iirrssjjee schreef:Dat oma (93 jaar), ineens enorm achteruit gaat... Iets meer dan een jaar geleden hebben mijn man en ik 112 voor haar gebeld. We gingen op visite maar ze wilde niet eten, niet drinken en viel in de gesprekken steeds weg (dat ze niet reageerde), en ze was aan het ijlen. De ambulance heeft haar toen meegenomen en ze is opgenomen geweest. Na een aantal testen en onderzoeken, bleek ze dementerend te zijn (wisten we al, ze kreeg al iedere dag thuiszorg), maar in zo'n mate dat ze haar niet meer naar huis wilden sturen.
Nu woont ze iets meer dan een jaar in het verzorgingshuis en is ze vaak aan het huilen (heb ik haar nog nooit zien doen) en is ze in paniek (ik durf niet naar school, waar is mijn man (al 35 jaar overleden), ik ben voor het eerst ongesteld, wanneer kom je me ophalen, wanneer word ik thuisgebracht, enz enz). Ze zijn nu zelfs bezig om te kijken of ze naar een gesloten afdeling kan
Ach gos, wat erg. Heel erg veel sterkte, ontzettend naar om je geliefden zo te zien.