We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:51

Britta31 schreef:
De sneeuw komt met geraas van het dak af glijden.

Dat hebben wij dus op stal gehad....toen ik net met ons paard buiten aan het stappen was. Heb echt geluk gehad, want het had maar weinig gescheeld. Paard schrok zicht echt kapot. Hij is vandaag weer voor het eerst de paddock in geweest. Rest stond wel buiten, maar hij gleed uit in de sneeuw, dus geen risico genomen en binnen gehad. Wel eruit om te stappen. Gelukkig gedroeg hij zich netjes vandaag toen hij weer buiten mocht. Voor de paarden wel beter het weer wat nu komt :j

Hutcherson

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:02

Ik heb echt heeeeel veel poep weg te scheppen als de grond weer enigszins ontdooit is. Dat wordt een dagtaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:14

Same here. Vandaag al een kruiwagen extra maar dat kan ik deze week iedere dag doen denk ik :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:22

Wij kunnen inmiddels iets beter met de kruiwagen bij de mesthoop. Het houdt nog niet over, maar het is al iets minder een total workout nu de sneeuw een beetje wegsmelt.

De paddock is een soort smeltwaterdal geworden. We merken er even niet veel van dat we op zandgrond zitten. Duurt vast nog wel even voordat alles weg is, de bodem lijkt nogal verzadigd. Maar hee... het wordt vanzelf voorjaar! *\o/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 06:30

Britta31 schreef:
De sneeuw komt met geraas van het dak af glijden.

Nou hier ook met een lawaai!
Denk dat als je die op je hoofd krijgt dat je serieus een probleem hebt :=
Ze waarschuwden ook dat je op moest passen met waar je je auto parkeert ivm vallend ijs :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:31

Bedenk wel dat de grond de komende dagen nog zeiknat is he ;) Het is nog wel even blubber helaas.

Hier gisteravond nog wel even een rondje gelopen. Wat een slush :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:45

Hier binnen 24 uur geen sneeuw meer te zien. Beter, dan dagen in de sneeuw slush zitten. Zó was er sneeuw vorige week en zó is het binnen 1 dag ook weer weg.

Ik heb genoten, lekker gewandeld, 3 dagen geschaatst maar nu mag de lente doorbreken! Zin in het voorjaar en de zomer!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:25

Wij hebben zelfs niet eens blubber. :=

Mijn weidegenote appte vanochtend deze foto met het voorstel om koikarpers te gaan kweken in onze paddock. :')

Dat is hard gegaan vannacht, want gisteren rond 17.30 uur liep ik hier nog met de kruiwagen. De paarden kunnen er links nog omheen om bij de schuilstal te komen. Die zijn ook niet zo'n fan van natte voeten als het niet hoeft. :D

Ik ben trouwens heel blij dat het niet weer gaat vriezen. }>

Afbeelding

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:39

Hier is ook bijna niks meer van de sneeuw over. Alleen sneeuwduinen liggen er nog en al het ijs is al hard aan het smelten. De paddock is gelukkig wel redelijk te doen nog, maar er komt nog wel wat regen dus we gaan het zien. Maar dit weekend verwachten ze gewoon al weer 14graden met een zonnetje.
Wat een verschil met Zaterdag.
Afbeelding
Dit was op het Leekstermeer.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 16-02-21 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:41

Volgens mij heb ik een belachelijk goede timing wat betreft wanneer waar zijn. :D ik kan dus optimaal genieten van zowel de winterdagen als de iets warmere dagen. :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:41

Het water kan (nog) niet weg omdat de grond nog bevroren is. Is hier ook zo. Alle mest zit ook nog vastgevroren...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:24

Ik heb een dijkje gemaakt bij de ingang van de stal.Het ligt nog een ijsplaat en het smeltwater loopt nu de stal in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:27

Ohhh kiten op het leekstermeer, wat tof!! :+:

Volgens mij gaat het hier inmiddels al een stuk sneller met de slush. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:29

Om normale hoeveelheden overtollig water om te leiden hebben we een 'dammetje' aan de rand van het weiland net voor de ingang van de paddock, zodat het de wei uit stroomt in plaats van de paddock in. Maar dat is vrij kansloos op dit moment :)) Het is nu een kwestie van wachten tot die semi-permafrost uit de bodem is. :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 08:49

Wij hebben nog mazzel gehad.. In Texas zitten miljoenen mensen zonder stroom, sommigen ook zonder water en gelimiteerde gastoevoer.. Nu al bijna 2 dagen en ze weten niet hoe lang het nog gaat duren. Een vriendin van mij woont in de buurt van Dallas Fort Worth, hoop dat het goed gaat. Heb zondagavond voor het laatst contact met haar gehad, toen was ze nog blij dat ze ook een keer sneeuw kregen.. Anders is ze iedere avond wel op de chat, maar geen idee hoe het nu gaat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:00

De situatie in Texas is echt bizar. Voornamelijk omdat dit voor een groot deel voorkomen had kunnen worden, als Texas niet zo nodig van het algemene elektriciteitsnetwerk af moest. Ze hebben daar hun eigen netwerk, en daarbij hebben ze niet voldoende geïnvesteerd in winterse omstandigheden. Met als gevolg dat het netwerk het niet houdt, windturbines bevroren zijn ect. En de bevolking is daar de dupe van..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:18

Ja, het is echt treurig, ik vind het zo erg voor de mensen die daar wonen.. Hoop dat ze het kunnen volhouden zo..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:46

Berdien schreef:
De situatie in Texas is echt bizar. Voornamelijk omdat dit voor een groot deel voorkomen had kunnen worden, als Texas niet zo nodig van het algemene elektriciteitsnetwerk af moest. Ze hebben daar hun eigen netwerk, en daarbij hebben ze niet voldoende geïnvesteerd in winterse omstandigheden. Met als gevolg dat het netwerk het niet houdt, windturbines bevroren zijn ect. En de bevolking is daar de dupe van..

Maar dat is het niet alleen, ik heb ook een vriendin in Texas wonen en die geeft aan dat zij in 30 jaar niet dit weer hebben gehad.
Ze hadden niet verwacht dit weer te krijgen en toen ze er achter kwamen dat het zo slecht werd, hadden ze in de basis geen tijd meer om zich voor te bereiden.
Daarbij hebben ze in Texas een stroombesparende manier waarbij zij in nood, om te voorkomen dat de stroomvoorraad leeg getrokken werd, de streem voor een paar uur uit zet. En dat is nu ook gebeurd, alleen daarna kregen ze de stroomtoevoer niet meer aan vanwege de bevroren kabels.

Texas heeft ook helemaal geen strooiwagen of schuifwagens vertelde mijn vriendin.

Mijn vriendinnetje heeft gelukkig nog wel stroom en gas, maar ze kunnen ook geen kant op natuurlijk, doordat de wegen zo slecht zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:58

Ja, dan ben ik zeker blij dat ik hier woon en ook geen stroomuitval heb gehad toen het zo koud was. Die situatie in Texas is onbeschrijfelijk, een opeenstapeling van ellende.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:01

Hier is alles weg. Heerlijk geen sneeuw en ijs meer.

Sorry vind de winter prachtig maar in combinatie met paarden verschrikkelijk...... Heb er zo'n hekel aan.

En nu op naar de zomer

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:04

Hier hoeft alleen de smid nog langs te komen om de ijzers er weer onder te zetten en mijn auto moet door de wasstraat, en dan is alles weer normaal. :))

Oh wacht... ik vergeet voor het gemak even dat gisteren de helft van ons weiland nog wit was en de andere helft inclusief paddock een bergmeer vol smeltwater. Nou ja, ook dat is na het weekend hopelijk weer normaal. :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:05

Mijn auto gaat zo rond het weekend maar even door de wasstraat. Als ik dat nu doe is hij binnen no time weer smerig vanwege opspattend water :+

Vanavond wel even een rondje hollen denk ik maar weer. Zonder te glijden *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:49

Ik vind het nog best verbazend hoe snel het is gegaan. Zondag nog een enorme plas over kunnen schaatsen, en nu is er niets meer terug te zien van het ijs. De paddocks droogte gisteren ook op waar ik bij stond. Om half 4 dacht ik nog; eigenlijk te nat, maar ze hebben pech en blijven gewoon weer buiten. En om 6 uur snapte ik niet meer dat ik dat had gedacht, want al het water was weg. Nu de bak nog, die heeft het zwaarder om te ontdooien en water kwijt te raken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:52

Gisteravond hadden wij bij de paarden nog een super slecht pad, met ijs en daar bovenop zeker 30 cm smeltwater.
Daar moet mijn paard overheen om de wei uit te gaan.. Toch nog maar ff niet, dus:+

Maarja dat zal ergens in de komende dagen ook wel oplossen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:07

Tancreda4 schreef:
Ik vind het nog best verbazend hoe snel het is gegaan. Zondag nog een enorme plas over kunnen schaatsen, en nu is er niets meer terug te zien van het ijs. De paddocks droogte gisteren ook op waar ik bij stond. Om half 4 dacht ik nog; eigenlijk te nat, maar ze hebben pech en blijven gewoon weer buiten. En om 6 uur snapte ik niet meer dat ik dat had gedacht, want al het water was weg. Nu de bak nog, die heeft het zwaarder om te ontdooien en water kwijt te raken.

Hier is de bovenlaag gesmolten en weer enigzins droog, maar de onderlaag is nog bevroren.