Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:53

Ik moet het zelf kunnen uitrekenen :+
Alleen ik vind maar geen een fijne uitleg

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:54

fotolijstje schreef:
Ik moet het zelf kunnen uitrekenen :+
Alleen ik vind maar geen een fijne uitleg

Ik heb de tarieven op de vorige pagina erbij gezet.

Waarom werkt de tool niet voor jou?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:56

Ik denk dat ze wil weten welke rekensom je nodig hebt omdat zelf te kunnen bereken op bijvoorbeeld een tentamen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:57

Maar erfbelasting hangt af van de verwantschap tot de overledene en het bedrag. Er is ook een vrijstelling namelijk. Tarieven heb ik op de vorige pagina erbij gezet. Dan kan je het toch zo uitrekenen?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:11

Jaa maar die tarieven etc krijgen wij erbij.
We moeten totale erfbelasting berekenen alleen ik zou niet weten hoe dat moet omdat ik in de war raak met alles

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:11

Mkango schreef:
Ik denk niet dat moonsparkle het Nederlandse platteland bedoelt als ze 'the middle of nowhere' bedoelt - ze refereert aan Floortje Dessing die in haar programma mensen bezoekt die soms uren van de bewoonde wereld wonen. ;) Hier is gewoon bijna overal dekking van de zendmasten, ook al woon je voor Nederlandse begrippen in the middle of nowhere. :P

De mensen in Floortje naar het einde van de wereld zijn inderdaad afhankelijk van satellietverbindingen. Voor internet/telefonie via een satelliet heb je, net als vroegâh, een antenne nodig, bijvoorbeeld een schotelantenne, die die signalen opvangt en verstuurt.

Ooh ik :o?
Ken haar programma niet :D

Ja dan satelliet.
Kon hier ook via de schotel en canal digital.
Zal met schotel ook elders wel kunnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:12

fotolijstje schreef:
We moeten totale erfbelasting berekenen alleen ik zou niet weten hoe dat moet omdat ik in de war raak met alles

Je neemt het te erven bedrag, je trekt de vrijstelling uit de tabel er vanaf en dan kijk je wat de verwantschap is en bereken je dat percentage erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:14

DuoPenotti schreef:
Mkango schreef:
Ik denk niet dat moonsparkle het Nederlandse platteland bedoelt als ze 'the middle of nowhere' bedoelt - ze refereert aan Floortje Dessing die in haar programma mensen bezoekt die soms uren van de bewoonde wereld wonen. ;) Hier is gewoon bijna overal dekking van de zendmasten, ook al woon je voor Nederlandse begrippen in the middle of nowhere. :P

De mensen in Floortje naar het einde van de wereld zijn inderdaad afhankelijk van satellietverbindingen. Voor internet/telefonie via een satelliet heb je, net als vroegâh, een antenne nodig, bijvoorbeeld een schotelantenne, die die signalen opvangt en verstuurt.

Ooh ik :o?
Ken haar programma niet :D

Ja dan satelliet.
Kon hier ook via de schotel en canal digital.
Zal met schotel ook elders wel kunnen.
Als je het interessant vindt, het komt op de NPO. :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:27

moonsparkle schreef:
Hoe kunnen mensen in the middle of nowhere internet hebben? Zo zie je bij floortje echt mensen in de uithoeken, op eilanden, op een boot etc maar wel internet.

Op een aantal plekken zal het via satelliet kunnen, maar ik weet ook dat er nog veel plekken op de wereld zijn waar geen internetbereik is. Dan is het wachten totdat ze weer in een gebied komen met bereik...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:55

Wat zou ik cadeau kunnen geven aan een gezin met een aantal kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar? Ik ga op bezoek bij dit gezin en zou voor de kinderen (en/of de ouders) gezamenlijk iets mee willen nemen. Waar ongeveer iedereen wat aan heeft. Speelgoed hebben ze al veel, dus ik wil niet met de zoveelste bal aan komen zeg maar. Uitje vind ik altijd lastig, want dat snappen de kinderen niet altijd als ze niet direct iets krijgen, is wat minder tastbaar zeg maar. Iemand een leuk idee?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:00

Century schreef:
Wat zou ik cadeau kunnen geven aan een gezin met een aantal kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar? Ik ga op bezoek bij dit gezin en zou voor de kinderen (en/of de ouders) gezamenlijk iets mee willen nemen. Waar ongeveer iedereen wat aan heeft. Speelgoed hebben ze al veel, dus ik wil niet met de zoveelste bal aan komen zeg maar. Uitje vind ik altijd lastig, want dat snappen de kinderen niet altijd als ze niet direct iets krijgen, is wat minder tastbaar zeg maar. Iemand een leuk idee?

Een leuk bordspel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:03

Century schreef:

Heb je al een uitje in gedachten? Wellicht dan iets kleins in stijl van het uitje. Dierenknuffels of dierenspel (al is het memory) als je een dierentuin in gedachten hebt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:16

Captain schreef:
Vanmiddag reed ik in de trein op traject A naar B.
We waren bijna bij B toen we plots stil kwamen te staan en er een suïcidaal persoon langs het spoor liep. De politie kwam en heeft deze persoon gearresteerd. Ondanks dat we bijna bij B waren moest de trein weer terug naar A. Op de sporen naast ons reden wel gewoon treinen door naar bestemming B.

Waarom moest onze trein dan toch terug naar bestemming A?

Kunnen verschillende oorzaken zijn. Misschien was het spoor waar jullie op reden nog niet "vrijgegeven" en was het sneller om terug te gaan.

Misschien waren de sporen bezet, en konden de andere treinen hun spoor wel bereiken, maar jullie trein niet.

Was B het eindpunt? Misschien stond er een andere trein klaar die het verder over nam, en konden jullie niet verder vanwege bezet spoor en was het handiger om terug te gaan.

En zo zijn er nog meer redenen.

@Fotolijstje, misschien op school vragen? Huiswerkvragen zijn niet toegestaan op Bokt en je zult het toch ook zelf moeten kunnen. Wie weet kan een leraar of klasgenoot je helpen. Ik weet dat je niet echt lekker in de groep ligt, dus misschien eerder leraar dan klasgenoot?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:21

Ik heb deze week voor het eerst lychees gekocht (in een blik met siroop).
Alleen nu zit er dus aan de binnenkant een taai bruin vlies, en dat vonden we allebei niet lekker.
Hebben alle lychees dat? En is het de bedoeling dat je dat gewoon opeet of? :+ :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:22

Century schreef:

Iets van een koekjes of taart bak pakket? Of voor pannenkoeken ofzo?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:29

TheNovelist schreef:
Ik heb deze week voor het eerst lychees gekocht (in een blik met siroop).
Alleen nu zit er dus aan de binnenkant een taai bruin vlies, en dat vonden we allebei niet lekker.
Hebben alle lychees dat? En is het de bedoeling dat je dat gewoon opeet of? :+ :')

Dat klinkt als het vlies van de pit. Ik heb nooit lychees uit blik op (afgezien van een enkele verdwaalde in zo'n cocktailmix), dus ik weet het niet zeker. Maar bij verse lychees heb ik ook wel eens flink moeite met de restjes van de pit afkrijgen, dus kan me voorstellen dat dat machinaal ook niet altijd goed wordt opgelost. Maar in verse lychees zit zeker geen taai vlies

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:21

Suzanne F. schreef:
fotolijstje schreef:

Je neemt het te erven bedrag, je trekt de vrijstelling uit de tabel er vanaf en dan kijk je wat de verwantschap is en bereken je dat percentage erover.

ooh zo, dankjewel!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:44

Century schreef:

Als je budget toereikend is en ze hem nog niet hebben:

Een wobbel!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:50

Ik ben met Palmera's suggestie gegaan, ik vind (bord)spellen een heel leuk idee. :j Bedankt voor de suggesties. Het is regenwormen + regenwormen junior geworden. Dan is er zeker voor elk wat wils. Misschien voor de ouderen al iets te simpel, maar ik denk dat het wel goed komt.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:56

Regenwormen doet het volgens mij in alle leeftijden goed.. als volwassenen speel ik het ook nog altijd graag :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:23

Naar aanleiding van een gesprek met vrienden... Wat is een normale/gemiddelde hoeveelheid glazen alcohol op:
- een gewone doordeweekse dag
- een gezellig avondje uit met/bij vrienden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:28

Sheran schreef:
Naar aanleiding van een gesprek met vrienden... Wat is een normale/gemiddelde hoeveelheid glazen alcohol op:

Hoe ik er tegen aan kijk.
Door de weeks niet.
weekend gezellig samen uit, 3 a 4 glazen max.
Uiteraard de bob niks.

Maar ik denk dat de getallen vaak hoger liggen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-04-22 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:29

Sheran schreef:

- 0. Hooguit een wijntje of biertje bij het eten, maar dat zou wat mij betreft ook geen gewoonte moeten zijn.
- Lastiger, dat wisselt bij mij pee vriendengroep, maar ik zou denk ik zeggen dat 2 vrij normaal is?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:29

Sheran schreef:

Doordeweeks hooguit 1 biertje/drankje.

Avondje met vrienden mwa ligt eraan hoelang de avond is en hoeveel alcohol je wilt nuttigen.
Maar ik zou zeggen tussen de 2 en 7 biertjes/drankjes...

Maar echt smoor bezopen raken zou niet in mn hoofd komen

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:31

Sheran schreef:

Interessante! Al denk ik dat de meningen behoorlijk uiteen zullen lopen.. ;)
Online kon ik niet zoveel vinden voor 'gemiddeld'. Al heb ik niet uitgebreid gezocht.