paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:41

Ben mij aan het afvragen wanneer het droog gaat worden en stopt met onweren. :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:02

viphorse schreef:
Fijn Tazzey dat het aanslaat !

De regenton zat dus idd voor 1/3 al vol moest echt 3x kijken wat een water komt daarin in .

Hier schijnt zonnetje nog volop maar het is heerlijk buiten en binnen . Buienradar geeft aan dat er hier niets valt .

Daar ben ik ook wel erg blij mee, wat kan je daar beroerd van zijn.

Ik was ook verbaasd hoor hoe snel zo'n ton vult. Heb je zo'n automatische stop erop dat hij stopt met vullen als hij vol is? Oh en een tip van Flip, controleer regelmatig of er geen slakken in zitten. Bij ons komen de slakken uit de regenpijn en die vinden de regenton een heerlijk onderkomen.

Het regent hier nog niet maar boven zee lijkt het te onweren/

juval

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:01

dochterlief is jarig vandaag, 10 jaar alweer... het is denk ik de eerste verjaardag van haar dat we niet buiten kunnen zitten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:14

Gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie er wel een fijne dag van maken.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:37

Gefeliciteerd Juval !

@tazzey nee maar manlief heeft een buis erachter ( ? ) zodat hij niet overloopt en binnenin zit een zeefje dat er geen blaadjes etc in kunnen komen. Hij is er maar druk mee :=

Rond 13;00 werd het hier donker en inmiddels regent het ook hier .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:09

Aanstichter van dit topic geniet van deze zomer.
Zo nu en dan met samengeknepen billen kijkend naar de verwachting, maar het valt alleszins mee.
Zou een mod de titel kunnen veranderen in 'Valt-wel-mee qua paasei" :+ :Y) :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:18

Nielojram schreef:
Aanstichter van dit topic geniet van deze zomer.
Zo nu en dan met samengeknepen billen kijkend naar de verwachting, maar het valt alleszins mee.
Zou een mod de titel kunnen veranderen in 'Valt-wel-mee qua paasei" :+ :Y) :')

Of gewoon in kakotheres

Afbeelding

Of de hitte nou aanwezig is of niet, wij zijn kakotheres :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:09

Passende titel voor ons wel. :D

Nielojram, het valt gelukkig ook erg mee.

Ik vind het overigens ook heel fijn dat de dagen aanzienlijk korter worden. En nog 119 dagen tot kerst <|-

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 05:15

Het viel mij idd ook al op wij zaten om 20:30 al met de lampen aan in huis .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:30

Ja klopt, het wordt nu echt beduidend sneller donker ‘s avonds. Half 9 moeten de lampen aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:40

Het koelt nu ook snel af in huis

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:16

Heerlijk dit weer!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:30

Op weg naar Nederland!

Afwisselend wolkenvelden en zon, maar geen regen voorspeld. Altijd weer een heel eind, precies 2000 kilometer. We overnachten twee keer.

Omdat we zo vroeg op waren, reden we bij zonsopkomst op een heel mooi deel van onze route. Vlakbij Zarra, het Spaanse dorp van RTL4 maakte ik deze foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:32

Mooie foto’s en een goede reis, Monique!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:13

Wat een prachtig landschap! Goede reis Monique.

Hier is het echt even totaal poedersuiker. Eerst dat gezeur met mijn evenwichtsorgaan en gisteren hebben we een van onze caviaatjes moeten laten inslapen. In de ochtend was hij nog zijn vrolijke zelf en rond 13:00 lag hij totaal apatisch in zijn hok met een mega gasbuik. Hij heeft die wel eerder gehad en zijn voorganger ook maar ik heb het nog nooit zo snel zo fout zien gaan. Hij leek in eerste instantie een opleving te krijgen maar in de avond werd hij enorm slecht. ;(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:38

Ach Tazzey, wat verdrietig.

Ja, landschappen genoeg vandaan en zeer divers. We zien in de verte de Pyreneeën al liggen nu.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:38

Goede reis Monique en prachtige foto’s. Zit toevallig net de serie te kijken van rtl 4.

Ach wat sneu Tazzey cavia’s zijn zo leuk maar als ze ziek:zijn gaat het vaak zo snel met ze.

Ik ben gister geholpen aan mijn benen voel me niet alles maar ging net even achter zitten maar snel weer naar binnen . Zon was toch best warm maar volgens mij morgen regen .

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:34

Thanks!

Viphorse, ja ze kunnen heel kwetsbaar zijn. Deze cavia had al vaker gasbuikjes en zat ook preventief aan de medicatie. Hij is een aantal maanden geleden heel ziek geweest door zo'n aanval maar toen hebben we hem er goed doorheen gekregen. Nu ging het zo bizar snel. Om 11:00 stond hij nog rechtop te klimmen voor zijn vitamine C tabletje, dat is een traktatie voor ze en zijn bakje peterselie en om 13:00 was hij heel slecht.
Zijn vriendje heeft hetzelfde eten gehad en nergens last van.

Wij hebben altijd twee cavia's omdat ze gewoon niet alleen mogen zijn. Deze twee waren echt dikke maatjes en toen Pippin overleed was Merry totaal over de zeik. Hij heeft hem de hele tijd lopen zoeken en een bepaald moment ging hij in een hoekje van de bak liggen en had nergens meer zin in, zelfs zijn favoriete eten keek hij niet naar om. We hebben gisterenmiddag een nieuw vriendje voor hem gehaald. Wij zouden zelf het liefst een tijdje wachten want het voelt alsof we Pippin vervangen maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. We moesten wel want anders konden we Merry een dezer dagen ook wegbrengen.

We hebben nu een vijf weken oud borstel beertje bij Merry gezet. Merry is zelf een cuy kruising en echt gigantisch, hij weegt bijna twee kilo dus we waren een beetje huiverig want als hij met z'n lompe gedrag boven op dat kleine krielkipje gaat zitten dan is het klaar. Maar hij is zo lief ermee, hij beschermd hem, hij wast hem, voert hem zijn eigen groenvoer hapjes. Hij is veranderd van een lompe grote beer naar een soort moeder gans. :')

Het weer is echt heerlijk nu, 13 graden en het regent flink.

Monique, hoe vordert de reis?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:07

Dat ik het heel naar voor je vind dat je cavia is overleden staat buiten kijf.

Maar, wát een fantastische namen :') Heet de nieuwe Frodo, Sam of Bilbo? Gandalf? :D

(even serieus, oprecht naar van Pippin, dikke knuffel daarvoor)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:14

Nou echt wat een namen hoe leuk is dat !

Tot 2 jaar geleden ook altijd cavia’s gehad en zoveel plezier aan gehad de oudste is zelfs 8 geworden maar toen die overleed ging zijn maatje zo snel achteruit dat die enkele weken daarna ook overleed. De andere ( ik had er 3 ) heb ik toen bij mensen gezet met een vrouwtje die alleen zat die van mij was geholpen en dat ging meteen super.

Hier regent het nu en tis frisjes maar ik doe dan ook niets en lig in joggingpak op de bank . Ik zag wel dat het tegen het weekend beter gaat worden of nouja iets warmer .

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:22

Haha de namen komen inderdaad van LOTR. De nieuwe heet Nacho :') Frodo hebben we overwogen maar vonden we niet zo leuk. Merry en Pippin hadden dezelfde leeftijd en waren ook echt samen altijd ondeugend dus die namen passen gewoon heel goed.
Voor deze kleine dondersteen wisten we geen naam, dus even op Google gekeken en daar zag ik iemand die er twee had die Nugget en Nacho heten. Nacho vonden we wel grappig.
Ik heb nog Lemmy voorgesteld maar daar kon manlief zich niet helemaal in vinden. :D

Onze oudste was hard op weg naar 9 jaar maar heeft dat net niet gehaald. Merry is nu 2,5 (net als Pippin was) en ik hoop dat die toch ook de 8 wel gaat halen. Da's gewoon een tank, enorm groot en niet stuk te krijgen. Die zag de dierenkliniek alleen van binnen omdat hij de bak afbrak als Pippin naar de dierenarts moest.
Wij zijn altijd wel heel alert op hun gedrag als er een vriendje is weggevallen. We hebben jaren geleden een setje gehad die zo ongeveer aan elkaar vastgelijmd zaten, dat waren zulke grote maatjes. Toen er een van wegviel is de ander overleden. Zelfs een nieuw vriendje hielp niet. Gelukkig is Merry nu helemaal happy.

Het weekend lijkt het inderdaad wat warmer te worden, maar hij geeft hier 23 graden aan en da's heel goed te doen. Ik lig nu lekker met mijn Oodie onder een dekentje en een warmte kussen in mijn rug. Kopje thee erbij en nog even genieten van de vakantie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:43

En dan nu verder met Lalo, Mike, Gus, Tuco? :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:55

Het was vanmorgen verre van droog...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:57

Nu nog niet, en koud!!! :))

Maar ik klaag niet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 14:31

Ik heb heerlijk hardgelopen in het bos in volle bak regen. Lekker die verkoeling en je komt geen mens tegen!