Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:41

bigone schreef:
Maar laten ze sneltesten in gaan zetten bij zoiets, twee dagen van tevoren testen is geen garantie op negatieve deelnemers.

In Italie zijn wedstrijden (paardensport)met testlocaties op het terrein. Speciaal voor als je weer vertrekt.
Je komt dus aan met een 48 uur oude negatieve test en kan je 8 dagen later voor vertrek weer laten testen zonder het terrein daarvoor af te hoeven.
Heel goed geregeld.
Zou hier toch ook mogelijk moeten zijn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:44

Ik vind 48 uur wel lang hoor voor een negatieve test. In die tijd kan veel gebeuren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:08

2 dagen is de standaard. Ook als je op reis gaat

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:10

Popstra schreef:
bigone schreef:
Maar laten ze sneltesten in gaan zetten bij zoiets, twee dagen van tevoren testen is geen garantie op negatieve deelnemers.

In Italie zijn wedstrijden (paardensport)met testlocaties op het terrein. Speciaal voor als je weer vertrekt.
Je komt dus aan met een 48 uur oude negatieve test en kan je 8 dagen later voor vertrek weer laten testen zonder het terrein daarvoor af te hoeven.
Heel goed geregeld.
Zou hier toch ook mogelijk moeten zijn

Ik vond van de zomer dingen in Italië al veel beter geregeld dan hier. Ook in kleine stadjes testlocaties in het centrum waar je zo binnen kon lopen, temperatuur meten met scan als je het vliegveld binnen liep, geen menukaarten maar QR-codes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:28

Was net weer voor het eerst in de middag boodschappen gaan doen. Op een gegeven moment wilde ik echt gaan gillen in die winkel. Zo weinig respect, vond het echt niet leuk. Mensen die met een hele groep boodschappen gaan doen en de paden blokkeren, moeders die met vier kinderen (van 8!) met steps en al door de winkel gaan, mensen die zich overal voor gooien... Geen enkel respect voor mensen die afstand willen houden, ik vond het echt bizar en naar. Ze kéken niet eens. Toen ik de winkel uit wilde heb ik serieus 4 pogingen moeten doen om de deur door te komen, want er kwam telkens iemand van de andere kant om zich ertussen te gooien zodat ik weer snel achteruit moest. Het voelde echt alsof ik in de auto zat en een drukke weg niet over durfde te steken ofzo :')
Ik vind het zo stom, de supermarkt lijkt me toch juist een van de makkelijkste plekken om één mee te werken aan de indamming van het virus.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:47

Dat soort gedrag is bij ons gelukkig bijna niet aan de orde, mensen gaan alleen, snel en met mondkapje de winkel door. Soms even wachten omdat je ergens bij wil maar dat is niet erg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:19

bigone schreef:
Dat soort gedrag is bij ons gelukkig bijna niet aan de orde, mensen gaan alleen, snel en met mondkapje de winkel door. Soms even wachten omdat je ergens bij wil maar dat is niet erg.

In de avond hier ook, dus ik ga maar weer naar de avond :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:49

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:50

Zondag komt Appie lekker eten brengen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:36

Bloodymary schreef:
Zondag komt Appie lekker eten brengen!

Verkeerde topic?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:42

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:54

Ik mis dat hier wel. Nu heb ik weinig last van de avondklok, maar bij het invoeren werd aangegeven dat het een zware maatregel was en dat deze daarom ook als eerste weer zou verdwijnen. Ik zie het wel gebeuren dat deze verlengd wordt tot de zomertijd in gaat. Nogmaals ik heb met de avondklok geen problemen, maar ik merk wel dat ik bepaalde toezeggingen niet meer geloof. Het maakt het persoonlijker voor mij wel steeds lastiger om zoveel mogelijk volgens de regels te leven merk ik. Ook geen flauw idee welk pad wij met versoepelingen gaan volgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:15

Ik was net op de weg om 20.45, vanaf mijn werk. Niets wees erop dat de avondklok om 21.00 in zou gaan. Wat een drukte niet normaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:20

Vayo schreef:
INogmaals ik heb met de avondklok geen problemen, maar ik merk wel dat ik bepaalde toezeggingen niet meer geloof.

Vrijheid opgeven is makkelijk, terug krijgen...

In Britse persberichten wordt gemeldt dat Portugal en Malta gevaccineerde Britse toeristen gaan toelaten.
Let wel AZ gevaccineerd en tot nu toe nog weinig twee keer :roll:
Over een scheet in een netje verkopen gesproken -:(-
Ondertussen de Portugezen zelf nauwelijks gevaccineerd, in hun beweging streng beperkt en is de grens met Spanje voorlopig nog niet open.
Geld en vrijheid in schril conflict.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:28

DuoPenotti schreef:
Maar was dat van die donderdagmiddag op maar 3 plaatsen vooraf dan niet bekend?
Kijk als dat pas achteraf bekend is begrijp ik het.
Vooraf bekend vind ik het wel aso. Je mag iets gaan doen wat andere nu niet mogen en daar staat een prestatie voor tegenover.

Nee hrt was bekend. Het stond in de voorwaarden waar je mee akkoord gaat. Die staan echt overduidelijk op de site en zijn niet te missen.
https://www.backtolive.nl/voorwaarden/

Wat mij betreft is dit dus een dikke faal, toont het aan dat mensen de verantwoordelijkheid niet aan kunnen en is het houden van evenementen dus volledig onverantwoord. Experiment mislukt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:37

SusanH schreef:
Ik was net op de weg om 20.45, vanaf mijn werk. Niets wees erop dat de avondklok om 21.00 in zou gaan. Wat een drukte niet normaal.

Hier ook. Het zou mij niks verbazen dat de avondklok eraf niks doet in het aantal besmettingen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:08

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:17

En dat vind ik ook wel erg bijzonder.
En dan ga ik bijna wappie worden....

Ik begrijp dat er minder griep is met alle (hygiëne) maatregelen.
Maar niks noppes? Nee geloof ik niet.
En zijn er dan toch corona zieken/doden die toch griep hadden nu ineens onder corona geclassificeerd worden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:25

Er wordt op getest he? Of iemand griep heeft als ze in het ziekenhuis komen oid.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:30

MyWishMax schreef:
Er wordt op getest he? Of iemand griep heeft als ze in het ziekenhuis komen oid.

Precies dat. Dus influenza als corona classificeren is niet mogelijk.

Ik denk eerder dat veel van de mensen die normaal in het zkh komen met influenza ondertussen overleden zijn aan corona
En er zullen ongetwijfeld mensen niet getest zijn die met "verdenking corona" zijn overleden terwijl het wellicht influenza was.

En er wordt natuurlijk niet grootschalig getest op influenza. Alleen als mensen in het zkh liggen, maar niet iedereen met een grieoje wordt getest itt corona.
Laatst bijgewerkt door secricible op 06-03-21 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:31

Ja in het ziekenhuis wel.
Maar hoe zit dat in de verzorgingstehuizen? Er word standaard corona getest, maar meer ook?

En mensen thuis die snotteren, zich laten testen het is geen corona, wat is het dan? Dat word niet door getest.
Ken verschillende mensen die echt flink ziek waren maar geen corona, wel flinke koorts. Is dus wel echt iets geweest, maar dat word niet getest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:33

DuoPenotti schreef:
Ja in het ziekenhuis wel.
Maar hoe zit dat in de verzorgingstehuizen? Er word standaard corona getest, maar meer ook?

En mensen thuis die snotteren, zich laten testen het is geen corona, wat is het dan? Dat word niet door getest.
Ken verschillende mensen die echt flink ziek waren maar geen corona, wel flinke koorts. Is dus wel echt iets geweest, maar dat word niet getest.

Precies, influenza wordt niet standaard getest. Dus daarom ook geen "officiële gevallen".
Dat wil niet zeggen dat er geen influenza is natuurlijk.
Het testbeleid is vergelijkbaar met onze eerste golf corona toen dat ook niet massaal getest werd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:35

Ja oke zo gezien wel, maar dat vind ik dan echt een raar bericht.
Geeft wappies wel de ruimte zeg, want er is wel gewoon influenza.
Het staat er nu of we het zowat uitgeroeid hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:37

Er is heus nog wel griep.
Alleen ik denk idd net als Secricrible dat Corona al een hoop mensen heeft gedood die anders nu misschien de griep hadden gekregen.
Er zijn op het moment ook stuk minder doden als normaal deze tijd van het jaar.
Komt toch ergens door. En waarschijnlijk die omdat die mensen al eerder gedood zijn nu door Corona.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:38

Als ik naar de huisarts bel met de verschijnselen van griep krijg ik standaard te horen dat ik maar een aspirientje moet nemen en uit moet zieken.

Ik begin me nu al vaker af te vragen of alles niet onder corona word weggeschreven. En dan ben ik echt geen wappie