Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 00:55

iirrssjjee schreef:
Dat oma (93 jaar), ineens enorm achteruit gaat... Iets meer dan een jaar geleden hebben mijn man en ik 112 voor haar gebeld. We gingen op visite maar ze wilde niet eten, niet drinken en viel in de gesprekken steeds weg (dat ze niet reageerde), en ze was aan het ijlen. De ambulance heeft haar toen meegenomen en ze is opgenomen geweest. Na een aantal testen en onderzoeken, bleek ze dementerend te zijn (wisten we al, ze kreeg al iedere dag thuiszorg), maar in zo'n mate dat ze haar niet meer naar huis wilden sturen.

Nu woont ze iets meer dan een jaar in het verzorgingshuis en is ze vaak aan het huilen (heb ik haar nog nooit zien doen) en is ze in paniek (ik durf niet naar school, waar is mijn man (al 35 jaar overleden), ik ben voor het eerst ongesteld, wanneer kom je me ophalen, wanneer word ik thuisgebracht, enz enz). Ze zijn nu zelfs bezig om te kijken of ze naar een gesloten afdeling kan :(

Ach gos, wat erg. Heel erg veel sterkte, ontzettend naar om je geliefden zo te zien. :(:)

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 07:35

Heel veel sterkte,ik weet hoe het is om dierbare met Dementie te hebben.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:21

Ik heb gisteren iets gekocht via vinted, en nu ben ik super ongeduldig tot t wordt verstuurd..
Ik weet dat ze 7 dagen de tijd hebben, maar de bezorging duurt altijd al lang via Homer..
En ik wil het graag nu hebben :')

En ik wil niet de zeikerd zijn die na 1 dag al vraagt of ze weten wanneer het verstuurd gaat worden :P

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:23

Verder is Dementie echt klote...
Mijn opa ben ik eerder dit jaar verloren en mijn oma is enkele maanden later naar een bejaardentehuis gegaan. Ze kon echt niet meer alleen blijven, ze had geen idee wie wie was...
Heb haar sinds de uitvaart ook niet meer gezien, durf niet zo goed...
Wil haar graag herinneren zoals ze was..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:39

Dank jullie wel.

Arme oma. Dementie is zo naar.
Hopelijk krijgt oma er zelf niet meer veel van mee. Al is het voor haar omgeving wel rot om mee te maken.

Buurkindje op straat en voor auto’s. Dat is niet goed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:34

Luuntje,als je er over wil praten kan je mij altijd een berichtje doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:54

Jeetje ik wou net mijn paard voeren , ze staan in een buitengebied met kale stukken.

Ik zat nog in de auto doordat mijn telefoon compleet vastliep en ik buienradar wou checken.

Slaat opeens voor mij in het weiland waar de paarden staan de bliksem in , meest felle flits ooit die ik heb gezien gevolgd door de hardste knal die ik ooit gehoord heb. Snel omgekeerd en naar de paarden gezocht of ze oké zijn.

Wonder boven wonder zijn ze allemaal oké. Wel geschrokken maar niet gewond of nog erger.

Was niet echt grappig , ben zo blij dat mij telefoon vastliep en ik daardoor niet uitgestapt ben.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:26

Irisje wat een verdrietig verhaal :(:) dementie is zo, zo vreselijk..

Jasses Zebra super eng!

Hier al een paar keer moeten spugen door het erge hoesten :x
En (daardoor) totaal geen eetlust maar wel super veel honger.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:42

Ik bedoel Iirrssjjee als je er over wil praten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:49

iirrssjjee schreef:
Dat oma (93 jaar), ineens enorm achteruit gaat... Iets meer dan een jaar geleden hebben mijn man en ik 112 voor haar gebeld. We gingen op visite maar ze wilde niet eten, niet drinken en viel in de gesprekken steeds weg (dat ze niet reageerde), en ze was aan het ijlen. De ambulance heeft haar toen meegenomen en ze is opgenomen geweest. Na een aantal testen en onderzoeken, bleek ze dementerend te zijn (wisten we al, ze kreeg al iedere dag thuiszorg), maar in zo'n mate dat ze haar niet meer naar huis wilden sturen.

Nu woont ze iets meer dan een jaar in het verzorgingshuis en is ze vaak aan het huilen (heb ik haar nog nooit zien doen) en is ze in paniek (ik durf niet naar school, waar is mijn man (al 35 jaar overleden), ik ben voor het eerst ongesteld, wanneer kom je me ophalen, wanneer word ik thuisgebracht, enz enz). Ze zijn nu zelfs bezig om te kijken of ze naar een gesloten afdeling kan :(

Vreselijk iirrssjjee :(:)
Zo erg om haar zo af te zien glijden, heel veel sterkte Y;(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:01

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:10

chanicha schreef:

Hey het zal zeker genoeg geld opleveren voor het goede doel :')

Mijn paard is zo goed als 100% bombproof in het verkeer. Trekkers, extra lange vrachtwagens met zwaailampen en alles erop en eraan zijn 0 problemen.

Maar. Als het water in de slootjes hoog staat? Denk maar dat meneer er langs gaat.
Ook de BBB promotieposters, doodeng. En één specifieke auto? Hij moest echt even stilstaan en wachten tot die auto voorbij was, kreeg hem niet meer vooruit.
Het blijven rare beesten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:43

iirrssjjee Sterkte. :(:)

Dat m’n fiets kapot aant gaan is. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:05

iirrssjjee schreef:

Veel sterkte toegewenst!

--

Ik heb straks best een spannend gesprek en ben echt een beetje nerveus. Hoef het gelukkig niet alleen te voeren. Moeten ook niet leuke beslissingen gemaakt gaan worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:08

Zebrastreep ik heb net geleerd bij een stress workshop datje moet omdenken.
Dus niet o eng/stress een gesprek, maar o wat spannend en een kans.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:13

luuntje schreef:
Zebrastreep ik heb net geleerd bij een stress workshop datje moet omdenken.
Dus niet o eng/stress een gesprek, maar o wat spannend en een kans.

Is ook wel zo , dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een gesprek als dit moet voeren. Vervelende is alleen dat ik niet 100% mijn mening over een bepaalde zaak mag geven. Dus ik moet ook nog heel goed nadenken wat ik zeg en hoe ik het zeg.

Is niet mijn manier , ik hou van eerlijkheid en transparant zijn. Best lastig , maar ik moet het er maar mee doen :=

Het loopt vast wel los....

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:27

Dat ik zo slecht ben in verwoorden wat ik bedoel :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:29

Kettingbotsing in de fietsenstalling van Utrecht centraal. De bovenste stalling was afgesloten, dus er was wat chaos en veel mensen die stilstonden en weer langzaam vooruit gingen. Ik wilde doorfietsen naar de beneden stalling, en opeens besluit iemand volop rechtsomkeert te maken zonder om te kijken, waardoor de fietser voor mij een noodrem moet maken en uitwijkt en ik daarbovenop knal. Ik snap echt niet hoe het in iemand opkomt om bij een fietspad dat druk is, met weinig ruimte en duidelijk één richting besluit om te draaien zonder te kijken. 8)7

Nu ligt mijn scheenbeen open. Heb gelukkig wel nog de trein gehaald.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:40

Suliko schreef:
Kettingbotsing in de fietsenstalling van Utrecht centraal. De bovenste stalling was afgesloten, dus er was wat chaos en veel mensen die stilstonden en weer langzaam vooruit gingen. Ik wilde doorfietsen naar de beneden stalling, en opeens besluit iemand volop rechtsomkeert te maken zonder om te kijken, waardoor de fietser voor mij een noodrem moet maken en uitwijkt en ik daarbovenop knal. Ik snap echt niet hoe het in iemand opkomt om bij een fietspad dat druk is, met weinig ruimte en duidelijk één richting besluit om te draaien zonder te kijken. 8)7

Ik was daar net ook, gelukkig voor de botsing. Maar wat een gruwelijk smerige stalling is dat zeg. Pislucht en overal afval. :r

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:45

Polarize schreef:
chanicha schreef:

Hey het zal zeker genoeg geld opleveren voor het goede doel :')

Mijn paard is zo goed als 100% bombproof in het verkeer. Trekkers, extra lange vrachtwagens met zwaailampen en alles erop en eraan zijn 0 problemen.

Maar. Als het water in de slootjes hoog staat? Denk maar dat meneer er langs gaat.
Ook de BBB promotieposters, doodeng. En één specifieke auto? Hij moest echt even stilstaan en wachten tot die auto voorbij was, kreeg hem niet meer vooruit.
Het blijven rare beesten

Mijn pony vertrouwde een zwerfkei nooit. Maar omdat hij stil bleef liggen ging het wel. Totdat de gemeente hem opgehoogd had :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:48

Electrische auto's. Benzine, diesel, allemaal OK, maar een Tesla is vreselijk eng.
Ik snap het wel, je hoort ze niet en ineens zijn ze er of er knerpt ineens grint als ze parkeren of wegrijden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:49

Echt zooooon domme fout op mijn werk gemaakt. Baas zegt "ok" en gaat verder. Ik loop met buikpijn. Verschil in hoe erg we het vinden ha ha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:51

rien10 schreef:
Echt zooooon domme fout op mijn werk gemaakt. Baas zegt "ok" en gaat verder. Ik loop met buikpijn. Verschil in hoe erg we het vinden ha ha.

Niet te streng zijn voor je zelf , fouten maken is menselijk en kan gebeuren.

En van fouten leer je zeg ik maar altijd.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:02

MarlindeRooz schreef:
Suliko schreef:

Ik was daar net ook, gelukkig voor de botsing. Maar wat een gruwelijk smerige stalling is dat zeg. Pislucht en overal afval. :r

Oh ja, je wilt absoluut voorkomen dat je daar alle trappen moet nemen. Dus als ik beneden stal, neem ik de gang onderlangs naar de perrons. Als ik boven stal neem ik de trap naar boven. Alle hoeken en trappen daar zijn zo goor.
Terwijl ze er écht heel vaak schoonmaken, dagelijks volgens mij. En ook anti pis maatregelen nemen. Maar er zijn gewoon heel veel gore mannen die daar alsnog hun behoefte doen.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:17

Heb gewoon echt een k*tdag. Ik voel me somber en heb negatieve gedachtes. Ik kijk ook een beetje op tegen de decembermaand op. Veel werken, erg druk op werk en dat gepaard met deadlines en herkansingen. Vind het jammer dat mijn blik op de decembermaand totaal wordt veranderd door de drukte die er gaat komen op mijn werk. :(