreef:
CastaMickey schreef:
Je krijgt op een gegeven moment zo'n extra update met 'het is tijd om he pakket te verzenden' en daar kan je aangeven het verzonden te hebben. Is die optie er niet? En heb je de verzendbewijzen die je in het pakketpunt krijgt bewaard?

Van Mondial relais krijg je nooit verzendbewijzen. En ik heb inmiddels ook aangegeven dat ze verzonden zijn, maar als er vanuit het mondial netwerk geen update komt, dan blijven ze staan zoals ze staan. Op niet verzonden.

En als de status niet wijzigt voor maandag, dan wordt het gecancelled, gaat het geld terug naar de kopers en zijn de pakketten dus ook verloren in het netwerk.

Stel dat ze toch aan komen en de koper zijn geld al terug heeft, dan moet ik er maar op vertrouwen dat ze toch nog achteraf willen betalen. Maarja, dat is wel een gok. Want hoeveel mensen zijn er nog eerlijk?

Van Mondial krijg je als het goed is een verzendbewijs in de mail, maar deze komen vaak in de spam terecht. Misschien kan je met die mails nog wat?

tengeltje11

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:51

Als het niet aangepast wordt, moet je berichtje sturen naar vinted, die houden het dan op ‘on hold’ tot het boven water is.

Wel op tijd doen, want van hun kant kan het wat duren eer ze in actie schieten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:02

maitestar23 schreef:
Van Mondial krijg je als het goed is een verzendbewijs in de mail, maar deze komen vaak in de spam terecht. Misschien kan je met die mails nog wat?

Ja, dat klopt, op het moment dat ze verzonden zijn gemeld, dan krijg je inderdaad in je mail de bevestiging. Het punt is dat ze niet als verzonden zijn gescand. Dus dan komt er ook geen bevestiging, ik heb mijn mailbox al gechecked. :(

Dus het lijkt erop dat de pakketten gewoon niet goed zijn gescand toen ik ze in heb ingeleverd. En dat is nog nooit gebeurd. Ik heb ze gisterenmorgen gebeld, maar de hele boel is eergisteren gewoon keurig opgehaald bij hun, dus daar was niks meer aan te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:04

Tegenwoordig blijf ik erbij tot ze gescand zijn. Meestal roepen ze: etiket erop? Leg maar neer.
Maar dan zeg ik: nee, ik wil ze eerst gescand hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:12

tengeltje11 schreef:
Als het niet aangepast wordt, moet je berichtje sturen naar vinted, die houden het dan op ‘on hold’ tot het boven water is.

Wel op tijd doen, want van hun kant kan het wat duren eer ze in actie schieten

Ja, dat heb ik gisteren ook al gedaan. Ik zal even delen wat hun automatische reactie is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oftewel, nu is het even wachten tot er iemand contact op neemt, als ze dat al doen. Want als het aankomt op klantenservice, dan is het behoorlijk benedenmaats.

Oh en Suzanne, ik wacht ook altijd tot het gescand is. Ik heb samen met die meneer de 3 pakketten een voor een laten scannen en ik heb ze zelf in de zak gedaan (1 voor 1) dus waarom het nou zo mis gaat?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:13

Tallie1979 schreef:
maitestar23 schreef:

Ja, dat klopt, op het moment dat ze verzonden zijn gemeld, dan krijg je inderdaad in je mail de bevestiging. Het punt is dat ze niet als verzonden zijn gescand. Dus dan komt er ook geen bevestiging, ik heb mijn mailbox al gechecked. :(

Dus het lijkt erop dat de pakketten gewoon niet goed zijn gescand toen ik ze in heb ingeleverd. En dat is nog nooit gebeurd. Ik heb ze gisterenmorgen gebeld, maar de hele boel is eergisteren gewoon keurig opgehaald bij hun, dus daar was niks meer aan te doen.

Dan lijkt er inderdaad bij het inscannen wat mis te zijn gegaan of een storing bij Mondial.
Die was er van de week ook bij DHL, maar die pakketten zijn uiteindelijk allemaal wel gewoon verwerkt.

Je zou verwachten dat ze uiteindelijk toch ergens in het proces wel worden gescand, in dit geval zit er gelukkig een barcode op dus dat moet haast wel goedkomen.

Maar het is echt gekkenhuis op dit moment, daardoor heel veel vertragingen e.d. Alleen beetje jammer dat je dat nu net niet kan gebruiken...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:19

Ik hoop dan ook dat ze voor maandag weer in beweging komen, want maandag annuleren ze automatisch.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:23

Heb je ze wel als verzonden gemarkeerd? Dan annuleren ze geloof ik niet meteen. En als het goed is worden ze in het proces nog wel gescand dus zouden ze bij de eerstvolgende update boven water moeten komen. Kan je evt om verlengde verzendtijd vragen? Soms kan dat in de chat, bij de puntjes rechtsboven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:41

Dat kan ook niet meer omdat ik heb aangegeven dat ze verzonden zijn. Maar ik begreep zojuist op mijn vaste punt dat er meer gedoe is. Ze hebben ook vandaag een hele zak voor Breda gekregen, die moeten ook terug. Dus Mondial is echt een puinhoop momenteel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:51

Hier iets gekocht via Mondial en dat staat al een paar dagen op "aangekomen bij sorteercentrum". Ook een melding erbij dat het langer duurt.

Terwijl ik vorige week nog een melding kreeg met "pakket wordt later vandaag op pakketpunt geleverd". Lijkt inderdaad een zootje bij Mondial..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-25 20:26

MondialRelay stuurt overigens wel een mail als verzendbewijs

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 08:38

Ik had vorige week ook een Mondial pakket dat eerst op een verkeerd afhaalpunt bezorgd is. Die is toen een dag later weer mee gegaan en de dag daarna kon ik 'm wel ophalen gelukkig, maar helemaal lekker gaat het niet daar.

foxy80 schreef:
upendo schreef:
Dat zijn echt vervelende dingen ja.. Had ik met een zomershirt in de nazomer. Ook teruggekomen. Kan er dan wel om gniffelen dat de koper het geld nog niet heeft teruggekregen, transactie staat al 3 maanden op gepauzeerd. :+

Bij mij ook zo eentje. Ik haalde doosje terug op na retour, en toen wijzigde de status niet, en toen opende koper probleem, dat nu al weken open staat want ' de klantendienst gaat u contacteren" :')
Gelukkig heb ik item veilig terug

Ik had dat ook een paar maanden terug ja, ik kreeg het thuisbezorgd in de brievenbus en heb er gewoon niks mee gedaan :+ de t&t gaf ook aan dat het nog onderweg was. Uiteindelijk heeft de koper het gemeld denk ik want toen kwam er beweging in, maar duurde het nog een paar weken. Eigen schuld hoor.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 15:56

CastaMickey schreef:
Ik heb iets te koop staan voor €14, iemand biedt 12, ik wijs af, biedt 13, ik wijs af, biedt 13,50, ik wijs af :') zegt ze 'serieus?"
Uhm ja het is niet verplicht om een bod te accepteren, blijkbaar wil ik er 14 euro voor en is dat niet onderhandelbaar. Nu zeurt ze dat verzend en aankoopbescherming zo duur is :')

Deze persoon heeft het inmiddels voor de vraagprijs gekocht :') ben benieuwd of er iets van gezeur in m'n review komt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 16:25

Ik krijg net een pakketje binnen, had schoenen gekocht. Die zien er super uit, helemaal netjes zoals verwacht.

Maar er zit een enorme rooklucht in zowel de schoenen als de doos/verpakking! Echt super vies..

Doen jullie daar iets mee? Want het product zelf is verder perfect

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 16:54

Ghostattack schreef:
Ik krijg net een pakketje binnen, had schoenen gekocht. Die zien er super uit, helemaal netjes zoals verwacht.

Maar er zit een enorme rooklucht in zowel de schoenen als de doos/verpakking! Echt super vies..

Doen jullie daar iets mee? Want het product zelf is verder perfect

Lastig. Als je rookt in huis dan kan je daar niks aan doen. Alles meurt naar sigaret dan. Zelfs een keukenrol papiertje. Kleding, tassen alles.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:17

Ja snap ik! Ik rook zelf niet en in mijn omgeving ook niemand, dus de geur is heel doordringend..

Wil er verder ook niet moeilijk over doen eigenlijk want ben blij met de schoenen! Ze staan nu in de schuur te luchten :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:21

Ik zou het wel benoemen. Helemaal als je het er niet uit krijgt. Toch wel erg ranzig....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:59

In haar reviews lees ik nog iemand anders die aangeeft dat het enorm naar sigaretten ruikt. Daarop reageert ze dat ze niet-rokers zijn..

Lastig dit

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:06

Ineens sprongen de 2 pakjes op verzonden gisteravond. Kennelijk in het distributiecentrum verwerkt en gescand. Ik had het er echt benauwd van.

Dus nu staan ze wel op verzonden. :)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:09

Ik heb ook iets gehad dat gruwelijk naar rook stonk. Ik heb de bestelling geaccepteerd en vier sterren gegeven in de beoordeling. Het is immers niet perfect.
Het was bij mij een pet en ik kreeg de lucht er echt slecht uit.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:03

Ik heb het aangegeven bij de verkoper en ze zegt tegen mij ook dat ze het niet snapt en ze geen rokers zijn.

Wel knap dan want de lucht is niet te missen :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:21

Op mijn VintedGo punt roken ze echt diehard in huis. Het is dat het dichtbij is (en er niet echt een alternatief is) en de mensen heel vriendelijk zijn, maar altijd als ik er heen moet zeg ik tegen mijn vriend dat ik "een pakketje moet halen bij die vieze mensen".
Na mijn zoveelste doorrookte pakketje heb ik eens aan de verkoper gevraagd of ze rookte. Dat was niet zo, zei ze. Ik probeer het dus zo snel mogelijk op te halen en in de was te gooien, dan is de geur zo weg. Dat gaat alleen met schoenen wat lastiger helaas...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:24

Hier zit de lucht echt in de binnenkant van de schoenen. Het pakket zelf (de zak tenminste) stonk niet. Ik merkte het met openmaken. Het zijn laarzen dus wassen wordt inderdaad moeilijk :+ Ik heb ze nu dus met de rits open in de schuur gelegd

Mocht iemand verder nog tips hebben om rooklucht ergens uit te krijgen, let me know!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:33

Plastic zak erom en nacht in diepvries.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:35

Ik heb een keer een shirt binnen gekregen dat ontzettend naar schimmel stonk. Heb het gewassen en zelfs daarmee ging het niet helemaal er uit. Ik heb het aangeven en heb de helft van mijn geld terug gekregen. Ik heb het weken buiten gehangen onder de overkapping en uiteindelijk was de geur er uit

Om het nog erger te maken paste ik het niet eens en moest ik het weer doorverkopen :+