Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jis_ schreef:Ik zag een leuk klein vintage krukje, helemaal verliefd. Week geleden 14 euro geboden, was aan de lage kant maar dacht er komen vast wel biedingen bij, niet dus. Staat er nu 2 weken op en gister het oude bod eraf gehaald en nieuw bod gedaan van 20 euro, die werd meteen weggehaald.
Ik stuurde hem een bericht met de vraag wat voor bedrag hij in gedachten had, 40 euro, nou deal!
De vraag wanneer ik hem kon komen halen, ik kan dan en dan volgt. Krijg ik meteen een bericht terug, sorry ik krijg net een mailbod van 140 euro.
Dat is toch niet geloofwaardig?
ontherun schreef:Hier weer eentje: ‘bij winkel X kost het zoveel.’ Nou veel plezier dan, de mijne was duurderWaarom steken mensen er de moeite in om zo’n berichten te sturen
Waar het veel goedkoper zou zijn is het ook nog uitverkocht
sasja0705 schreef:Jis_ schreef:Ik zag een leuk klein vintage krukje, helemaal verliefd. Week geleden 14 euro geboden, was aan de lage kant maar dacht er komen vast wel biedingen bij, niet dus. Staat er nu 2 weken op en gister het oude bod eraf gehaald en nieuw bod gedaan van 20 euro, die werd meteen weggehaald.
Ik stuurde hem een bericht met de vraag wat voor bedrag hij in gedachten had, 40 euro, nou deal!
De vraag wanneer ik hem kon komen halen, ik kan dan en dan volgt. Krijg ik meteen een bericht terug, sorry ik krijg net een mailbod van 140 euro.
Dat is toch niet geloofwaardig?
Leuk geprobeerd, toch ?
Haha.
Zo had ik ook al een paar.
Ik doe dan altijd als of mijn neus bloed...
Zeg beleefd, dat dit bedrag voor mij uiteraard te hoog is maar dat ik alle begrip heb, dat het aan deze bieder verkocht wordt..dan bedank ik voor het laten weten en wens veel sucess bij de verkoop en nog een fijne dag toe ...
Duurt meestal max 2 dagen, dan komen ze op je bod terug , knipoog
Marcella schreef:Zou terug sturen hoor het wel als de koper niet komt opdagen.
Justme_Lisaa schreef:Hier een goede ervaring! Gisteravond 7 uur een berichtje gestuurd of het nog beschikbaar was, half 8 het betaalverzoek betaald en kreeg om half 9 een foto dat het ingepakt was! Zo snel heb ik het nog niet eerder gehad
FennyPower schreef:Had een Fotografie flitslamp gekocht op marktplaats heb er niet heel veel verstand van (heb altijd met continue licht gewerkt) en mevrouw gaf aan dat hij het doet
Liet wat dingetjes zien . Prima.
Continue licht deed het. En flits ook.(met een knop)
Vandaag naar een foto winkel gegaan die aangeeft dat de lamp kapot is en er dingen missen dus niet met camera kan flitsen en ik andere dingen moet aanschaffen zodat de lamp het weer doet , want de helft van de spullen zijn niet mee geleverd ..
Ik had mevrouw een bericht gestuurd over de andere spullen en verbaast over dat ze zei dat alles compleet was en dat dat dus niet zo is..
En ik dus nieuwe spullen erbij moet aanschaffen.
Zegt ze 'ik heb er geen verstand van, gekocht is gekocht.'
Waarop ik zei, maar u heeft de helft niet mee gegeven aan kabels etc.
Waarop ze niet echt heel vriendelijk reageerde, en dat ze het ook maar gekregen heeft van iemand.
Ik zei daarop of ze me voor een klein deel tegemoet wou komen.
Toen werd ze boos.
Tja waarom kan je niet vriendelijk naar elkaar blijven en elkaar met respect behandelen? Was er klaar mee en heb gezegd.
'dan heb ik bij deze nu een slechte review achter gelaten,en een melding gemaakt mij marktplaats over defecte spullen verkoop.
Zegt ze. Ja dat is de jeugd van tegenwoordig he. Ligt altijd aan een ander.
Jammer.. maar heb er van geleerd.
Jammer dat er geen gesprek aan te gaan is met verkoper.
Ze heeft er wel dikke winst aan over gehouden.
Dolce_pony schreef:FennyPower schreef:Had een Fotografie flitslamp gekocht op marktplaats heb er niet heel veel verstand van (heb altijd met continue licht gewerkt) en mevrouw gaf aan dat hij het doet
Liet wat dingetjes zien . Prima.
Continue licht deed het. En flits ook.(met een knop)
Vandaag naar een foto winkel gegaan die aangeeft dat de lamp kapot is en er dingen missen dus niet met camera kan flitsen en ik andere dingen moet aanschaffen zodat de lamp het weer doet , want de helft van de spullen zijn niet mee geleverd ..
Ik had mevrouw een bericht gestuurd over de andere spullen en verbaast over dat ze zei dat alles compleet was en dat dat dus niet zo is..
En ik dus nieuwe spullen erbij moet aanschaffen.
Zegt ze 'ik heb er geen verstand van, gekocht is gekocht.'
Waarop ik zei, maar u heeft de helft niet mee gegeven aan kabels etc.
Waarop ze niet echt heel vriendelijk reageerde, en dat ze het ook maar gekregen heeft van iemand.
Ik zei daarop of ze me voor een klein deel tegemoet wou komen.
Toen werd ze boos.
Tja waarom kan je niet vriendelijk naar elkaar blijven en elkaar met respect behandelen? Was er klaar mee en heb gezegd.
'dan heb ik bij deze nu een slechte review achter gelaten,en een melding gemaakt mij marktplaats over defecte spullen verkoop.
Zegt ze. Ja dat is de jeugd van tegenwoordig he. Ligt altijd aan een ander.
Jammer.. maar heb er van geleerd.
Jammer dat er geen gesprek aan te gaan is met verkoper.
Ze heeft er wel dikke winst aan over gehouden.
Huh? Maar je hebt toch getest en het deed het?
Ik had eerlijk gezegd hetzelfde gereageerd als mevrouw
Bielsje schreef:Maar heb je je doel aangegeven en zei de verkoopster dat het daarvoor geschikt was?
Ik vraag me af, als de verkoopster eerlijk was, of je haar zoiets aan kunt rekenen. Koop je iets in de winkel en je zegt dit wil ik ermee kunnen, en dat blijkt niet te kunnen, dan hebben ze verzaakt. Hierbij ligt dat wel iets anders imo...
Tink89 schreef:Maar je hebt ter plekke toch gezien wat erbij zat? Ik vind eigenlijk dat het aan de koper is om zich in te lezen over wat erbij hoort en wat hij nodig heeft en dat de verkoper prima gehandeld heeft als die alles heeft laten zien wat er bij de koop inbegrepen zat.