Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:27

Hier had nummer 1 de papieren niet voorelkaar en nu woon ik dus in dat huis. Niet de moed opgeven en ondertussen ook gewoon verder kijken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:29

Ik zit nu ook in een huis waarbij nummer 1 de papieren niet op orde had :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 20:39

prompter schreef:
Ik zit nu ook in een huis waarbij nummer 1 de papieren niet op orde had :)

Ik zit in een huis waar ik 4e was. Sowieso twee hadden de papieren niet in orde. :7

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Ik woon in een huis waar nummers 1 t/m 6 geweigerd hebben of de boel niet op orde hadden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Wow, dat het zo veel gebeurd dat dat nr 1 hem toch niet kan nemen...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Ik was nr 5. Slaap er sinds afgelopen zondag. Moeten nog steeds heel wat dozen worden uitgepakt en kan doordat mn vader nog aan het klussen is in de keuken nog niet avondeten thuis dus eet nog lekker thuis bij mn ouders de hele week.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Dus tip voor iedereen: zorg dat je papieren op orde zijn op moment van reageren.

Ik sta ook ingeschreven en sta ook vaak op plek 1 tm 10 maar hoe hoger op de lijst hoe verder weg van waar ik nu woon.
Ik woon prima op zich maar ik krijg nieuwe buren in een oude hooiberg die voorheen niet bewoond werd. Deze kijkt uit midden in mijn tuin en op mijn slaapkamer dus ik raak een hoop privacy kwijt binnenkort.
Echter zit ik nu op een lage huur voor groot huis in mijn eentje dus weggaan zou niet slim zijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Ik was ook nummer 7 denk ik. Gedeelte kwam niet op dagen..dat was ook fijn haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

Ik had niet veel papieren om op orde te hoeven hebben. :+ Ik huurde al bij deze woningbouw dus een huurdersverklaring van een andere woningbouw hoefde al niet. Verder moest ik alleen mijn inkomensverklaring hebben. En die had ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

cissy schreef:
Dus tip voor iedereen: zorg dat je papieren op orde zijn op moment van reageren.

Ik sta ook ingeschreven en sta ook vaak op plek 1 tm 10 maar hoe hoger op de lijst hoe verder weg van waar ik nu woon.
Ik woon prima op zich maar ik krijg nieuwe buren in een oude hooiberg die voorheen niet bewoond werd. Deze kijkt uit midden in mijn tuin en op mijn slaapkamer dus ik raak een hoop privacy kwijt binnenkort.
Echter zit ik nu op een lage huur voor groot huis in mijn eentje dus weggaan zou niet slim zijn.

kan je niet wat doen aan je privacy? Folie op het raam bijvoorbeeld, of struiken/schutting in de tuin plaatsen? Zou toch zonde zijn als je daarvoor je mooie huis op zou geven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

Ik heb lopen zoeken op internet en er zijn regels voor het maken van ramen op de erfgrens. Mag dus niet en zeker niet als ze recht in je tuin kijken.
Ik moet nog even uitzoeken hoe het zit met het feit als beide percelen van dezelfde eigenaar zijn.
Ook zit er geen officiële woonbestemming op die hooiberg en waren de vorige ramen (raampjes omgeven met hooibalen dus veel minder zicht) zaten er al illegaal in.
Daar toen nooit een probleem van gemaakt want was opslagruimte. Nu wordt het woning dus andere situatie.

En ik woon er al lang (bijna 30jr) dus mag hopen dat ik als huurder ook wat rechten heb.
Ik kan geen bomen daar planten of de ramen afplakken want zijn niet mijn ramen. Ik ga ook zeker niet mijn eigen ramen afplakken om geen inkijk te hebben, heb wel vitrage.
Paar toekomstige ramen op verdieping kijken recht in mijn tuin dat wordt lastig afplakken/dicht maken aan mijn kant.

Wordt vervolgd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Jeetje wat een lastige situatie zeg.:\