Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:51

xxxmh schreef:
Kun je zo'n zakje met mini krieltjes invriezen? Ben alleen en krijg nooit zo'n zakje in 1 keer op haha

ja!

Ze liggen hier regelmatig in de 2 good 2 go bak en dan neem ik ze mee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:13

Staat erop, meestal zijn die juist niet geschikt om zelf in te vriezen. Kan je beter al bevroren aardappel partjes/schijfjes kopen. Veel handiger ook, pak je gewoon wat je nodig hebt ipv meteen 450 gram te moeten maken.

DuoPenotti

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:18

Ik heb er nog nooit op gekeken. :+
Mijn schoonzus vertelde eens dat ze dit deed. En zodoende ik ook weer.

Zou niet weten waarom het niet zou gaan.

Ze smaken ook prima.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:21

Het staat er idd op maar het kan best, net als voorgesneden groenten. Wel dan gelijk uit de vriezer in de pan doen en niet eerst laten ontdooien, dan wordt het snot.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:24

Ja dat wel.
Maar dat moet met de al wel voor gevroren groente ook.

En als je iets blancheert en invriest moet je ook ontdooit weer bereiden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:42

xxxmh schreef:
Kun je zo'n zakje met mini krieltjes invriezen? Ben alleen en krijg nooit zo'n zakje in 1 keer op haha

Ja hoor ik vries deze altijd in

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:48

Ik doe ze altijd in de vriezer en laat ze ontdooien in de koelkast. Heel soms gewoon op het aanrecht. Ze zijn nooit snot bij mij.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 21:44

Top dankjewel allemaal. Woon net op mezelf en voor 1 persoon is soms even een uitdaging haha

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:06

Hoe weet je of een leverancier daadwerkelijk een goed product heeft ipv ali/temu/shein..

Ik wil graag een spenenkoord rijgen met siliconen en houten kralen...
Er zijn webshops die deze kralen verkopen voor 0,25/0,40 ct per stuk..
Uiteraard hebben bovengenoemde 500 kralen voor 3 euro.

Hoé weet ik nou of de kralen van een Nederlandse leverancier écht niet daarvandaan komen..en dus écht bpa vrij zijn bijvoorbeeld...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:18

Jolliegirl schreef:
Hoe weet je of een leverancier daadwerkelijk een goed product heeft ipv ali/temu/shein..

Ik wil graag een spenenkoord rijgen met siliconen en houten kralen...
Er zijn webshops die deze kralen verkopen voor 0,25/0,40 ct per stuk..
Uiteraard hebben bovengenoemde 500 kralen voor 3 euro.

Hoé weet ik nou of de kralen van een Nederlandse leverancier écht niet daarvandaan komen..en dus écht bpa vrij zijn bijvoorbeeld...

Ze komen flink in de penarie als ze producten zouden verkopen als 'bpa vrij' en dat is het niet
Plus, je zou merken kunnen googlen en specifiek op zoek gaan om die te kopen.
Of toch hand in de buidel steken en gaan voor een groter\bekender\duurder merk\webshop

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:21

Hand in de buidel is niet erg...maar hoé weet ik zeker dat het niet dezelfde kralen zijn als van temu...dat is mijn vraag.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:46

Goede vraag. Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Bol bijvoorbeeld staat vol met de AliTemuShein producten. Paar jaar geleden kon je ze er nog wel aardig uitfilteren door de levertijd, maar tegenwoordig hebben de dropshippers allemaal voorraad en moet je echt opletten of de productfoto's ook niet op de chinese sites staan.

Als bij zo'n groot platform iedereen er mee weg komt om producten te verkopen zonder etiket en keurmerk en vol chemische rommel, hoe gaat het dan elders.

Ik probeer handwerkproducten dan toch van een merk te kopen, waar gewoon een etiket en keurmerk op staat of bij een winkel waar je dat kunt bekijken. Maar ik zou het ook wel willen weten voor het online shoppen. En dan niet alleen voor de chemische rommel, maar ook i.v.m. de uitbuiting.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:57

Els1984 schreef:
Bol bijvoorbeeld staat vol met de AliTemuShein producten. Paar jaar geleden kon je ze er nog wel aardig uitfilteren door de levertijd, maar tegenwoordig hebben de dropshippers allemaal voorraad en moet je echt opletten of de productfoto's ook niet op de chinese sites staan.

Als bij zo'n groot platform iedereen er mee weg komt om producten te verkopen zonder etiket en keurmerk en vol chemische rommel, hoe gaat het dan elders.

Ik probeer handwerkproducten dan toch van een merk te kopen, waar gewoon een etiket en keurmerk op staat of bij een winkel waar je dat kunt bekijken. Maar ik zou het ook wel willen weten voor het online shoppen. En dan niet alleen voor de chemische rommel, maar ook i.v.m. de uitbuiting.

Dikgedrukte is geen goede graadmeter.
Ze plukken overal en nergens foto's vandaan, alsof ze echt dat product verkopen maar dat is dan niet zo.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 09:24

Jolliegirl schreef:
Hand in de buidel is niet erg...maar hoé weet ik zeker dat het niet dezelfde kralen zijn als van temu...dat is mijn vraag.

Ik bestel altijd bij Jootjes haakcadeautjes.
Die vrouw is arts (geweest), dus die heeft echt de hele rambam aan schadelijke dingen uitgezocht.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 09:27

Ik begrijp de "dus" niet in je bovenstaande post.
Jij gaat er van uit dat ze het heeft uitgezocht omdat ze arts is? Of weet je zeker dat ze het heeft uitgezocht ?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 09:33

Ja iedereen kan alles op zijn site zetten en blabla, maar ze is een groothandel voor heel veel andere webshop. Dus ja, ik ga er vanuit dat dit klopt.
Afbeelding

Afbeelding

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 10:35

fleurtjeuh schreef:
Els1984 schreef:

Dikgedrukte is geen goede graadmeter.
Ze plukken overal en nergens foto's vandaan, alsof ze echt dat product verkopen maar dat is dan niet zo.

Je begrijpt iets anders dan ik bedoel :D ik snap dat het niet helemaal duidelijk is zoals ik het schrijf. Ik bedoel dat als je zo'n product googled en bij bol staan precies dezelfde foto's als bij de Aliblablaetc, dan weet je al vrijwel zeker dat het daarvan komt. Ik bedoel niet dat als je de foto's niet op die sites vind, het goed zit. Dat is nou net de grote vraag. Hoe kom je erachter in al die andere gevallen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 13:50

Maar dan nog kan alibablabla die foto's ook gewoon gepikt hebben van de site van bol en kan het wel degelijk zijn dat die fotos op bol wel echt betrouwbaar zijn en het aliblabla is die die foto's misbruikt en niet andersom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:27

Op Bol kun je kijken welk bedrijf de economic operator is voor een product, als dat een legit bedrijf is (even googlen) zou ik gewoon bestellen.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 15:58

_San87_ schreef:
Op Bol kun je kijken welk bedrijf de economic operator is voor een product, als dat een legit bedrijf is (even googlen) zou ik gewoon bestellen.

Bedoel je daarmee de verkoper? Of iets anders? Want als je de verkoper bedoelt, dan is dat geen garantie meer. Ik heb laatst ook wat bij bol besteld, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het van de chinese sites komt (geen verpakking, geen label of keurmerk en een sterk chemische geur). Toch zit er een verkoper achter met een nette website, adresgegevens, kvk etc. Ik durf bij bol bijna alleen nog maar te bestellen bij bol zelf.
Maar ik vraag het me ook af van andere sites. Zoals het voorbeeld van de kralen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 16:56

Els1984 schreef:
_San87_ schreef:

Bedoel je daarmee de verkoper? Of iets anders? Want als je de verkoper bedoelt, dan is dat geen garantie meer. Ik heb laatst ook wat bij bol besteld, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het van de chinese sites komt (geen verpakking, geen label of keurmerk en een sterk chemische geur). Toch zit er een verkoper achter met een nette website, adresgegevens, kvk etc. Ik durf bij bol bijna alleen nog maar te bestellen bij bol zelf.
Maar ik vraag het me ook af van andere sites. Zoals het voorbeeld van de kralen.

Nee, de economic operator, de verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU:
Afbeelding
https://www.bol.com/nl/nl/verantwoordel ... artnerInfo

Staat onder productspecificaties - productveiligheid.

Amazon heeft dit trouwens ook beschikbaar.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 17:00

Kan je nu al een aanvraag voor huurtoeslag in gang zetten voor 2026 (niet voor mijzelf overigens).

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 17:58

paars schreef:
Kan je nu al een aanvraag voor huurtoeslag in gang zetten voor 2026 (niet voor mijzelf overigens).

Volgens mij kun je huurtoeslag aanvragen als je op het adres bent ingeschreven. Met andere woorden; je moet er eerst wonen. Is dat al het geval?

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 18:20

Dankjewel San87, dat kende ik nog niet!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 20:27

Interessant ..

Ik kwam idd ook op de site van Jootje terecht...

Misschien dat ik die gok eens ga nemen.
Eurofins is een goeie, vaak mee te maken gehad met mn werk.