Alleen ik vind maar geen een fijne uitleg
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mkango schreef:Ik denk niet dat moonsparkle het Nederlandse platteland bedoelt als ze 'the middle of nowhere' bedoelt - ze refereert aan Floortje Dessing die in haar programma mensen bezoekt die soms uren van de bewoonde wereld wonen.Hier is gewoon bijna overal dekking van de zendmasten, ook al woon je voor Nederlandse begrippen in the middle of nowhere.
De mensen in Floortje naar het einde van de wereld zijn inderdaad afhankelijk van satellietverbindingen. Voor internet/telefonie via een satelliet heb je, net als vroegâh, een antenne nodig, bijvoorbeeld een schotelantenne, die die signalen opvangt en verstuurt.
fotolijstje schreef:Jaa maar die tarieven etc krijgen wij erbij.
We moeten totale erfbelasting berekenen alleen ik zou niet weten hoe dat moet omdat ik in de war raak met alles
DuoPenotti schreef:Als je het interessant vindt, het komt op de NPO.Mkango schreef:Ik denk niet dat moonsparkle het Nederlandse platteland bedoelt als ze 'the middle of nowhere' bedoelt - ze refereert aan Floortje Dessing die in haar programma mensen bezoekt die soms uren van de bewoonde wereld wonen.Hier is gewoon bijna overal dekking van de zendmasten, ook al woon je voor Nederlandse begrippen in the middle of nowhere.
De mensen in Floortje naar het einde van de wereld zijn inderdaad afhankelijk van satellietverbindingen. Voor internet/telefonie via een satelliet heb je, net als vroegâh, een antenne nodig, bijvoorbeeld een schotelantenne, die die signalen opvangt en verstuurt.
Ooh ik![]()
Ken haar programma niet
Ja dan satelliet.
Kon hier ook via de schotel en canal digital.
Zal met schotel ook elders wel kunnen.
moonsparkle schreef:Hoe kunnen mensen in the middle of nowhere internet hebben? Zo zie je bij floortje echt mensen in de uithoeken, op eilanden, op een boot etc maar wel internet.
Century schreef:Wat zou ik cadeau kunnen geven aan een gezin met een aantal kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar? Ik ga op bezoek bij dit gezin en zou voor de kinderen (en/of de ouders) gezamenlijk iets mee willen nemen. Waar ongeveer iedereen wat aan heeft. Speelgoed hebben ze al veel, dus ik wil niet met de zoveelste bal aan komen zeg maar. Uitje vind ik altijd lastig, want dat snappen de kinderen niet altijd als ze niet direct iets krijgen, is wat minder tastbaar zeg maar. Iemand een leuk idee?
Century schreef:Wat zou ik cadeau kunnen geven aan een gezin met een aantal kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar? Ik ga op bezoek bij dit gezin en zou voor de kinderen (en/of de ouders) gezamenlijk iets mee willen nemen. Waar ongeveer iedereen wat aan heeft. Speelgoed hebben ze al veel, dus ik wil niet met de zoveelste bal aan komen zeg maar. Uitje vind ik altijd lastig, want dat snappen de kinderen niet altijd als ze niet direct iets krijgen, is wat minder tastbaar zeg maar. Iemand een leuk idee?
Captain schreef:Vanmiddag reed ik in de trein op traject A naar B.
We waren bijna bij B toen we plots stil kwamen te staan en er een suïcidaal persoon langs het spoor liep. De politie kwam en heeft deze persoon gearresteerd. Ondanks dat we bijna bij B waren moest de trein weer terug naar A. Op de sporen naast ons reden wel gewoon treinen door naar bestemming B.
Waarom moest onze trein dan toch terug naar bestemming A?
TheNovelist schreef:Ik heb deze week voor het eerst lychees gekocht (in een blik met siroop).
Alleen nu zit er dus aan de binnenkant een taai bruin vlies, en dat vonden we allebei niet lekker.
Hebben alle lychees dat? En is het de bedoeling dat je dat gewoon opeet of?![]()
Suzanne F. schreef:fotolijstje schreef:Jaa maar die tarieven etc krijgen wij erbij.
We moeten totale erfbelasting berekenen alleen ik zou niet weten hoe dat moet omdat ik in de war raak met alles
Je neemt het te erven bedrag, je trekt de vrijstelling uit de tabel er vanaf en dan kijk je wat de verwantschap is en bereken je dat percentage erover.
Sheran schreef:Naar aanleiding van een gesprek met vrienden... Wat is een normale/gemiddelde hoeveelheid glazen alcohol op:
- een gewone doordeweekse dag
- een gezellig avondje uit met/bij vrienden?
Sheran schreef:Naar aanleiding van een gesprek met vrienden... Wat is een normale/gemiddelde hoeveelheid glazen alcohol op: