xxxmh schreef:Kun je zo'n zakje met mini krieltjes invriezen? Ben alleen en krijg nooit zo'n zakje in 1 keer op haha
ja!
Ze liggen hier regelmatig in de 2 good 2 go bak en dan neem ik ze mee.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jolliegirl schreef:Hoe weet je of een leverancier daadwerkelijk een goed product heeft ipv ali/temu/shein..
Ik wil graag een spenenkoord rijgen met siliconen en houten kralen...
Er zijn webshops die deze kralen verkopen voor 0,25/0,40 ct per stuk..
Uiteraard hebben bovengenoemde 500 kralen voor 3 euro.
Hoé weet ik nou of de kralen van een Nederlandse leverancier écht niet daarvandaan komen..en dus écht bpa vrij zijn bijvoorbeeld...
Els1984 schreef:Goede vraag. Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Bol bijvoorbeeld staat vol met de AliTemuShein producten. Paar jaar geleden kon je ze er nog wel aardig uitfilteren door de levertijd, maar tegenwoordig hebben de dropshippers allemaal voorraad en moet je echt opletten of de productfoto's ook niet op de chinese sites staan.
Als bij zo'n groot platform iedereen er mee weg komt om producten te verkopen zonder etiket en keurmerk en vol chemische rommel, hoe gaat het dan elders.
Ik probeer handwerkproducten dan toch van een merk te kopen, waar gewoon een etiket en keurmerk op staat of bij een winkel waar je dat kunt bekijken. Maar ik zou het ook wel willen weten voor het online shoppen. En dan niet alleen voor de chemische rommel, maar ook i.v.m. de uitbuiting.

fleurtjeuh schreef:Els1984 schreef:Goede vraag. Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Bol bijvoorbeeld staat vol met de AliTemuShein producten. Paar jaar geleden kon je ze er nog wel aardig uitfilteren door de levertijd, maar tegenwoordig hebben de dropshippers allemaal voorraad en moet je echt opletten of de productfoto's ook niet op de chinese sites staan.
Als bij zo'n groot platform iedereen er mee weg komt om producten te verkopen zonder etiket en keurmerk en vol chemische rommel, hoe gaat het dan elders.
Ik probeer handwerkproducten dan toch van een merk te kopen, waar gewoon een etiket en keurmerk op staat of bij een winkel waar je dat kunt bekijken. Maar ik zou het ook wel willen weten voor het online shoppen. En dan niet alleen voor de chemische rommel, maar ook i.v.m. de uitbuiting.
Dikgedrukte is geen goede graadmeter.
Ze plukken overal en nergens foto's vandaan, alsof ze echt dat product verkopen maar dat is dan niet zo.
ik snap dat het niet helemaal duidelijk is zoals ik het schrijf. Ik bedoel dat als je zo'n product googled en bij bol staan precies dezelfde foto's als bij de Aliblablaetc, dan weet je al vrijwel zeker dat het daarvan komt. Ik bedoel niet dat als je de foto's niet op die sites vind, het goed zit. Dat is nou net de grote vraag. Hoe kom je erachter in al die andere gevallen? _San87_ schreef:Op Bol kun je kijken welk bedrijf de economic operator is voor een product, als dat een legit bedrijf is (even googlen) zou ik gewoon bestellen.
Els1984 schreef:_San87_ schreef:Op Bol kun je kijken welk bedrijf de economic operator is voor een product, als dat een legit bedrijf is (even googlen) zou ik gewoon bestellen.
Bedoel je daarmee de verkoper? Of iets anders? Want als je de verkoper bedoelt, dan is dat geen garantie meer. Ik heb laatst ook wat bij bol besteld, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het van de chinese sites komt (geen verpakking, geen label of keurmerk en een sterk chemische geur). Toch zit er een verkoper achter met een nette website, adresgegevens, kvk etc. Ik durf bij bol bijna alleen nog maar te bestellen bij bol zelf.
Maar ik vraag het me ook af van andere sites. Zoals het voorbeeld van de kralen.