[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:22

Wat moeten wij met jou opvoedwaarschuwing? De reden van kindvrij zijn, is dat we ons niet met die onzin hoeven te bemoeien..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:34

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:39

Dat denk ik van 90% van de kinderen tegenwoordig.
"Mamma vind dat niet leuk."
:')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:48

Je kan als alternatief je kind ook naakt aan een oor naar buiten sleuren en de deur op slot draaien. Dat mag wel hebben wij geleerd. Als de moeder het doet dan hè. Als de vader ze opvoedkundig een handje wil laten meehelpen in de huishouding is het kinderarbeid en dat mag uiteraard niet.
-O- -O-

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:54

Rivendell schreef:

Nou daar ben ik het niet mee eens. Heb vroeger wel eens een klets gehad en dat maakte genoeg indruk om alle keren daarna als mijn vader zijn hand hief ik wist dat ik een grens had bereikt.
Maar ja vroeger mocht je niet schreeuwen, mocht je ouderen niet storen in hun gesprek met " Mama, Mama, mama, MAMA!!", zei je netjes dank je wel tegen de slager als je een plakje worst kreeg en eiste je dat zeker niet, sprak je met 2 woorden en stond je netjes op voor ouderen in het ov...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:55

Er zit ook nogal een verschil tussen een corrigerende tik en een mep waarmee je ze vloert. Alhoewel sommige exemplaren mij wel de neiging geven dat laatste te doen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:57

Maar ik geloof in de wetenschap en die zegt dat het alleen maar nadelige gevolgen heeft. En dat je beter passende correcties kan doen bij fout gedrag.

Zoals bijvoorbeeld dat je bij de slager buiten een gesprekje voert en dat je dan alsnog zelf terug moet om dankjewel te zeggen. Of sorry zeggen tegen degene waarmee mama in gesprek was (gentle parenting).

En ja ik haat kinderen. Maar ja ik weet wat geweld in huis voor gevolgen kan hebben. Krijg je hele verpeste volwassenen van. Oh en dan krijg je van die kinderen zoals die van Glennis Grace. Die geweld normaal vinden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:04

Maar er is een groot verschil tussen een corrigerende tik en geweld.
Geweld is imo onvoorspelbaar en buitensporig. Iemand die een ander slaat/pijn doet uit eigen onmacht.

Een corrigerende tik zoals een pets op de vingers nadat je al 3 X gezegd hebt dat ze iets niet mogen aanraken, vind ik gewoon actie-reactie en absoluut geen geweld...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:06

Bij iets gevaarlijks kan ik dat snappen. Beter een tik dan hete thee over je kop. Maar zoals je kan lezen heeft een corrigerende tik dus ook slechte invloed.

En dan krijg je verpeste volwassenen en tieners waar wij dus weer last van krijgen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:08

Nou dat.. als sneeuwvlokje al 10x gevraagd is te stoppen met gedrag X en gedrag X gaat stug door. Is er niks mis met een corrigerende tik op de vingers. Bij 1x gedrag X een tik verkopen is weer een heel ander verhaal.

Maar zullen we gewoon blij wezen dat we van dat gezeik over wat wel en niet verantwoord is geen last hebben? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:15

idinn schreef:
Wat moeten wij met jou opvoedwaarschuwing? De reden van kindvrij zijn, is dat we ons niet met die onzin hoeven te bemoeien..

Sowieso dat linkje droppen zonder enige toelichting :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:16

Zal wel een nacht niet geslapen hebben van het gekrijs.. spoor beetje bijster waar die link heen moet :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:17

Volgens mij is de poster ook bewust kinderloos, heb even gezocht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:25

idinn schreef:
Nou dat.. als sneeuwvlokje al 10x gevraagd is te stoppen met gedrag X en gedrag X gaat stug door. Is er niks mis met een corrigerende tik op de vingers. Bij 1x gedrag X een tik verkopen is weer een heel ander verhaal.

Maar zullen we gewoon blij wezen dat we van dat gezeik over wat wel en niet verantwoord is geen last hebben? :')

Eens :j

Als we maar geen last hebben van die etters.
En dat word wel meer dus ik weet meteen wat het beste werkt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:14

MarlindeRooz schreef:
Bij iets gevaarlijks kan ik dat snappen. Beter een tik dan hete thee over je kop. Maar zoals je kan lezen heeft een corrigerende tik dus ook slechte invloed.

En dan krijg je verpeste volwassenen en tieners waar wij dus weer last van krijgen. :P

Ik denk juist dat de huidige verpeste generatie komt doordat de corrigerende tik niet meer mag.
Bij dieren werkt het ook goed toch? Hebben toch ook geen trauma's van een wel-getimede correctie?

Ik heb ook vaak zat een draai om m'n oren gehad, ben er niet minder van geworden en ook geen trauma's. Zolang je inderdaad niet stelselmatig in elkaar getimmerd wordt lijkt me zo'n corrigerende tik helemaal niet verkeerd. Maar ach, wat weet ik er van. :') Niets, en dat wil ik ook graag zo houden. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:17

Ook bij dieren is de huidige opvatting anders dan toen. Vroeger vond men het ook normaal dat je met de matteklopper en/of de pollepel vanlangs kreeg. Dat zag men toen als hoe jullie de corrigerende tik zien. Maar goed dat is een andere discussie. Geweld is naar mijn inziens zelden tot nooit gunstig. En dan heb ik het niet over een hond snel corrigeren als hij/zij wil aanvallen of wil bijten.

Ik zou mijn dieren nooit slaan en kinderen ook niet. :P

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:18

Ik denk dat als je heel goed kan opvoeden een corrigerende tik niet nodig is. Helaas kunnen weinig mensen echt goed opvoeden

Ik kijk nu op zondag avond super nanny jo frost. Als je dat ziet snap je ook niet dat die mensen kinderen hebben, en geloof ik ook niet dat ze het leuk vinden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:20

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:21

De pollepel zou nog een getimde tik kunnen zijn als een kind iets gevaarlijks deed in de keuken. Vroeger met een fornuis op vuur.

De mattenklopper versta ik niet onder een corrigerende tik.
Tenminste ik ga er vanuit dat dat een straf was die daarna pas werd uitgevoerd. Dus misschien wel een uur later.

Maar opvoeden moeten de ouders maar doen.
En gezien de herrie in de winkels. Het steken met gezellig uitgaan... Klopt er te vaak niet veel meer van.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:23

c_alsemgeest schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het is allang bekend toch dat je kind meppen gevolgen heeft en schadelijk is?

Ik ken niemand die er beter van is geworden.

In dit topic zitten geen mensen die kinderen gaan opvoeden ;)

Je vergeet Urbanus (of hoe ze tegenwoordig dan ook heet)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:31

En ons wandelende morele kompas. :P

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:36

Jongens wat een gezeik hier, het voelt net alsof we in een mama-topic zitten. Ik geef jullie allemaal een corrigerende tik en nu weer on topic aub :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:45

"Wat is dit?! Handen? DIT zijn handen!"

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:49

topsylover schreef:
Jongens wat een gezeik hier, het voelt net alsof we in een mama-topic zitten. Ik geef jullie allemaal een corrigerende tik en nu weer on topic aub :')

#zet het op een krijsen
#complete tantrum
#blijft drammen, want gecorrigeerd worden daar kan dit tere sneeuwvlokje niet tegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:52

Femke_Tweety schreef:
topsylover schreef:

#zet het op een krijsen
#complete tantrum
#blijft drammen, want gecorrigeerd worden daar kan dit tere sneeuwvlokje niet tegen :+
Dit is alleen niet hoe hashtags werken. :))